eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Remont portalu wejściowego do budynku Delegatury Śląskiego OW NFZ w Rybniku przy ul. 3-go Maja 29

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-05-25

Katowice: Remont portalu wejściowego do budynku Delegatury Śląskiego OW NFZ w Rybniku przy ul. 3-go Maja 29
Numer ogłoszenia: 133820 - 2016; data zamieszczenia: 25.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Narodowy Fundusz Zdrowia, Śląski Oddział Wojewódzki , ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, woj. śląskie, tel. (032) 7351547, 7351637, faks 032 7351636.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.nfz-katowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont portalu wejściowego do budynku Delegatury Śląskiego OW NFZ w Rybniku przy ul. 3-go Maja 29.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1). Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie remontu portalu wejściowego do budynku Delegatury Śląskiego OW NFZ w Rybniku przy ul. 3-go Maja 29, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszej SIWZ. Na opis przedmiotu zamówienia składa się: 1)formularz opis przedmiotu zamówienia; 2)dokumentacja projektowa: Projekt budowlany wraz z programem postępowania konserwatorskiego; przedmiar robót; 3)Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót; 4) decyzja Prezydenta Miasta Rybnika nr 651/6740/2015 z dnia 24.07.2015 r.; 5) pozwolenie nr 1546/2015 z dnia 21.07.2015 r. Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Budynek Delegatury Śląskiego OW NFZ w Rybniku wpisany jest do rejestru zabytków Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem: 1) Renowację ceglanego wątku portalu 2) Renowację tynkowanych fragmentów elewacji 3) Renowację kolumn, gzymsów i pozostałych elementów z piaskowca 4) Remont granitowych schodów i kamiennych ławek 5) Renowację stalowej kraty wycieraczki oraz czyścików do butów 6) Remont zadaszenia wejścia 7) Renowację drzwi wejściowych i wymiana osprzętu oświetlenia. Realizacja zamówienia będzie przebiegała na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. Wzór umowy przewiduje i określa warunki ewentualnej zmiany treści umowy. 2). Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza zaoferowanie przez Wykonawcę przedmiotu równoważnego do opisanego w SIWZ w zakresie, w jakim wskazuje znaki towarowe, patent lub pochodzenie przedmiotu zamówienia, z zachowaniem zasad i przy spełnieniu wymogów opisanych w SIWZ. Zgodnie z art.30 ust.5 pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Spełnienie warunku równoważności Wykonawca zobowiązany jest wykazać na wypełnionym, podpisanym i załączonym do oferty formularzu opis równoważności. 3). Wykonawca winien udzielić gwarancji oraz rękojmi za wady przedmiotu zamówienia, na warunkach określonych we wzorze umowy. Okres gwarancji i rękojmi za wady rozpoczyna się od dnia podpisania protokołu odbioru robót budowlanych, kończy zaś wraz z upływem 36 miesięcy licząc od dnia podpisania protokołu końcowego. Uwaga!Warunki gwarancji opisane w dokumentach gwarancyjnych nie mogą być sprzeczne z warunkami gwarancji wynikającymi z umowy. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, Strony związane będą postanowieniami umowy. Warunki (w tym okres) gwarancji opisane w dokumentach gwarancyjnych mogą być korzystniejsze od określonych w umowie. 4). Termin wykonania zamówienia: w terminie do 30 dni roboczych licząc od dnia rozpoczęcia robót. Przez dni robocze należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem przypadających na nie dni ustawowo wolnych od pracy. Zamawiający umożliwi Wykonawcy wykonywanie robót objętych przedmiotem zamówienia w dniach od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 19.00; w innym wymiarze czasowym prowadzenie robót będzie możliwe tylko na wniosek Wykonawcy i za zgodą Zamawiającego, z wpisem do dziennika budowy. W godzinach pracy Śląskiego OW NFZ (od 8.00 do 16.00) zalecane jest wyeliminowanie lub istotne ograniczenie prac realizowanych przy pomocy elektronarzędzi, utrudniających