eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Przedmiotem zamówienia jest opracowanie audytów energetycznych i kosztorysów inwestorskich termomodernizacji obiektów jednostek systemu pomocy społecznej w Krakowie - dla każdego obiektu osobno. Zamówienie podzielono na trzy części

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-02-05

Kraków: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie audytów energetycznych i kosztorysów inwestorskich termomodernizacji obiektów jednostek systemu pomocy społecznej w Krakowie - dla każdego obiektu osobno. Zamówienie podzielono na trzy części
Numer ogłoszenia: 12691 - 2016; data zamieszczenia: 05.02.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 213340 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, ul. Józefińska 14/002, 30-529 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 6165482, 6165469, faks 12 6165428.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie audytów energetycznych i kosztorysów inwestorskich termomodernizacji obiektów jednostek systemu pomocy społecznej w Krakowie - dla każdego obiektu osobno. Zamówienie podzielono na trzy części.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie audytów energetycznych i kosztorysów inwestorskich termomodernizacji obiektów jednostek systemu pomocy społecznej w Krakowie - dla każdego obiektu osobno - zgodnie z zakresem określonym w wykazie, stanowiącym załącznik numer 1 do specyfikacji, umową, której wzór stanowi załącznik numer 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz poniższymi wytycznymi: 1. Przez sporządzenie audytu energetycznego rozumie się wykonanie opracowania określającego zakres oraz parametry techniczne i ekonomiczne przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, ze wskazaniem kosztów realizacji tego przedsięwzięcia oraz oszczędności energii. Audyt energetyczny ma zostać przygotowany w celu pozyskania dofinansowania projektu w zakresie termomodernizacji budynków, wobec czego zakres robót i forma audytu ma odpowiadać aktualnemu na dzień sporządzania audytu dokumentowi pn. Szczegółowy opis osi priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 dla poddziałania 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej. Zamawiający podkreśla, że audyt musi obejmować kompleksowe działania zmierzające do poprawy efektywności energetycznej budynków oraz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Wykonawca zobowiązany jest opracować również świadectwo charakterystyki energetycznej budynków zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz. 1409 z późniejszymi zmianami). W wyniku dokonanej analizy stanu technicznego obiektu i jego instalacji oraz zgodnie z wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020, wykonawca ma określić zakres robót niezbędnych do poprawy efektywności energetycznej budynku oraz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Audyt ma zawierać informację o wymaganych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 oszczędnościach, w szczególności winien uwzględniać: 1) roczny spadek emisji gazów cieplarnianych [tony równoważnika CO2/rok], 2) zmniejszenie rocznego zużycia energii pierwotnej w budynkach publicznych [kWh/rok], 3) ilość zaoszczędzonej energii elektrycznej [MWh/rok] 4) ilość zaoszczędzonej energii cieplnej [GJ/rok] 5) zmniejszenie zużycie energii końcowej [GJ/rok] 2. W wyniku termomodernizacji obiektów na podstawie wybranego przez wykonawcę w audycie wariantu termomodernizacji winny zostać uzyskane oszczędności zużycia energii oraz emisji gazów cieplarnianych na poziomie zapewniającym co najmniej minimalne wartości określone w dokumencie pn. Szczegółowy opis osi priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 dla poddziałania 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej. 3. Jeżeli wykonawca wskaże konieczność wymiany źródeł ciepła będzie ono dotyczyło wyłącznie nowych urządzeń na biomasę lub gaz (w przypadku braku uzasadnienia ekonomicznego dla podłączenia do sieci ciepłowniczej) albo podłączenia do sieci ciepłowniczej, a w wyniku wymiany źródła ciepła nastąpi redukcja CO2 o co najmniej 30%. W wyniku realizacji projektu efektywność energetyczna budynków poddanych termomodernizacji wzrośnie o min. 25%. Jeżeli w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia wytyczne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 ulegną zmianie w tym zakresie wykonawca będzie zobowiązany do zaktualizowania audytu. 