eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lesko › Odbudowa drogi dz. nr ewid. 99/4 w m. Postołów w km 0+000-0+660, dz. nr ewid. 69, 51, 52/2 w m. Postołów w km 0+000-1+200 i dz. nr ewid. 73/2, 99/1 w m. Postołów w km 0+000-1+700

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-04-24

Lesko: Odbudowa drogi dz. nr ewid. 99/4 w m. Postołów w km 0+000-0+660, dz. nr ewid. 69, 51, 52/2 w m. Postołów w km 0+000-1+200 i dz. nr ewid. 73/2, 99/1 w m. Postołów w km 0+000-1+700
Numer ogłoszenia: 130710 - 2012; data zamieszczenia: 24.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lesko , ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko, woj. podkarpackie, tel. 013 4698001, 4698158, faks 0-13 4696458.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lesko.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbudowa drogi dz. nr ewid. 99/4 w m. Postołów w km 0+000-0+660, dz. nr ewid. 69, 51, 52/2 w m. Postołów w km 0+000-1+200 i dz. nr ewid. 73/2, 99/1 w m. Postołów w km 0+000-1+700.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Odbudowa drogi dz. nr ewid. 99/4 w m. Postołów w km 0+000-0+660, dz. nr ewid. 69, 51, 52/2 w m. Postołów w km 0+000-1+200 i dz. nr ewid. 73/2, 99/1 w m. Postołów w km 0+000-1+700 w zakresie zgodnym z przedmiarem robót (załącznik Nr 2a, 2b, 2c). Zakres robót stanowiących przedmiot zamówienia obejmuje naprawę szkód popowodziowych, które wystąpiły w infrastrukturze drogowej na terenie Gminy Lesko w wyniku intensywnych, długotrwałych opadów deszczy mających miejsce w 2011r. 1. Roboty w obrębie drogi dz. nr ewid. 99/4 w m. Postołów w km 0+000-0+660 obejmują: - wykonanie podbudowy (usunięcie warstwy ziemi (humusu); górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego o grubości 8 cm pod nawierzchnię bitumiczną w km 0+180 - 0+202 na powierzchni 57,2 m2; dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego o grubości 10 cm pod nawierzchnię z tłucznia w km 0+202-0+660 na powierzchni 1236,6 m2); - wykonanie nawierzchni (czyszczenie i skropienie emulsją asfaltową istniejącej nawierzchni bitumicznej; warstwa wyrównawcza z mieszanki mineralno - asfaltowej na istniejącej nawierzchni bitumicznej w km 0+000 - 0+180 i na wykonanej górnej warstwie podbudowy w km 0+180-0+202, średnia grubość warstwy 3 cm, szerokość 2,50 m; warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej na wykonanej warstwie wyrównawczej o grubości 5 cm na szerokości 2,50 m; nawierzchnia z kruszywa łamanego (tłuczeń + kliniec) na wyprofilowanym podłożu w km 0+202-0+660 na szerokości 2,50 m, grubość warstwy 10 cm; powierzchnia robót nawierzchniowych: z mieszanki min.-asfalt.- 642,8 m2, z kruszywa łamanego 1.145,0 m2; - wykonanie pobocza (umocnienie poboczy kruszywem naturalnym (pospółka lub rumosz) na szerokości 30cm warstwą o grubości 8 cm na odcinku wykonanej nawierzchni bitumicznej od km 0+000 do km 0+202; powierzchnia umocnionych poboczy-121,2 m2). 2. Roboty w obrębie drogi dz. nr ewid. 69, 51, 52/2 w m. Postołów w km 0+000-1+200 obejmują: - wykonanie podbudowy (poszerzenie podbudowy na zwężonym odcinku na powierzchni 39,0 m2; wyprofilowanie istniejącej nawierzchni żwirowej na całym odcinku na powierzchni 4 447,0 m2 z uzupełnieniem profilu tłuczniem w ilości 25,8 m3; górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego (tłuczeń + kliniec) o szerokości 3,60 m na odcinku gdzie będzie wykonana nawierzchnia bitumiczna od km 0+000 do km 0+420 na powierzchni 1639 m2; powierzchniowe utrwalenie warstwy podbudowy przy użyciu emulsji asfaltowej i żwiru kruszonego. - wykonanie nawierzchni (warstwa wyrównawcza z mieszanki mineralno - asfaltowej o średniej grubości warstwy 4 cm i szerokości 3,30 m w km 0+000-0+420 na powierzchni 1 513 m2 przy zużyciu 148,27 ton mieszanki; warstwa ścieralna z mieszanki mineralno - asfaltowej o grubości 5 cm w km 0+000 - 0+420, szerokość warstwy 3,20 m po uprzednim skropieniu warstwy wyrównawczej emulsją asfaltową. Powierzchnia robót nawierzchniowych - 1510,0 m2. - wykonanie poboczy (odcinku nawierzchni bitumicznej pobocza zostaną umocnione kruszywem łamanym na szerokości 30 cm warstwą o grubości 8 cm. Powierzchnia umocnionych poboczy - 252,0 m2); - wykonanie odwodnienia (na długości 640 m zostaną odtworzone rowy przydrożne wraz z wykarczowaniem zarastających je krzaków - samosiejek; na długości 130 m dno rowu zostanie wyłożone ściekami betonowymi; zostaną odbudowane 2 przepusty o średnicy 80 cm o długości 8 i 7 m); 3. Roboty w obrębie drogi dz. nr ewid. 73/2, 99/1 w m. Postołów w km 0+000-1+700 obejmują: - wykonanie podbudowy (poszerzenie podbudowy w km 1+475-1+506 na powierzchni 31,5 m2; oczyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej; remont wybojów kruszywem łamanym i mieszanką mineralno - asfaltową); - wykonanie nawierzchni (skropienie istniejącej nawierzchni emulsją asfaltową przed ułożeniem warstwy wyrównawczej; warstwa wyrównawcza z mieszanki mineralno - asfaltowej o średniej grubości 5 cm na szerokości od km 0+000 do km 1+500-3,60 m i od km 1+500 do km 1+700-2,60 m. Powierzchnia warstwy wyrównawczej-5920,0 m2, ilość wbudowanej mieszanki- 725,2 t; warstwa ścieralna z mieszanki mineralno - asfaltowej o grubości 5 cm po uprzednim skropieniu warstwy wyrównawczej emulsją asfaltową na szerokości od km 0+000 do km 1+500 - 3,50 m i od km 1+500 do km 1+700 - 2,50 m. Powierzchnia robót nawierzchniowych - 5.781,5 m2); - wykonanie poboczy (wyprofilowanie poboczy- ścięcie wypukłości i zasypanie ubytków z odwiezieniem nadmiaru ziemi na uzupełnienie nasypu; umocnienie poboczy kruszywem łamanym (tłuczeń + kliniec) warstwą o grubości 8 cm z powierzchniowym utrwaleniem emulsją asfaltową i żwirem kruszonym na szerokości od km 0+000 do km 1+500 - 75 cm, i od km 1+500 do km 1+700 - 50 cm. Powierzchnia umocnionych poboczy - 2.450 m2); - roboty odwadniające (odbudowanie przepustu na długości 3 m od strony wylotu); - roboty ziemne (odbudowanie uszkodzonego nasypu o objętości 90 m3).

