eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wykonanie w trybie ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ modernizacji eksperymentalnej szklarni zimowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Stacji Terenowej Zakładu Ekologii Instytutu Botaniki im. W. Szafera Polskiej Akademii Nauk w Szarowie, gmina Kłaj, powiat wielicki

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-14

Kraków: Wykonanie w trybie ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ modernizacji eksperymentalnej szklarni zimowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Stacji Terenowej Zakładu Ekologii Instytutu Botaniki im. W. Szafera Polskiej Akademii Nauk w Szarowie, gmina Kłaj, powiat wielicki
Numer ogłoszenia: 134891 - 2016; data zamieszczenia: 14.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Botaniki im. W. Szafera Polskiej Akademii Nauk , ul. Lubicz 46, 31-512 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4241824, 4241737, 4241700, faks 012 4219790.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.botany.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka naukowo-badawcza Polskiej Akademii Nauk.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie w trybie ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ modernizacji eksperymentalnej szklarni zimowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Stacji Terenowej Zakładu Ekologii Instytutu Botaniki im. W. Szafera Polskiej Akademii Nauk w Szarowie, gmina Kłaj, powiat wielicki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach przedmiotowego zadania wykonawca na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego zaprojektuje i wykona roboty ogólnobudowlane i instalacyjno-montażowe, w ramach dwóch zadań cząstkowych: Zadanie 1. Modernizacja (rearanżacja) szklarni zimowej niezbędnej dla celów prowadzenia eksperymentów hodowlanych w Stacji Terenowej Instytutu Botaniki im. W. Szafera Polskiej Akademii Nauk w Szarowie. Zadanie 2. Kompleksowy remont ogrodzenia całości posesji wraz z montażem automatycznie otwierającej się bramy wjazdowej. Szczegóły i zakres zamówienia zawiera Program Funkcjonalno - Użytkowy (załącznik nr 1 do SIWZ).

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: tak.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 10.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 20.000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań, których spełnienia wykonawca zobowiązany jest wykazać, za spełnienie warunku zamawiający uzna złożenie oświadczenia zgodnie z SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, roboty budowlane w budynkach zaliczanych do kategorii IX zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. (potwierdzone dokumentami, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone), polegające na wykonaniu: a) min. jedno zadanie polegającego na remoncie i rozbudowie pomieszczeń naukowo badawczych o wartości nie mniejszej niż 500.000 zł (brutto) obejmującego wykonanie instalacji elektrycznej, instalacji wody-kan., CO, wentylacji, sieci niskoprądowych. b) min. jedno zadanie polegające na przebudowie pomieszczeń laboratoryjnych o wartości minimum 200.000 zł, c) min. jedno zadanie polegającego na wykonaniu robót budowlanych budynku o kondygnacji budynku powyżej 8 m., d) min. jedno zadanie polegającego na wykonaniu zadaszenia o konstrukcji stalowej ze świetlikiem aluminiowym i systemem przewietrzania z automatyką pogodową na wartość 500 000 zł

