eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jastrzębie-Zdrój › Kompleksowa termomedrnizacja Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju wraz z wymianą źródła ciepła DZP/38/382-37/12

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-21

Jastrzębie-Zdrój: Kompleksowa termomedrnizacja Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju wraz z wymianą źródła ciepła DZP/38/382-37/12
Numer ogłoszenia: 135231 - 2012; data zamieszczenia: 21.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny Nr 2 w Jastrzębiu Zdroju , al. Jana Pawła II 7, 44-335 Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie, tel. 32 47 84 200, faks 32 47 84 506.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wss2.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa termomedrnizacja Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju wraz z wymianą źródła ciepła DZP/38/382-37/12.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie w trybie - zaprojektuj i wybuduj Kompleksowej termomodernizacji Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju wraz z wymianą źródła ciepła (znak sprawy: DZP-38-382-37-12). Zadanie będzie realizowane w obiekcie Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju, przy Al. Jana Pawła II 7. Ogólny zakres robót i termin ich realizacji określa Załącznik Nr 3 do SIWZ Harmonogram rzeczowy zadania. 2. Szczegółowy zakres zadania oraz wymagania dotyczące wykonania i odbioru przedmiotu zamówienia określa: a) Program Funkcjonalno - Użytkowy, stanowiący Załącznik Nr 11 do SIWZ, b) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący Załącznik Nr 12 do SIWZ, c) Projekt techniczny: Docieplenie ścian bloku zabiegowego oraz wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, stanowiący Załącznik Nr 13 do SIWZ, d) Harmonogram rzeczowy zadania, stanowiący Załącznik Nr 3 do SIWZ. Inwestycja zakłada przygotowanie dokumentacji technicznej oraz przeprowadzenia robót budowlanych w oparciu o dokumenty wymienione w pkt. 3.2. 3. W zakresie realizacji zamówienia przewiduje się: a) Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z przedmiarem robót: Wymiana źródła ciepła. b) Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z przedmiarami robot: Modernizacja instalacji c.o. bloku łóżkowego i części niskiej. c) Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z przedmiarami robót: Modernizacja instalacji wentylacji mechanicznej. d) Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z przedmiarami robót: Modernizacja stacji wymienników c.o. i cwu. e) Wymiana źródła ciepła - dostawa i montaż pompy ciepła, w tym: - przygotowanie terenu pod odwierty, - wykonanie odwiertów pionowych, - wykonanie kolektorów poziomych z wejściem szczelnym do budynku, wyrównanie terenu, - wymian źródła ciepła - dostawa układu pomp ciepła, - wykonanie podłączeń wraz z rozruchem układu. f) Modernizacja instalacji c.o. w części niskiej. g) Modernizacja instalacji c.o. w bloku łóżkowym. h) Modernizacja instalacji wentylacji mechanicznej. i) Modernizacja stacji wymienników c.o. i cwu. j) Termomodernizacja bloku zabiegowego - docieplenie i wymian stolarki zewnętrznej bloku zabiegowego oraz opracowanie Specyfikacji Technicznej i Wykonania Robót, przedmiarów robót 4. Zamawiający zaleca, by wykonawca zapoznał się z terenem budowy przed złożeniem oferty i uzyskał od Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju, wszelkie niezbędne informacje i dane, jakie mogą mieć wpływ na ryzyko i okoliczności realizacji przedmiotu zamówienia. 5. Wykonawca zobowiązany jest znać wszelkie przepisy, które są w jakikolwiek sposób związane z robotami i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót. 6. Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia będzie postępował zgodnie z następującymi przepisami prawa: a) Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 20010 Nr 243 poz. 1623 ze zm.); b) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tekst jednolity: Dz. U. z 2011 r. Nr 112, poz. 654 ze zm.); c) Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 2 lutego 2011r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. nr 31, poz. 158); d) Ustawa Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity: Dz. U. 