eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Staroźreby › Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.812.529,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-06-01

Staroźreby: Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.812.529,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
Numer ogłoszenia: 129988 - 2015; data zamieszczenia: 01.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Staroźreby , ul. Płocka 18, 09-440 Staroźreby, woj. mazowieckie, tel. 0-24 2617051, 2617065, faks 0-24 2617002.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starozreby.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.812.529,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 2.812.529,00 PLN z przeznaczeniem na: a) pokrycie planowanego deficytu budżetu w wysokości 2.112.529,00 zł, b) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek w wysokości 700.000,00 zł 2.1.Uruchomienie środków kredytu odbędzie się jednorazowo na pisemną dyspozycję Zamawiającego w ciągu 2 dni od daty złożenia dyspozycji przez Zamawiającego jednak nie później niż do 30.06.2015 r. Źródłem spłaty będą wpływy z udziału Gminy Staroźreby w podatku dochodowym od osób fizycznych. 2.2. Spłata rat kapitałowych dokonywana będzie w 12 ratach w następujących terminach i kwotach: 1) 2017.08.31 - 10.000,00 zł, 2) 2018.08.31 - 10.000,00 zł, 3) 2019.08.31 - 10.000,00 zł, 4) 2020.08.31 - 10.000,00 zł, 5) 2021.08.31 - 10.000,00 zł, 6) 2022.08.31 - 10.000,00 zł, 7) 2023.08.31 - 10.000,00 zł, 8) 2024.08.31 - 10.000,00 zł, 9) 2025.08.31 - 10.000,00 zł, 10) 2026.08.31 - 10.000,00 zł, 11) 2027.08.31 - 1.350.000,00 zł, 12) 2028.08.31 - 1.362.529,00 zł. 2.3. Okres kredytowania: do 31.08.2028 r. 2.4. Spłata odsetek dokonywana będzie w okresach miesięcznych do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. 2.5. W przypadku, gdy wyznaczone terminy spłaty rat kredytu (lub odsetek) przypadają w dzień wolny od pracy, uregulowanie należnej spłaty nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie spłaty bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 2.6. Oprocentowanie kredytu oparte będzie na zmiennej rocznej stopie procentowej, składającej się z sumy: - stałej w okresie kredytowania marży banku, - zmiennej w okresie kredytowania stawki oprocentowania określonej dla trzymiesięcznych depozytów bankowych (WIBOR-3M). 2.7. Do określenia wysokości oprocentowania kredytu w okresie obowiązywania umowy każdorazowo przyjmowana będzie stawka WIBOR-3M z ostatniego dnia notowań miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym oprocentowanie będzie obowiązywać. 2.8. W celu przygotowania oferty w niniejszym postępowaniu Wykonawca powinien przyjąć wysokość stawki WIBOR-3M na dzień 01.06.2015 r. 2.9. O wysokości oprocentowania w danym miesiącu Wykonawca powiadomi Zamawiającego na piśmie w terminie 7 dni roboczych od daty ustalenia oprocentowania dla danego okresu odsetkowego. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, ilość dni w roku przystępnym 366. 2.10. Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedłoży do akceptacji Zamawiającemu przewidywany harmonogram spłat kredytu uwzględniający wszystkie wymagania SIWZ. W przypadku obowiązku zapłaty prowizji Wykonawcy będzie ona wypłacana jednorazowo, w dniu podpisania umowy w wysokości wynikającej z umowy z Wykonawcą, po wskazaniu rachunku na jaki prowizja ma wpłynąć. 2.11. Odsetki od udzielonego kredytu ustalone na podstawie oprocentowania opisanego w pkt 2.6. oraz ewentualna prowizja od wykorzystanego kredytu stanowić będą jedyne wynagrodzenie banku z tytułu wykonania umowy kredytowej. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu, poza określonymi w ofercie. 2.12. Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty części lub całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami po uprzednim powiadomieniu banku przez Zamawiającego w terminie 7 dni o zamiarze dokonania takiej spłaty. 2.13. Zamawiający zastrzega sobie prawo: - renegocjacji kwoty i terminów spłat kapitału. 2.14. Wykonawca nie może uzależnić kredytu od przyjęcia bankowej obsługi Zamawiającego oraz od ubezpieczenia kredytu przez Zamawiającego. Do obsługi kredytu może zostać otwarty rachunek techniczny - bez opłat i prowizji. 2.15. Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego kredytu poza wekslem In blanco wraz z deklaracją wekslową. 2.16. Kredyt zostanie przelany na konto wskazane przez Zamawiającego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2028.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zezwolenie lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustanawia szczególnych wymagań w odniesieniu do niniejszego warunku. W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca przedłoży oświadczenie z art. 22 ust 1 pkt 1-4. Ocena spełniania niniejszego warunku zostanie dokonana w formule spełnia/nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustanawia szczególnych wymagań w odniesieniu do niniejszego warunku. W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca przedłoży oświadczenie z art. 22 ust 1 pkt 1-4. Ocena spełniania niniejszego warunku zostanie dokonana w formule spełnia/nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustanawia szczególnych wymagań w odniesieniu do niniejszego warunku. W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca przedłoży oświadczenie z art. 22 ust 1 pkt 1-4. Ocena spełniania niniejszego warunku zostanie dokonana w formule spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie ustanawia szczególnych wymagań w odniesieniu do niniejszego warunku. W celu potwierdzenia spełniania tego warunku Wykonawca przedłoży oświadczenie z art. 22 ust 1 pkt 1-4. Ocena spełniania niniejszego warunku zostanie dokonana w formule spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz oferty - zał nr 1 do SIWZ, 2. Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów, w przypadku złożenia oferty wspólnej pełnomocnictwo udzielone liderowi, 3. Projekt umowy kredytowej uwzględniający istotne postanowienia umowy, 4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana postanowień umowy może nastąpić w sytuacji: 1) zmiany spłaty rat kapitałowych w zakresie kwot i terminów, 2) wcześniejszej spłaty kredytu, prolongaty w spłacie kredytu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.starozreby.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Staroźrebach, ul. Płocka 18, 09-440 Staroźreby.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.06.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Staroźrebach, ul. Płocka 18, 09-440 Staroźreby, pokój nr 1 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.