eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mikołów › Przeprowadzenie dodatkowych zajęć specjalistycznych przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-06-13

Mikołów: Przeprowadzenie dodatkowych zajęć specjalistycznych przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Numer ogłoszenia: 127963 - 2014; data zamieszczenia: 13.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu Mikołowskiego , ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, faks (032) 32-48-147, 32-48-132.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mikolowski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie dodatkowych zajęć specjalistycznych przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przeprowadzenie dodatkowych zajęć specjalistycznych przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.Dodatkowe zajęcia specjalistyczne obejmują trzy grupy zajęć: trening ruchu w wodzie,hipoterapia i dogoterapia. Nr Zadania Rodzaj zajęć Nazwa zajęć Liczba grup Liczba h zegarowych na a) grupę b) razem Liczba uczniów a) min. w 1 gr. b) razem I. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne Trening ruchu w wodzie 4 grupy a) 1gr. x 15h b) 4 gr. x 15h = 60h a) 4 os. b) 16 os. II. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne Hipoterapia 14 grup a) 1gr. x 25h b) 14 gr. x 25h = 350h a) 5 os. b) 70 os. III. Dodatkowe zajęcia specjalistyczne Dogoterapia 8 grup a) 1gr. x 30h b) 8 gr. x 30h = 240h a) 5 os. b) 40 os. LICZBA GODZIN ŁĄCZNIE 650 h 1.2 Wykonywanie każdego z zadań odbywać się będzie przez czas trwania umowy od poniedziałku do soboty w godzinach uzgodnionych z Koordynatorem Projektu. 1.3 Prawidłowość wykonania umowy zostanie potwierdzona poprzez prowadzenie dzienników zajęć i list obecności. 1.4 Wykonawca przeprowadzi w trakcie zajęć ankiety ewaluacyjne oraz raport ewaluacyjny z przeprowadzonych ankiet. 1.5 Wzory list obecności, dzienników zajęć, ankiet i raportów ewaluacyjnych zostaną uzgodnione z Koordynatorem Projektu. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na 3 zadania. ZADANIE I. Przeprowadzenie dodatkowych zajęć specjalistycznych- trening w wodzie, przewidzianych w ramach projektu pn.Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. A. Zajęcia treningu ruchu w wodzie prowadzone będą dla dzieci ze specjalnymi potrzebami. W ciągu jednej godziny treningu Wykonawca zapewni obecność 1 opiekuna i 1 trenera zapewniających zarówno bezpieczeństwo fizyczne dzieci, jak i odpowiedni poziom merytoryczny treningu. Wykonawca musi zapewnić wykwalifikowanego ratownika zatrudnionego na terenie basenu. Dzieci uczestniczące w zajęciach wymagają szczególnego nadzoru ze względu na niski poziom samodzielności. Są osobami niepełnosprawnymi ze współwystępującymi zaburzeniami czynności motorycznych. Niepełnosprawność intelektualna implikuje małą samodzielność, a zaburzenia motoryki wymagają wsparcia drugiej osoby nawet podczas poruszania się po terenie basenu, podczas wchodzenia i wychodzenia z basenu z użyciem drabinki, zapobiegania ewentualnemu poślizgnięciu. Osoby niepełnosprawne intelektualnie i ruchowo mają także problemy z samodzielnym odtworzeniem właściwej sekwencji ruchów. Trening ruchu w wodzie ma pobudzać rozwój psychomotoryczny uczniów, musi być prowadzony w warunkach przyjętych przez uczniów jako bezpieczne. Zajęcia mają być prowadzone według koncepcji nauczania pływania i niezależnego poruszania się w wodzie. B.Zajęcia odbywać się będą w 4 grupach po 4 osoby, 15 godzin zajęć dla każdej z grup, razem 60 godzin, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut. C. Wykonawca zobowiązany jest do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie zajęć, w drodze na zajęcia i po zajęciach na sumę 15 000,00 zł. oraz przekazania dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia Zamawiającemu do 3 dni przed rozpoczęciem zajęć. D. Zajęcia muszą być prowadzone zgodnie z poniższymi założeniami: 1. Uczestnikowi zajęć towarzyszy instruktor, którego zadaniem jest m.in. odpowiednie wspieranie pływaka aż do momentu uzyskania przez niego pełnej niezależności, pomaganie w początkowym przystosowaniu psychicznym do wody, poznaniu zasad kontroli balansu. 2. Nauka trwa powoli, w logicznym porządku, w tempie stosownym do pływaka, po upewnieniu się, że wszystkie poprzednie kroki są udoskonalone zanim nastąpi przejście do nauki kolejnych. Nacisk kładzie się na umiejętności i możliwości. 3. Nie używa się żadnych pomocy wypornościowych. 