eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Białostocka › Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w Gminie Dąbrowa Białostocka.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-27

Dąbrowa Białostocka: Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w Gminie Dąbrowa Białostocka.
Numer ogłoszenia: 136080 - 2016; data zamieszczenia: 27.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina , ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka, woj. podlaskie, tel. 085 7121100 do 101, faks 085 7121017.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dabrowa-bial.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w Gminie Dąbrowa Białostocka..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w Gminie Dąbrowa Białostocka. 1. ZASADY OGÓLNE: 1)Do obowiązków Wykonawcy należy: - wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy prawa ochrony środowiska (Dz.U.2013 r., poz. 1232 j. t.) oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz. U. 2016, poz. 250) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wydanym na podstawie art. 9d ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz innymi przepisami obowiązującymi w tym zakresie, - prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzanie półrocznych sprawozdań zawierających : a.informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane b.liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne, c.wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem (w tym nie zbierają odpadów selektywnie), d.na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca przedstawi kopie dowodów dostarczenia odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów ( nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu jako załącznik do faktury). 2)Pojemniki do gromadzenia odpadów selektywnie zebranych (pojemniki, kontenery, worki) zapewnia Wykonawca, zostaną one ustawione w miejscach gromadzenia odpadów wskazanych przez właściciela nieruchomości lub Zamawiającego. Szczegółowe dane dotyczące liczby pojemników i ich rodzaju, wskazane zostały w pkt IV p. pkt .5 SIWZ. 3)Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia na wniosek właściciela nieruchomości pojemników na odpady komunalne zmieszane za odpłatnością i zawarcie z nim umowy. 4)Wykonawca ma obowiązek powiadomienia Gminy w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek przyjąć je jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie powiadomić o tym Zamawiającego. 5)Wykonawca ma obowiązek odbioru od właścicieli nieruchomości wszystkich odpadów komunalnych zgromadzonych w workach i pojemnikach, również innych niż dostarczone przez Wykonawcę . 6)Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 7)Odbieranie odpadów komunalnych zbieranych selektywnie -u źródła - nie może odbywać się przy użyciu pojazdu z funkcją kompaktującą. Jeśli właściciel nieruchomości nie ma worków na wysegregowane odpady dostarczonych przez przedsiębiorstwo, a wystawił we właściwym terminie w swoich workach, w zamian za nie pracownicy przedsiębiorstwa pozostawią worki firmowane nazwą swojej firmy w ilości i rodzajów worków wystawionych. 8)Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych zgodnie z harmonogramem (nawet jeżeli w trakcie wykonywania usługi sprzęt WYKONAWCY ulegnie awarii w interesie WYKONAWCY jest jak najszybsze podstawienie innego pojazdu spełniającego określone kryteria w celu uniknięcia kar określonych § 10 umowy, natomiast nie jest możliwe realizowanie zaległej usługi przewidzianej harmonogramem następnego dnia przesuwając usługę z tego dnia na kolejny) . 9)Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia założonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych następujących frakcji: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła. 10)Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia selektywnego odbierania odpadów komunalnych w zakresie realizacji przedmiotu umowy. 