pracę i obsługę petentów Śląskiego OW NFZ (nadmierny hałas i zapylenie). Rozpoczęcie robót nastąpi w dniu wskazanym przez Zamawiającego, po dopełnieniu formalności wymaganych obowiązującym prawem, a wynikających z pozwolenia Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 1546/2015 z dnia 21.07.2015 r. oraz decyzji Prezydenta Miasta Rybnika nr 651/6740/2015 z dnia 24.07.2015 r. Pisemną informację o dniu rozpoczęcia robót Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy co najmniej na 7 dni przed wskazanym dniem rozpoczęcia robót. W tym czasie Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy front robót, co winno zostać stwierdzone protokołem przekazania frontu robót. 5). Wykonanie robót budowlanych zostanie potwierdzone przez Strony protokołem odbioru robót budowlanych. Zamawiający zobowiązany jest dokonać odbioru robót w ciągu 5 dni roboczych licząc od daty pisemnego zgłoszenia gotowości do odbioru przez Wykonawcę, przy uwzględnieniu postanowień par.3 ust.5 wzoru umowy. Wykonawca zobowiązany jest dokonać zgłoszenia gotowości do odbioru robót nie później niż 1 dzień roboczy przed upływem terminu wykonania przedmiotu umowy, o którym mowa w par.3 ust. 1 wzoru umowy. Wraz ze zgłoszeniem gotowości do odbioru Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć Zamawiającemu kosztorys powykonawczy. Kosztorys powykonawczy stanowi wyciąg ze szczegółowego kosztorysu ofertowego z uwzględnieniem ewentualnych zmian wprowadzonych zgodnie z niniejszą umową. Z uwagi na udział w odbiorze robót przedstawiciela Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach, Zamawiający zastrzega, iż z przyczyn niezależnych od Zamawiającego ww. termin dokonania odbioru robót może ulec wydłużeniu..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.45.41.00 - Odnawianie .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 30.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Na podstawie art. 45 ust.2 i ust.5 pzp Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 1.000,00 złotych (słownie: jeden tysiąc 00/100 złotych). 2) Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu, 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3. gwarancjach bankowych, 4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). a) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej: BGK o/Katowice Nr 97 11301091 0003 9003 7420 0002. b) W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Wykonawca obowiązany jest złożyć dokument - wadium w kasie Śląskiego OW NFZ w Katowicach, ul. Kossutha 13, IV p., pokój nr 410. Treść takiego dokumentu nie może warunkować wypłacenia kwoty wadium Zamawiającemu od badania zasadności żądania wypłaty przez wystawcę dokumentu. Dokument w swej treści winien uwzględniać postanowienia art. 46 ust.4a oraz ust.5 pzp. Dokument swoją ważnością musi obejmować okres odpowiadający terminowi związania ofertą (30 dni). Bieg tego terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert (art. 85 ust. 5 pzp). Pierwszym dniem związania ofertą będzie zatem dzień, w którym upływa termin składania ofert. Wadium winno mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny. 3) Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert (art. 45 ust. 3 pzp). Przez wniesienie wadium rozumie się złożenie dokumentu w kasie Śląskiego OW NFZ, bądź wpływ środków pieniężnych na podany wyżej rachunek bankowy, przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w pkt XI ppkt 1 SIWZ. Zwrot wadium nastąpi zgodnie z zasadami wynikającymi z art. 46 pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Art. 22 ust.1 pkt 2 pzp - wiedza i doświadczenie. Oprócz oświadczenia o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, na potwierdzenie warunku z art. 22 ust.1 pkt 2 pzp Wykonawca winien przedłożyć dokumenty, o których mowa w pkt VI lit. B ppkt 3 lit. a i lit. b SIWZ. Wykonawca winien wykazać w formularzu wykaz robót budowlanych, zamówienia zgodne z poniższą definicją roboty budowlanej oraz załączyć dowody określające, że wykazane zamówienia (roboty