eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rudniki › Kredyty długoterminowe na zadania inwestycyjne

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2011-06-01

Rudniki: Kredyty długoterminowe na zadania inwestycyjne
Numer ogłoszenia: 138130 - 2011; data zamieszczenia: 01.06.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 86152 - 2011r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rudniki, ul. Wojska Polskiego 12, 46-325 Rudniki, woj. opolskie, tel. 034 35-95-072, faks 034 3595013.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kredyty długoterminowe na zadania inwestycyjne.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie i obsługę długoterminowych kredytów bankowych na zadania inwestycyjne planowane do realizacji przez Gminę Rudniki. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę w formie pisemnej na całość zadania (zadanie 1 i 2; z wyliczeniem kosztu oferty dla każdego zadania oddzielnie) lub tylko na jedno zadanie tj. Nr 1 lub Nr 2. Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie dokonany dla każdego zadania odrębnie. A - Przedmiot przetargu I część: OR 272.PN 8.2011. zadanie nr 1 Obejmuje kredyty długoterminowe na przedsięwzięcia termomodernizacyjne do wysokości 2 370 000 zł z okresem ich spłaty wraz z odsetkami do dnia 13 czerwca 2018 r. W zakresie przedmiotowego zadania wchodzą następujące inwestycje: 1. Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Jaworznie planowana wartość kredytu do kwoty 1 800 000 zł. (adres miejsca inwestycji: Mirowszczyzna 43, 46-325 Rudniki), 2. Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Żytniowie planowana wartość kredytu do kwoty 570 000 zł. (adres miejsca inwestycji: Żytniów 29, 46-325 Rudniki). Oprócz aspektu kredytowego dodatkowym celem dla Gminy jest uzyskanie premii termomodernizacyjnej dla powyższych przedsięwzięć inwestycyjnych. Informujemy, że posiadamy dla poszczególnych inwestycji opracowane audyty energetyczne, które przekażemy wraz z uzupełniającymi dokumentami - w momencie podpisania umów kredytowych - oferentowi wybranemu w drodze przetargu. II część: OR 272.PN 8.2011. zadanie nr 2 Obejmuje kredyty długoterminowe na przedsięwzięcia inwestycyjne do wysokości 1 200 000 zł z okresem ich spłaty wraz z odsetkami do dnia 13 czerwca 2018r. W zakres przedmiotowego zadania wchodzą następujące inwestycje: 1. Przebudowa budynku biblioteki w Rudnikach na muzeum osobliwości przyrodniczych i punkt informacji turystycznej - planowana wartości kredytu do kwoty 600 000 zł, 2. Budowa boiska o sztucznej nawierzchni w ramach programu Orlik 2012 - planowana wartości kredytu do kwoty 600 000 zł. B - Niektóre elementy, które musi spełniać oferta i umowa kredytowa - dotyczące każdego przedsięwzięcia 1. Okres kredytowania: Od momentu uruchomienia (części lub całości kredytu) do dnia 13.06. 2018 r (Końcowa spłata kredytów najpóźniej 01.06.2018r., natomiast płatność końcowych odsetek do 13.06.2018r.). 2. Zabezpieczenie spłat kredytu: Weksel własny in blanco wystawiony przez kredytobiorcę wraz z deklaracją wekslową. 3. Uruchomienie kredytu : a) środki zostaną postawione do dyspozycji kredytobiorcy w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy z możliwością ich wykorzystania do dnia 30.12.2011 r. b) każdorazowo na podstawie dyspozycji uruchomienia wystawionej przez kredytobiorcę realizowanej w ciężar rachunku kredytowego. 4. Oprocentowanie kredytu : a) stanowić będzie suma stawki referencyjnej - WIBOR 3 M (zmienna) i marża banku (stała). Stawka referencyjna WIBOR 3M będzie liczona jako średnia wielkość notowań z całego miesiąca publikowana na stronie internetowej www.money.pl Marże banku winny pokrywać koszty, opłaty, itp. związane z bieżącą obsługą kredytową i zysk wykonawcy b) do naliczania odsetek za dany miesiąc (kalendarzowy) korzystania z kredytu stosuje się stawkę referencyjną z miesiąca poprzedniego. Odsetki liczone będą za dni korzystania z kredytu w danym miesiącu kalendarzowym 5. Okres odsetkowy i spłata odsetek: a) okres odsetkowy: 1 - miesięczny (kalendarzowy) b) rata odsetkowa płatna jest do 12 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni pod warunkiem przesłania Kredytobiorcy przez Bank stosownego wyliczenia odsetek. Przesłanie wyliczenia nastąpi najpóźniej na 5 dni przed terminem płatności. W przypadku niedotrzymania przez Bank terminu doręczenia wyliczenia odsetek (na 5 dni przed terminem płatności) wtedy termin ich płatności nastąpi w ciągu 5 dni od daty doręczenia wyliczenia. Wyliczenie odsetek powinno pokazywać w sposób szczegółowy sposób ich wyliczenia tj. kwotę wykorzystanego kredytu, za jaką liczbę dni, zastosowaną stopę procentową, itp c) odsetki będą wnoszone przez Kredytobiorcę na rachunek wskazany w umowie kredytowej. d) przy naliczeniu odsetek Bank przyjmuje, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, a rok 365 dni e) odsetki przeterminowane naliczane będą w wysokości 150 % odsetek ustawowych 6. Spłata kredytu : a) w 14 ratach półrocznych; z tego: - I rata - płatna 1 grudnia 2011 r., - następne 12 rat - płatne w ratach 1 czerwca i 1 grudnia każdego roku, - ostatnia rata - płatna 1 czerwca 2018 r. Harmonogram spłat rat poszczególnych kredytów przedstawia załącznik Nr 1 do specyfikacji. b) w przypadku uruchomienia części lub całości kredytu w m-cu grudniu 2011 r. spłata kredytu nastąpi w 13 ratach. Przeliczenie rat nastąpi na wniosek kredytobiorcy przy czym okres spłaty kredytu pozostaje bez zmian. c) w przypadku wykorzystania kredytu w zmniejszonej wysokości raty spłaty kredytu na wniosek kredytobiorcy zostaną ustalone w nowej wysokości. d) raty wnoszone będą na rachunek wskazany w umowie kredytowej. Za datę spłaty uważa się datę wpływu środków na ten rachunek. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu określony wyżej upływa w dniu wolnym od pracy uważa się, że termin został zachowany jeżeli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po tej dacie. 7. Inne postanowienia : a) kredytobiorca ma prawo rezygnacji z części i całości udzielonego kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów b) kredytobiorca ma prawo wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. c) w przypadku wcześniejszej spłaty poszczególnych rat bądź części kredytu każda wpłata powoduje zmniejszenie zadłużenie pod datą ich wpływu do Banku. Odsetki należne bankowi w przypadku końcowej spłaty będą płatne w ciągu 12 dni od daty spłaty całości kredytu. Przesłane przez bank wyliczenie tych odsetek nastąpi najpóźniej na 5 dni przed terminem ich płatności. Ostateczny termin spłaty kredytu wraz z odsetkami nie może przekroczyć daty określonej w umowie kredytowej. d) odsetki będą naliczone od wielkości wykorzystanego kredytu a nie od postawionego do dyspozycji Kredytobiorcy. e) kredytobiorca nie będzie ponosił żadnych dodatkowych prowizji i opłat z tytułu realizacji przedmiotowych umów kredytowych poza kosztami odsetkowymi oraz ewentualnymi kosztami windykacyjnymi i egzekucyjnymi. Wyjątek stanowi tylko prowizja na rzecz Banku Gospodarstwa Krajowego (dotyczy to kredytów w ramach przedsięwzięć termomodernizacyjna wchodzących w skład zadania Nr 1 niniejszej specyfikacji) naliczana przy przyznawaniu premii termomodernizacyjnej. Warunki wykorzystania i spłaty kredytu oraz inne uszczegółowienia związane z tym przedmiotem zostały ujęte w projektach umów kredytowych przedstawione w załączeniu, z tym że: a) projekt umowy przedstawiony w załączniku Nr 2 dotyczy kredytów z zakresu przedsięwzięć termomodernizacyjnych wchodzących w skład zadania Nr 1, b) projekt umowy przedstawiony w załączniku Nr 3 dotyczy kredytów wchodzących w skład zadania Nr 2. Wzory umów stanowią integralną część specyfikacji. Wzory weksla oraz deklaracji wekslowych przedstawia odpowiednio zał. nr 4 i 5 C - Materiały załączone do specyfikacji celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej zamawiającego oraz inne dokumenty; jak również informacje uzupełniające i oświadczenia zamawiającego. 