4. Działania termomodernizacyjne proponowane przyjęte do analizy maja obejmować wszystkie możliwe działania zmierzające do zmniejszenia zapotrzebowania na ciepło oraz obniżenia emisji, w tym odnawialne źródła energii. 5. Audyt energetyczny winien być sporządzony z zobowiązującymi przepisami i normami w formie akceptowanej przez fundusze i organizacje finansujące zadania z zakresu termomodernizacji budynków, a w szczególności: 1) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 marca 2009 roku w sprawie szczegółowego sposobu weryfikacji audytu energetycznego i części audytu remontowego oraz szczegółowych warunków, jakie powinny spełniać podmioty, którym Bank Gospodarstwa Krajowego może zlecać wykonanie weryfikacji audytów (Dz. U. z 2009 roku, Nr 43, poz. 347), 2) Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/27/UE z dnia 25 października 2012 roku w sprawie efektywności energetycznej, zmiany dyrektyw 2009/125/WE i 2010/30/UE oraz uchylenia dyrektyw 2004/8/WE i 2006/32/WE (Dz. Urz. UE L315/1), 3) ustawy z 15 kwietnia 2011 roku o efektywności energetycznej (Dz. U. z 2011 roku, Nr 94, poz. 551 z późniejszymi zmianami), 4) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 5 lipca 2013 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2013 roku, poz. 906). 6. Kosztorysy mają być opracowane zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczenia planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 roku, Nr 130, poz. 1389 z późniejszymi zmianami). 7. Przedmiary robót zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania, wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania, lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalenia cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych. Przedmiar robót ma uwzględnić wymagania wynikające z przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (jednolity tekst: Dz. U. z 2013 roku, poz. 1129). 8. Zestawienie obejmujące wszystkie obiekty w danej części zamówienia zawierające informacje o wybranym wariancie (zakres rzeczowy z ilością i kosztem poszczególnych robót oraz wskaźniki, o których mowa w ust. 1 pkt. 1-5 powyżej), 9. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie uzyskać dane z jednostek organizacyjnych do opracowania audytu energetycznego. Zamawiający oświadcza, że zobowiązuje jednostki do udostępnienia niezbędnych dokumentacji, materiałów i obiektów w celu przygotowania przedmiotu zamówienia. 10. Wykonawca zobowiązany jest uprzedzić mailowo jednostki organizacyjne i zamawiającego o terminie w jakim ma należy udostępnić mu obiekt wraz ze wskazaniem imion i nazwisk pracowników wykonawcy. 11. Wykonawca ma obowiązek uzgodnić z zamawiającym zakres termomodernizacji, w szczególności: 1) należy w miarę możliwości zachować stosunkowo nowe elementy budynku,o ile nie będzie to skutkowało brakiem możliwości uzyskania dofinansowani o którym mowa powyżej, 2) łączna wartość robót budowlanych we wszystkich budynkach nie przekroczy kwoty: 7 900 000 zł dla I części zamówienia, 8 400 000 zł dla II części zamówienia oraz 4 900 000 zł dla III części zamówienia. 12. Termin wykonania przedmiotu zamówienia: do 45 dni od daty podpisania umowy ogłoszonej przez zamawiającego w dniu publikacji wyniku postępowania. Do 5 dni od daty podpisania umowy wykonawca wystąpi do zamawiającego o dostarczenie materiałów niezbędnych do przygotowania audytów energetycznych. Wykonawca nie może żądać danych i materiałów, które nie będą służyły do wykonania przedmiotu zamówienia. Zamawiający przekaże wykonawcy materiały oraz dane w ciągu 4 dni roboczych. Warunki dodatkowe. 1. Dodatkowe obowiązki i informacje dot. wykonawcy. 