eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Kompleksowa modernizacja budynku Politechniki Śląskiej - Nowej Chemii III wraz z Łącznikiem. Oznaczenie sprawy OZ/B/64/BK/09

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-08-07

Gliwice: Kompleksowa modernizacja budynku Politechniki Śląskiej - Nowej Chemii III wraz z Łącznikiem. Oznaczenie sprawy OZ/B/64/BK/09
Numer ogłoszenia: 129801 - 2009; data zamieszczenia: 07.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Śląska , ul. Akademicka 2A, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. (032) 237 13 34, 2371335, faks 0322371334, 2372255, 2372660.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.polsl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa modernizacja budynku Politechniki Śląskiej - Nowej Chemii III wraz z Łącznikiem. Oznaczenie sprawy OZ/B/64/BK/09.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dotyczące kompleksowej modernizacji budynku Politechniki Śląskiej - Nowej Chemii III wraz z Łącznikiem (w tym części halowej). Wykonanie modernizacji zostało podzielone na dwa zamknięte etapy, pierwszy obejmuje część budynku głównego oraz łącznik, drugi etap dotyczy pozostałej części budynku głównego. Powyższy podział na etapy Zamawiający odzwierciedla poprzez: - zaznaczenie na rysunkach propozycji Zamawiającego dotyczącego projektu granic poszczególnych etapów; - opisanie przybliżonego zakresu prac w postaci przykładowego ramowego harmonogramu robót uwzględniającego projekt granic poszczególnych etapów. Rozpoczęcie prac etapu II jest możliwe dopiero po całkowitym zakończeniu prac etapu I. Ponadto każdy etap zakończony będzie przeprowadzeniem pełnej procedury dopuszczenia do użytkowania, w której uczestniczyć będzie także przedstawiciel Zamawiającego - Inspektor Nadzoru. Zakres prac obejmuje - w każdym etapie - roboty budowlane wewnętrzne, instalacje sanitarne wewnętrzne i gazów technicznych, instalacje centralnego ogrzewania, instalacje wentylacji wewnętrznej i klimatyzacji, instalacje elektryczne wewnętrzne, sieć strukturalna, system ograniczenia dostępu, alarmowy i monitoringu, roboty budowlane zewnętrzne w tym m.in. ocieplenie zewnętrzne. Szczegółowy zakres robót - dotyczy całości niniejszego przedmiotu zamówienia publicznego: Roboty zewnętrzne: 1.Przebudowa zniszczonych nawierzchni chodników i placów przyobiektowych; 2.Demontaż dwukomorowego osadnika ścieków technologicznych (osadnik niesprawny); 3.Montaż i instalacja dwóch neutralizatorów ścieków technologicznych z laboratoriów, na istniejących przyłączach kanalizacji technologicznej; 4.Przebudowa wejścia głównego do budynku; 5.Budowa platformy dla niepełnosprawnych przy wejściu głównym do budynku; 6.Ocieplenie ścian zewnętrznych nadziemnych wraz z kolorystyką, Budynek główny i halowy: 1.Rozbiórki i wyburzenia, związane z dostosowaniem istniejącego budynku do nowego programu użytkowego i dydaktyczno-naukowego; 2.Roboty konstrukcyjne w obiektach objętych modernizacją i przebudową, w tym: -Budowę dwóch nowych stropów w istniejących halach wraz z fundamentami i słupami, budowę dwóch ścian zewnętrznych osłonowych części halowej (elewacja północno zachodnia) z ławami żelbetowymi w miejscu zdemontowanych ścian przeszklonych w konstrukcji stalowej w części halowej, nadproża okienne i drzwiowe; -Wymianę windy osobowo-towarowej na windę osobową w istniejącym szybie windowym, spełniającą obowiązujące wymagania i przepisy; -Wydzielenia p.poż. i oddymianie klatek schodowych; -Przebudowę wytypowanych ścianek działowych; -Wymianę drzwi zewnętrznych i wewnętrznych, osadzenie ścianek działowych przeszklonych, drzwi i ścianek p.poż.; -Przebudowę istniejącego układu kanałów wentylacyjnych kamionkowych pod potrzeby wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej; -Budowę nowych kanałów wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, 3.Pełny zakres robót wykończeniowych: -wykładziny i okładziny podłogowe, dostosowane do sposobu użytkowania pomieszczeń; -malowania i okładziny ścienne, dostosowane do sposobu użytkowania pomieszczeń; -malowania i sufity podwieszone, dostosowane do sposobu użytkowania pomieszczeń; 4.Ocieplenie stropodachu i dachu przynależnej do Łącznika; 5.Zamurówki istniejących otworów okiennych i drzwiowych, związane ze zmniejszeniem istniejącego przeszklenia. Część instalacyjna: 1.Instalacja wody zimnej i ciepłej wraz z wymiennikiem ciepłej wody użytkowej; 2.Instalacja hydrantów p.poż. i natrysków bezpieczeństwa w laboratoriach; 3.Instalacja wewnętrzna co; 4.Instalacja wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, w tym instalacja chłodnicza w pomieszczeniu /zimnego boksu/; 5.Instalacja elektryczne wewnętrzne; 6.Instalacja kanalizacji sanitarnej i technologicznej, z wykorzystaniem instalacji istniejącej; 7.Instalacje sprężonego powietrza, zasilane z sieci istniejącej Wydziału; 8.Instalacja gazu sieciowego do wytypowanych pomieszczeń laboratoryjnych; 9.Instalacje lokalne próżni do