eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrze › Świadczenie usług ochrony osób i mienia obszarów należących do Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu znajdujących się przy ul. 3 Maja 93 i 91, ul. Jodłowej 59 i ul. Miarki 8 w Zabrzu oraz należących do Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu znajdujących się przy ul. 3 Maja 19, ul. Wolności 410 i 408 oraz ul. Sienkiewicza 43 w Zabrzu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-03-29

Zabrze: Świadczenie usług ochrony osób i mienia obszarów należących do Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu znajdujących się przy ul. 3 Maja 93 i 91, ul. Jodłowej 59 i ul. Miarki 8 w Zabrzu oraz należących do Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu znajdujących się przy ul. 3 Maja 19, ul. Wolności 410 i 408 oraz ul. Sienkiewicza 43 w Zabrzu
Numer ogłoszenia: 126186 - 2013; data zamieszczenia: 29.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego "GUIDO" w Zabrzu , ul. 3 Maja 93, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, tel. 0-32 271 40 77, faks 0-32 271 40 77 wew. 5518.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kopalniaguido.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług ochrony osób i mienia obszarów należących do Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu znajdujących się przy ul. 3 Maja 93 i 91, ul. Jodłowej 59 i ul. Miarki 8 w Zabrzu oraz należących do Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu znajdujących się przy ul. 3 Maja 19, ul. Wolności 410 i 408 oraz ul. Sienkiewicza 43 w Zabrzu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest bezpośrednia ochrona osób i mienia, realizowana osobami posiadającymi licencję minimum I stopnia pracownika ochrony fizycznej, które - we wszystkich dokumentach dotyczących niniejszego zamówienia - zwane są dalej pracownikami ochrony w rozumieniu Ustawy o ochronie osób i mienia - Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221, z późn. zm. Wykonawca powinien spełniać warunek SUFO art.2 pkt.7 ustawy o ochronie osób i mienia DZ. U. z 1997 nr 114 poz.740. Zamówienie obejmuje ochronę obszarów Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu Zadanie nr 1 oraz Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu Zadanie nr 2 wraz ze znajdującymi się na nich obiektami i urządzeniami w okresie nie wcześniej niż 01.05.2013 r. do 30.06.2014 r., zgodnie z Ustawą o ochronie osób i mienia Dz.U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221, z późn. zm., SIWZ, umową i załącznikami. I.Ochrona fizyczna wraz z systemem telewizji przemysłowej -w wybranych obiektach- Zadanie nr 1 - ochrona obszarów Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu A.Ochrona obszaru przy ul. 3 Maja 93 i 91 wykonywana poprzez -bezpośrednią ochronę fizyczną - stałą, realizowaną całodobowo posterunek stały z obchodem), we wszystkie dni tygodnia - w godzinach od 22.00 do 6.00 dwuosobową, pracownik wyposażony w ręczny miotacz gazu dopuszcza się wyposażenie w miotacz nie wymagający pozwolenia na broń, kajdanki, pałkę wielofunkcyjną typu tonfa, radiotelefon typu nasobnego i latarkę; -zamontowanie na czas realizacji zamówienia, własnego systemu telewizji przemysłowej - wymagany obszar monitorowany wskazany w Załączniku nr 1 i nr 3 -mapa, utrzymanie tego systemu w sprawności oraz wykonywany przez pracownika ochrony obsadzającego posterunek stały dozór sygnałów z tego systemu i natychmiastowe reagowanie na uzyskiwane za jego pomocą informacje, -wykonywany przez pracownika stały dozór systemu przeciwpożarowego i natychmiastowe reagowanie na uzyskane za ich pomocą informacje, -bezpośrednia ochrona doraźna realizowana całodobowo, we wszystkie dni tygodnia, w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego tj. broń w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt. 1, 3, 4c ustawy o broni i amunicji tekst jednolity Dz. U. z 24 maja 2012 roku, poz. 576, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki i latarkę. Grupa ma dysponować środkami łączności radiotelefonicznej i oznakowanym pojazdem. Obowiązki wynikające z ochrony imprez okolicznościowych i kulturalnych organizowanych na obszarze przy ul. 3 Maja 93: 1 Terminy imprez i ilość licencjonowanych pracowników niezbędnych do zabezpieczenia będą podawane z 5 dniowym wyprzedzeniem. 