1. Materiały do oceny zdolności kredytowej Sprawozdania roczne za 2009 i 2010r.: - Rb - 27 s (zbiorcze) o dochodach - Rb - 28 s (zbiorcze) o wydatkach - Rb - NDS o nadwyżce/deficycie - Rb - N o należnościach - Rb - Z o zobowiązaniach - Rb - UZ uzupełniające o zobowiązaniach - Rb - PDP z wykonania dochodów podatkowych - z wykonania budżetu wraz z opinią RIO za 2009 r. 2. Inne materiały: - projekt uchwały budżetowej i uchwałę budżetową na 2011r., - opinie RIO: o projekcie budżetu na 2011 r., w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetowego, w sprawie wieloletniej prognozy finansowej i prawidłowości prognozy kwoty długu oraz prawidłowości planowanej kwoty długu. - uchwała w sprawie wieloletniej prognozy finansowej i prognozy kwoty długu (Nr III/16/10 z dnia 28 grudnia 2010 r.), - wieloletnia prognoza finansowa i prognoza kwoty długu wg. ostatecznych danych sprawozdawczych za 2010 r. (w tym: prognoza roku 2011r. wg. stanu na dzień 31.03.2011r.), - przepływy pieniężne w latach 2009 - 2010 oraz ich prognoza na lata 2011 - 2022r. (prognoza roku 2011 wg stanu na dzień 31.03.2011r), - informacja o zaciągniętych kredytach i pożyczkach oraz prognozowane ich zaciąganie w latach 2011 -2013. - 4 szt. uchwał Rady Gminy w sprawie zaciągnięć w 2011 r. kredytów na poszczególne przedsięwzięcia objęte niniejszą specyfikacją, - opinia RIO o możliwości spłaty kredytu. 3. Informacje i oświadczenia: 1) na dotychczasowe zadłużenie kredytowe gminy wynoszące na koniec ubr. kwotę 2 172 tyś. zł składają się zobowiązania wobec: - Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w kwocie 321 tyś. zł, - Banku Gospodarstwa Krajowego Oddział w Opolu w kwocie 699 tyś. zł. - ING Banku Śląskiego SA. Oddział w Krapkowicach w kwocie 1 152 tyś. zł. Oświadczamy, że nie zalegamy i nigdy nie zalegaliśmy ze spłatą zobowiązań wobec banków i instytucji finansowanych na przestrzeni ostatnich lat licząc od powstania samorządności w n/kraju. 2) oświadczamy, że nigdy nie zalegaliśmy ze zobowiązaniami wobec Urzędu Skarbowego, ZUS, itp. (w tym samym okresie jw.) 3) informujemy, że inne dokumenty wymagane przez banki jak np. zaświadczenie o wyborze wójta, uchwałę o powołaniu skarbnika, zaświadczenia o nadaniu Nr Regon i NIP, itp. przedstawimy wybranemu w przetargu oferentowi w momencie podpisywania umów kredytowych..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: I część: OR 272.PN 8.2011. zadanie nr 1 W zakresie przedmiotowego zadania wchodzą następujące inwestycje: 1. Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Jaworznie planowana wartość kredytu do kwoty 1 800 000 zł. (adres miejsca inwestycji: Mirowszczyzna 43, 46-325 Rudniki), 2. Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Żytniowie planowana wartość kredytu do kwoty 570 000 zł. (adres miejsca inwestycji: Żytniów 29, 46-325 Rudniki).

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.06.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Bank Millennium SA, ul. Stanisława Żaryna 2A, Warszawa, kraj/woj. Polska.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 437651,48 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 413091,54

  • Oferta z najniższą ceną: 413091,54 / Oferta z najwyższą ceną: 550703,61

  • Waluta: PLN.

Część NR: 2   

Nazwa: II część: OR 272.PN 8.2011. zadanie nr 2 W zakres przedmiotowego zadania wchodzą następujące inwestycje: 1. Przebudowa budynku biblioteki w Rudnikach na muzeum osobliwości przyrodniczych i punkt informacji turystycznej - planowana wartości kredytu do kwoty 600 000 zł, 2. Budowa boiska o sztucznej nawierzchni w ramach programu Orlik 2012 - planowana wartości kredytu do kwoty 600 000 zł.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.06.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 7.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Bank Millennium S.A., ul. Stanisława Żaryna 2A, Warszawa, kraj/woj. Polska.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 221599,42 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 206671,61

  • Oferta z najniższą ceną: 206671,61 / Oferta z najwyższą ceną: 296111,42

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.