1) Wykonawca złoży oświadczenie, że sporządzona przez niego, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, dokumentacja zostanie przygotowana zgodnie z obowiązującymi w zakresie jej sporządzenia przepisami prawa, normami, standardami i zasadami oraz że jest kompletna z punktu widzenia celu do jakiego ma służyć, 2) Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów, jakie poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. Stosowne oświadczenie w tej sprawie ma dołączyć do oferty, 3) Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą, wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji oraz wszystkie usługi specjalistyczne, 4) Wykonawca złoży oświadczenie, że wziął pod uwagę wszystkie okoliczności i uwarunkowania mające lub mogące mieć wpływ na realizację przedmiotu zamówienia i że zostało to przez niego uwzględnione w cenie realizacji przedmiotu zamówienia, 5) Wykonawca dostarczy zamawiającemu audyty energetyczne oraz kosztorysy inwestorskie i przedmiary w 4 jednobrzmiących egzemplarzach oraz na płycie CD (2 egz.) w wersji PDF jako skan dokumentu oraz w wersji otwartej w plikach do edytowania np. w plikach MS Office lub .dwg oraz programu kosztorysowego. 2. Odpowiedzialność za wady, zabezpieczenie wykonania umowy oraz warunki gwarancji i rękojmi. 1) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za błędne, nierzetelne lub celowo wprowadzające w błąd przygotowanie audytu energetycznego, które będzie skutkowało nie uzyskaniem dofinansowania, naliczeniem kary przez instytucję zarządzającą projektem lub nie uzyskanie w okresie wymaganej trwałości projektu wskaźników określonych w audycie energetycznym o ile wynika to z błędów audytu, a nie z wad projektowych w projektach powstałych na podstawie audytu energetycznego lub wykonawczych. W przypadku zaistnienia którejkolwiek z ww. przesłanek wykonawca zwróci wynagrodzenie wypłacone przez zamawiającego za błędny audyt. Ww. kara nie zamyka zamawiającemu możliwości dochodzenia roszczeń wobec wykonawcy do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. 2) Zobowiązania wynikające z rękojmi, gwarancji oraz konsekwencje wad w audycie i kosztorysie ponosi wykonawca w całym zakresie prowadzonych działań w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym również w zakresie zleconym podwykonawcom, 3) Gwarancja i rękojmia na przedmiot zamówienia trwają przez okres od dnia odbioru przedmiotu zamówienia do zakończenia okresu trwałości projektu, o którym mowa w ust. 1 (termin zakończenia projektu 30 września 2016 roku), 4) Wykonawca ma obowiązek usunąć wady przedmiotu zamówienia w terminie: - do 4 dni od daty przekazania przez zamawiającego lub jednostki pomocy społecznej informacji w tym zakresie, - jeżeli usunięcie wady w terminie 4 dni jest niemożliwe, z przyczyn obiektywnych i uzasadnionych przez wykonawcę, zamawiający może wyznaczyć wykonawcy inny termin usunięcia wad, 5) W przypadku nie usunięcia wad dokumentacji projektowej w terminie, o którym mowa w pkt. 4 powyżej zamawiający ma prawo: obciążyć wykonawcę wszelkimi kosztami usunięcia szkód powstałych w wyniku przerwy w pracach, zlecić usunięcie wad osobie trzeciej. Wykonawca, na podstawie art. 49, ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wyraża zgodę na wprowadzenie zmian w opracowanym przez niego audycie energetycznym i kosztorysie inwestorskim. Zmiany mają być wprowadzone przez osoby posiadające odpowiednie doświadczenie, porównywalne z doświadczeniem wymaganym przez zamawiającego na etapie składania ofert. Wykonawca ma prawo do analizy dokumentacji opracowanej przez osoby trzecie i wnioskowania o wprowadzenie zmian w terminie do 4 dni od daty przekazania przez zamawiającego dokumentów, w których osoba trzecia poprawiała wady dokumentacji sporządzonej przez wykonawcę. Nie wniesienie uwag w ww. terminie oznacza akceptację przekazanej dokumentacji. 6) Wykonawca ma obowiązek poinformowania w terminie do 2 dni roboczych o wszelkich okolicznościach, które mogą opóźnić lub uniemożliwić realizację przedmiotu zamówienia. Jeżeli przyczyną opóźnienia lub uniemożliwienia realizacji przedmiotu zamówienia jest sytuacja zastana przez projektanta, a nie posiadał on o wiedzy o tym na etapie postępowania o udzieleniu zamówienia, to o fakcie uniemożliwiającym mu należyte i terminowe wywiązanie się z umowy powiadomić zamawiającego w terminie do tygodnia od dnia podpisania umowy. W przypadku niezachowania ww. terminów wykonawca ponosi odpowiedzialność za niezrealizowanie umowy lub za opóźnienia w jej realizacji z przyczyn zawinionych przez wykonawcę. 3. Prawa autorskie. 