2. ZABUDOWA WIEJSKA JEDNORODZINNA Na terenie wiejskim zabudowy jednorodzinnej obowiązywał będzie system mieszany workowo - pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. a) zmieszane odpady komunalne (kod odpadu 15 01 06, 15 01 09, 20 03 01) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki do gromadzenia odpadów zapewni Właściciel nieruchomości oraz ustawi je w miejscach utwardzonych lub altanach śmietnikowych w miejscu dostępnym dla Wykonawcy. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych - 1 raz na miesiąc (zgodnie z załączonym wzorem harmonogramu zał. nr 7 do SIWZ). b) selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 15 01 02, 20 01 39, 15 01 04, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 20 01 40, 15 01 01, 20 01 01, 20 01 99, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 02 ) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie wiejskiej zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się następujące rodzaje worków: 1) worek koloru żółtego - tworzywa sztuczne (puste butelki po napojach np. typu PET, PE, opakowania wielomateriałowe po napojach, opakowania po chemii gospodarczej, po kosmetykach, środkach czystości, opakowania po żywności, zakrętki, plastikowe folie i torebki.), 2) worek koloru czerwonego - metale - drobny złom (puszki po konserwach, napojach, sokach itp., drobny złom żelazny np. nakrętki, kapsle itp., drobny złom metali kolorowych i aluminium ), 3) worek koloru niebieskiego - papier i makulaturę (gazety, czasopisma, papier szkolny i biurowy, książki, torebki i worki papierowe, papier pakowy np. szary papier do pakowania, papier na opakowanie prezentów, tektura i kartony, ścinki drukarskie,) 4) worek koloru zielonego - szkło opakowaniowe (opakowania po żywności, butelki po napojach, słoiki bez nakrętek, opakowania po kosmetykach, inne opakowania szklane ), 5) worek koloru czarnego - żużel i popiół z palenisk domowych Worki zapewnia Wykonawca. Charakterystyka worków w rozdziale 4.5 SIWZ. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz na 2 miesiące, z wyłączeniem żużlu i popiołu z palenisk domowych który ma być odbierany 1 raz w miesiącu w okresie od 1 listopada do 31 maja. (zgodnie z załączonym wzorem harmonogramu zał. nr 7 do SIWZ). 3.ZABUDOWA MIEJSKA JEDNORODZINNA Na terenie miejskim zabudowy jednorodzinnej obowiązywał będzie system mieszany workowo - pojemnikowy zbiórki odpadów komunalnych. a) zmieszane odpady komunalne (kod odpadu 15 01 06, 15 01 09, 20 03 01) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki do gromadzenia odpadów zapewni Właściciel nieruchomości oraz ustawi je w miejscach utwardzonych lub altanach śmietnikowych w miejscu dostępnym dla Wykonawcy. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych - 2 razy w miesiącu (zgodnie z załączonym wzorem harmonogramu zał. nr 7 do SIWZ). b) selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99,) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie miejskiej zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się następujące rodzaje worków: 1) worek koloru żółtego - tworzywa sztuczne (puste butelki po napojach np. typu PET, PE, opakowania wielomateriałowe po napojach, opakowania po chemii gospodarczej, po kosmetykach, środkach czystości, opakowania po żywności, zakrętki, plastikowe folie i torebki.), 2) worek koloru czerwonego - metale - drobny złom (puszki po konserwach, napojach, sokach itp., drobny złom żelazny np. nakrętki, kapsle itp., drobny złom metali kolorowych i aluminium ), 3) worek koloru niebieskiego - papier i makulaturę (gazety, czasopisma, papier szkolny i biurowy, książki, torebki i worki papierowe, papier pakowy np. szary papier do pakowania, papier na opakowanie prezentów, tektura i kartony, ścinki drukarskie, 4) worek koloru zielonego - szkło opakowaniowe (opakowania po żywności, butelki po napojach, słoiki bez nakrętek, opakowania po kosmetykach, inne opakowania szklane ), 5) worek koloru czarnego - żużel i popiół z palenisk domowych Worki zapewnia Wykonawca. Charakterystyka worków w rozdziale 4.5 SIWZ. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę odpadów zebranych selektywnie - 1 raz na 2 miesiące, z wyłączeniem żużlu i popiołu z palenisk domowych który ma być odbierany 1 raz w miesiącu w okresie od 1 listopada do 31 maja. (zgodnie z załączonym wzorem harmonogramu zał. nr 7 do SIWZ). ZABUDOWA MIEJSKA WIELORODZINNA (MIASTO DĄBROWA BIAŁOSTOCKA i miejscowość RÓŻANYSTOK) Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie system pojemnikowy oraz pojemnikowo - kontenerowy zbiórki odpadów komunalnych. a)zmieszane odpady komunalne (kod 15 01 06, 15 01 09, 20 03 01,) Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Właściciel nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu - w miarę potrzeb jednak nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu. (Zamawiający nie narzuca harmonogramu odbioru odpadów, jednak w przypadku konieczności wcześniejszego wywozu Wykonawca otrzyma od właściciela nieruchomości lub Zamawiającego informację o zapełnionym pojemniku i po jej otrzymaniu jest zobowiązany do niezwłocznego jego opróżnienia). Każdy z pojemników na odpady zmieszane bezwzględnie musi być opróżniony co najmniej raz w tygodniu. !!! b) selektywnie zbierane odpady komunalne (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99,) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie do specjalistycznych pojemników: 1) pojemnik koloru żółtego - tworzywa sztuczne (puste butelki po napojach np. typu PET, PE, opakowania wielomateriałowe po napojach, opakowania po chemii gospodarczej, po kosmetykach, środkach czystości, opakowania po żywności, zakrętki, plastikowe folie i torebki.), 2) pojemnik koloru czerwonego - metale - drobny złom (puszki po konserwach, napojach, sokach itp., drobny złom żelazny np. nakrętki, kapsle itp., drobny złom metali kolorowych i aluminium ), 3) pojemnik koloru niebieskiego - papier i makulaturę (gazety, czasopisma, papier szkolny i biurowy, książki, torebki i worki papierowe, papier pakowy np. szary papier do pakowania, papier na opakowanie prezentów, tektura i kartony, ścinki drukarskie, 4) pojemnik koloru zielonego - szkło opakowaniowe (opakowania po żywności, butelki po napojach, słoiki bez nakrętek, opakowania po kosmetykach, inne opakowania szklane ), 5) worek koloru czarnego - żużel i popiół z palenisk domowych przy budynku nr 72 i 74 ul. 3 Maja w Dąbrowie Białostockiej, oraz przy budynku nr 7 i 20 w Różanymstoku, 6) pojemnik kp 7, lub kp 5 - żużel i popiół z palenisk domowych w Dąbrowie Białostockiej przy budynkach nr 1 ul. Plac Kościuszki, oraz przy budynkach nr 1, 3, 5, 7, 9 ul. 1000-Lecia Państwa Polskiego, Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę tych odpadów - w miarę potrzeb jednak nie rzadziej niż 1 raz na 2 miesiące z wyjątkiem żużlu i popiołu z palenisk domowych który ma być odbierany w zależności od potrzeb lecz nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu w okresie od 1 listopada do 31 maja (Zamawiający nie narzuca harmonogramu odbioru odpadów, jednak w przypadku konieczności wcześniejszego wywozu Wykonawca otrzyma od właściciela nieruchomości lub Zamawiającego informację o zapełnionym pojemniku i po jej otrzymania jest zobowiązany do niezwłocznego jego opróżnienia). Każdy z pojemników na odpady segregowane musi być opróżniony co najmniej 1 raz na 2 miesiące z wyjątkiem żużlu i popiołu z palenisk domowych który musi być opróżniony 1 raz w miesiącu !!! 4.Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów: 1)Zbiórka selektywna: a)Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki: odpadów - 4 kpl. po 23 478 szt. każdego koloru o pojemności 120 litrów t. j. łącznie 93 904 szt. - materiał - folia polietylenowa LDPE grubości 60 mikronów, - pojemność - 120 litrów, - kolor - zgodnie z rodzajem odpadów: żółty, czerwony, niebieski, zielony ; - nadruk - jednostronny, kolor nadruku czarny, powierzchnia nadruku 1500 cm2, Żużlu i popiołu z palenisk domowych:- 36952 szt. koloru czarnego o pojemności 60 litrów - materiał - folia polietylenowa LDPE grubości 100 mikronów - pojemność - 60 litrów - kolor czarny - nadruk - jednostronny, kolor nadruku biały, treść zostanie przekazana Wykonawcy na 15 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia po wspólnej konsultacji. b) Charakterystyka pojemników do selektywnej zbiórki