eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wilkowice › Wykonanie robót budowlanych związanych z budową boiska przy Gimnazjum im. Juliana Fałata w Bystrej przy ul. Szczyrkowskiej 2

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-05-06

Wilkowice: Wykonanie robót budowlanych związanych z budową boiska przy Gimnazjum im. Juliana Fałata w Bystrej przy ul. Szczyrkowskiej 2
Numer ogłoszenia: 131589 - 2011; data zamieszczenia: 06.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Wilkowice , ul. Wyzwolenia 25, 43-365 Wilkowice, woj. śląskie, tel. 033 4990077 w. 307, faks 033 4990077 w. 420.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wilkowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych związanych z budową boiska przy Gimnazjum im. Juliana Fałata w Bystrej przy ul. Szczyrkowskiej 2.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa boiska przy Gimnazjum im. Juliana Fałata w Bystrej przy ul. Szczyrkowskiej 2. 2. Przedmiotowe boisko zaprojektowane zostało z nawierzchni syntetycznej (polipropylenowej) gimnastycznej. Boisko będzie znajdowało się w odległości ok. 3 m od budowanej obecnie sali oraz ok. 2m od istniejących budynków szkoły. Boisko jest wielofunkcyjne o wymiarach 24,4 x 15,2 m tj. 371 m2. Na boisku zaplanowane zostały pola do gry: - piłki nożnej o wymiarach 21,87 x 12,84m (pole gry nie jest pełnowymiarowe, dodatkowo ograniczono je bandami z każdej ze stron boiska) - pełnowymiarowe boisko do piłki siatkowej o wymiarach 18 x 9 m - 2 pojedyncze kosze do koszykówki wraz z pełnowymiarowymi liniami do rzutów wolnych i linią rzutów za 3 pkt Płyta boiska jest odwodniona za pomocą odwodnienia liniowego do realizowanej obecnie kanalizacji deszczowej fi 200 zlokalizowanej przy budowanej sali gimnastycznej. 3. Na boisku zastosowano nawierzchnię sportowo-ażurową, modułową, polipropylenową o gr. 19 mm , np. Versa Court lub równoważne. Płyta boiska wykonana zostanie ze spadkiem jednokierunkowym o nachyleniu 1% (spadki wykonać wg części rysunkowej). 4. Nawierzchnia wytwarzana przez formowanie wtryskowe w postaci odpornych na uderzenia płytek z tworzywa sztucznego, wymagająca podbudowy betonowej lub warstwy elastycznej (mieszanina granulatu gumowego, kruszywa oraz poliuretanu) lub asfaltobetonowej. Nawierzchnia składa się z pojedynczych płytek (modułów), każda o wymiarach 27 cm x 27 cm ( wymiary całkowite z zamkami) połączonych między sobą za pomocą zamków. Układana jest ręcznie, bezspoinowo. Nawierzchnia ta szybko odprowadza wodę poprzez specjalnie zaprojektowany system małych dziurek w modułach, jest również o 50 % chłodniejsza niż asfalt, co zwiększa komfort gry, szczególnie w słoneczne dni. 5 Nawierzchnia wymaga podbudowy odpowiednio wyprofilowanej spadkami podłużnymi i poprzecznymi, odchyłki mierzone łatą o dł. 2m nie powinny być większe niż 2 mm. Podłoże powinno być wolne od zanieczyszczeń organicznych, kurzu, błota, piasku itp. Nie może być zaolejone (plamy należy usunąć). Podbudowa betonowa powinna być prawidłowo zagęszczona wolna od mleczka cementowego, szorstka , nie posiadać odspojonych odłamków, wymaga zagruntowania impregnatem poliuretanowym. Podbudowa betonowa wymaga dylatacji w polach do 10m2. 6. Warstwy podbudowy: 1. polipropylenowa modułowa nawierzchnia sportowo-ażurowa gr. 19 mm 2. warstwa zasadnicza - nośna nawierzchni gr 15 cm z fibrobetonu B 25, warstwa wierzchnia betonu zabezpieczana środkami błonotwórczymi (zab. Przeciwwilgociowe) dylatacje w polach do 10 m2 3. folia polietylenowa gr. 0,2 mm, łączona na zakład min. 50 cm 4. warstwa z piasku grubo lub średnioziarnistego zagęszczonego do Is = 1 gr. 15 cm 5. grunt rodzimy (podane grubości warstw odnoszą się do grubości po zagęszczeniu) 7. Wzdłuż dłuższych krawędzi boisko zostało ogrodzone pilkochwytem wysokości 4 m , natomiast za bramkami 6 m. Konstrukcję stanowią aluminiowe profile 80 x 80 mm mocowane w tulejach montażowych , te z kolei posadowione w fundamentach betonowych fi 40-50 cm i głębokości 100 cm. Pomiędzy słupami za pomocą akcesoriów montażowych rozwieszona jest siatka polipropylenowa gr. 3 mm o oczkach 10 x 10 cm. 8. Wyposażenie boiska stanowią: - systemowe bandy montowane do podłoża - 2 ocynkowane stalowe bramki do piłki nożnej, wraz z nadstawką nad bramką z tablicą i obręczą do koszykówki, całość wchodząca w skład systemu band boiska - 1 zestaw słupków do siatkówki, słupki tulejowane aluminiowe wraz z siatką 9 Bandy systemowe typu MULTISPORT ARENA lub równoważne o szkielecie wykonanym z rur fi 42,4x3,2 oraz ram stalowych z kątowników 40x20x4, ocynkowane ogniowo (grubość ocynku 0,092 - 0,1 mm). Wypełnienie band stanowią drewniane deski wykonane z drewna sosnowego impregnowanego. Moduły umieszczone w podłożu za pomocą studzienek, na stałe co uniemożliwia ich demontaż (głębokość studzienek 250 mm). Bandy wykonane o różnych wysokościach, na dłuższym boku boiska o wysokości 1 m natomiast na krótszym (w linii bramki) są stopniowane od 1 m poprzez 1,68 m do 2,08 m tak aby zrównały się z wysokością bramki. W projekcie przewidziano również zamykane wejście o szerokości pojedynczego modułu zlokalizowane w każdym narożu boiska. 