eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › Wyceny nieruchomości będących w zasobie Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w Gdyni

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-05-10

Gdynia: Wyceny nieruchomości będących w zasobie Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w Gdyni
Numer ogłoszenia: 133029 - 2011; data zamieszczenia: 10.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Oddział Terenowy Agencji Mienia Wojskowego w Gdyni , ul. M. Curie-Skłodowskiej 19, 81-231 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 058 7122400 do 04, faks 058 7122499.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Agencja Mienia Wojskowego-Agencja Państwowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wyceny nieruchomości będących w zasobie Oddziału Terenowego Agencji Mienia Wojskowego w Gdyni.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część 1 Określenie wartości rynkowej prawa własności nieruchomości jak niżej, w celu jej sprzedaży. Nieruchomość niezabudowana położona w Gdyni przy ul. Widnej, oznaczona jako działka nr 416/409 o pow. 0,0029 ha, rodzaj użytków Ba - tereny przemysłowe, opisana w KW nr GD1Y/00054493/3 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Gdyni Wydział Ksiąg Wieczystych. Część 2 Określenie wartości rynkowej prawa własności nieruchomości jak niżej, w celu jej sprzedaży. Nieruchomość niezabudowana położona w Toruniu przy ul. Strzałowej 9, oznaczona jako działka nr 117 o powierzchni 0,1242 ha, w obrębie ewidencyjnym 66, wpisana do księgi wieczystej KW nr TO1T/00067320/6 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Toruniu Wydział Ksiąg Wieczystych. Na działce ustanowiona jest służebność gruntowa na rzecz każdoczesnego właściciela nieruchomości oznaczonej jako działka 21/19 o pow. 1,2222 ha zapisanej w KW 53817. Część 3 Określenie wartości rynkowej prawa własności nieruchomości jak niżej, w celu sprzedaży prawa użytkowania wieczystego tej nieruchomości. Nieruchomość położona w Toruniu przy ul. Rudackiej oznaczona jako działka nr 40 o powierzchni 0,0090 ha, w obrębie ewidencyjnym 66, wpisana do księgi wieczystej KW nr TO1T/00077591/9 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Toruniu Wydział Ksiąg Wieczystych. Na działce stoi częściowo budynek trakcyjny będący własnością PKP. Część 4 Określenie wartości rynkowej prawa własności nieruchomości jak niżej, w celu jej sprzedaży. Nieruchomość niezabudowana położona w Gdańsku przy ul. Słowackiego, oznaczona jako działka nr 144/2, KM 1, obręb 39, o pow. 0,1112 ha, wpisana do księgi wieczystej KW nr GD1G/00079967/3 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Gdańsku Wydział Ksiąg wieczystych..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • do 20% wartości zamówienia podstawowego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt.6 ustawy Pzp

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.10.00.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie wymagane