odpadów - w ilości 19 kpl. (po 4 szt. każdego koloru pojemnika): - pojemność co najmniej 1.000 litrów, - materiał - tworzywo sztuczne lub metal zabezpieczony antykorozyjnie. - zaopatrzone w specjalne otwory wrzutowe, - kolor zgodnie z rodzajem odpadów: żółty, czerwony, niebieski, zielony - kontenery metalowe o pojemności od 5m3 do 7 m3 np. typu KP7 z pokrywami na dachu 2 szt. na żużel i popiół z palenisk domowych - napisy określające rodzaj odpadów jakie należy do poszczególnych pojemników wrzucać Wykonawca musi przewidzieć możliwość zmiany powyższych ilości ?10% 2) Zbiórka odpadów zmieszanych: a) pojemniki do zbiórki odpadów zmieszanych wykonane z tworzyw sztucznych lub metalu zabezpieczonego antykorozyjnie o pojemności: - 110-120 litrów - 1451 szt. - 220-240 litrów - 895 szt. - 1100 litrów - 12 szt. b) kontenery metalowe o pojemności 7 m3 typu KP7 z pokrywami na dachu - 18 szt. Wykonawca musi przewidzieć możliwość zmiany powyższych ilości ?10%. 5.Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: 1)Powierzchnia Gminy DĄBROWA BIAŁOSTOCKA wynosi 264 km2 (26394 ha), 2)Charakter gminy : miejsko-wiejski 3)Podział administracyjny - 52 sołectwa 4)Liczba mieszkańców. Liczba osób zamieszkujących w Gminę Dąbrowa Białostocka zgodnie z deklaracjami wynosi 9 005 osób z czego: - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 4476 osób - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 2384 osób - w zabudowie wielorodzinnej w mieście - 2145 osób 5) Liczba gospodarstw domowych - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 1304 gospodarstw - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 794 gospodarstwa - w zabudowie wielorodzinnej w mieście -1022 gospodarstwa Należy przewidzieć możliwość zwiększenia ilości gospodarstw w stosunku do przedstawionych danych o 3%). 6)Ilość odpadów zmieszanych zbieranych u źródła (dane z roku 2015): - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 334,38 Mg - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 603,95 Mg - w zabudowie wielorodzinnej w mieście - 454,71 Mg 7)Ilość tworzyw sztucznych zbieranych u źródła (dane z roku 2015): - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 19,0 Mg - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 8,0 Mg - w zabudowie wielorodzinnej w mieście - 16,0 Mg 8)Ilość metali u źródła (dane z roku 2015): - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 1,0 Mg - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 0,0 Mg - w zabudowie wielorodzinnej w mieście - 0,0 Mg 9)Ilość papieru i makulatury zbieranej u żródła (dane z roku 2015): - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 6,0 Mg - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 6,0 Mg - w zabudowie wielorodzinnej w mieście - 12,0 Mg 10)Ilość szkła opakowaniowego zbierana u źródła (dane z roku 2015): - w zabudowie jednorodzinnej na terenach wiejskich - 50,0 Mg - w zabudowie jednorodzinnej w mieście - 25,0 Mg - w zabudowie wielorodzinnej w mieście - 22,0 Mg 11) Ilość popiołu z palenisk domowych zbierana u źródła brak danych Szacunkowa ilość żużlu i popiołu z palenisk domowych w okresie grzewczym na podstawie informacji otrzymanej z RIPOK wynosi od 10% do 32% w odpadach zmieszanych. b)Wymogi regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych: 1)Miejsce przekazania zmieszanych odpadów komunalnych zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017 to Instalacja ZZO w Koszarówce zwana dalej RIPOK, 2)Koszty zagospodarowania i unieszkodliwiania zmieszanych odpadów komunalnych dostarczonych do RIPOK przez wykonawcę ponosi Zamawiający na podstawie umowy zawartej z BIOM Sp. z o.o. będącym operatorem RIPOK. 3)Wyłoniony w przetargu wykonawca przed podpisaniem umowy z zamawiającym ma obowiązek zawrzeć umowę/porozumienie na bezpłatne przyjmowanie odpadów zmieszanych przez RIPOK poprzez stację przeładunkową w Dąbrowie Białostockiej. (wzór w załączeniu - załącznik nr 9) 4)Odpady selektywnie zebrane u źródła z wyjątkiem popiołu z palenisk domowych Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do Zakładu Recyklingu w Dolistowo Stare I 144 gm. Jaświły będącego częścią RIPOK. - na podstawie uchwał Sejmiku Województwa Podlaskiego Nr XX23312 i Nr XX 234 12 z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017 zgodnie z pkt. 6.1.5.2 5)Selektywnie zebrany u źródła popiół z palenisk domowych Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Koszarówka, Koszarówka 65, 19 - 200 Grajewo..