budowlane) zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Pod pojęciem roboty budowlanej należy rozumieć zamówienie polegające na wykonaniu roboty ogólnobudowlanej o wartości co najmniej 30.000,00 zł brutto prowadzonej pod nadzorem konserwatora zabytków, zrealizowanej, tj. zakończonej przez Wykonawcę (umowa została zrealizowana). Wykonawca winien wykazać wykonanie w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 takiej roboty budowlanej, z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania, oraz załączeniem dowodów, określających, że wykazana robota budowlana została wykonana w sposób należyty oraz wskazujących, że została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. ---Uwaga! --Podając w formularzu wykaz robót budowlanych rodzaj roboty budowlanej, Wykonawca wskazuje przedmiot zamówienia zgodny ze zdefiniowanym w niniejszej SIWZ. --Podając w formularzu wykaz robót budowlanych wartość, Wykonawca wpisuje kwotę brutto w złotych za całość wykonanego zamówienia. --Podając w formularzu wykaz robót budowlanych datę wykonania, Wykonawca wskazuje dzień, miesiąc i rok wykonania (zakończenia) zamówienia. --Podając w formularzu wykaz robót budowlanych miejsce wykonania, Wykonawca wskazuje adres wykonania zamówienia. --Jeżeli zakres przedmiotowy wykazywanych przez Wykonawcę zamówień byłby szerszy (np. obejmowałby inny rodzaj zamówienia bądź inne roboty budowlane), Wykonawca winien wyodrębnić i podać dane dotyczące jedynie wykonanej roboty budowlanej zdefiniowanej powyżej. W przypadku podawania wartości Wykonawca winien wpisać zarówno kwotę stanowiącą wartość całego zamówienia, jak i wartość samej roboty budowlanej zdefiniowanej powyżej. --Wykonanie każdego wykazanego zamówienia musi zostać poświadczone dowodami w zakresie wymaganym w SIWZ, tj. że wykazana robota budowlana została wykonana w sposób należyty oraz, że została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. ---Uwaga! Zgodnie z §1 ust.2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (poz. 231), dowodami są poświadczenia. W przypadku zamówień na roboty budowlane dowodami mogą być również inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Określenie przez Zamawiającego zamówień, których dotyczy obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie oraz złożenia dla nich poświadczeń, nastąpiło na podstawie §1 ust.4 cyt. rozporządzenia Prezesa RM z dnia 19.02.2013 r. ---Uwaga! Skorzystanie z zasobów innych podmiotów. Zgodnie z art. 26 ust.2b pzp, Wykonawca może polegać między innymi na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany wskazać ten fakt w pkt 10 formularza oferty. Jeżeli zasoby są udostępniane na zasadzie podwykonawstwa Wykonawca wypełnia także pkt 11A formularza oferty. Zgodnie z art. 26 ust.2e pzp, podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b pzp, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. W przypadku skorzystania w niniejszym postępowaniu z zasobu innego podmiotu (art. 26 ust. 2b pzp), pisemne zobowiązanie innego podmiotu winno w szczególności wskazywać: 1) podmiot, który udostępni swoje zasoby (nazwa/firma oraz adres); 2) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - wskazać, jakie konkretnie zasoby udostępni inny podmiot - co stanowi te zasoby, i w jakim zakresie zostaną udostępnione Wykonawcy; 3) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia - wskazać, w jaki sposób Wykonawca będzie wykorzystywał zasoby innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia - na czym konkretnie będzie polegało udostępnienie wiedzy i doświadczenia, czy będzie ono miało na przykład formę nadzoru nad wykonywaniem zamówienia, pełnienia funkcji doradczej, wykonywania części zamówienia etc.; 4) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem; 5) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Zasoby winny zostać udostępnione na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, zobowiązany jest: a) załączyć pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia; b) w formularzu wykaz robót budowlanych wskazać te roboty, które