10. Konstrukcję trybun stanowią prefabrykowane płyty żelbetowe w kształcie litery L o wymiarach 3,99 x 1,3 x 0,4 i grubości 10 cm, wykonywane np.: Zakładzie Produkcyjno Usługowo Handlowym Betra w Raciborzu lub innym. Prefabrykaty należy układać na ścianach fundamentowych na zaprawie cementowej Rż = 10 MPa, w spadku rzędu 1 %. Zaleca się przyspawanie prefabrykatów do ścian fundamentowych za pomocą systemu marek stalowych, umieszczonych w prefabrykatach i zamocowanych w ścianach fundamentowych. Stopnie trybun zaprojektowano również jako prefabrykowane o wymiarach 2,0 x 0,83 x 0,27 (2 stopnie wys. 13,5 cm i dł. 36,5 cm).Trybuny wyposażono w siedziska z tworzywa sztucznego np.: model NO- 04 firmy Prostar w kolorze niebieskim (RAL 5010) lub równoważne. Siedziska mocowane do betonu za pomocą 2 kołków rozporowych. Na najniższym stopniu trybuny zaprojektowano barierkę o wys. 110 cm, mocowaną do trybuny za pomocą kołków rozporowych. Barierkę wykonać jako spawaną z rur stalowych fi 50, ocynkowanych i malowanych w kolorze niebieskim (RAL 5010). W ramach budowy trybun wykonać nowe skarpy i posiać trawę. 11. Wzdłuż krawędzi boiska wykonać należy odwodnienie liniowe systemowe z elementów o szerokości wewnętrznej 0,1 m, długości 1 m w układzie mieszanym. Łączna długości odwodnienia 24,5 m. Zastosować ruszt kompozytowy klasy C250. Zaprojektowano odwodnienie typu ACO DRAIN V100 zgodne z PN-EN 1433:2005 lub równoważne. Ciąg koryt ułożonych ze spadkiem od krańców odwodnienia do studzienki z wylotem 160. Odprowadzenie wód opadowych z odwodnienia liniowego przewidziano do najbliższej będącej w trakcie realizacji kanalizacji deszczowej na terenie szkoły. Przykanalik wykonać z rur DN160 PVC-U SN8. Włączenie do studzienki ściekowej Kr1wykonać za pomocą przejścia In-situ w rurze trzonowej. Studzienka jest oddalona od odwodnienia o ok. 0,6 m. Odwodnienie ułożyć dla projektowanej rzędnej terenu 396,27 m n.p.m. na całej długości. Wylot rury odpływowej na rzędnej 395,69 m n.p.m.. Włączenie do studzienki Kr1 na rzędnej 395,68 m n.p.m.. Należy wykonać podsypkę pod przykanalikiem i zasypkę piaskową do podbudowy boiska. Obsypkę zagęścić do 98 % zmodyfikowanej wartości Proktora. 12. Na terenie Inwestycji znajduje się uzbrojenie w postaci sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej, które należy zabezpieczyć na czas robót zgodnie z warunkami gestora sieci. W przypadku uszkodzenia na skutek prowadzonych prac budowlanych zgodnie z warunkami gestora uzbrojenia należy je odtworzyć. 13. Wykonawca winien uzyskać zgodę na wejście w teren od firmy: Zakład Remontowo-Budowlany inż. Grzegorz Boba ul. Ogrodowa 83, 32-607 Polanka Wielka, której Gmina przekazała teren do użytkowania w związku z realizacją inwestycji związanej z budową sali gimnastycznej przy Gimnazjum. 14. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania fotograficznego terenu przed rozpoczęciem realizacji oraz realizowanych robót budowlanych w szczególności ulegających zakryciu, robót zanikowych i przekazywania ich w wersji elektronicznej (zapis JPG, płyta CD) Zamawiającemu. 15. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) projekt budowlano - wykonawczy Boiska przy Gimnazjum im. Juliana Fałata w Bystrej przy ul. Szczyrkowskiej 2; b) przedmiar robót, c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych w części zawierającej zbiory wymagań w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót, d) informacja dotycząca planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, e) opis przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji, f) wzór umowy stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. W/w dokumenty są załącznikami do ogłoszenia o przetargu i są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego. W przypadku, gdyby Wykonawca nie posiadał dostępu do internetu, musi to zgłosić Zamawiającemu. W takiej sytuacji dokumentacja projektowa oraz przedmiary robót będą udostępniane (wypożyczane na maksymalnie dwa dni) Wykonawcom w celu sporządzenia oferty. 16. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej opisano materiały lub urządzenia za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie, innych równoważnych materiałów lub urządzeń pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały lub urządzenia, które one zastępują. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia do oferty stosownych dokumentów, uwiarygadniających te materiały lub urządzenia. Złożone ww. dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu nierównoważności zaproponowanych zamienników. 