wytypowanych laboratoriów; 10.Sieć strukturalna i telefoniczna (zasilana z sieci Politechniki Śląskiej). Na mocy art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających Wykonawcy, który będzie realizował zamówienie podstawowe, przy czym: 1.zakres zamówień uzupełniających będzie polegał na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, 2.wartość ww. zamówień będzie stanowić nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego, 3.zamówienia uzupełniające udzielane będą w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego pod następującymi warunkami: - wystąpiła potrzeba dokonania ww. zamówień uzupełniających a Zamawiający dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi, - zamówienia uzupełniające zostały przewidziane w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Zakres zamówienia obejmuje roboty budowlane, których wartość zbilansowana w ramach przedmiotowego obiektu nie przekracza 5.150.000 Euro, przy czym wartość niniejszego zamówienia (z uwzględnieniem zamówień uzupełniających przekracza 14.000 Euro i nie przekracza 5.150.000 Euro. Termin wykonania: do 2 lat (24 miesiące) od dnia podpisania umowy, nie później niż do końca III kwartału 2011r. CPV 45.21.46.10 - Roboty budowlane w zakresie budynków laboratoryjnych Roboty budowlane w zakresie budynków laboratoryjnych..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.46.10-9.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 30.000,00 zł

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunki podmiotowe (warunki udziału w postępowaniu jakie musi spełnić Wykonawca): 1.Spełnienie przesłanek udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust. 1 ustawy. 2.Spełnienie przesłanki udziału w postępowaniu określonej w art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy. 3.Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia - wykonanie przez Wykonawcę (zakończenie) nie wcześniej niż 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, co najmniej 3 robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. o łącznej wartości ww. prac ogółem minimum 10.000.000 zł brutto, dotyczących modernizacji lub wznoszenia nowych budynków obejmujących m.in.: -wykonanie robót budowlano-konstrukcyjnych, -wykonanie instalacji elektrycznych, -wykonanie instalacji wod.-kan., -wykonanie instalacji c.o., -wykonanie klimatyzacji i wentylacji, przy czym każdy z ww. rodzajów prac (branż) musi wystąpić minimum 1 raz. 4.Dysponowanie potencjałem, technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub posiadanie pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Dysponowanie przez Wykonawcę osobami (minimum 1 osobą z każdej branży) posiadającymi: a) Uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności: - konstrukcyjno-budowlanej, - sanitarnej lub instalacyjno - inżynieryjnej obejmujące:instalacje i urządzenia cieplne, instalacje i urządzenia gazowe,instalacje i urządzenia wod.-kan., - instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych; i wpisanymi do Izby Inżynierów Budownictwa. b) Kwalifikacje do wykonywania prac w zakresie urządzeń i instalacji na stanowiskach eksploatacji (E): -urządzenia i instalacje elektryczne o napięciu do 1kV, -urządzenia i instalacje cieplne, -urządzenia i instalacje gazowe, potwierdzone przez SEP lub inną uprawnioną instytucję. 5.Nie podleganie wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy poprzez: Nie zaleganie przez Wykonawcę z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskano przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. 1 - 5 poprzez zastosowanie kryterium spełnia/nie spełnia tj. zgodnie z zasadą czy dokumenty zostały załączone do oferty i czy potwierdzają spełnienie tych warunków. Brak któregokolwiek z nw. oświadczeń, dokumentów i załączników potwierdzjących spełnienie ww. warunków lub złożenie ich w niewłaściwej formie będzie skutkował wykluczeniem Wykonawcy na mocy art.24 ust.2 pkt.3 ustawy (z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy) - w zakresie nw. pkt. A)1.1, 1.2, 2.1, 3.1, 3.2, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2. Warunki przedmiotowe (warunki dotyczące przedmiotu zamówienia jakie musi spełnić Wykonawca): 6.Zaoferowanie ceny, okresu gwarancji, terminu realizacji itd. 7.Wycena przedmiotu zamówienia. 8.Potwierdzenie spełnienia minimalnych parametrów technicznych oraz wymagań dotyczących rozwiązań równoważnych. Zamawiający dokona sprawdzenia czy oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Brak któregokolwiek z nw. dokumentów i załączników potwierdzających ww. wymagania lub złożenie ich w niewłaściwej formie w stosunku do wymaganej przez Zamawiającego będzie skutkował odrzuceniem oferty na mocy art.89 ust.1 ustawy - w zakresie nw. pkt. B) 6.1, 7.1, 7.2. Brak któregokolwiek z nw. dokumentów i załączników potwierdzających ww. wymagania lub złożenie ich w niewłaściwej formie w stosunku do wymaganej przez Zamawiającego będzie skutkował odrzuceniem oferty na mocy art.89 ust.1 ustawy (z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy) - w zakresie nw. pkt. B) 8.1..