zostały wykonane przez podmiot udostępniający Wykonawcy swój zasób oraz załączyć dowody, że wykazana robota budowlana została wykonana w sposób należyty oraz, że została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Zamawiający żąda powyższego w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z innymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Zgodnie z wyrokiem KIO z dnia 25.09.2012 (KIO 1927/12), w celu wykazania (udowodnienia) przekazania wiedzy i doświadczenia przez jeden podmiot - drugiemu, w takim przypadku istotne jest, w jaki sposób wiedza i doświadczenie zostaną przekazane, aby korzystanie z zasobów było skuteczne. (,,,) Zamawiający badając zobowiązanie innego podmiotu udzielone w trybie art. 26 ust. 2b pzp musi mieć możliwość dokonania oceny, czy udostępnienie zasobów nastąpi w sposób rzeczywisty - zapewniający korzystanie przez wykonawcę z tych zasobów. Udostępnienie zasobów nie może sprowadzać się wyłącznie do udostępnienia wykonawcy listów referencyjnych danego podmiotu. Zgodnie z wyrokiem KIO z dnia 08.10.2012 (KIO 2036/12), co do zasady zobowiązanie podmiotu trzeciego o udostępnieniu zasobów winno być konkretne, precyzyjne i winno jednoznacznie wskazywać sposób i zakres udostępnienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Art. 22 ust. 1 pkt 3 pzp - osoby zdolne do wykonania zamówienia. Oprócz oświadczenia o spełnianiu warunku udziału w postępowaniu, na potwierdzenie warunku z art. 22 ust.1 pkt 3 pzp Wykonawca winien przedłożyć dokumenty, o których mowa w pkt VI lit. B ppkt 4 lit.a i lit.b SIWZ. 1) Wykonawca winien wskazać - w formularzu wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi (co najmniej 1) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. ---Uwaga! W formularzu wykaz osób należy podać imię i nazwisko wykazanego kierownika budowy. Przez kwalifikacje zawodowe i wykształcenie należy rozumieć posiadanie przez kierownika budowy uprawnień budowlanych zgodnie z opisanymi poniżej w ppkt 2); w formularzu wykaz osób należy: wskazać specjalność posiadaną przez kierownika budowy, tj. architektoniczna lub konstrukcyjno-budowlana, podać numer uprawnień budowlanych oraz numer wpisu na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzający członkostwo w izbie. Przez doświadczenie należy rozumieć posiadanie przez kierownika budowy co najmniej 2-letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków. Wykonawca winien podać w formularzu wykaz osób liczbę lat praktyki wykazanego kierownika budowy. Przez zakres wykonywanych czynności należy rozumieć kierowanie robotami budowlanymi objętymi niniejszym zamówieniem jako kierownik budowy. Przez informację o podstawie dysponowania osobami należy rozumieć stosunek łączący kierownika budowy z Wykonawcą, np. umowa zlecenia, umowa o pracę, udostępnienie przez inny podmiot. Wykonawca winien podać w formularzu wykaz osób podstawę dysponowania wykazanym kierownikiem budowy. 2)Wykonawca winien złożyć oświadczenie (treść zawiera formularz wykaz osób), iż osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi - kierownik budowy, posiadają wymagane uprawnienia budowlane, tj. uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, tj. do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności architektonicznej lub konstrukcyjno-budowalnej. Warunek w zakresie art. 22 ust.1 pkt 3 pzp sformułowano przy uwzględnieniu wymogu cyt. pozwolenia nr 1546/2015 z dnia 21.07.2015 r.: Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, zgodnie z §24 ust.1 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27.07.2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, mogą wykonywać osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. Zgodnie z §24 ust. 2 cyt. rozporządzenia, kierować robotami budowlanymi oraz wykonywać nadzór inwestorski przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków mogą osoby, które spełniają wymagania określone w ust. 1 oraz odbyły co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków. ---Uwaga! Skorzystanie z zasobów innych podmiotów. Zgodnie