4. Praca w grupach, pływacy zachęcają się i motywują nawzajem. D.1.Program zajęć musi zawierać następujące elementy: 1. Przystosowanie psychiczne 2. Niezależność 3. Kontrola rotacji poprzecznej 4. Kontrola rotacji strzałkowej 5. Kontrola rotacji wzdłużnej 6. Kontrola rotacji łączonej 7. Wypór 8. Równowaga w bezruchu 9. Ślizg w turbulencjach 10. Proste przemieszczanie się i podstawowy styl pływacki E. Zajęcia muszą być prowadzone na obiekcie krytej pływalni z możliwością wynajęcia części basenu (tj. co najmniej ? części niecki basenowej lub 1 toru) o głębokości minimum 90 cm i pomieszczeń towarzyszących przystosowanych do osób niepełnosprawnych (zaplecze sanitarne, szatnie, natryski, depozyt itp.). F. Niepełnosprawność psychoruchowa znacznie utrudnia funkcjonowanie uczestników , uczestniczek w czasie długotrwałej podróży, dlatego przedmiot zamówienia należy zrealizować w odległości nie dalszej niż 35 km liczonych od siedziby Zamawiającego - Zespół Szkół Nr 1 Specjalnych w Mikołowie, ul. Gliwicka 366, 43 - 190 Mikołów - na podstawie danych GPS, trasa najkrótsza, zmierzona na samochód osobowy; G. Za bezpieczeństwo uczniów w trakcie zajęć odpowiada Wykonawca. H. Godziny odbywania się zajęć zostaną ustalone z Zamawiającym. ZADANIE II. Przeprowadzenie dodatkowych zajęć specjalistycznych- hipoterapia, przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. A. Zajęcia odbywać się będą w 14 grupach po 5 osób, 10 wyjazdów każdej grupy, razem 25 godzin dla każdej grupy (2,5 godziny - jeden wyjazd), łącznie 350 godzin, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut, w tym rozgrzewkę, jazdę konną, zajęcia teoretyczne dotyczące budowy konia, jeździectwa, opieki i pielęgnacji konia. B. Wykonawca zobowiązany jest do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie zajęć, w drodze na zajęcia i po zajęciach na sumę 15 000,00 zł. oraz przekazania dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia Zamawiającemu do 3 dni przed rozpoczęciem zajęć. C. Zajęcia z hipoterapii mają na celu: - wzmocnienie procesu usprawniania psychoruchowego dzieci i młodzieży z różnymi schorzeniami i zaburzeniami rozwojowymi; - korekcję wad postawy, doskonalenie równowagi, koordynację i poczucie rytmu; - zmniejszenie napięcia mięśniowego, które towarzyszy uszkodzeniu ośrodkowego układu nerwowego; - normalizowanie napięcia mięśni spastycznych, poprawienie koordynacji wzrokowo-ruchowej i orientacji w schemacie ciała, kształtowanie orientacji przestrzennej, trenowanie zmysłu równowagi. D. W ciągu jednej godziny terapii Wykonawca zapewni obecność 1 opiekuna grupy oraz 1 hipoterapeuty - zapewniających zarówno bezpieczeństwo fizyczne dzieci, jak i odpowiedni poziom merytoryczny terapii. E. Program zajęć ma zawierać co najmniej niżej wymienione moduły: szkolenie dla opiekunów dzieci podczas zajęć hipoterapii rozgrzewkę fizyczną i ćwiczenia programowe usprawniające jazdę konną wraz z ćwiczeniami poznawanie budowy ciała konia kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała doskonalenie sprawności ruchowej stymulowanie zmysłów: słuchu, wzroku, dotyku, węchu ćwiczenie koncentracji uwagi wyzwalanie spontanicznej aktywności dziecka w pracy z koniem naukę troski o higienę własną i konia - mycie rąk, czesanie, karmienie okazywanie emocji i uczuć związanych z kontaktem ze zwierzętami naukę samodzielności - samodzielne wykonywanie zadań z udziałem konia - czesanie, prowadzenie na uprzęży etc. określanie związków przyczynowo-skutkowych, rozpoznawanie kolorów i kształtów, różnic i podobieństw. ćwiczenia relaksacyjne F. Zajęcia muszą być prowadzone w miejscu bezpiecznym, ogrodzonym, posiadającym odpowiednie podłoże zapewniające stabilność, antypoślizgowe (np. piasek, trociny), ośrodek musi być wyposażony w WC dostosowane dla osób niepełnosprawnych; w ośrodku muszą znajdować się pomieszczenie socjalne, w którym uczestnicy oczekujący na zajęcia mogą przebywać; ośrodek hipoterapii (stadnina) musi posiadać zadaszoną ujeżdżalnię; G. Ze względu na niepełnosprawność psychoruchową dzieci znacznie utrudniającą funkcjonowanie uczestników / uczestniczek w czasie długotrwałej podróży, przedmiot zamówienia należy zrealizować w odległości nie dalszej niż 35 km liczonych od siedziby Zespół Szkół Nr 2 Specjalnych w Mikołowie, ul. Pokoju 4a, 43 - 190 Mikołów - na podstawie danych GPS, trasa najkrótsza, zmierzona na samochód osobowy; H.Za bezpieczeństwo dzieci podczas terapii odpowiada hipoterapeuta. I. Godziny odbywania się zajęć zostaną ustalone z Zamawiającym ZADANIE III. Przeprowadzenie dodatkowych zajęć specjalistycznych- dogoterapia, przewidzianych w ramach projektu pn.Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. A. Zajęcia odbywać się będą w 8 grupach po 5 osób, 30 godzin zajęć dla grupy, razem 240 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut. B.Wykonawca zobowiązany jest do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie zajęć, w drodze na zajęcia i po zajęciach na sumę 15 000,00 zł. oraz przekazania dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia Zamawiającemu do 3 dni przed rozpoczęciem zajęć. C. Terapia musi być prowadzona z udziałem specjalnie do tego przygotowanych psów. Ma oddziaływać pozytywnie na sferę emocji, poprawiać samoocenę, wpływać na koncentrację uwagi, rozwój mowy i funkcji poznawczych, pobudzać zmysły wzroku, słuchu, dotyku i węchu. D. W ciągu jednej godziny terapii Wykonawca zapewni obecność 1 opiekuna grupy oraz 1 terapeuty - zapewniających zarówno bezpieczeństwo fizyczne dzieci, jak i odpowiedni poziom merytoryczny terapii. E. Program zajęć ma zawierać co najmniej niżej wymienione moduły: poznawanie budowy ciała psa kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała doskonalenie sprawności ruchowej stymulowanie zmysłów: słuchu, wzroku, dotyku, węchu ćwiczenie koncentracji uwagi wyzwalanie spontanicznej aktywności dziecka w zabawie z psem naukę troski o higienę własną i psa - mycie rąk, czesanie, karmienie okazywanie emocji i uczuć związanych z kontaktem ze zwierzętami naśladowanie ruchu poprzez obserwowanie czynności wykonywanych przez psa i naśladowanie ich np. chodzenie, siadanie, leżenie naukę samodzielności - samodzielne wykonywanie zadań z udziałem psa (chodzenie na smyczy, czesanie, elementy tresury) określanie związków przyczynowo-skutkowych, rozpoznawanie kolorów i kształtów, różnic i podobieństw. ćwiczenia relaksacyjne F. Zajęcia muszą być prowadzone w miejscu spełniającym wszystkie wymogi zapewniające bezpieczeństwo uczestnikom projektu, przystosowanym do osób niepełnosprawnych, a także odpowiednim do prowadzenia zajęć dogoterapii. Miejsce prowadzenia zajęć zostanie bezpłatnie udostępnione na potrzeby realizacji zajęć dogoterapii przez Zespół Szkół Nr 1 Specjalnych w Mikołowie, ul. Gliwicka 366, 43 - 190 Mikołów. G. Za bezpieczeństwo uczniów w trakcie zajęć odpowiada Wykonawca. H. Godziny odbywania się zajęć zostaną ustalone z Zamawiającym..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 85.31.25.00-4, 80.51.30.00-3, 92.61.00.00-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 12.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiajacy nie żąda wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiajacy nie opisuje tego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiajacy nie opisuje tego warunku.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zadanie II: - dysponuje minimum dwoma końmi przeszkolonymi do hipoterapii zgodnie z kanonami Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego; Zadanie III: - dysponuje minimum jednym psem posiadającym certyfikat lub zaświadczenie psa terapeuty i minimum roczne doświadczenie w pracy terapeutycznej wraz z aktualnymi szczepieniami i zaświadczeniem lekarza weterynarii o dobrym stanie zdrowia psa i braku przeciwwskazań do pracy w dogoterapii. ;

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zadanie I: Dysponuje: - minimum jedną osobą (trenerem) posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć ruchowych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lub ruchową i ukończony kurs lub szkolenie uprawniające do prowadzenia zajęć niezależnego poruszania się w wodzie i nauki pływania ze szczególnym zwróceniem uwagi na osoby niepełnosprawne; - minimum jedną osobą (opiekunem) : a) z wykształceniem wyższym pedagogicznym w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub b) z wykształceniem wyższym pedagogicznym i ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub c) z wykształceniem wyższym, kwalifikacjami pedagogicznymi i ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki, oraz posiadająca co najmniej 2 - letnie doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi; Zadanie II: Dysponuje: - minimum jedną osobą (trenerem) posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć w zakresie hipoterapii z osobami niepełnosprawnymi i ukończony kurs instruktora hipoterapii wraz z uzyskaniem tytułu zawodowego instruktora rekreacji ruchowej o specjalności hipoterapia; - minimum jedną osobą (opiekunem) : a) z wykształceniem wyższym pedagogicznym w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub b) z wykształceniem wyższym pedagogicznym i ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub c) z wykształceniem wyższym, kwalifikacjami pedagogicznymi i ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki, oraz posiadająca co najmniej 2 - letnie doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi; Zadanie III: Dysponuje: - minimum jedną osobą (trenerem) posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć dogoterapii z osobami niepełnosprawnymi i ukończony kurs lub szkolenie uprawniające do prowadzenia zajęć dogoterapii. - minimum jedną osobą (opiekunem) : a) z wykształceniem wyższym pedagogicznym w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub b) z wykształceniem wyższym pedagogicznym i ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki lub c) z wykształceniem wyższym, kwalifikacjami pedagogicznymi i ukończonym kursem kwalifikacyjnym lub studiami podyplomowymi w zakresie pedagogiki specjalnej lub oligofrenopedagogiki, oraz posiadająca co najmniej 2 - letnie doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiajacy nie opisuje tego warunku. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. II. Inne warunki udziału w postępowaniu dla zadania I,II, III. 1.Brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 2. Brak podstaw do wykluczenia wykonawców na podstawie art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj., którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ocena spełniania poszczególnych warunków przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ i zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą - spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Zadanie I: 1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1 do SIWZ, 2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 4) w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu , osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.Zobowiązanie musi zawierać minimum: - dane pozwalające na identyfikację stron; - zakres udostępniania; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę; - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; - charakter stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem; Zadanie II: 1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1a do SIWZ, 2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 4) w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu , osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.Zobowiązanie musi zawierać minimum: - dane pozwalające na identyfikację stron; - zakres udostępniania; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę; - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; - charakter stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem; Zadanie III: 1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1b do SIWZ, 2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 4) w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu , osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.Zobowiązanie musi zawierać minimum: - dane pozwalające na identyfikację stron; - zakres udostępniania; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę; - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; - charakter stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W związku z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień (tekst jednolity: Dz. U. z dnia 09.08.2013 roku, poz.907) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, w następujących okolicznościach: 1. konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, 2. gdy zmiana postanowień umownych jest korzystna dla Zamawiającego, 3. w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na usługę. 4. w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, 5. w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu usług, 6. zmiany w kolejności i terminach wykonania przedmiotu zamówienia, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności, 7. zmiany terminów w harmonogramie płatności, o którym mowa w § 4 ust.4, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności, 8. zmiana osób odpowiedzialnych za wykonanie zadania ze strony Wykonawcy i Zamawiającego, która może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego, 9. zmiana składu osobowego zespołu osób prowadzących zajęcia, a w szczególności dodanie nowych osób lub zamiana na inne osoby pod warunkiem, że nowe osoby będą posiadały kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż odpowiednie wymagania określone w SIWZ; zmiana może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mikolowski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów,wejście B,parter,Biuro Podawcze,osobiście lub za zaliczeniem pocztowym,cena:5 PLN plus koszt wysyłki..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.06.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów,wejście B,parter,kancelaria - pokój nr 127..

