eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zwoleń › Konserwacja Pomnika Ofiar Faszyzmu - Ściana Straceń - I etap

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-18

Zwoleń: Konserwacja Pomnika Ofiar Faszyzmu - Ściana Straceń - I etap
Numer ogłoszenia: 132697 - 2012; data zamieszczenia: 18.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zwoleń , Plac Kochanowskiego 1, 26-700 Zwoleń, woj. mazowieckie, tel. 48 6762210, faks 48 6762418.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zwolen.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Konserwacja Pomnika Ofiar Faszyzmu - Ściana Straceń - I etap.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest I etap robót budowlanych związanych z remontem i konserwacja Pomnika Ofiar Faszyzmu - Ściana Straceń zlokalizowanego w Zwoleniu przy Placu Kochanowskiego na działce nr ewid. 5484. Roboty będą prowadzone na podstawie projektu budowlanego zatwierdzonego ostateczną decyzją pozwolenia na budowę Starosty Zwoleńskiego nr 195/10 z dnia 11.08.2010r. 2. Ogólna charakterystyka obiektu. Obiekt jest monumentalną kompozycją architektoniczno - rzeźbiarską otwartą w kierunku południowym. W osi pomnika posadowiony jest kamienny cokół zwieńczony metalową rzeźbą orła. Z cokołem łączy się ponad dwumetrowej wysokości ściana zamykająca od północy i wschodu centralną część kompozycji. Od strony zachodniej, wzniesiony nieco później, ceglano - kamienny słup z krzyżem i niewysoki /katafalk/. Wyższe części pomnika spina niski, obłożony piaskowcem, parkan. -Wymiary obiektu w rzucie 6,50m x 11,92m -Wysokość obiektu od poziomu terenu 3,10m ÷ 5,22m 3. Zakres rzeczowy zadania obejmuje I etap prac remontowych w zakresie: a) poprawienia i uzupełnienia izolacji przeciwwilgociowej fundamentów, w tym: -wykonanie obustronnej odkrywki ścian fundamentowych pomnika do głębokości 80cm -wykonanie izolacji pionowej fundamentów przy użyciu środków kauczukowo - bitumicznych -zasypanie wykopu żwirem zmieszanym z piaskiem, od strony wewnętrznej dodatkowo wzmocnionym białym cementem b) uporządkowania spadków posadzki dziedzińca i stopni schodów, w tym: -demontaż płyt dziedzińca i stopni schodów, -wyrównanie podłoża przy użyciu podsypki piaskowo - cementowej (biały cement) z jej zagęszczeniem -oczyszczenie ścierne i zaimpregnowanie hydrofobowo płyt piaskowca z ich ponownym ułożeniem c) przymocowania odspojonych płyt piaskowcowych w tym: -oczyszczenie nawarstwień i odgrzybienie płyt oczyszczenie ścierne i usunięcie korodujących elementów konstrukcyjnych powodujących rozsadzanie elementów kamiennych i zastąpienie ich wykonanymi ze stali nierdzewnej -spoinowanie piaskowcowych elementów pomnika i ich zaimpregnowanie hydrofobowo d) prace przy granitowych płytach napisowych, w tym: -usunięcie z powierzchni płyt pozostałości zapraw cementowych -wzmocnienie lub hydrofobiazcja powierzchni płyt -poprawienie metalowych mocowań płyt napisowych e) rekonstrukcja i wzmocnienie wątku ceglanego ściany wschodniej, w tym: -dezynfekcja ściany ceglanej -wzmocnienie osłabionych partii wątku ceglanego preparatami konsolidującymi -wykucie spoin, usunięcie najbardziej zniszczonych cegieł i zastąpienie ich cegłami o charakterze i wymiarach cegieł oryginalnych oraz ponowne spoinowanie wątku ceglanego -wykonanie warstwy biobójczej i impregnacji hydrofobowej lica muru 4. Prace towarzyszące oraz roboty tymczasowe nie objęte dokumentacją projektową i przedmiarem robót, a konieczne do uwzględnienia w cenie oferty oraz inne obowiązki Wykonawcy: -zapewnienie osoby pełniącej funkcję kierownika budowy na zasadach określonych w ustawie Prawo budowlane i posiadającą uprawnienia do kierowania robotami przy obiektach zabytkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150 poz 1579). -Sporządzić dokumentację konserwatorska z przeprowadzonych prac zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich (Dz. U. Nr 150 poz 1579). -przed podpisaniem umowy, opracowanie i uzgodnienie z Zamawiającym harmonogramu rzeczowo - terminowo - finansowy zadania -organizacja i zabezpieczenie placu budowy, -udział uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy i kierownika budowy na każde żądanie Zamawiającego w naradach techniczno - koordynacyjnych na budowie z udziałem inspektora nadzoru inwestorskiego, przedstawiciela Zamawiającego i, w razie potrzeby, projektanta. -udział uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy wraz z kierownikiem budowy w przeglądach gwarancyjnych na każde żądanie Zamawiającego -ponoszenie pełnej odpowiedzialności za sprzęt i urządzenia na terenie budowy -doprowadzenie sąsiednich nieruchomości do należytego stanu i porządku po wykonaniu robót budowlanych, -przygotowanie dokumentacji do odbioru końcowego - m.in. zgromadzenie dokumentów potwierdzających dopuszczenie zastosowanych materiałów i wyrobów do obrotu i stosowania w budownictwie, oświadczenie kierownika budowy o jej