z art. 26 ust.2b pzp, Wykonawca może polegać między innymi na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany wskazać ten fakt w pkt 10 formularza oferty. Jeżeli zasoby są udostępniane na zasadzie podwykonawstwa Wykonawca wypełnia także pkt 11A formularza oferty. Zgodnie z art. 26 ust.2e pzp, podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b pzp, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. W przypadku skorzystania w niniejszym postępowaniu z zasobu innego podmiotu (art. 26 ust. 2b pzp), pisemne zobowiązanie innego podmiotu winno w szczególności wskazywać: 1) podmiot, który udostępni swoje zasoby (nazwa/firma oraz adres); 2) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu - wskazać, jakie konkretnie zasoby udostępni inny podmiot - co stanowi te zasoby; 3) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia - wskazać, w jaki sposób Wykonawca będzie wykorzystywał zasoby innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia - na czym konkretnie będzie polegało udostępnienie określonej osoby przez inny podmiot, jaką będzie miało formę - czy będzie to na przykład związane z wykonywaniem części zamówienia przez podmiot udostępniający; 4) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem; 5) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Zasoby winny zostać udostępnione na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, zobowiązany jest: a) załączyć pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia; b) wskazać w formularzu wykaz osób osoby (kierownik budowy) udostępnione przez inny podmiot. Zamawiający żąda powyższego w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z innymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Zgodnie z wyrokiem KIO z dnia 08.10.2012 (KIO 2036/12), co do zasady zobowiązanie podmiotu trzeciego o udostępnieniu zasobów winno być konkretne, precyzyjne i winno jednoznacznie wskazywać sposób i zakres udostępnienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    szczegółowy opis zawiera pkt III.3.2) niniejszego ogłoszenia;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Liczba osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

I. 1) Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane (roboty dodatkowe), które nie zostały wyszczególnione w dokumentacji projektowej lub Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych co do ich rodzaju (braki rzeczowe), a są niezbędne (konieczne) do realizacji przedmiotu umowy i nie wykraczają poza przedmiot umowy określony w niniejszej umowie. Wykonanie robót dodatkowych nie wymaga zawarcia odrębnej umowy, a zostanie wprowadzone do niniejszej umowy pisemnym aneksem uwzględniającym także spowodowaną robotami dodatkowymi zmianę (wzrost) wynagrodzenia brutto określonego w §7 ust. 1 umowy. Aneks zostanie poprzedzony sporządzeniem przez Strony protokołu konieczności określającym ilość i rodzaj robót dodatkowych oraz szczegółowym kosztorysem robót dodatkowych. Szczegółowy kosztorys robót dodatkowych zostanie sporządzony przez Wykonawcę w oparciu o zasady określone w §1a umowy. 2) W przypadku wystąpienia różnic obmiarowych pomiędzy ilościami ujętymi w szczegółowym kosztorysie ofertowym (stanowiącym załącznik nr 2 do umowy) a ilościami wynikającymi z faktycznego obmiaru robót, rozliczenie umowy nastąpi w oparciu o kosztorys powykonawczy rozumiany jako kosztorys opracowany na podstawie obmiaru robót oraz podstaw cenowych określonych w umowie (składniki cenotwórcze wynikające ze szczegółowego kosztorysu ofertowego). W wyniku rozliczenia robót kosztorysem powykonawczym, wynagrodzenie brutto, o którym mowa w §7 ust. 1 umowy, może ulec zmniejszeniu bądź zwiększeniu. 