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 22.07.2014.

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ZADANIE I. Przeprowadzenie dodatkowych zajęć specjalistycznych- trening w wodzie, przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: A. Zajęcia treningu ruchu w wodzie prowadzone będą dla dzieci ze specjalnymi potrzebami. W ciągu jednej godziny treningu Wykonawca zapewni obecność 1 opiekuna i 1 trenera zapewniających zarówno bezpieczeństwo fizyczne dzieci, jak i odpowiedni poziom merytoryczny treningu. Wykonawca musi zapewnić wykwalifikowanego ratownika zatrudnionego na terenie basenu. Dzieci uczestniczące w zajęciach wymagają szczególnego nadzoru ze względu na niski poziom samodzielności. Są osobami niepełnosprawnymi ze współwystępującymi zaburzeniami czynności motorycznych. Niepełnosprawność intelektualna implikuje małą samodzielność, a zaburzenia motoryki wymagają wsparcia drugiej osoby nawet podczas poruszania się po terenie basenu, podczas wchodzenia i wychodzenia z basenu z użyciem drabinki, zapobiegania ewentualnemu poślizgnięciu. Osoby niepełnosprawne intelektualnie i ruchowo mają także problemy z samodzielnym odtworzeniem właściwej sekwencji ruchów. Trening ruchu w wodzie ma pobudzać rozwój psychomotoryczny uczniów, musi być prowadzony w warunkach przyjętych przez uczniów jako bezpieczne. Zajęcia mają być prowadzone według koncepcji nauczania pływania i niezależnego poruszania się w wodzie. B.Zajęcia odbywać się będą w 4 grupach po 4 osoby, 15 godzin zajęć dla każdej z grup, razem 60 godzin, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut. C. Wykonawca zobowiązany jest do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie zajęć, w drodze na zajęcia i po zajęciach na sumę 15 000,00 zł. oraz przekazania dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia Zamawiającemu do 3 dni przed rozpoczęciem zajęć. D. Zajęcia muszą być prowadzone zgodnie z poniższymi założeniami: 1. Uczestnikowi zajęć towarzyszy instruktor, którego zadaniem jest m.in. odpowiednie wspieranie pływaka aż do momentu uzyskania przez niego pełnej niezależności, pomaganie w początkowym przystosowaniu psychicznym do wody, poznaniu zasad kontroli balansu. 2. Nauka trwa powoli, w logicznym porządku, w tempie stosownym do pływaka, po upewnieniu się, że wszystkie poprzednie kroki są udoskonalone zanim nastąpi przejście do nauki kolejnych. Nacisk kładzie się na umiejętności i możliwości. 3. Nie używa się żadnych pomocy wypornościowych. 4. Praca w grupach, pływacy zachęcają się i motywują nawzajem. D.1.Program zajęć musi zawierać następujące elementy: 1. Przystosowanie psychiczne 2. Niezależność 3. Kontrola rotacji poprzecznej 4. Kontrola rotacji strzałkowej 5. Kontrola rotacji wzdłużnej 6. Kontrola rotacji łączonej 7. Wypór 8. Równowaga w bezruchu 9. Ślizg w turbulencjach 10. Proste przemieszczanie się i podstawowy styl pływacki E. Zajęcia muszą być prowadzone na obiekcie krytej pływalni z możliwością wynajęcia części basenu (tj. co najmniej ? części niecki basenowej lub 1 toru) o głębokości minimum 90 cm i pomieszczeń towarzyszących przystosowanych do osób niepełnosprawnych (zaplecze sanitarne, szatnie, natryski, depozyt itp.). F. Niepełnosprawność psychoruchowa znacznie utrudnia funkcjonowanie uczestników / uczestniczek w czasie długotrwałej podróży, dlatego przedmiot zamówienia należy zrealizować w odległości nie dalszej niż 35 km liczonych od siedziby Zamawiającego - Zespół Szkół Nr 1 Specjalnych w Mikołowie, ul. Gliwicka 366, 43 - 190 Mikołów - na podstawie danych GPS, trasa najkrótsza, zmierzona na samochód osobowy; G. Za bezpieczeństwo uczniów w trakcie zajęć odpowiada Wykonawca. H. Godziny odbywania się zajęć zostaną ustalone z Zamawiającym..