eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Wykonanie robót budowlanych dla zadaniaKompleksowa Przebudowa Budynku Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto - zadanie III - przebudowa budynku frontowego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-07-02

Kraków: Wykonanie robót budowlanych dla zadania: Kompleksowa Przebudowa Budynku Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto - zadanie III - przebudowa budynku frontowego
Numer ogłoszenia: 131237 - 2013; data zamieszczenia: 02.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Skarbowy Kraków - Stare Miasto , ul. Grodzka 65, 31-001 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 2938100, faks 012 2938266.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.usstaremiasto.krakow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych dla zadania: Kompleksowa Przebudowa Budynku Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto - zadanie III - przebudowa budynku frontowego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania: Kompleksowa Przebudowa Budynku Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto - zadanie III - przebudowa budynku frontowego. Szczegółowy zakres zadania inwestycyjnego został opisany w dokumentacji projektowej wykonanej przez Pas Projekt Archi Studio Sławomir Golenko, ul. Plantowa 5, 05-830 Nadarzyn, która obejmuje: projekt budowlany, projekt wykonawczy oraz przedmiar robót i specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. Zamówienie obejmuje także prace związane z usunięciem i odtworzeniem winobluszczu porastającego elewację budynku oraz dobudowę łącznika łączącego budynek frontowy z budynkiem oficyny. Roboty budowlane będą prowadzone na czynnym obiekcie. Wykonawca realizujący zamówienie winien uwzględnić bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu w trakcie realizacji robót budowlanych w tym w szczególności klientów Urzędu. Budynek którego dotyczy zamówienie położony jest w ścisłym centrum administracyjnym i historycznym miasta Krakowa. Obiekt ten jest trzykondygnacyjnym, niepodpiwniczonym, składającym się z trzech segmentów, narożnym budynkiem położonym u zbiegu ulic: Grodzkiej 65 i Podzamcze 2. Podzielony jest na budynek FRONTOWY oparty na rzucie litery L, składający się z części od ul. Grodzkiej i części od ul. Podzamcze oraz budynek OFICYNY położony przy ul. Podzamcze 2 (bezpośrednio po remoncie). Budynek położony jest w zabudowie zwartej. Przedmiotowy obiekt wpisany jest do rejestru zabytków pod Nr A-429. Znajduje się na terenie parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto, utworzonego Uchwałą nr CXV 1547 10 Rady Miasta Krakowa z dnia 03.11.2010 r. (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego z 2010 r. nr 647 poz. 5336). Budynek FRONTOWY posiada dach dwuspadowy oraz strych nieużytkowy. Na budynku FRONTOWYM dotychczas zostały wykonane roboty budowlane związane z: wzmocnieniem posadowienia fundamentów od strony ul. Grodzkiej w prawym narożniku budynku, wykonaniem izolacji pionowej i poziomej fundamentów od strony ul. Grodzkiej, Podzamcze i od dziedzińca, wymianą warstw podposadzkowych w pomieszczeniach na parterze. W budynku FRONTOWYM zlokalizowane są: centrala p. poż. antywłamaniowa i dozorowa, które zostaną odłączone, a systemy docelowo podłączone do nowo zainstalowanych central znajdujących się w wyremontowanej części oficyny z przeznaczeniem dla całego obiektu po modernizacji i dobudowie. Budynek OFICYNY został zmodernizowany i oddany do użytkowania w 2012 r. Jest on wyłączony z niniejszego zamówienia z wyjątkiem następujących robót, które Wykonawca winien będzie wykonać: elewację ściany zewnętrznej, likwidację tymczasowego wejścia do Urzędu, odtworzenie gzymsu, wykonanie instalacji doprowadzenie zasilania energetycznego i montaż żaluzji ppoż. Niniejsze zamówienie Wykonawca winien wykonać w trzech etapach: Etap I - obejmuje roboty budowlane polegające na: modernizacji więźby dachowej z wymianą pokrycia dachowego - zakres prac objęty jest dofinansowaniem z Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków Krakowa i winien być zrealizowany dodatkowo zgodnie z wytycznymi określonymi w umowie o dotację ze środków Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków Krakowa z dnia 29 kwietnia 2013 roku, nr WD-1 I.11 33 2013, wykonaniu robót budowlanych na parterze budynku frontowego od ul. Grodzkiej 65, budowę łącznika. Etap II - wykonanie pozostałych robót budowlanych objętych zamówieniem, Etap III - okres gwarancji i rękojmi..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.27.00 - Przebudowa budynków 45.22.32.00 - Roboty konstrukcyjne 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.33.30.00 - Roboty instalacyjne gazowe 71.35.19.14 - Usługi archeologiczne 71.24.00.00 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania 71.51.00.00 - Usługi badania terenu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 17.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wadium w wysokości 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100 gr.). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy: NBP O Kraków 09 1010 1270 0004 5913 9120 1000 z dopiskiem: Wadium - nr sprawy: OL-1-251-4-13 Roboty budowlane - Kompleksowa Przebudowa Budynku Urzędu Skarbowego Kraków - Stare Miasto - zadanie III - przebudowa budynku frontowego; Wniesienie wadium uznaje się za ważne, jeżeli wpłynie na rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza przelewem zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniądz, dokument wadium należy dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie. Wadium wniesione w innej formie nie pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 pzp. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zgodnie z art. 46 ust. 4a pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zgodnie z art. 46 ust. 5 pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, winna ona być nieodwołalna i płatna na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Ponadto, gwarancja powinna zawierać następujące elementy: nazwę zleceniodawcy (Wykonawcy), beneficjenta (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej) oraz wskazanie ich siedzib; kwotę gwarancji; termin ważności gwarancji; w przypadkach określonych w art. 46 ust 4a i art. 46 ust. 5 pzp. zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi posiadać doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji, remoncie, przebudowie lub budowie co najmniej jednego budynku użyteczności publicznej z infrastrukturą techniczną, objętego ochroną zabytków, o której mowa w art. 7 pkt. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r., Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.) o kubaturze nie mniejszej niż 10 000 m3 i o wartości robót minimum 10 000 000,00 zł (dziesięć milionów zł) brutto. Obiekt powinien być wyposażony w instalacje niskoprądowe. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, ich wiedza i doświadczenia będą oceniane łącznie. Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie wymogów w walutach innych niż PLN Wykonawca, a także Zamawiający przeliczy według. średniego kursu NBP (Tabela A) na dzień wszczęcia postępowania. Ocena spełnienia ww warunku będzie dokonywana na podstawie złożonych dokumentów wg zasady spełnia, nie spełnia, przy czym, jeżeli Wykonawca, wskazując wypełnienie warunku wiedzy i doświadczenia polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b pzp, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia minimum: Wykonawca musi dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1) kierownik budowy: wykształcenie wyższe techniczne; uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń; przynależy do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa; odbył co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków; posiada 10 lat stażu pracy zawodowej w budownictwie, w tym minimum 5 lat jako kierownik budowy; posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy dla co najmniej jednego zadania obejmującego roboty budowlane na obiektach kubaturowych wpisanych do rejestru zabytków; Wymagane jest wskazanie podstawy dysponowania osobą. 2) kierownik robót sanitarnych: wykształcenie wyższe techniczne - uprawnienia budowlane umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; przynależy do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa; posiada 5 lat stażu pracy zawodowej w budownictwie, w tym minimum 2 lata, jako kierownik robót sanitarnych lub kierownik budowy lub inspektor nadzoru inwestorskiego robót sanitarnych; odbył co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków; Wymagane jest wskazanie podstawy dysponowania osobą. 3) kierownik robót elektrycznych: wykształcenie wyższe techniczne - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; przynależy do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa; posiada 5 lat stażu pracy zawodowej w budownictwie, w tym minimum 2 lata, jako kierownik robót elektrycznych lub kierownik budowy lub inspektor nadzoru inwestorskiego robót elektrycznych; odbył co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków; Wymagane jest wskazanie podstawy dysponowania osobą. 4) kierownik robót teletechnicznych: wykształcenie wyższe techniczne - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej; przynależy do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa; posiada 5 lat stażu pracy zawodowej w budownictwie, w tym minimum 2 lata, jako kierownik robót teletechnicznych lub kierownik budowy lub inspektor nadzoru inwestorskiego robót teletechnicznych; odbył co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków; posiada licencję pracownika zabezpieczenia technicznego drugiego stopnia w rozumieniu ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (Dz. U z 2005 r. nr 145 poz. 1221 z późn. zm). Wymagane jest wskazanie podstawy dysponowania osobą. Osoba prowadząca badania archeologiczne i pełniąca nadzór archeologiczny: - posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku archeologia, - odbyła co najmniej 12-miesięczną praktykę w zakresie badań archeologicznych, - posiada co najmniej 5 lat doświadczenia w prowadzeniu badań archeologicznych, o których mowa w art. 3 pkt 11 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 nr 162 poz. 1568 z późn. zm.) w tym doświadczenie w prowadzeniu badań na stanowiskach wczesnośredniowiecznych, średniowiecznych i nowożytnych. Wymagane jest wskazanie podstawy dysponowania osobą. 