2 Pozostałe warunki w stosunku do pracowników ochrony jak w SIWZ. 3 w tym zakresie Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców, pod warunkiem spełnienia wymagań w stosunku dla pracowników ochrony jak dla Wykonawcy m.in. -zapewnienie ochrony fizycznej pełnionej nieprzerwanie, w czasie trwania imprezy kulturalnej itp. przez pracowników ochrony posiadających licencję pracownika ochrony co najmniej pierwszego stopnia, -jednolite, estetyczne ubiory służbowe umożliwiające identyfikację pracownika ochrony oraz zatrudniającej go firmy; -identyfikatory imienne z aktualnymi zdjęciami oraz numerami aktualnej licencji; -niezależna łączność radiotelefoniczna, wyposażeni w przenośny sprzęt niezbędny do skutecznego wykonywania obowiązków, jeżeli przewidziane i dopuszczone prawem. B.Ochrona obszaru przy ul. Jodłowej 59 wykonywana poprzez: -bezpośrednią ochronę fizyczną - stałą, jednoosobową, realizowaną całodobowo posterunek stały z obchodem obiektu wraz przyległym terenem, we wszystkie dni tygodnia; pracownik wyposażony w ręczny miotacz gazu dopuszcza się wyposażenie w miotacz nie wymagający pozwolenia na broń, kajdanki, pałkę wielofunkcyjną typu tonfa i latarkę; -wykonywany przez pracownika stały dozór sygnałów z systemu telewizji przemysłowej, systemu alarmowego i systemu przeciwpożarowego i natychmiastowe reagowanie na uzyskane za ich pomocą informacje,systemy te są własnością Zamawiającego, który dokona szkolenia Wykonawcy w zakresie ich działania, -bezpośrednia ochrona doraźna realizowana całodobowo, we wszystkie dni tygodnia, w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego tj. broń w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt. 1, 3, 4c ustawy o broni i amunicji tekst jednolity Dz. U. z 24 maja 2012 roku, poz. 576, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki i latarkę. Grupa ma dysponować środkami łączności radiotelefonicznej i oznakowanym pojazdem. C.Ochrona obszaru przy ul. Miarki 8 wykonywana poprzez: -bezpośrednią ochronę fizyczną - stałą, jednoosobową, realizowaną całodobowo posterunek stały z obchodem, we wszystkie dni tygodnia; pracownik wyposażony w ręczny miotacz gazu,dopuszcza się wyposażenie w miotacz nie wymagający pozwolenia na broń, kajdanki, pałkę wielofunkcyjną typu tonfa, radiotelefon typu nasobnego i latarkę; -zamontowanie na czas realizacji zamówienia, własnego systemu telewizji przemysłowej - wymagany obszar monitorowany wskazany w Załączniku nr 2 i nr 4 mapa, utrzymanie tego systemu w sprawności oraz wykonywany przez pracownika ochrony obsadzającego posterunek stały dozór sygnałów z tego systemu i natychmiastowe reagowanie na uzyskane za jego pomocą informacje, -wykonywany przez pracownika stały dozór systemu przeciwpożarowego i natychmiastowe reagowanie na uzyskane za ich pomocą informacje, -bezpośrednia ochrona doraźna realizowana całodobowo, we wszystkie dni tygodnia, w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego tj. broń (w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt. 1, 3, 4c ustawy o broni i amunicji tekst jednolity Dz. U. z 24 maja 2012 roku, poz. 576, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki i latarkę. Grupa ma dysponować środkami łączności radiotelefonicznej i oznakowanym pojazdem. Zadanie nr 2 - ochrona obszarów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu A.Ochrona obszaru przy ul. 3 Maja 19 wykonywana poprzez: -bezpośrednią ochronę fizyczną stałą całodobowy posterunek stały z obchodem, we wszystkie dni tygodnia oraz doraźną całodobowa grupa interwencyjna. Posterunek stały obsadzony jednym pracownikiem ochrony wyposażonym w uzbrojenie, środki przymusu bezpośredniego oraz dodatkowe wyposażenie wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w paralizator elektryczny wymagający zezwolenia na broń, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki, radiotelefon typu nasobnego i latarkę. Ochrona doraźna realizowana w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w broń palną bojowa krótką z normatywem amunicji, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa i kajdanki. Oprócz tego wyposażona w środki łączności radiotelefonicznej i oznakowany pojazd. -wykonywany przez pracownika stały dozór sygnałów z systemu telewizji przemysłowej oraz systemu przeciwpożarowego i natychmiastowe reagowanie na uzyskane za ich pomocą informacje systemy te są własnością Zamawiającego, który dokona szkolenia Wykonawcy w zakresie ich działania. Uwaga: Usługa w ww.obszarze ma być realizowana zgodnie z Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu opatrzonym klauzulą