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A) Na potwierdzenie warunków podmiotowych: 1.1. Oświadczenie. 1.2. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia - jeżeli dotyczy. 2.1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.1. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, okresu i miejsca wykonania. 3.2. Dokument potwierdzający należyte wykonanie - minimum 3 robót wymienionych w powyższym wykazie. 4.1. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności. 4.2. Kopie uprawnień budowlanych i świadectw kwalifikacyjnych. 4.3. Kopie zaświadczenia o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru. 5.1. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego lub zaświadczenie, że uzyskano przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (albo oświadczenie złożone przed właściwym organem) - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.2. Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego lub zaświadczenie, że uzyskano przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (albo oświadczenie złożone przed właściwym organem) - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. B) Na potwierdzenie warunków przedmiotowych: 6.1. Oferta Cenowa. 7.1. Kosztorys ofertowy oraz zestawienie materiałów, urządzeń, sprzętów, mebli. 7.2. Tabela elementów. 8.1 Katalogi lub opisy techniczne dotyczące oferowanych równoważnych materiałów, urządzeń potwierdzające spełnienie wymagań określonych przez Zamawiającego - w języku polskim. C) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast ww. dokumentów, składa stosowne wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dn. 19.05.2006 r. (Dz. U. Nr 87, poz. 605 z 2006r.z późniejszymi zmianami) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane). ..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.polsl.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Politechnika Śląska; Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia; 44-100 Gliwice; ul. Konarskiego 511.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.08.2009 godzina 09:00, miejsce: Politechnika Śląska; Dział Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia; 44-100 Gliwice; ul. Konarskiego 511.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: A) Przedmiot zamówienia jest realizowany zgodnie z umową numer POIG.02.01.00-00-166/08-00 o dofinansowanie Projektu: /Śląska BIO-FARMA. Centrum Biotechnologii, Bioinżynierii i Bioinformatyki/ w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, lata 2007 - 2013, Priorytet 2. Infrastruktura sfery B+R, Działanie 2.1: Rozwój ośrodków o wysokim potencjale badawczym finansowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. B) W przypadku składania oświadczeń lub podpisywania jakichkolwiek dokumentów przez PEŁNOMOCNIKA wymagane jest dołączenie oryginału pełnomocnictwa z podpisem mocodawcy lub kopii uwierzytelnionej notarialnie. C) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenia zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do tych Wykonawców. Jeżeli oferta Wykonawców, występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający (przed zawarciem umowy) może żądać umowy regulującej ich współpracę. Należy również dołączyć stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia; pełnomocnictwo to powinno być udzielone (podpisane) przez podmioty występujące wspólnie. D) Wykonawca podaje w ofercie część zamówienia (procentowy udział wartości całego zamówienia), której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Wykonawca za wszelkie działania podwykonawcy będzie odpowiadał jak za własne, zatem wszelkie związane z tym roszczenia Zamawiający będzie kierował wyłącznie do Wykonawcy. Jednocześnie art. 36 ust. 5 ustawy mówi o tym, że: Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom, z wyjątkiem przypadku, gdy ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia zamawiający zastrzeże w specyfikacji warunków zamówienia, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zgodnie z powyższym przepisem Wykonawca nie może powierzyć podwykonawcom części zamówienia dotyczącej robót architektoniczno-budowlanych i konstrukcyjnych co oznacza, że Zamawiający zastrzega wykonanie ww. robót wyłącznie przez Wykonawcę. E) Zamawiający przewiduje częściowe płatności za wykonane i odebrane elementy robót. Podstawą zapłaty będą protokoły odbioru podpisane przez Zamawiającego oraz faktury VAT. Płatności częściowe będą dotyczyły skończonego etapu zamówienia i będą obejmowały ok. 80% wartości brutto całego zamówienia, pozostała część należności (tj. ok. 20%) będzie płatna po dokonaniu odbioru końcowego całego przedmiotu zamówienia. F) Faktura zapłacona zostanie z konta Zamawiającego do 30 dni od dnia jej złożenia, na konto Wykonawcy podane na fakturze..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.