6) Osoba prowadząca badania architektoniczne - posiada tytuł zawodowy magistra inżyniera uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku architektura lub tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku w ramach którego zaliczyła przedmiot obejmujący treścią kształcenia prowadzenie badań architektonicznych w wymiarze nie mniejszym niż 60 godzin lub ukończyła studia podyplomowe w zakresie prowadzenia badań architektonicznych, -odbyła po ukończeniu studiów o których mowa powyżej co najmniej 6-miesięczną praktykę zawodową w zakresie wykonywania badań architektonicznych, -posiada co najmniej 5 lat doświadczenia w prowadzeniu badań architektonicznych o których mowa w art. 3 pkt 11 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 nr 162 poz. 1568 z późn. zm.). Wymagane jest wskazanie podstawy dysponowania osobą. 7) Osoba kierująca pracami konserwatorskimi - posiada tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu studiów wyższych na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub w specjalności w zakresie konserwacji zabytków, - odbyła po ukończeniu studiów o których mowa powyżej co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków, - posiada co najmniej 5 lat doświadczenia w prowadzeniu prac konserwatorskich o których mowa w art. 3 pkt 9 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 nr 162 poz. 1568 z późn. zm.). Wymagane jest wskazanie podstawy dysponowania osobą. Ocena spełnienia w/w warunków będzie dokonywana na podstawie złożonych dokumentów wg zasady spełnia, nie spełnia,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi spełniać następujące warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej: posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości minimum 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych); Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Jeżeli wykonawca polega na zdolności finansowej innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że w zakresie zdolności finansowej, będzie dysponował zasobami innych podmiotów przedstawiając w tym celu w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca poda wartości w innych walutach niż PLN, Wykonawca a także Zamawiający dla oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu przyjmie średni kurs NBP (tabela A) dla: dla posiadanych środków finansowych lub posiadanej zdolności kredytowej - na dzień wystawienia dokumentu. Ocena spełnienia ww warunku będzie dokonywana na podstawie złożonych dokumentów wg zasady spełnia, nie spełnia,

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca zobowiązany jest wskazać w wykazie robót budowlanych należycie wykonane roboty budowlane wystarczające dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu (jeżeli dotyczy). Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.

Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu

Zaproszeni do składania ofert zostaną wykonawcy spełniający warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu, którzy zajmą najwyższe pięć miejsc w rankingu sporządzonym przez Zamawiającego. O miejscu w rankingu decydować będzie liczba punktów przyznanych Wykonawcom według następujących zasad: Wykonawca, który spełni warunki udziału w postępowaniu otrzyma 10 pkt za każde należycie wykonane zadanie spełniające wymogi dotyczące doświadczenia, tj. za zadanie polegające na wykonaniu robót budowlanych polegających na modernizacji, remoncie, budowie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej z infrastrukturą techniczną objętego ochroną zabytków, o której mowa w art. 7 pkt. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r., Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.) o kubaturze nie mniejszej niż 10 000 m3 o wartości robót minimum 10 000 000 zł brutto (słownie: dziesięć milionów zł brutto) gdzie obiekt powinien być wyposażony w instalacje niskoprądowe. Zamawiający zastrzega, iż wyżej wymienione punkty będą przyznawane tylko za zadania wykazane ponad wymagane zadanie, o którym mowa w pkt III.3.2 niniejszego ogłoszenia, dla których wykonawca załączy dowody określające, czy zadania te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku otrzymania takiej samej liczby punktów przez dwóch lub większą liczbę Wykonawców, miejsce w rankingu będzie zależało od sumy wartości robót budowlanych dla poszczególnych punktowanych zadań, wyższe miejsce w rankingu zajmie wykonawca, który wykazał zadania o wyższej sumie wartości.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne zmiany treści umowy mogą wynikać z następujących okoliczności: Ewentualne zmiany wynagrodzenia lub terminu wykonania: 1) z powodu nie uzyskania przez Zamawiającego ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę do czasu udzielenia zamówienia, 2) z powodu wystąpienia zamówień dodatkowych, 3) z powodu siły wyższej, tj. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach (nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, które przy składaniu ofert muszą być normalnie brane pod uwagę, (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof), 4) wystąpienia skrajnie niekorzystnych warunków atmosferycznych powodujących, pomimo zastosowania ogólnie dostępnych w procesach inwestycyjnych środków zabezpieczających, niemożność czasowego wykonania umownego zakresu robót (nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, które przy składaniu ofert muszą być normalnie brane pod uwagę, (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof), 5) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są zawinione przez którąkolwiek ze stron, 6) w przypadku zawieszenia lub wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, 7) w przypadku zawieszenia lub wstrzymania robót przez Inspektora Nadzoru z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy 8) w przypadku zawieszenia lub wstrzymania robót przez uprawnione organy administracyjne z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy 9) w przypadku konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. Nadzoru budowlanego, PIP, Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków itp., 10) w przypadku konieczności zmiany sposobu realizacji Przedmiotu umowy, wynikającej m.in. z konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz itp., 11) Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególności: odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu itp.); odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; niewypały i niewybuchy, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem; wykopaliska archeologiczne, szkody górnicze, nie przewidywane w SIWZ; 12) wprowadzania rozwiązań zamiennych do dokumentacji projektowej, zatwierdzonych przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że rozwiązania zamienne nie wykraczają poza określenie Przedmiotu umowy, zawarte w opisie przedmiotu zamówienia, 13) w przypadku zmiany terminu realizacji zadania Kompleksowa Przebudowa Budynku Urzędu Skarbowego Kraków - Stare Miasto - zadanie III - przebudowa budynku frontowego, która polegałaby na jego skróceniu, 14) ograniczenia zakresu robót wynikającego z braku środków finansowych Zamawiającego lub innych przyczyn leżących po stronie od Zamawiającego, 15) zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy (m.in. zmian stawki podatku VAT), wówczas za niezmienne uznaje się ceny jednostkowe netto, określone w umowie, 16) wystąpienia konieczności zmiany zakresu rzeczowo-finansowego Umowy w sytuacji zmiany technologii prowadzenia prac, wynikającej ze stanu zachowania obiektu, ujawnionego w trakcie realizacji Umowy, który odbiega od stanu założonego w opisie przedmiotu zamówienia, 17) z powodu wystąpienia prac zamiennych, o których mowa w art. 20 ust. 1 pkt 3 i pkt 4b) ustawy Prawo budowlane, z zastrzeżeniem, że prace zamienne nie wykraczają poza określenie Przedmiotu umowy, zawarte w opisie przedmiotu zamówienia i wartość Przedmiotu umowy, 18) zmiana zakresu robót budowlanych, wynikająca ze zmian wprowadzonych w schemacie organizacyjnym lub w zakresie działalności Zamawiającego; 19) zmian wynikających z odmiennego niż to przewidziano w dokumentacji sposobu i technologii wykonywania przedmiotu zamówienia lub jego części, wprowadzonych ze względu na: niedostępność na rynku zaprojektowanych technologii w trakcie realizacji robót budowlanych, zmianę przepisów w tym zakresie. Powyższa zmiana technologii może wpłynąć na zmianę terminu wykonania zamówienia oraz jego cenę; 20) wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; 21) z powodu zaniechania lub uzasadnionej rezygnacji z wykonania danego zakresu prac, objętego przedmiotem zamówienia, 22) w przypadku zmiany przepisów prawnych powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań, niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia; 23) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, dokumentacji projektowej lub technicznej spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; 24) pojawienie się na rynku części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; 25) pojawienie się nowszej technologii wykonania przedmiotu zamówienia, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji zamówienia, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia; 26) nieprzewidziane kolizje lub kolizje z robotami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty; w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych materiałów, urządzeń oraz zmiana terminu lub wynagrodzenia; 27) w przypadku uzyskania dofinansowania - jeżeli nastąpi konieczność dostosowania sposobu realizacji umowy do wymogów określonych przez dysponenta środków finansowych przyznanych Zamawiającemu. Inne zmiany nie powodujące zmiany wynagrodzenia lub terminu wykonania: 1) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że zmiana sposobu wykonania zamówienia nie może wykraczać poza określenie Przedmiotu umowy, zawarte w opisie przedmiotu zamówienia i wartość