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.); e) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 25 poz. 150 ze zm.) oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy; f) Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. Prawo ochrony przyrody (tekst jednolity: Dz. U. z 2009 r. Nr 151 poz. 1220 ze zm.) i przepisami wykonawczymi do tej ustawy; g) Ustawa z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679 ze zm.); h) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 28 września 2004 r. w sprawie gatunków dziko występujących zwierząt objętych ochroną (Dz. U. Nr 220 poz. 2237); i) Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. - o ochronie przeciwpożarowej (jednolity tekst Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1229 ze zm.); j) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 ze zm.); k) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robot budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389 ze zm.); l) inne akty prawne aktualnie obowiązującymi. 7. Ogólne wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia oraz obowiązki Wykonawcy: I. w zakresie wykonania dokumentacji projektowej: 1) przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca zapozna się z dokumentami będącymi w posiadaniu Zamawiającego, 2) Wykonawca pisemnie uzgodni z Zamawiającym szczegółowy zakres objęty projektowaniem, 3) Wykonawca szczegółowo sprawdzi w terenie warunki wykonania zamówienia, 4) Wykonawca uzyska aktualne podkłady geodezyjne niezbędne do opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania wszelkich niezbędnych decyzji administracji, 5) Wykonawca wykona dokumentację w wersji papierowej w 5 egzemplarzach oraz 1 egzemplarz całości dokumentacji w wersji elektronicznej na nośniku np. CD w formacie PDF oraz w wersjach edytowalnych, 6) w projektach należy uwzględnić wszelkie roboty budowlane, instalacyjne, elektryczne i AKPiA oraz uzyskanie niezbędnych uzgodnień, opracowań i pozwoleń do wykonania kompleksowego zadania wymaganych sztuką budowlaną i prawem, 7) wszystkie koszty uzgodnień obciążają Wykonawcę, 8) Wykonawca wprowadzi korekty w dokumentacji projektowej o uwagi Zamawiającego w trakcie projektowania, 9) Wykonawca uzyska akceptację proponowanych rozwiązań projektowych przez Zamawiającego, 10) Wykonawca przeniesie prawa autorskie do przedmiotowej dokumentacji na Zamawiającego oraz poniesie ewentualne koszty z tym związane, 11) Wykonawca zaopatrzy dokumentację projektową w wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenia, że dokumentacja jest wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej i wydawana jest w stanie kompletnym, 12) Zamawiający do 7 dni od daty przekazania dokumentacji projektowej dokona oceny przedłożonej dokumentacji i podejmie decyzję o jej przyjęciu lub odrzuceniu, 13) Wykonawca będzie czuwał w toku realizacji inwestycji nas zgodnością rozwiązań technicznych, materiałowych i użytkowych z dokumentacją i z obowiązującymi przepisami techniczno - budowlanymi oraz normami. II. w zakresie robót budowlanych: 1) Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie do 7 dni roboczych od zawarcia umowy oświadczeń o podjęciu obowiązków przez kierownika budowy oraz kierowników robót branżowych i przekazanie uwierzytelnionej kopii uprawnień budowlanych oraz zaświadczeń o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, 2) Wykonawca opracuje w terminie 7 dni roboczych od zawarcia umowy planu zagospodarowania terenu budowy i uzgodnienie go ze służbami Zamawiającego, 3) Wykonawca zorganizuje teren budowy, w tym wykonanie dróg i komunikacji, ogrodzeń, instalacji, zabudowań prowizorycznych i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwego wykonania prac. Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć i oznakować prowadzone roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji zadania. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia terenu budowy, 4) Wykonawca zabezpieczy ciągi komunikacyjne oraz szczegółowo ochroni pozostałe pomieszczenia przed przedostawaniem się pyłów oraz innych nieczystości, 5) Wykonawca zapewnieni bezpieczeństwo osobom przebywającym na terenie Zamawiającego oraz wokół budynku ciągów komunikacyjnych dla samochodów i pieszych, 6) Wykonawca zachowa szczególną ostrożność w celu zabezpieczenia przed zniszczeniem znajdujących się wokół modernizowanego obiektu skwerów, drzew oraz urządzeń, 7) Wykonawca naprawi wszelkie ewentualne szkody wyrządzone przez pracowników lub środki transportu i urządzenia Wykonawcy oraz inne szkody powstałe w związku z wykonywanymi pracami lub przy ich wykonywaniu, w tym szkody wyrządzonych osobom trzecim, 