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań, których spełnienia wykonawca zobowiązany jest wykazać, za spełnienie warunku zamawiający uzna złożenie oświadczenia zgodnie z SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, co najmniej: a. 1 osobą zdolną do pełnienia funkcji kierownika robót o następujących kwalifikacjach: - łącznie co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego (liczonego od dnia uzyskania uprawnień budowlanych), w tym pełnienie funkcji kierownika robót lub budowy przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej, której przedmiotem były roboty konstrukcyjno - budowlane. - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy w zakresie konstrukcji budowlanych, być wpisanym na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; b. 1 osobą zdolną do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych o następujących kwalifikacjach: - łącznie co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego (liczonego od dnia uzyskania uprawnień budowlanych), w tym pełnienie funkcji kierownika robót przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej, której przedmiotem były roboty polegające na wykonaniu instalacji elektrycznej. - posiadać uprawnienia do kierowania robotami branży elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, być wpisanym na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; c. 1 osobą zdolną do pełnienia funkcji kierownika robót sanitarnych i wentylacyjnych o następujących kwalifikacjach: - łącznie co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego (liczonego od dnia uzyskania uprawnień budowlanych), w tym pełnienie funkcji kierownika robót przy realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej, której przedmiotem były roboty polegające na wykonaniu instalacji sanitarnej i wentylacyjnej. - posiadać uprawnienia do kierowania robotami branży sanitarno -wentylacyjnej, być wpisanym na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego; d. 1 osobą posiadającą certyfikat na wykonywanie sieci strukturalnej z wydawaniem gwarancji 25 lat na wykonane roboty, e. 1 osobą posiadającą uprawnienia elektryczne typu D do wykonywania pomiarów elektrycznych, f. 1 osobą posiadającą uprawnienia elektryczne typu E do 1KV (eksploatacja, wykonawstwo), g. 1 osobą z licencją II stopnia do wykonywania zabezpieczeń technicznych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że a) posiada środki na rachunku bankowym lub zdolność kredytową w wysokości min. 500 000 zł; b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę nie mniejszą niż 2 000 000 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, roboty budowlane w budynkach zaliczanych do kategorii IX zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. (potwierdzone dokumentami, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone), polegające na wykonaniu: a) min. jedno zadanie polegającego na remoncie i rozbudowie pomieszczeń naukowo badawczych o wartości nie mniejszej niż 500.000 zł (brutto) obejmującego wykonanie instalacji elektrycznej, instalacji wody-kan., CO, wentylacji, sieci niskoprądowych. b) min. jedno zadanie polegające na przebudowie pomieszczeń laboratoryjnych o wartości minimum 200.000 zł, c) min. jedno zadanie polegającego na wykonaniu robót budowlanych budynku o kondygnacji budynku powyżej 8 m., d) min. jedno zadanie polegającego na wykonaniu zadaszenia o konstrukcji stalowej ze świetlikiem aluminiowym i systemem przewietrzania z automatyką pogodową na wartość 500 000 zł;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - wizualizacja architektoniczna przedmiotu zamówienia wraz z opisem robót do wykonania - 40
  • 3 - okres nieodpłatnego serwisu pogwarancyjnego - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty polegających na zmianie terminu zakończenia przedmiotu umowy, zmianie skutkującej zmniejszeniem lub zwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy, zmianie polegającej na wprowadzeniu robót zamiennych, które nie spowodują zmiany wynagrodzenia, zmianie osób sprawujących samodzielne funkcje techniczne ujętych w wykazie zawartym w ofercie Wykonawcy oraz zmianie kolejności i terminów wykonywanych robót w stosunku do wskazanych w ustalonym harmonogramie rzeczowo-finansowym robót niepowodującej zmiany terminu zakończenia przedmiotu umowy. Zmiana terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy może nastąpić, na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, w następujących przypadkach: 1) gdy wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, które będą miały istotny wpływ na termin zakończenia przedmiotu umowy; 2) gdy wystąpią okoliczności polegające na konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, odmowie wydania przez organ administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę. Zmiana terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy będzie proporcjonalna do okresu wymaganego na realizację robót opisanych w pkt 1 i działań opisanych w pkt 2. Zmiana skutkująca proporcjonalnym zmniejszeniem lub zwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić: 1) w związku ze zmianą sposobu przeprowadzenia robót, ograniczeniem zakresu robót lub wprowadzeniem robót zamiennych o niższej wartości niż przewidziana w dokumentacji projektowej, SIWZ i ofercie Wykonawcy; Wykonawca wykona wycenę robót wynikających ze zmiany sposobu przeprowadzenia robót oraz robót zamiennych w formie kosztorysu sporządzonego metodą szczegółową przy zastosowaniu następujących nośników cenotwórczych wskazanych w dostępnych publikacjach na rynku np. Sekocenbud, Orgbud, Wacetob, aktualnych na dzień sporządzenia kosztorysu (wybór publikacji przez Wykonawcę wymaga akceptacji Zamawiającego): a) stawka roboczogodziny R - minimalna dla województwa małopolskiego, b) koszty pośrednie Kp (R+S) - minimalne dla województwa małopolskiego, c) zysk kalkulacyjny Z (R+S+Kp) - minimalny dla województwa małopolskiego, d) ceny jednostkowe sprzętu i materiałów (łącznie z kosztami zakupu) będą przyjmowane według średnich cen rynkowych, a w przypadku ich braku ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte na podstawie ogólnie dostępnych katalogów, w tym również cen dostawców na stronach internetowych, ofert handlowych itp., e) nakłady rzeczowe - w oparciu o Katalogi Nakładów Rzeczowych (KNR); Ograniczony zakres robót w związku ze zmianą sposobu przeprowadzenia robót Wykonawca wyceni zgodnie z kosztorysem ofertowym. 2) gdy ulegnie zmniejszeniu urzędowa stawka VAT na roboty budowlane. Zmiana polegająca na wprowadzeniu robót zamiennych, może odbywać się na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego. Wycena robót zamiennych nastąpi na zasadach wskazanych w ust. 4 pkt 1. Zmiana wyznaczonych przez Wykonawcę osób, sprawujących samodzielne funkcje techniczne, ujętych w wykazie zawartym w ofercie, w trakcie budowy, może odbywać się na jego pisemny wniosek. Nowe proponowane osoby muszą spełniać wymagania opisane w SIWZ. Zmiana ta wymaga zgody Zamawiającego. Podstawą wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 3, ust. 4 pkt 1 jest protokół konieczności zatwierdzony przez Zamawiającego (Inspektora Nadzoru) i Wykonawcę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.botany.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ul. Lubicz 46, 31-512 Kraków.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.08.2016 godzina 10:00, miejsce: Instytut Botaniki im. W. Szafera Polskiej Akademii Nauk ul. Lubicz 46, 31-512 Kraków.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.