3) W przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, Strony sporządzą protokół konieczności oraz kosztorys różnicowy, a jego wynik wprowadzony zostanie przez Strony do niniejszej umowy w drodze pisemnego aneksu. Wykonanie robót zamiennych możliwe będzie w następujących przypadkach: a) w sytuacji braku możliwości zastosowania materiału, elementu lub technologii wynikających z oferty Wykonawcy złożonej w zamówieniu nr 12/pn/2016, z uwagi na zaprzestanie produkcji, wady dokumentacji projektowej lub inny obiektywny powód uniemożliwiający zastosowanie zaoferowanych w ofercie Wykonawcy materiałów, elementów lub technologii; b) w sytuacji możliwości zastosowania norm lub innych przepisów prawa obowiązujących po dniu zawarcia niniejszej umowy, jeśli takie rozwiązanie ma wpływ na poprawę bezpieczeństwa ludzi i obiektu. Wprowadzenie robót zamiennych może spowodować wzrost lub zmniejszenie wysokości wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §7 ust.1 umowy, co uwzględni ww. aneks do umowy. Kosztorys różnicowy zostanie sporządzony przez Wykonawcę w oparciu o zasady określone w §1a umowy. 4) Roboty budowlane (zamówienia dodatkowe na roboty budowlane) nie objęte niniejszą umową, które są niezbędne do prawidłowego wykonania umowy, a których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie wykonania tych robót od przedmiotu umowy wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie niniejszej umowy jest uzależnione od wykonania tych robót, a wartość wszystkich takich robót nie przekracza łącznie 50% wartości niniejszej umowy, będą przyjmowane przez Wykonawcę do realizacji na podstawie odrębnej umowy, poprzedzonej sporządzeniem przez Strony protokołu konieczności wykonania tych robót. II. 1) W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany podwykonawcy, zrezygnować z podwykonawcy bądź wprowadzić podwykonawcę w zakresie nieprzewidzianym w ofercie Wykonawcy złożonej w zamówieniu nr 12/pn/2016. Zmiana podwykonawcy, rezygnacja z podwykonawcy bądź wprowadzenie podwykonawstwa w zakresie nieprzewidzianym w ofercie, winno nastąpić w drodze pisemnego aneksu do umowy. 2) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 pkt 2 lub pkt 3 tejże ustawy, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3) Zamawiający, może żądać od Wykonawcy zmiany lub odsunięcia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy od wykonywania świadczeń w zakresie realizacji przedmiotu umowy, jeżeli sprzęt techniczny, osoby i kwalifikacje, którymi dysponuje podwykonawca lub dalszy podwykonawca, nie dają rękojmi należytego wykonania powierzonych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy robót budowlanych, dostaw lub usług lub dotrzymania terminów realizacji tych robót. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca niezwłocznie usunie na żądanie Zamawiającego podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę z terenu budowy, jeżeli działania podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy na terenie budowy naruszają postanowienia niniejszej umowy. 4)Powierzenie realizacji zadań innemu podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy niż ten, z którym została zawarta zaakceptowana przez Zamawiającego umowa o podwykonawstwo, lub inna istotna zmiana tej umowy, w tym zmiana zakresu zadań określonych tą umową wymaga ponownej akceptacji Zamawiającego w trybie określonym w par. 2 umowy. III. 1) Umowa niniejsza będzie mogła ulec zmianie w zakresie terminu wykonania umowy w przypadku wystąpienia następujących przeszkód w jej realizacji: a) w przypadku zaistnienia okoliczności siły wyższej (w rozumieniu przyjętym w orzecznictwie), jeżeli uniemożliwia to prowadzenie robót; b) w przypadku zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego spowodowanych warunkami organizacyjnymi lub innymi okolicznościami, przez które należy rozumieć sytuacje wynikające z wad dokumentacji, w oparciu o którą realizowana jest umowa, a także sytuacje związane z koniecznością uzyskania dodatkowych decyzji, pozwoleń, uzgodnień etc., jeżeli uniemożliwia to wykonywanie robót; c) w przypadku zaistnienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe technologicznie wykonywanie robót budowlanych. Zasadność powołania się na przedmiotową przesłankę będzie każdorazowo oceniana przez Zamawiającego na podstawie powszechnie dostępnej wiedzy budowlanej na temat procesów technologicznych wykonywania robót budowlanych; d) gdy wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych bądź robót zamiennych, bądź konieczność udzielenia zamówień dodatkowych na roboty budowlane, jeżeli wstrzymują one lub opóźniają realizację przedmiotu umowy; e) w przypadku wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji. 2) W sytuacji zaistnienia którejkolwiek z wyżej wskazanych okoliczności (ust. 1 lit. a, b, c, d lub e), termin wykonania robót budowlanych zostanie zawieszony na okres niezbędny do usunięcia lub ustąpienia przeszkody w wykonywaniu robót. Od pierwszego dnia roboczego następującego po dniu usunięcia lub ustąpienia przeszkody bieg terminu realizacji robót budowlanych będzie kontynuowany. 3) Zawieszenie terminu realizacji robót budowlanych będzie wymagało pisemnego potwierdzenia przez Zamawiającego na protokole zawieszenia określającym w szczególności datę rozpoczęcia okresu zawieszenia, podpisanym przez Zamawiającego oraz Wykonawcę. 4) Po usunięciu lub ustąpieniu przeszkody, Strony niniejszej umowy sporządzą pisemny aneks do umowy wskazujący okres trwania zawieszenia realizacji robót budowlanych oraz określający termin pozostały do zakończenia realizacji umowy. 5) Wystąpienie którejkolwiek z przesłanek wskazanych w ust. 1 nie musi oznaczać zawieszenia terminu realizacji robót budowlanych jako całości; przeszkoda może dotyczyć realizacji pojedynczej pozycji lub niektórych pozycji szczegółowego kosztorysu ofertowego, bądź ich części, co nie wyklucza prowadzenia robót budowlanych w innym zakresie. Niezależnie od zakresu zawieszenia, zapisy ust. 1-4 znajdą odpowiednie zastosowanie. IV. Ewentualna zmiana kierownika budowy wskazanego w par.5 ust. 6 będzie możliwa jedynie pod warunkiem spełnienia przez nowego kierownika budowy minimalnych wymogów określonych w stosunku do kierowników budowy w zamówieniu nr 12/pn/2016. Zmiana taka wymaga pisemnej akceptacji ze strony Zamawiającego. V. Jeżeli w okresie realizacji umowy nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT przyjmuje się następujące zasady. Jeżeli zmiana stawki podatku VAT będzie oznaczała zwiększenie wynagrodzenia brutto umowy albo - w sytuacji, gdy podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami obowiązany będzie odprowadzać Zamawiający - zwiększenie wydatku brutto po stronie Zamawiającego, wynagrodzenie netto umowy, w tym także wartości, ceny netto podane w załączniku nr 2 do umowy, zostanie obniżone w taki sposób, aby po doliczeniu aktualnie obowiązującej stawki podatku VAT, wydatek brutto po stronie Zamawiającego nie przekroczył ceny oferty netto Wykonawcy powiększonej o podatek VAT w wysokości obowiązującej w dniu złożenia oferty w zamówieniu nr 12/pn/2016. W przypadku ustawowego zmniejszenia stawki podatku VAT w okresie realizacji umowy, do wynagrodzenia netto umowy, w tym także do wartości, cen netto podanych w załączniku nr 2 do umowy, zostanie doliczony podatek VAT w wysokości obowiązującej na skutek zmniejszenia stawki. Zmiana stawki podatku VAT wraz z jej konsekwencjami zostanie wprowadzona do umowy w formie pisemnej, w drodze aneksu do umowy, ze wskazaniem dnia wejścia w życie zmiany stawki podatku VAT. VI.W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 148 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiana formy zabezpieczenia musi zostać dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszania jego wysokości. O zamiarze dokonania zmiany formy zabezpieczenia Wykonawca obowiązany jest poinformować Zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem. Zmiana formy zabezpieczenia zostanie wprowadzona i potwierdzona stosownym aneksem do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nfz-katowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Śląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, pokój 208A (II piętro).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.06.2016 godzina 11:00, miejsce: Śląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia ul. Kossutha 13, 40-844 Katowice, pokój 208A (II piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.