1) Zamawiający, wraz z audytami energetycznymi nabywa również autorskie prawa majątkowe, zgodnie z art. 41, ust. 1 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zarówno do utworu zbiorowego jak również do poszczególnych jej części mających samodzielne znaczenie, 2) W rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych zamawiający ma prawo do opublikowania, rozpowszechnienia, wprowadzenia przedmiotu zamówienia do obrotu i korzystania z audytów energetycznych w ramach odrębnych pól eksploatacji określonych w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, tj. do zwielokrotniania dowolną techniką, udostępniania publicznie, umieszczania na stronie internetowej, przesyłania w wersji elektronicznej, w tym m.in. do celów udzielenia zamówienia publicznego zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych, do konsultacji i uzgodnień przyjętych rozwiązań i ubiegania się na jej podstawie o dofinansowanie. 3) Zamawiający ma prawo przekazywać i publikować audyty energetyczne lub ich część w oryginale lub zwielokrotnioną przez zamawiającego bez konieczności autoryzacji kopii przez wykonawcę, 4) Audyty energetyczne opracowane przez wykonawcę mogą być również wtórnie wykorzystywana przez zamawiającego, m. in. celem opracowania studium wykonalności, opracowania wniosków o dofinansowanie projektu, dokumentacji projektowej termomodernizacji budynków przez dowolnego wykonawcę wyłonionego w drodze zamówienia publicznego. 5) Autorskie prawa majątkowe uprawniają zamawiającego do korzystania z dokumentacji projektowej w sposób zgodny z jej przeznaczeniem oraz w zakresie określonym w pkt. 1-4 niniejszego ustępu na ternie Rzeczypospolitej Polskiej na czas nieoznaczony. Wykonawca nie może wypowiedzieć umowy w zakresie przeniesienia majątkowych praw autorskich. Za powyższe nie przysługuje wykonawcy żadne dodatkowe wynagrodzenie, przeniesienie autorskich praw majątkowych następuje z chwilą przekazania zamawiającemu audytu energetycznego i przeniesieniem własności egzemplarzy audytu energetycznego. Wynagrodzenie za przeniesienie praw autorskich wykonawca ma uwzględnić w cenie ofertowej. 4. Sposób kontaktu z zamawiającym. 1) Wykonawca ma obowiązek podać w ofercie wykaz osób odpowiedzialnych za kontakt z zamawiającym wraz z ich danymi teleadresowymi (nr tel. komórkowego, adres poczty elektronicznej oraz nr faksu). Tylko korespondencja podpisana przez te osoby ma charakter wiążący. 2) Wykonawca ma obowiązek podać w ofercie nr faxu oraz adres poczty elektronicznej, na które będzie przesyłana korespondencja od zamawiającego. Wysłanie korespondencji na podany nr faxu lub adres poczty elektronicznej jest równoznaczne z przekazaniem tego dokumentu wykonawcy. Bieg wszelkich terminów podanych w korespondencji rozpoczyna się z chwilą wysłania korespondencji. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sprawność urządzeń i systemów z jego strony odpowiadających za odbiór korespondencji. 3) W przypadku korespondencji przesyłanej przez wykonawcę ma być ona dostarczana na dziennik podawczy w siedzibie zamawiającego przy ul. Józefińskiej 14 w Krakowie oraz każdorazowo natychmiastowo przesyłana pocztą elektroniczną na adres: dg@mops.krakow.pl lub do@mops.krakow.pl . 4) Ze strony zamawiającego upoważnieni do kontaktów są Marcin Ogórek i Janusz Janicki lub osoby ich zastępujące.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Opracowanie audytów

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07.10.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • MASTER CONSULTING Sp. z o.o., Mosty, ul. Ogrodowa 2, 81-198 Kosakowo, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 39847,56 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 42800,00

  • Oferta z najniższą ceną: 42800,00 / Oferta z najwyższą ceną: 46125,00

  • Waluta: PLN .


Część NR: 3   

Nazwa: Opracowanie audytów

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07.10.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • MASTER CONSULTING Sp. z o.o., Mosty, ul. Ogrodowa 2, 81-198 Kosakowo, kraj/woj. pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 32081,31 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 35200,00

  • Oferta z najniższą ceną: 23985,00 / Oferta z najwyższą ceną: 36285,00

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.