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.25.00-4, 92.61.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 12.06.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ZADANIE II. Przeprowadzenie dodatkowych zajęć specjalistycznych- hipoterapia, przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: A. Zajęcia odbywać się będą w 14 grupach po 5 osób, 10 wyjazdów każdej grupy, razem 25 godzin dla każdej grupy (2,5 godziny - jeden wyjazd), łącznie 350 godzin, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut, w tym rozgrzewkę, jazdę konną, zajęcia teoretyczne dotyczące budowy konia, jeździectwa, opieki i pielęgnacji konia. B. Wykonawca zobowiązany jest do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie zajęć, w drodze na zajęcia i po zajęciach na sumę 15 000,00 zł. oraz przekazania dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia Zamawiającemu do 3 dni przed rozpoczęciem zajęć. C. Zajęcia z hipoterapii mają na celu: - wzmocnienie procesu usprawniania psychoruchowego dzieci i młodzieży z różnymi schorzeniami i zaburzeniami rozwojowymi; - korekcję wad postawy, doskonalenie równowagi, koordynację i poczucie rytmu; - zmniejszenie napięcia mięśniowego, które towarzyszy uszkodzeniu ośrodkowego układu nerwowego; - normalizowanie napięcia mięśni spastycznych, poprawienie koordynacji wzrokowo-ruchowej i orientacji w schemacie ciała, kształtowanie orientacji przestrzennej, trenowanie zmysłu równowagi. D. W ciągu jednej godziny terapii Wykonawca zapewni obecność 1 opiekuna grupy oraz 1 hipoterapeuty - zapewniających zarówno bezpieczeństwo fizyczne dzieci, jak i odpowiedni poziom merytoryczny terapii. E. Program zajęć ma zawierać co najmniej niżej wymienione moduły: szkolenie dla opiekunów dzieci podczas zajęć hipoterapii rozgrzewkę fizyczną i ćwiczenia programowe usprawniające jazdę konną wraz z ćwiczeniami poznawanie budowy ciała konia kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała doskonalenie sprawności ruchowej stymulowanie zmysłów: słuchu, wzroku, dotyku, węchu ćwiczenie koncentracji uwagi wyzwalanie spontanicznej aktywności dziecka w pracy z koniem naukę troski o higienę własną i konia - mycie rąk, czesanie, karmienie okazywanie emocji i uczuć związanych z kontaktem ze zwierzętami naukę samodzielności - samodzielne wykonywanie zadań z udziałem konia - czesanie, prowadzenie na uprzęży etc. określanie związków przyczynowo-skutkowych, rozpoznawanie kolorów i kształtów, różnic i podobieństw. ćwiczenia relaksacyjne F. Zajęcia muszą być prowadzone w miejscu bezpiecznym, ogrodzonym, posiadającym odpowiednie podłoże zapewniające stabilność, antypoślizgowe (np. piasek, trociny), ośrodek musi być wyposażony w WC dostosowane dla osób niepełnosprawnych; w ośrodku muszą znajdować się pomieszczenie socjalne, w którym uczestnicy oczekujący na zajęcia mogą przebywać; ośrodek hipoterapii (stadnina) musi posiadać zadaszoną ujeżdżalnię; G. Ze względu na niepełnosprawność psychoruchową dzieci znacznie utrudniającą funkcjonowanie uczestników / uczestniczek w czasie długotrwałej podróży, przedmiot zamówienia należy zrealizować w odległości nie dalszej niż 35 km liczonych od siedziby Zespół Szkół Nr 2 Specjalnych w Mikołowie, ul. Pokoju 4a, 43 - 190 Mikołów - na podstawie danych GPS, trasa najkrótsza, zmierzona na samochód osobowy; H.Za bezpieczeństwo dzieci podczas terapii odpowiada hipoterapeuta. I. Godziny odbywania się zajęć zostaną ustalone z Zamawiającym.