8) Wykonawca będzie uczestniczył w przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi za wady - w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego, 9) Wykonawca usunie stwierdzone wady, ujawnione podczas odbioru końcowego oraz w okresie i w ramach gwarancji jakości i rękojmi za wady, w wyznaczonych terminach, 10) Wykonawca prawidłowo wykonana wszystkie prace związane z realizacją przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową i sztuką budowlaną oraz z aktualnie obowiązującymi normami, polskim prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi do niego i innymi obowiązującymi przepisami, w tym szczególnie dotyczącymi zakładów opieki zdrowotnej, 11) Wykonawca będzie współpracować ze służbami inwestorskimi Zamawiającego, 12) Wykonawca będzie pełnić funkcje koordynacyjne w stosunku do wszystkich robót realizowanych przez podwykonawców, 13) Wykonawca przygotuje dokumentację powykonawczą w dwóch egzemplarzach w formie pisemnej oraz na płycie CD w formie elektronicznej. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć inspektorowi nadzoru karty obmiaru, deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności potwierdzające, że użyte materiały nadają się do wbudowania, protokoły badań i sprawdzeń, 14) Wykonawca będzie przestrzegał przepisów bhp, ppoż., ochrony środowiska i ustawy o odpadach, wytyczne Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO), 15) Wykonawca zlikwiduje zaplecze budowy po zakończeniu prac, nie później niż w terminie do 7 dni roboczych od daty dokonania odbioru końcowego, 16) Wykonawca będzie regulował należności za wszelkie świadczone przez Zamawiającego usługi, w szczególności za usługi w zakresie korzystania z energii elektrycznej i wody dla celów robót budowlanych i socjalnych, itp. ryczałtem lub według wskazań liczników, które Wykonawca zainstaluje na własny koszt. W protokole przekazania terenu budowy, zostanie określona forma rozliczenia (na podstawie liczników z określeniem stanu lub wskazanie ryczałtu i podanie stawki). Ostateczne rozliczenie zużycia mediów nastąpi na podstawie protokołu odbioru robót, w którym zostanie określona ilość zużytych jednostek w trakcie realizacji umowy, 17) Wykonawca będzie przestrzegał regulaminów wewnętrznych i zarządzeń Dyrektora Szpitala, 18) Wykonawca przygotuje obiekty i wymagane dokumenty we wszystkich branżach łącznie z dokumentacją powykonawczą do dokonania odbioru przez Zamawiającego wraz z instrukcją konserwacji wykonanych obiektów, 19) Wykonawca oświadcza, że ma świadomość, że roboty budowlane stanowiące przedmiot umowy będą wykonywane w miejscu czynnym przez całą dobę i zobowiązuje się je prowadzić w sposób nie utrudniający utrzymanie ciągłej pracy Szpitala, 20) Prace związane z hałasem mogą być prowadzone w godzinach od 7:00 do 22:00. 21) Wykonawca będzie utrzymywać sprawny sprzęt przeciwpożarowy, wymagany odpowiednimi przepisami, na terenie prowadzonych robót. 22) Materiały łatwopalne będą składowane w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami i zabezpieczone przed dostępem osób trzecich. 23) Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie straty spowodowane pożarem wywołanym jako rezultat realizacji robót albo przez personel wykonawcy. 24) W szczególności Wykonawca ma obowiązek zadbać, aby personel nie wykonywał pracy w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz nie spełniających odpowiednich wymagań sanitarnych. Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne oraz sprzęt i odpowiednią odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych na budowie. 25) Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę robót i za wszelkie materiały i urządzenia używane do robót od daty rozpoczęcia do daty odbioru ostatecznego. 26) Wykonawca przeszkoli personel Zamawiającego w zakresie obsługi w dniu instalacji lub w innym terminie ustalonym z Zamawiającym (pisemnie) oraz przedstawi protokół z przeprowadzonego szkolenia. 27) Złom powstały z demontażu Wykonawca przetransportuje na własny koszt i sprzeda w imieniu Zamawiającego (przy udziale przedstawiciela Zamawiającego) do składnicy złomu na terenie województwa śląskiego wskazanej przez Zamawiającego, a uzyskane środki przekaże na konto Zamawiającego. 28) W czasie realizacji robót Wykonawca będzie utrzymywał na swój koszt i ryzyko teren robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz będzie usuwał wszelkie zbędne materiały, odpady oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne. 29) Wykonawca wykona wszelkie inne czynności, które okażą się niezbędne do właściwego wykonania niniejszej umowy. 