eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Leszno › BAZA DANYCH DOTYCZĄCA NISKIEJ EMISJI NA TERENIE MIASTA LESZNA

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-05-21

Leszno: BAZA DANYCH DOTYCZĄCA NISKIEJ EMISJI NA TERENIE MIASTA LESZNA
Numer ogłoszenia: 139086 - 2010; data zamieszczenia: 21.05.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Leszna , ul. Karasia 15, 64-100 Leszno, woj. wielkopolskie, tel. 065 5298100, faks 065 5298131.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BAZA DANYCH DOTYCZĄCA NISKIEJ EMISJI NA TERENIE MIASTA LESZNA.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu pn. Baza danych dotycząca niskiej emisji na terenie miasta Leszna CPV 90731000-0; CPV 90731300-3; CPV 90731400-4; CPV 72316000-3 Przez niską emisję należy w tym wypadku rozumieć - emisję powierzchniową, pochodzącą z lokalnych kotłowni węglowych i domowych pieców grzewczych, w których spalany jest węgiel, charakteryzujący się często niskimi parametrami grzewczymi. Emisja powierzchniowa jest jedną z głównych przyczyn występowania w mieście Lesznie, szczególnie w sezonie grzewczym, wysokich stężeń pyłu zawieszonego PM10. 2. Celem projektu jest inwentaryzacja źródeł niskiej emisji na terenie miasta Leszna i opracowanie szczegółowej bazy danych, która określi priorytety działań naprawczych, w celu poprawy stanu czystości powietrza w mieście, niezbędnych do zrealizowania do końca 2015 r., wynikających z przyjętego uchwałą nr XXXIII.453.09 z dnia 30 marca 2009 r. przez Sejmik Województwa Wielkopolskiego .Programu ochrony powietrza dla strefy - miasto Leszno w województwie wielkopolskim. 3.Przedmiot zamówienia obejmuje: 1)Inwentaryzację obszarową niskiej emisji pochodzącej z zabudowy jednorodzinnej oraz inwentaryzację źródeł grzewczych w zasobach Miejskiego Zakładu Budynków Komunalnych w Lesznie, 2)Charakterystykę niskiej emisji zanieczyszczeń na terenie miasta Leszna, pochodzącej z: a)emisji niskiej obszarowej z terenów zabudowy jednorodzinnej, b)indywidualnych źródeł ciepła w budynkach wielorodzinnych, c)indywidualnych źródeł ciepła w budynkach administrowanych przez miasto Leszno, d)indywidualnych źródeł ciepła w innych budynkach (handel, usługi, obiekty użyteczności publicznej), Pod pojęciem: a)emisja niska obszarowa należy rozumieć: Emisja niska obszarowa jest to emisja pochodząca z rozdrobnionych źródeł ciepła, głównie z terenów zabudowy jednorodzinnej, powstająca w wyniku spalania węgla w piecach domowych. Oszacowania wielkości emisji obszarowej można dokonać poprzez wyrywkową inwentaryzację pojedynczych charakterystycznych źródeł ciepła danego obszaru i ostatecznego określenia wielkości tej emisji metodami analitycznymi. b) źródła ciepła należy rozumieć w szczególności: - rodzaj i moc kotła, - wiek kotła, - rodzaj stosowanego paliwa, - średnioroczne zużycie węgla, - wielkość powierzchni, którą ogrzewa kocioł. 3) Wskazanie rejonów miasta, z których emisja niska ma największy wpływ na stan jakości powietrza w punkcie pomiarowym przy ul. Paderewskiego. 4) Analizę techniczno-ekonomiczną przedsięwzięć mających na celu redukcję emisji pyłu zawieszonego PM10, uwzględniającą: a) wskazanie obszarów oraz lokalizacji źródeł ciepła koniecznych do wymiany, b) budynki kwalifikujące się do przeprowadzenia termomodernizacji (ocieplenia elewacji, stropodachów, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej), c) przewidywane i poniesione na każde przedsięwzięcie koszty, d) źródła finansowania przedsięwzięć. Zamawiający stawia wymóg, aby Baza Danych opracowana została w języku MS SQL 2005 (na wersję 2005 Miasto Leszno posiada licencję). Konieczne będzie stworzenie również nowego programu, tzw. aplikacji klienckiej, która służyć będzie do przetwarzania danych zawartych w Bazie oraz odpowiadać będzie za połączenie z Bazą Danych. Każde realizowane przedsięwzięcie, mające na celu ograniczenie emisji niskiej, wprowadzane będzie do Bazy, która umożliwi m.in.: a) obliczanie na bieżąco uzyskanego, w wyniku przeprowadzonych działań modernizacyjnych, efektu ekologicznego, w szczególności, w zakresie pyłu zawieszonego PM10, b) dokonywanie zestawień źródeł grzewczych, które uległy wymianie, c) dokonywanie zestawień nowych źródeł grzewczych z podziałem na nowoczesne węglowe (np. retortowe), gazowe, olejowe, elektryczne, d) dokonywanie zestawień obiektów podłączonych do miejskiej sieci ciepłowniczej oraz budynków, w których przeprowadzono termomodernizację, e) analizę poniesionych kosztów z podziałem na źródła finansowania. Baza Danych umiejscowiona zostanie na serwerze Miasta Leszna SQL 2005 przy ul. Kazimierza Karasia 15 w Lesznie, na którym zainstalowany jest system Windows Server 2003 R2. Baza obsługiwana będzie przez pracowników Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM Leszna, (aktualny adres: ul. Wałowej 5 w Lesznie), a korzystać z niej będą służby Urzędu prowadzące procesy inwestycyjne oraz Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Poznaniu - Delegatura w Lesznie. Dane będą mogły być udostępniane również innym jednostkom zewnętrznym, w tym na cele projektowe. 