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Kwota wadium wynosi 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy,00/100 zł.). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancji bankowych, 4) gwarancji ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. 2016, poz.359). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego - BS w Sokółce O Dąbrowa Białostocka, 59 8093 0000 0039 2134 2000 0050, z adnotacją wadium - ODBIERANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH W GMINIE DĄBROWA BIAŁOSTOCKA . Wadium musi być wniesione przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert, tj. przed dniem 07.06.2016 r. godz. 10:00 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie oryginału dołączyć do oferty. Z treści gwarancji i poręczeń o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy p. z. p. musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium określonej w gwarancji w sytuacji o której mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo Zamówień publicznych. Z wniesionego wadium w pieniądzu oraz treści gwarancji i poręczeń o których mowa w art. 45 ust 6 pkt 2-5 ustawy p. z. p. musi jasno wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Dąbrowa Białostocka organizowanym przez Gminę Dąbrowa Białostocka. 2. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 5. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5) Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, nie złożył dokumentów, oświadczeń, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub termin składania ofert. 6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Wykonawca musi być wpisany do Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Dąbrowa Białostocka,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia którego opis sposobu oceny spełniania został dokonany w ogłoszeniu o zamówieniu Zamawiający żąda: Wykonania w okresie ostatnich 3 lat jednej lub kilku usług odbierania odpadów komunalnych wykonanych na rzecz właścicieli nieruchomości o masie łącznej minimum - 1.000 Mg. Na potwierdzenie powyższego, winien załączyć dokumenty potwierdzające należyte ich wykonanie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego potencjału technicznego, oraz osób zdolnych do wykonania zamówienia którego opis sposobu spełnienia został dokonany w ogłoszeniu o zamówieniu Zamawiający żąda: 1.Dysponowania specjalistycznym sprzętem zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013r., poz. 122) 1) Wszystkie pojazdy muszą być wyposażone w : a)system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz b)system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiające weryfikację tych danych; 2.Posiadania bazy transportowej zlokalizowanej nie dalej niż 60 km od granicy gminy Dąbrowa Białostocka licząc dojazd po drogach publicznych.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa warunku szczegółowego w tym zakresie.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej- Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków w postępowaniu, o którym mowa w pkt. VI. 1. 1) SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art.22 ust. 1 ustawy p. z. p.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Zapewnienie oferenta, jakie osiągnie poziomy recyklingu, przygotowania do ponownegoużycia i odzysku innymi metodami odpadów komunalnych, do - 30

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dabrowa-bial.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Dąbrowie Białostockiej, ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.06.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Dąbrowie Białostockiej, ul. Solidarności 1, 16-200 Dąbrowa Białostocka m - pokój nr 19.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.