30) Wykonawca wykona, dostarczy i zamontuje w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, tablicę promocyjną, zawierającą informacje o Kompleksowej termomodernizacji Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju wraz z wymianą źródła ciepła. Tablica musi spełniać wszystkie wymogi Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 8. Obowiązki Zamawiającego: a) Przekazanie Wykonawcy, w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia przez Wykonawcę takiej konieczności, placu budowy. b) Wskazanie punktów poboru energii elektrycznej i wody dla celów budowy i pomieszczeń socjalnych. c) Przekazanie (w miarę możliwości) w użytkowanie lub współużytkowanie znajdujących się na placu budowy pomieszczeń magazynowych, składowisk na odrębnie uzgodnionych zasadach. d) Zapewnienie bieżącego nadzoru inwestorskiego, obejmującego wszystkie zadania określone w przedmiocie zamówienia. e) Dokonywanie i potwierdzanie zapisów w Dzienniku budowy prowadzonym przez Wykonawcę. 9. Materiały i sprzęt użyty przez Wykonawcę przy realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest stosować i dostarczyć materiały i produkty posiadające dopuszczenie do stosowania w budownictwie, w tym posiadające wymagane certyfikaty. 2) Materiały podzespoły i urządzenia mają być fabrycznie nowe i bez cech użytkowania. Rok produkcji urządzeń i podzespołów - nie starszy niż 6 miesięcy licząc od dnia montażu. 3) Po wyborze najkorzystniejszej oferty, w trakcie realizacji robót Wykonawca będzie na bieżąco ustalał wszelką kolorystkę materiałów użytych do realizacji przedmiotu zamówienia z Zamawiającym. Wykonawca pod żadnym pozorem nie może podjąć samodzielnie decyzji w zakresie estetyki wykonania przedmiotu zamówienia. 4) Wykonawca jest zobowiązany do używania jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robót, bezpieczeństwo pracowników Wykonawcy, bezpieczeństwo osób postronnych. 5) Inspektor nadzoru może dopuścić do użycia tylko te wyroby i materiały, które: - posiadają certyfikat na znak bezpieczeństwa wykazujący, że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie Polskich Norm, aprobat technicznych oraz właściwych przepisów i informacji o ich istnieniu; - posiadają deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z odpowiednimi normami. 10. Termin gwarancji jakości i rękojmi za wady wynosi 60 miesięcy i liczy się od protokolarnego odbioru całości robót objętych przedmiotem umowy, a jeżeli producent udziela dłuższej gwarancji na materiały i urządzenia zastosowane do wykonania przedmiotu umowy obowiązuje gwarancja producenta. 11. Zgodnie z art. 36 ust. 4 Prawa zamówień publicznych w ofercie należy wskazać część zamówienia, której wykonanie ma wykonać podwykonawca - stosowną deklarację do wypełnienia przez wykonawcę zawarto w Formularzu oferty. Harmonogramie rzeczowo - finansowym, stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. 12. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 13. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych z zastosowaniem innych materiałów i urządzeń pod warunkiem, że zaproponowane urządzenia i materiały będą posiadały parametry nie gorsze niż te, które przedstawiono w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca musi załączyć dane techniczne wykazujące ich parametry oraz odpowiednie obliczenia. Na Wykonawcy leży obowiązek udowodnienia, iż przedstawione w ofercie materiały i urządzenia są równoważne w stosunku do przedstawionych w dokumentacji projektowej. Wykaz materiałów i urządzeń równoważnych wraz z danymi technicznymi wykazującymi ich parametry oraz odpowiednimi obliczeniami winien stanowić załącznik do oferty. Oceny równoważności materiałów i urządzeń Zamawiający będzie dokonywał na etapie oceny ofert. 14. Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. 15. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. 16. Zamawiający nie zamierza wybierać najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 17. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. UWAGA! Wykonawca będzie wykonywał roboty budowlane w czynnym obiekcie. Szpital na czas prowadzenia prze Wykonawcę robót budowlanych nie zostanie zamknięty i będzie funkcjonował w normlanym trybie. Wszelkie prace powinny zostać wykonane zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Zdrowia - w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 54.21.51.40 - 54.21.51.40 45.31.70.00 - Inne instalacje elektryczne 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.12.00 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.33.12.10 - Instalowanie wentylacji 45.33.12.20 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych 45.33.12.30 - Instalowanie urządzeń chłodzących 45.33.24.00 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych 45.33.30.00 - Roboty instalacyjne gazowe 45.33.31.00 - Instalowanie urządzeń regulacji gazu 45.34.30.00 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 45.42.11.41 - Instalowanie przegród 45.42.11.46 - Instalowanie sufitów podwieszanych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 180 000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione zgodnie z art. 45 ustawy PZP, w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą. 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto bankowe w ING Banku Śląskim / oddział Jastrzębie-Zdrój o numerze 62 1050 1605 1000 0022 1792 5631. 5. Wadium w pozostałych formach należy załączyć w formie oryginału do oferty i złożyć w sekretariacie Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Jastrzębiu-Zdroju, I piętro, pokój A1 do 09.07.2012 r. do godz. 10:00. 6. Zobowiązanie do zapłaty wadium wniesionego w formie innej aniżeli pieniężnej winno: a) obejmować uwarunkowania zawarte w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 pkt. 1, 3 ustawy PZP tj.: - wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 nie złożył dokumentów, o których mowa w art. 25 ust.1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. - wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. b) gwarantować wypłatę wadium na każde pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w sposób bezwarunkowy. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w specyfikacji zostanie wykluczony z postępowania/ jego oferta zostanie odrzucona/. 8. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy PZP. 9. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w formach wskazanych w pkt 2. ppkt b) c) d) e) powinny w szczególności zawierać bezwarunkowe zobowiązanie poręczyciela lub gwaranta do zaspokojenia roszczeń Zamawiającego związanych z prawem do zatrzymania wadium w sytuacjach wskazanych w zapisie art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity - Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759). 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiającego zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego ora prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz odsetkami: a) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, b) jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium formie: a) pieniężnej - dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty, b) innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał: a) co najmniej 3 roboty odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tzn. robotę budowlaną polegającą na wykonaniu dolnego źródła ciepła o wartości minimum 750 000 zł netto każda, w tym: - co najmniej 2 roboty, których przedmiotem była budowa lub przebudowa źródła ciepła polegająca na zabudowie pompy ciepła powyżej 400 KW, - co najmniej 1 robotę, której przedmiotem było wykonanie odwiertów na potrzeby wykorzystania ciepła Ziemi o łącznej długości minimum 9 000 m, przy czym długość każdego odwiertu nie mogła być krótsza niż 200 m. b) co najmniej 1 dokumentację projektową odpowiadającą swoim rodzajem i wartością dokumentacji stanowiącej przedmiot zamówienia, tzn. dokumentację projektową w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych oraz wentylacji o wartości minimum 120 000 zł netto