17. Wycena oferty winna być poprzedzona wizją lokalną i powinna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i najlepszą wiedzą techniczną. 18. Na dwa dni przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy i kierowników robót o podjęciu obowiązków kierowania budową wraz z kserokopiami uprawnień budowlanych i aktualnymi zaświadczeniem z właściwych Izb Inżynierów Budownictwa, sporządzony przez Kierownika Plan BIOZ, kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej zawierający kalkulację ceny oferty oraz dołączyć specyfikacje techniczne urządzeń, atesty, certyfikaty na istotne wyroby, urządzenia, materiały planowane do zastosowania przy realizacji przedmiotu zamówienia. 19. Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, przedmiar na podstawie którego będzie sporządzony kosztorys ofertowy jest jedynie dokumentem, który będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy lub rezygnacji przez Zamawiającego z jej części, a więc w sytuacji uregulowanej w § 8 wzoru umowy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.21 - Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.27.20 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych 45.34.20.00 - Wznoszenie ogrodzeń .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.08.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: posiadają uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku jest oświadczenie wykonawcy, że posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności, zawarte w druku OFERTA.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: wykonali tj. zakończyli w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przed upływem terminu składania ofert co najmniej jednej roboty budowlane odpowiadające przedmiotowi zamówienia tj. polegające na budowie boiska wielofunkcyjnego o wymiarach minimum 350m2. Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku jest oświadczenie Wykonawcy, że wykonał tj. zakończył w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przed upływem terminu składania ofert co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą przedmiotowi zamówienia tj. polegające na budowie boiska wielofunkcyjnego o wymiarach minimum 350m2- zawarte w druku OFERTA oraz oświadczenie Wykonawcy, że robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona - zawarte w druku OFERTA.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: tj.: - osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określonymi przepisami Prawa budowlanego w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, - osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określonymi przepisami Prawa budowlanego w specjalności drogowej, - osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określonymi przepisami Prawa budowlanego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, posiadającymi aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w ramach przynależności do właściwej izby inżynierów budownictwa. Dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku jest oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: tj.: - osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określonymi przepisami Prawa budowlanego w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, - osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określonymi przepisami Prawa budowlanego w specjalności drogowej, - osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określonymi przepisami Prawa budowlanego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, oraz które posiadają aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w ramach przynależności do właściwej izby inżynierów budownictwa - zawarte w druku OFERTA oraz oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia - zawarte w druku OFERTA. Zamawiający dopuszcza połączenie funkcji poszczególnych osób pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą funkcje wszystkich warunków wymaganych dla tych funkcji.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

wypełniony Druk Oferta, stanowiący załącznik nr 3 do specyfikacji oraz aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jeżeli wykonawca posiada taki wpis,