4. Zamawiający zapewni Wykonawcy następujące materiały niezbędne do wykonania zamówienia: 1) Program ochrony powietrza dla strefy miasto Leszno w województwie wielkopolskim - marzec 2009, 2) Program ochrony środowiska dla miasta Leszna - 2004, 5. Zakres prac oraz odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym zamówieniem: 1) Wykonanie przedmiotu zamówienia wg następującego harmonogramu: Lp. Wyszczególnienie Termin wykonania 1. Inwentaryzacja i charakterystyka źródeł emisji z terenów : Starego Miasta, Śródmieścia, Os. Wierzbowa i Os. Leszczynko. 30.06.2010 r. 2. Inwentaryzacja i charakterystyka źródeł emisji z terenów : Zatorza, Gronowa i Zaborowa. 30.09.2010 r. 3. 1) Inwentaryzacja i charakterystyka źródeł emisji z terenów : Os. Solskiego, Podwala i Os. Sobieskiego, 2) Analiza techniczno-ekonomiczna planowanych przedsięwzięć, 3) Opracowanie Bazy w języku MS SQL 2005 wraz z aplikacją kliencka 15.12.2010 r. 2) Przygotowanie materiałów i danych niezbędnych do wykonania zamówienia, w tym m.in.: a) pobranie od Zamawiającego materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia (ust. 4), b) przeprowadzenie rozmów, konsultacji i uzgodnień z przedstawicielami: - Urzędu Miasta Leszna Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, - Urzędu Miasta Leszna Wydziału Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa, - Miejskiego Zakładu Budynków Komunalnych w Lesznie, - Miejskiego Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Lesznie, - Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Poznaniu - Delegatury w Lesznie,.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.73.10.00 - Usługi związane z zanieczyszczeniem powietrza 90.73.13.00 - Usługi ochrony powietrza przed zanieczyszczeniem 90.73.14.00 - Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza 72.31.60.00 - Usługi analizy danych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jeden program ochrony powietrza zgodnie z art. 91 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2008r., Nr. 25, poz. 150 ze zmianami) lub projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 roku, Nr 89 poz. 626 ze zmianami)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony w od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przy czym kwota ubezpieczenia nie może być niższa niż 50 000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty : a) oświadczenie że Wykonawca zapoznał się ze szczegółowymi warunkami przetargu zawartymi w SIWZ oraz wzorem umowy i że akceptuje je bez zastrzeżeń (załącznik nr 3 do SIWZ), b) oświadczenie że Wykonawca uważa się za związanego ofertą do terminu ważności oferty wskazanego w SIWZ i zobowiązuje się w przypadku wyboru jego oferty zawrzeć umowę (załącznik nr 3 do SIWZ), c) oświadczenie że Wykonawcy posiada wszystkie informacje niezbędne do przygotowania oferty (załącznik nr 3 do SIWZ), d) oświadczenie że Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia rękojmi i 5 letniej gwarancji jakości na przedmiot zamówienia licząc od daty odbioru (załącznik nr 3 do SIWZ), e) oświadczenie o realizacji zamówienia siłami własnymi albo wspólnie z innymi podmiotami w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców. W przypadku realizacji zamówienia w formie konsorcjum lub z udziałem podwykonawców wówczas do oferty należy dołączyć dokumenty, o których mowa w rozdz. 11 pkt. 2 i 3 odpowiednio do złożonego oświadczenia. (załącznik nr 4 do SIWZ) f) jeżeli Wykonawca będzie polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków wówczas Wykonawca zobowiązany jest do udowodnienia iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia poprzez złożenie pisemnego zobowiązania podmiotów udostępniających swoje zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji tych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy chyba, że będą to zmiany wynikające z następujących przesłanek: a. z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron; b. wprowadzenie lub zmiana podwykonawcy; c. przekształcenie którejkolwiek ze stron umowy; d. zmiana stawki podatku VAT; e. zmiana terminu wykonania umowy i zmiana zakresu rzeczowego, wprowadzona do umowy o dofinansowanie projektu będącego przedmiotem zamówienia, f. zajdą inne okoliczności, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy;

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.leszno.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Leszna ul. Wałowa 5 64 - 100 Leszno pok. nr 24.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.06.2010 godzina 13:00, miejsce: Urząd Miasta Leszna ul. Wałowej 5 64 - 100 Leszno pokój nr 24.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA 2007 - 2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.