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje, że dysponuje lub będzie dysponować: a) co najmniej 1 osobą przyjmującą obowiązki kierownika budowy, posiadającą uprawnienia niezbędne do wykonywania prac wymagane przepisami Prawo budowlane tj. posiada uprawnienia budowlane o specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, b) co najmniej 1 osobą przyjmującą obowiązki kierownika, posiadającą uprawnienia niezbędne do wykonywania prac wymagane przepisami Prawo budowlane tj. posiada uprawnienia budowlane o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, c) co najmniej 1 osobą przyjmującą obowiązki kierownika, posiadającą uprawnienia niezbędne do wykonywania prac wymagane przepisami Prawo budowlane tj. posiada uprawnienia budowlane o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, d) co najmniej 1 osobę przyjmującą obowiązki kierownika robót geologicznych, posiadającą świadectwo stwierdzające kwalifikacje do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi kategorii IV lub V, w zakresie wykonywania i dokumentowania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi, lub wcześniej uzyskane uprawnienia, które upoważniają do kierowania w powyższym zakresie, e) co najmniej 1 osobą przyjmującą obowiązki projektanta, posiadającą uprawnienia projektanta bez żadnych ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych. Nie dopuszcza się, aby funkcje: - Kierownika Budowy, - Kierownika robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektrotechnicznych, - Kierownika robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, - Kierownika robót geologicznych, - Projektanta, pełniły te same osoby.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca: a) posiada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy - w kwocie odpowiadającej co najmniej 3 000 000,00 zł, b) posiada aktualnie opłaconą polisę (na dzień składania ofert), a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę min. 3 000 000,00 zł ważną na cały okres trwania realizacji zamówienia tj. 30 października 2013 r., c) osiągnął w ostatnim roku obrotowym, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, przychody netto ze sprzedaży co najmniej wartości 15 000 000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełniony Formularz cenowy - Harmonogram rzeczowo - finansowy - według Załącznika nr 2 do SIWZ; 2) wypełniony Formularz oferty - według Załącznika nr 1 do SIWZ; 3) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - konsorcjum, spółka cywilna); umocowanie może wynikać z treści umowy konsorcjum lub treści umowy spółki cywilnej.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmian postanowień umowy: a) w zakresie terminu wykonania, w przypadku zaistnienia zdarzeń uniemożliwiających wykonanie umowy w terminie, o którym mowa w Rozdziale 4 z przyczyn niezależnych od wykonawcy, o których mowa w Rozdziale 4 udokumentowanych w sposób nie budzący zastrzeżeń, potwierdzonych protokolarnie, b) w zakresie innych podmiotów na zasobach, których wykonawca się opierał wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, a podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania dotychczasowy podwykonawca, c) w zakresie podwykonawców, wykazanych na etapie złożonej oferty lub, których konieczność ujawnienia wynikła na etapie realizacji zamówienia, którym wykonawca powierzył lub ma zamiar powierzyć wykonanie części zamówienia, d) w zakresie osób posiadających wymagane uprawnienia w przypadku zaistnienia zdarzeń losowych (w takim przypadku wykonawca zobowiązany będzie do zaproponowania osoby legitymującej się uprawnieniami wymaganymi specyfikacji istotnych warunków zamówienia), e) w zakresie materiałów w przypadku gdy, wystąpi brak na rynku dostępnych towarów lub materiałów służących do ich wytworzenia, oferowanych w ofercie Wykonawcy, które mogą być zastąpione innymi materiałami lub urządzeniami spełniającymi wymagania Zamawiającego określone w SIWZ lub wystąpią inne obiektywne okoliczności uniemożliwiające spełnienie przez Wykonawcę świadczenia określonego w umowie; w takich przypadkach Wykonawca i Zamawiający postanowią o zmianie przedmiotu zamówienia lub sposobu świadczenia albo terminu wykonania umowy (o czas trwania ww. okoliczności), bądź też wysokości wynagrodzenia Wykonawcy ustalonego w umowie. f) w zakresie konieczność wprowadzenia innych zmian, które są niezbędne do wykonania umowy, a których nie dało się przewidzieć w chwili zawarcia umowy oraz nie są zmianami istotnych postanowień umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wss2.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju, Al. Jana Pawła II 7, 44-335 Jastrzębie - Zdrój, Dział Zamówień Publicznych i Zaopatzrenia, XI piętro, pokój 9.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny Nr 2 w Jastrzębiu - Zdroju, Al. Jana Pawła II 7, 44-335 Jastrzębie - Zdrój, Dział Zamówień Publicznych i Zaopatzrenia, I piętro, pokój A1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt realizowany będzie ze środków Unii Europejskiej (Regionalny Program Operacyjny, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.