zakończeniu itp. -roboty tymczasowe nie objęte dokumentacją techniczną i przedmiarami robót, a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną, zasady wiedzy technicznej i obowiązujące przepisy prawa, -zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia podziemnego, -oraz wszelkie inne prace nie ujęte w SIWZ, a konieczne do wykonania zadania zgodnie ze sztuką budowlaną w celu przekazania go do eksploatacji. Przed złożeniem oferty Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej pomnik celem dokładnego rozpoznania, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności (w tym uwzględnienia prac nie ujętych w dokumentacji projektowej, przedmiarach i SIWZ), które mogą wpłynąć na cenę oferty i termin wykonanie zamówienia. UWAGA: Dołączony do niniejszej SIWZ przedmiar robót jest jedynie materiałem pomocniczym do wyceny przedmiotu zamówienia. Wykonawca przed złożeniem oferty jest zobowiązany we własnym zakresie do jego weryfikacji a w szczególności do sprawdzenia obmiarów i uwzględnienia nieujętych w nim oraz w dokumentacji projektowej i SIWZ prac, które będą konieczne do wykonania z uwagi na sztuką budowlaną i zasady wiedzy technicznej. 5. Wykonawca udzieli rękojmi i gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres 3 lat licząc od daty protokolarnego, bezusterkowego odbioru końcowego zadania przez Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.14 - Roboty budowlane w zakresie pomników historycznych lub miejsc pamięci .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W postępowaniu Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający żąda od Wykonawcy przedłożenia wykazu zawierającego co najmniej jedną wykonaną robotę budowlaną obejmującą remont lub prace konserwatorskie przy obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków o wartości brutto nie mniejszej niż 70 000,00 zł brutto, (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający żąda od Wykonawcy oświadczenia, że osoba która będzie pełniła funkcję kierownika budowy na zasadach określonych w ustawie Prawo budowlane: - posiada wymagane uprawnienia budowlane które uprawniają ją do pełnienia funkcji kierownika budowy na przedmiotowej inwestycji na zasadach określonych w ustawie Prawo budowlane oraz uprawnienia do kierowania robotami przy obiektach zabytkowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150 poz 1579). - jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego Dokumenty potwierdzające posiadane uprawnienia i kwalifikacje Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy. Nie złożenie tych dokumentów będzie skutkowało odmową podpisaniem umowy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający, przewiduje możliwości dokonania istotnej zmiany zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: 1)Wystąpi konieczność zmiany terminu przewidzianego na zakończenie robót spowodowana działania siły wyższej, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zamówienia. 2)Wystąpi konieczność zmiany terminu zakończenia robót z powodu istotnych rozbieżności pomiędzy dokumentacja projektową a stanem faktycznego, lub innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej i uzyskaniem nowej decyzji pozwolenia na budowę. 3)Wystąpi zmiana Wykonawcy w przypadkach sukcesji generalnej następującej w wyniku dozwolonego przekształcenia podmiotu bądź dziedziczenia oraz w przypadkach szczególnej sukcesji z mocy prawa (np. łączenie, dzielenie, przekształcenie spółek). 4) W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, ze wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku wykonawca może zażądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy. 5)Zmiana wartości umowy w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT 2.W przypadku wystąpienia okoliczności powodującej zmianę okresu przewidzianego na ukończenie robót, może on ulec przedłużeniu, o czas niezbędny na wykonanie zamówienia w sposób należyty , nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 3.Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osoby pełniącej funkcję kierownika budowy w przypadku zaistnienia obiektywnych okoliczności losowych uniemożliwiających pełnienie jej tych obowiązków. W takim przypadku Wykonawca będzie zobowiązany, za zgoda Zamawiającego, powołać nowego kierownik na zasadach określonych w ustawie Prawo budowlane o kwalifikacjach nie gorszym niż określone w niniejszej SIWZ. 4.Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe zmiany do umowy winny być wprowadzone poprzez zmianę do umowy - aneks. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zwolen.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Zwoleniu Plac Kochanowskiego 1 26-700 Zwoleń pokój 22/2.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.07.2012 godzina 09:45, miejsce: Urząd Miejski w Zwoleniu Plac Kochanowskiego 1 26-700 Zwoleń pokój 5.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.