eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › D25A/252/7-15rj/13 Przetarg nieograniczony na świadczenie usługi prania bielizny pościelowej i odzieży fasonowej oraz bielizny szpitalnej i dezynfekcji materacy

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-07-02

Gdynia: D25A/252/7-15rj/13 Przetarg nieograniczony na świadczenie usługi prania bielizny pościelowej i odzieży fasonowej oraz bielizny szpitalnej i dezynfekcji materacy
Numer ogłoszenia: 130721 - 2013; data zamieszczenia: 02.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Morski im. PCK , ul. Powstania Styczniowego 1, 81-519 Gdynia, woj. pomorskie, tel. 058 6998127, faks 058 6998338.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-morski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: D25A/252/7-15rj/13 Przetarg nieograniczony na świadczenie usługi prania bielizny pościelowej i odzieży fasonowej oraz bielizny szpitalnej i dezynfekcji materacy.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych w zakładzie pralniczym wykonawcy z zachowaniem obowiązujących przepisów i norm w zakresie: 1.1 prania bielizny szpitalnej (obejmującego obowiązkową dezynfekcję, pranie wodne, wykończenie, maglowanie) 1.2 dezynfekcji materacy, materacy przeciwodleżynowych 1.3 czyszczenia chemicznego kołder, poduszek, kurtek, peleryn, płaszczy, 1.4 prania z dezynfekcją i prasowaniem bluz (fartuchów lekarskich), spodni, spódnic; pranie z dezynfekcją poduszek, pranie z dezynfekcją osłon na materace i koców zgodnie z instrukcją producenta 1.5 koncesjonowania asortymentowego po procesie prania (pakowanie w worki foliowe) i dezynfekcji (każdy materac oddzielnie pakowany w worek foliowy) 1.6 wykonywania na bieżąco drobnych napraw uszkodzeń bielizny i odzieży (zszywanie rozpruć, cerowanie, przyszywanie tasiemek do wiązań itp.) 1.7 odbioru brudnej bielizny i materacy z wyznaczonych punktów 2 razy dziennie (o godz. 7.30; 12.30 prócz niedziel (nawet w dni świąteczne przypadające w środku tygodnia): załadunek przez wykonawcę 1.8 dowozu czystej bielizny i materacy do magazynu Szpitala: a. każdego następnego dnia roboczego o godz. 7.00 (od poniedziałku do piątku) b. na żądanie Zamawiającego dowóz do godz. 12.00 bielizny operacyjnej, pościelowej pieluch, odebranej do prania tego samego dnia rano. 2. Rodzaj bielizny stanowiącej przedmiot zamówienia: bielizna płaska (powłoki, prześcieradła, powłoczki, ścierki, ręczniki frotte, piżamy, ubrania operacyjne i bielizna operacyjna, podkłady, worki, bielizna noworodkowa), odzież ochronna, poduszki, koce, pokrowce, kurtki ortalionowe, materace, pokrowce na materace i poduszki. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, asortyment i szacunkowe ilości podano w formularzu cenowym, który stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Podana tam ilość bielizny jest maksymalną wielkością szacunkową. Rzeczywiste ilości wynikać będą z bieżącego zapotrzebowania Szpitala..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.31.10.00 - Usługi odbierania prania 98.31.20.00 - Usługi czyszczenia wyrobów włókienniczych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 3 usługi prania dla jednostek służby zdrowia, a wartość brutto każdej z tych usług była większa lub równa 600 000,00 zł brutto i 1.1. na potwierdzenie spełniania tego warunku złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz 1.2. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że wykonał w sposób należyty, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykonuje należycie w tym okresie, minimum 3 usługi prania bielizny pościelowej i odzieży fasonowej oraz bielizny szpitalnej i dezynfekcji materacy dla jednostek służby zdrowia, a wartość brutto każdej z tych usług była większa lub równa 600 000,00 zł - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. 1.2.A. Za usługę odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia Zamawiający uzna zamówienia związane z realizacją usług polegających na świadczeniu usługi prania bielizny pościelowej i odzieży fasonowej oraz bielizny szpitalnej i dezynfekcji materacy wykonywanych dla jednostek służby zdrowia. 1.2.B. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi: a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ; b) wykaz wykonanych usług zgodnie z wymogiem określonym w ust. VIII ppkt 1.2 SIWZ (załącznik nr 5 do SIWZ) wraz z dowodami potwierdzającymi, że te usługi zostały/są wykonane należycie (były /są wykonywane prawidłowo i z należytą starannością). Dowodami, o których mowa w pkt. b) są: 1) poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert, 2) w przypadku zamówień na usługi - oświadczenie wykonawcy, - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt. 1). 2. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń, dokumentów i wykazów, o których mowa w § VIII SIWZ (według formuły spełnia/nie spełnia).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ); 2. Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku udziału w postępowaniu na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ);(według formuły spełnia/nie spełnia).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 2 pracownikami nadzoru nad wykonywaniem usługi prania o stażu pracy w zakresie przedmiotowego nadzoru minimum 2 lata i 2. na potwierdzenie spełniania tego warunku złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ, oraz 3. wykaz osób, (co najmniej 2 pracowników), które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia, jako pracownicy nadzoru nad wykonywaniem usługi prania o stażu pracy w zakresie przedmiotowego nadzoru minimum 2 lata - załącznik nr 6 do SIWZ. 4. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń, dokumentów i wykazów, o których mowa w § VIII SIWZ (według formuły spełnia/nie spełnia).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na kwotę minimum 100 000,00 PLN, w szczególności posiada opłaconą polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 100 000,00 PLN, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 100 000,00 PLN i 2. na potwierdzenie spełniania tego warunku złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ)oraz, 3. opłaconą polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 100 000,00 PLN, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 100 000,00 PLN. 4. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę oświadczeń, dokumentów i wykazów, o których mowa w § VIII SIWZ (według formuły spełnia/nie spełnia).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia z ofertą należy przedłożyć: 1. aktualną opinię (zaświadczenie) właściwego inspektora sanitarnego potwierdzającą, lub podmiotu uprawnionego do kontroli, potwierdzających, iż Wykonawca spełnia określone wymogi higieniczno-sanitarne w zakresie świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia lub dokumentów równoważnych potwierdzających spełnianie wymagań sanitarno-higienicznych świadczenia usług dla szpitali oraz dodatkowo posiada: barierę higieniczną (oddzielnie strona brudna i czysta) wraz ze śluzą 3-stopniową, komorę do mycia i dezynfekcji wózków oraz stosuje środki piorące i dezynfekcyjne dopuszczone do stosowania na rynku polskim i/lub europejskim, 2. aktualną opinię sanitarną wydaną przez Państwowy Inspektorat Sanitarno-Epidemiologiczny, że pojazdy, którymi będzie wykonywana usługa dla zamawiającego zostały dopuszczone do świadczenia usług przewozu bielizny i materacy szpitalnych, 3. aktualną opinię sanitarną wydaną przez Państwowy Inspektorat Sanitarno-Epidemiologiczny w sprawie komory dezynfekcyjnej, 4. oświadczenie wykonawcy o prowadzeniu badań bakteriologicznych - w załączeniu wyniki aktualnych badań wraz z kopią umowy na wykonywanie badań przez uprawnione laboratorium bakteriologiczne, 5. oświadczenie wykonawcy, że będzie wykonywał przedmiot zamówienia z zachowaniem przepisów sanitarno-epidemiologicznych, norm technologicznych oraz stosując wyłącznie środki piorąco-dezynfekujące zgodne z ustawą z dnia 13 września 2002 r. o produktach Biobójczych (Dz. U. Nr 175, poz. 1433 z późn. zm.) - załącznik nr 4 do SIWZ, do którego należy dołączyć: 5.1. opis procedury prania i dezynfekcji, 5.2. wykaz używanych środków wraz z dokumentami potwierdzającymi wprowadzenie do obrotu zgodnie z ustawą z dnia 13 września 2002 r. o produktach biobójczych, 5.3. odpowiednie opinie lub badania potwierdzające, że środki piorąco-dezynfekujące służące do prania bielizny noworodkowej nie działają drażniąco na błony śluzowe lub skórę noworodków. 6. certyfikat ISO 9001 w zakresie prania lub 14065: 2005 w zakresie prania, dezynfekcji, transportu bielizny dla służby zdrowia 7. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1 ppkt. 1.6 i 1.7 SIWZ. 8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości-wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 9. Do oferty należy dołączyć również: 9.1. dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych, 9.2. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia - jeśli dotyczy. 9.3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt 10 kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. 10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: (dotyczy również spółek cywilnych i konsorcjum): 10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 10.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika i w ofercie składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. 10.3 Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. 10.4. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy, wymienione w pkt 1.1 SIWZ, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dopuszczalne jest złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przez ustanowionego przez nich pełnomocnika. 10.5. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, wymienione w pkt 1.2-1.4 SIWZ, składają ci z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, których one dotyczą. Warunek określony w ust. VII pkt. 3. SIWZ powinien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie. 10.6. Dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, wymienione w pkt 1.6- 1.8 SIWZ, składają ci z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, których one dotyczą, przy czym wymóg ten powinien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie i winien to potwierdzić odpowiednimi dokumentami i oświadczeniami. 10.7. Wykonawcy składający wspólną ofertę, ponoszą solidarną odpowiedzialność za zobowiązania Wykonawcy, wynikające z umowy, której projekt zawiera załącznik nr 7 do SIWZ. 10.8 Jeżeli w postępowaniu zostanie wybrana oferta wykonawców, o których mowa w pkt. 5.1 SIWZ, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.szpital-morski.pl/index.php/ogloszenia/zamowienia-publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W/w strony internetowej oraz w Szpitalu Morskim im. PCK, ul. Powstania Styczniowego 1, 81-519 Gdynia w Dziale Zamówień Publicznych - budynek nr 6 pokój nr 29.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.07.2013 godzina 11:00, miejsce: Szpital Morski im. PCK, ul. Powstania Styczniowego 1, 81-519 Gdynia budynek nr 6: Kancelaria Szpitala lub Dział Zamówień Publicznych pokój nr 29.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.