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy przedłożyć wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże przynajmniej dwie roboty budowlane odpowiadającą rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 600.000 zł brutto każda. (zał. nr 5). W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek wiedzy i doświadczenia musi spełniać przynajmniej jeden z wykonawców. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca realizuje uprawnienie opisane powyżej, a podmioty z których zasobów korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy przedłożyć wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami w celu wykazania spełnienia warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadającymi uprawnienia budowlane w specjalnościach: kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji Kierownika budowy lub Kierownika robót w zakresie robót drogowych. Zamawiający dopuszcza również możliwość uznania uprawnień wynikających z innych niż krajowe przepisów np. treści dyrektyw, zawartych umów międzynarodowych i innych przepisów, które potwierdzą spełnianie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. - oświadczenie stwierdzające, iż osoby wymienione w wykazie posiadają wymagane przez Zamawiającego uprawnienia, - podać informację o podstawie dysponowania osobami ujętymi w wykazie. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca realizuje uprawnienie opisane powyżej, a podmioty z których zasobów korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy przedłożyć opłaconą Polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, wymaga się złożenia dokumentu dotyczącego tych podmiotów. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca realizuje uprawnienie opisane powyżej, a podmioty z których zasobów korzysta wykonawca będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz ofertowy; Wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom;Zatwierdzony wzór projektu umowy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: a) w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej) b) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót c) wystąpienia okoliczności, których strona nie była w stanie przewidzieć d) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lesko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzędu Miasta i Gminy Lesko, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko (pokój nr 203) w godz. 7.30-15.30..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Urzędu Miasta i Gminy Lesko, ul. Parkowa 1, 38-600 Lesko (pokój nr 106, I piętro) w godz. 7.30-15.30..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.