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany w przedmiocie zamówienia: 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z wykonania części robót budowlanych. Wartość robót budowlanych z których realizacji Zamawiający zrezygnował nie może jednak przekroczyć 20% wartości wynagrodzenia wykonawcy. Realizacja tego prawa następuje poprzez jednostronne pisemne oświadczenie Zamawiającego, złożone Wykonawcy przed przystąpieniem Wykonawcy do realizacji części robót objętych rezygnacją. Wartość robót objęta rezygnacją ustalona zostanie na podstawie kalkulacji cenowej, zawartej w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. O tę wartość robót pomniejszone zostanie wynagrodzenie ryczałtowe Wykonawcy. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy, przy czym zmiany te nie mogą wykraczać poza zakres świadczenia określony w SIWZ. 3. Zmiany, o których mowa w ust. 2, mogą dotyczyć: a) zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych, b) aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, c) zmiany producenta materiałów, wyrobów, technologii z uwagi na brak dostępności na rynku, d) zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych, e) zmiany ilości robót budowlanych, usług lub dostaw w stosunku do przedmiaru, pod warunkiem że wynikają one z dokumentacji projektowej i zasad wiedzy technicznej, 4. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 3, wymaga zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z informacją - o konieczności lub nie - zmiany pozwolenia na budowę oraz przedmiar i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji projektanta, nadzoru inwestorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 5. Zmiany, o których o których mowa w ust. 3 mogą być inicjowane przez Zama-wiającego lub przez Wykonawcę. 6. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3, jest złożenie wniosku przez Zamawiającego lub Wykonawcę /stronę inicjującą zmianę/ zawierającego: a) opis propozycji zmiany, b) uzasadnienie zmiany. 7. Zmiany, o których mowa w ust. 4 mogą zostać dokonane, jeżeli ich uzasadnieniem są niżej wymienione okoliczności: a) obniżenie kosztu eksploatacji (użytkowania) obiektu, b) poprawa wartości lub podniesienia sprawności ukończonych robót budowlanych, c) zmiana obowiązujących przepisów, d) podniesienie wydajności urządzeń, e) podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót, f) usprawnienia w trakcie użytkowania obiektu, oraz uzyskanie akceptacji, zgody, Zamawiającego. 8. Dokonanie zmian, o których mowa, w ust. 4 nie może powodować wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy oraz zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. 9. Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 4, wymaga zgody Zamawiającego, Inspektora nadzoru. Zmiana terminu: 1.Terminy ustalone w umowie ulegną przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: a) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, c) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót - fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w Dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez Inspektora nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego, d) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. e) wystąpienia uwarunkowań społecznych (protesty, listy, petycje, itp.) związanych z nieruchomościami na których ma być realizowana inwestycja lub dotyczących realizacji robót budowlanych, f) wystąpienia konieczności prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych, 2. W przedstawionych w ust. 1 przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub postoju. 3. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia przedmiotu umowy jeśli wydłużenie terminu wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zmiana kierownika budowy lub robót: Zmiana kierownika budowy lub kierowników robót w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zmiana stawki VAT: Zamawiający w trakcie realizacji zadania dopuszcza zmianę umowy w zakresie wynagrodzenia brutto, wynikającą ze zmiany ustawowej stawki podatku VAT. Zmiana ta wymaga zgody Zamawiającego i podpisania aneksu do umowy, regulującego wysokość podatku VAT. Zmiana lub wprowadzenie podwykonawcy: 1. Przed powierzeniem podwykonawcom robót, Wykonawca zobowiązany jest uzyskać na to zgodę Zamawiającego i w tym celu przedstawić Zamawiającemu ostateczny projekt umowy z podwykonawcą wraz z oznaczeniem części ( zakresu ) robót przewidzianych do wykonywania przez podwykonawcę. 2. Wykonawca może podpisać umowę o wykonanie części przedmiotu umowy z podwykonawcami nie wymienionymi w swojej ofercie pod warunkiem uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego. Powyższe wymaga sporządzenia aneksu do niniejszej umowy. 3. Podwykonawstwo nie zmienia zobowiązań Wykonawcy. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników w takim samym zakresie jak za swoje działania. Wykonawca zlecając roboty podwykonawcom, zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać przepisów wynikających z art. 647 Kodeksu Cywilnego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ugwilkowice.rekord.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Wilkowice ul. Wyzwolenia 25 43-365 Wilkowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2011 godzina 13:00, miejsce: Urząd Gminy Wilkowice ul. Wyzwolenia 25 43-365 Wilkowice Biuro Obsługi Klienta (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.