Przedmiotu umowy, 2) w przypadku wystąpienia konieczności zmiany zakresu rzeczowo-finansowego Przedmiotu umowy lub asortymentu robót, wynikającej ze stanu zachowania substancji zabytkowej, ujawnionego w trakcie realizacji umowy, który odbiega od stanu założonego w opisie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że zmiana sposobu wykonania zamówienia nie może wykraczać poza określenie Przedmiotu umowy, zawarte w opisie przedmiotu zamówienia i wartość Przedmiotu umowy, 3) za zgodą Zamawiającego - zmiana osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia pod warunkiem, że będą posiadały co najmniej takie same uprawnienia oraz nie krótsze od wymaganego doświadczenie, 4) zmiana szczegółowego harmonogramu robót budowlanych bez zmiany ostatecznego terminu spełnienia świadczenia lub zmiana innych ustaleń dotyczących terminów spełniania świadczeń w ramach umowy. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Skarbowy Kraków-Stare Miasto, ul. Grodzka 65, 31-001 Kraków, II piętro, pok. 212..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.07.2013 godzina 09:00, miejsce: Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złożyć w Urzędzie Skarbowym Kraków-Stare Miasto, 31-001 Kraków, ul. Grodzka 65..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Ogłoszenie wraz z załącznikami zostało zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego: www.usstaremiasto.krakow.pl Ilekroć w niniejszym ogłoszeniu jest mowa o: 1) Wykonawcy, odnosi się to także odpowiednio do Wykonawców występujących wspólnie. Wzory niektórych oświadczeń i dokumentów, jakie Wykonawca winien złożyć wraz z Wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia (nie dotyczy to dokumentów wystawianych przez podmioty inne, aniżeli wykonawca, w tym przez instytucje państwowe). Wszelkie płatności będą dokonywane przelewem. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą wyłącznie w walucie polskiej (PLN). Wykonawcy występujący wspólnie (np. konsorcjum) mają obowiązek ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, pełnomocnictwo lub notarialnie poświadczony odpis pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 2) budowie - należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego (definicja pochodzi z art. 3 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku prawo budowlane (tekst jednolity z 2010 roku Dz. U. nr 243 poz.1623 z późn. zm.), 3) przebudowie - należy przez to rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji definicja pochodzi z art. 3 ust. 1 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku prawo budowlane (tekst jednolity z 2010 roku Dz. U. nr 243 poz.1623 z późn. zm.), 4) remoncie - należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym (definicja pochodzi z art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku prawo budowlane (tekst jednolity z 2010 roku Dz. U. nr 243 poz.1623 z późn. zm.), 5) budynku użyteczności publicznej - należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; przy czym za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny (definicja pochodzi z § 3 pkt. 6) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r., Nr 75, poz. 690 z późn. zm.) i uwzględnia zmiany przepisów tego rozporządzenia). Budynek Zamawiającego - będący obiektem objętym niniejszym zamówieniem - znajduje się w strefie ograniczonego ruchu oraz płatnego parkowania (Kraków, ul. Grodzka 65, ul. Podzamcze 2 od strony parkingu). Wszelkich informacji dot. stref ograniczonego ruchu oraz płatnego parkowania można uzyskać na stronie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie: http://zikit.krakow.pl/strefa-platnego-parkowania Praca Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto odbywa się w następujących godzinach: poniedziałek 7.15 - 18.00 oraz wtorek - piątek 7.15 - 15.15. Praca Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto może ulec zmianie. Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie do przedłożenia: opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości minimum 4 000 000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych). Szczegóły dotyczące wymagań, jakie winna spełniać przedmiotowa polisa, Zamawiający określi w SIWZ, dodatkowego ubezpieczenia od ryzyka budowy i montażu robót prowadzonych w ramach realizacji przedmiotu umowy na kwotę brutto wartości oferty Wykonawcy, obowiązującego przez cały okres realizacji robót budowlanych do czasu zakończenia etapu II. Ubezpieczenie winno uwzględniać odpowiedzialność cywilną deliktową Wykonawcy za szkody w związku z realizacją robót budowlanych. Szczegóły dotyczące wymagań, jakie winna spełniać przedmiotowa polisa, Zamawiający określi w SIWZ, Zamawiający żądać będzie od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zwanego dalej zabezpieczeniem, w wysokości 7% ceny całkowitej podanej w ofercie. UWAGA: ZAMAWIAJĄCY OBECNIE JEST W TRAKCIE UBIEGANIA SIĘ O UZYSKANIE POZWOLENIA NA BUDOWĘ. W PRZYPADKU NIE UZYSKANIA OSTATECZNEJ DECYZJI POZWOLENIA DO CZASU UDZIELENIA ZAMÓWIENIA ZAMAWIAJACY ZMIENI TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.