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych w następujący sposób: 1)Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1÷4 ustawy Pzp poprzez: a)posiadają uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie c)dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; d)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; oraz Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 i ust 2 ustawy Pzp. W szczególności zaś warunkiem udziału w niniejszym postępowaniu jest: 1.spełnienie warunków, o których mowa powyżej w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 oraz 2.nie podleganie wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, 3.spełnienie wymogów określonych w art. 174 ust. 2 i 6 lub art. 231 oraz w art. 175 ust.4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.) tj. posiadanie uprawnień rzeczoznawcy majątkowego oraz dopełnienie obowiązku ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z wykonywaniem czynności zawodowych na kwotę stanowiącą minimum równowartość 25.000 euro na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia, 4.wykazanie wykonania minimum pięciu usług polegających na opracowaniu operatów szacunkowych nieruchomości w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. 5. spełnienie pozostałych warunków określonych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Celem potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu każdy z Wykonawców składających ofertę zobowiązany jest dostarczyć następujące dokumenty: 1.W celu potwierdzenia spełnienia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy należy do oferty załączyć następujące dokumenty: 1.1.Oświadczenie o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 2 do SIWZ. 1.2.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 1.3.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędne doświadczenie zawodowe: 2.1. wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum pięciu usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, oraz dat wykonania i odbiorców - sporządzony według wzoru druku stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ. 2.2. dokumenty potwierdzające, że co najmniej dwie z wykazanych usług zostały wykonane należycie (referencje odbiorcy lub protokół odbioru operatów szacunkowych). W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden podmiot. 3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia: 3.1. Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - sporządzony według wzoru druku stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. 3.2. Do wykazu należy załączyć kopie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości. 4.W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 4.1. aktualna polisa ubezpieczeniowa lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną stanowiącą równowartość minimum 25.000 EURO na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia. 5. Inne oświadczenia lub dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania, które należy dołączyć do oferty: 1)wypełniony formularz oferty z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ z wyszczególnieniem ceny ogółem netto i brutto dla każdej części zamówienia oferowanej przez danego Wykonawcę. 2)oświadczenie zgodne z art. 44 ustawy Pzp o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, w/g wzoru załącznik nr 4 do SIWZ, 3)pełnomocnictwo lub umowa podmiotów występujących wspólnie potwierdzające, że osoba występująca w imieniu wykonawcy jest do tego upoważniona, jeżeli nie wynika to z załączonych do oferty dokumentów. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i wykluczenia wykonawców. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów, oświadczeń itd., zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że w/w warunki Wykonawca spełnił. Zamawiający na podstawie art. 24 ustawy wykluczy z postępowania Wykonawców nie spełniających warunków udziału w postępowaniu, a ich oferty uzna za odrzucone.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędne doświadczenie zawodowe: 2.1. wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum pięciu usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, oraz dat wykonania i odbiorców - sporządzony według wzoru druku stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ. 2.2. dokumenty potwierdzające, że co najmniej dwie z wykazanych usług zostały wykonane należycie (referencje odbiorcy lub protokół odbioru operatów szacunkowych). W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi spełniać co najmniej jeden podmiot.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia: 3.1. Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - sporządzony według wzoru druku stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. 3.2. Do wykazu należy załączyć kopie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień zawodowych w zakresie szacowania nieruchomości.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4.W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 4.1. aktualna polisa ubezpieczeniowa lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną stanowiącą równowartość minimum 25.000 EURO na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne oświadczenia lub dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowania, które należy dołączyć do oferty: 1)wypełniony formularz oferty z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ z wyszczególnieniem ceny ogółem netto i brutto dla każdej części zamówienia oferowanej przez danego Wykonawcę. 2)oświadczenie zgodne z art. 44 ustawy Pzp o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, w/g wzoru załącznik nr 4 do SIWZ, 3)pełnomocnictwo lub umowa podmiotów występujących wspólnie potwierdzające, że osoba występująca w imieniu wykonawcy jest do tego upoważniona, jeżeli nie wynika to z załączonych do oferty dokumentów.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.amw.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Oddział Terenowy Agencji Mienia Wojskowego W gdyni, ul. M. Curie-Skłodowskiej 19, 81-231 Gdynia, IV pietro pok. 424.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.05.2011 godzina 11:00, miejsce: Oddział Terenowy Agencji Mienia Wojskowego W gdyni, ul. M. Curie-Skłodowskiej 19, 81-231 Gdynia, IV pietro pok. 422, KANCELARIA.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Gdynia,ul. Widna.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wartości rynkowej prawa własności nieruchomości jak niżej, w celu jej sprzedaży. Nieruchomość niezabudowana położona w Gdyni przy ul. Widnej, oznaczona jako działka nr 416/409 o pow. 0,0029 ha, rodzaj użytków Ba - tereny przemysłowe, opisana w KW nr GD1Y/00054493/3 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Gdyni Wydział Ksiąg Wieczystych.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.10.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Toruń, ul. Strzałowa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wartości rynkowej prawa własności nieruchomości jak niżej, w celu jej sprzedaży. Nieruchomość niezabudowana położona w Toruniu przy ul. Strzałowej 9, oznaczona jako działka nr 117 o powierzchni 0,1242 ha, w obrębie ewidencyjnym 66, wpisana do księgi wieczystej KW nr TO1T/00067320/6 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Toruniu Wydział Ksiąg Wieczystych. Na działce ustanowiona jest służebność gruntowa na rzecz każdoczesnego właściciela nieruchomości oznaczonej jako działka 21/19 o pow. 1,2222 ha zapisanej w KW 53817..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.10.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Toruń, ul. Rudacka.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wartości rynkowej prawa własności nieruchomości jak niżej, w celu sprzedaży prawa użytkowania wieczystego tej nieruchomości. Nieruchomość położona w Toruniu przy ul. Rudackiej oznaczona jako działka nr 40 o powierzchni 0,0090 ha, w obrębie ewidencyjnym 66, wpisana do księgi wieczystej KW nr TO1T/00077591/9 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Toruniu Wydział Ksiąg Wieczystych. Na działce stoi częściowo budynek trakcyjny będący własnością PKP..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.10.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Gdańsk, ul. SŁowackiego.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wartości rynkowej prawa własności nieruchomości jak niżej, w celu jej sprzedaży. Nieruchomość niezabudowana położona w Gdańsku przy ul. Słowackiego, oznaczona jako działka nr 144/2, KM 1, obręb 39, o pow. 0,1112 ha, wpisana do księgi wieczystej KW nr GD1G/00079967/3 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Gdańsku Wydział Ksiąg wieczystych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 70.10.00.00-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 14.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.