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.25.00-4, 80.51.13.00-3, 85.31.25.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 12.06.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: ZADANIE III. Przeprowadzenie dodatkowych zajęć specjalistycznych- dogoterapia, przewidzianych w ramach projektu pn. Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Rozwoju Szkół Specjalnych Powiatu Mikołowskiego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: A. Zajęcia odbywać się będą w 8 grupach po 5 osób, 30 godzin zajęć dla grupy, razem 240 godzin zajęć, przy czym jako 1 godzinę zajęć Zamawiający rozumie 60 minut. B.Wykonawca zobowiązany jest do wykupienia ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w trakcie zajęć, w drodze na zajęcia i po zajęciach na sumę 15 000,00 zł. oraz przekazania dokumentu potwierdzającego wykupienie ubezpieczenia Zamawiającemu do 3 dni przed rozpoczęciem zajęć. C. Terapia musi być prowadzona z udziałem specjalnie do tego przygotowanych psów. Ma oddziaływać pozytywnie na sferę emocji, poprawiać samoocenę, wpływać na koncentrację uwagi, rozwój mowy i funkcji poznawczych, pobudzać zmysły wzroku, słuchu, dotyku i węchu. D. W ciągu jednej godziny terapii Wykonawca zapewni obecność 1 opiekuna grupy oraz 1 terapeuty - zapewniających zarówno bezpieczeństwo fizyczne dzieci, jak i odpowiedni poziom merytoryczny terapii. E. Program zajęć ma zawierać co najmniej niżej wymienione moduły: poznawanie budowy ciała psa kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała doskonalenie sprawności ruchowej stymulowanie zmysłów: słuchu, wzroku, dotyku, węchu ćwiczenie koncentracji uwagi wyzwalanie spontanicznej aktywności dziecka w zabawie z psem naukę troski o higienę własną i psa - mycie rąk, czesanie, karmienie okazywanie emocji i uczuć związanych z kontaktem ze zwierzętami naśladowanie ruchu poprzez obserwowanie czynności wykonywanych przez psa i naśladowanie ich np. chodzenie, siadanie, leżenie naukę samodzielności - samodzielne wykonywanie zadań z udziałem psa (chodzenie na smyczy, czesanie, elementy tresury) określanie związków przyczynowo-skutkowych, rozpoznawanie kolorów i kształtów, różnic i podobieństw. ćwiczenia relaksacyjne F. Zajęcia muszą być prowadzone w miejscu spełniającym wszystkie wymogi zapewniające bezpieczeństwo uczestnikom projektu, przystosowanym do osób niepełnosprawnych, a także odpowiednim do prowadzenia zajęć dogoterapii. Miejsce prowadzenia zajęć zostanie bezpłatnie udostępnione na potrzeby realizacji zajęć dogoterapii przez Zespół Szkół Nr 1 Specjalnych w Mikołowie, ul. Gliwicka 366, 43 - 190 Mikołów. G. Za bezpieczeństwo uczniów w trakcie zajęć odpowiada Wykonawca. H. Godziny odbywania się zajęć zostaną ustalone z Zamawiającym..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.25.00-4, 80.00.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 12.06.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.