tajności: Do użytku służbowego. Wymienione wyżej obszary i znajdujące się na nich obiekty i urządzenia umieszczone zostały Decyzją Nr ZO-IV-5220-47/RS/2000 z 27 marca 2000 roku wicewojewody śląskiego, w ewidencji obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie. B.Ochrona obszaru przy ul. Wolności 408 i 410 wykonywana poprzez: -bezpośrednią ochronę fizyczną stałą całodobowy posterunek stały z obchodem, we wszystkie dni tygodnia oraz doraźną całodobowa grupa interwencyjna. Posterunek stały obsadzony jednym pracownikiem ochrony wyposażonym w uzbrojenie, środki przymusu bezpośredniego oraz dodatkowe wyposażenie wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w paralizator elektryczny wymagający zezwolenia na broń, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki, radiotelefon typu nasobnego i latarkę. Ochrona doraźna realizowana w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w broń palną bojowa krótką z normatywem amunicji, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa i kajdanki. Oprócz tego wyposażona w środki łączności radiotelefonicznej i oznakowany pojazd. Uwaga: Usługa w ww. obszarze ma być realizowana zgodnie z Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu opatrzonym klauzulą tajności: Do użytku służbowego. Wymienione wyżej obszary i znajdujące się na nich obiekty i urządzenia umieszczone zostały Decyzją Nr ZO-IV-5220-47/RS/2000 z 27 marca 2000 roku wicewojewody śląskiego, w ewidencji obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie. C.Ochrona budynku Łaźni Łańcuszkowej wraz z przyległym terenem przy ul. Wolności 408 wykonywana poprzez: -bezpośrednią ochronę fizyczną stałą posterunek stały z obchodem, we wszystkie dni tygodnia, w godzinach od 22:00 do 6:00 oraz doraźną grupa interwencyjna. Posterunek stały obsadzony jednym pracownikiem ochrony wyposażonym w uzbrojenie, środki przymusu bezpośredniego oraz dodatkowe wyposażenie wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w paralizator elektryczny wymagający zezwolenia na broń, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki, radiotelefon typu nasobnego i latarkę. Ochrona doraźna realizowana w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w broń palną bojowa krótką z normatywem amunicji, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa i kajdanki. Oprócz tego wyposażona w środki łączności radiotelefonicznej i oznakowany pojazd. Uwaga: Usługa w ww. obszarze ma być realizowana zgodnie z Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu opatrzonym klauzulą tajności:Do użytku służbowego. Wymienione wyżej obszary i znajdujące się na nich obiekty i urządzenia umieszczone zostały Decyzją Nr ZO-IV-5220-47/RS/2000 z 27 marca 2000 roku wicewojewody śląskiego, w ewidencji obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie. Zamawiający w związku z możliwością zmniejszenia ilości godzin ochrony na ww. obszarze, która może wyniknąć z przyczyn niezależnych od Zamawiającego zastrzega sobie możliwość nie wykupienia całej ilości zaplanowanych godzin ochrony na ww. obszarze, zaś Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia względem Zamawiającego. D.Ochrona obszaru przy ul. Sienkiewicza 43 wykonywana poprzez: -bezpośrednią ochronę fizyczną stałą całodobowy posterunek stały z obchodem, we wszystkie dni tygodnia oraz doraźną całodobowa grupa interwencyjna. Posterunek stały obsadzony jednym pracownikiem ochrony wyposażonym w uzbrojenie, środki przymusu bezpośredniego oraz dodatkowe wyposażenie wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w paralizator elektryczny wymagający zezwolenia na broń, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa, kajdanki, radiotelefon typu nasobnego i latarkę. Ochrona doraźna realizowana w formie 2 osobowej grupy interwencyjnej. Każdy pracownik ochrony, wchodzący w skład grupy interwencyjnej, wyposażony w uzbrojenie i środki przymusu bezpośredniego wymagane Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu tj. w broń palną bojowa krótką z normatywem amunicji, pałkę obronną wielofunkcyjną typu tonfa i kajdanki. Oprócz tego wyposażona w środki łączności radiotelefonicznej i oznakowany pojazd. Uwaga: Usługa w ww. obszarze ma być realizowana zgodnie z Planem ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu opatrzonym klauzulą tajności:Do użytku służbowego. Wymienione wyżej obszary i znajdujące się na nich obiekty i urządzenia umieszczone zostały Decyzją Nr ZO-IV-5220-47/RS/2000 z 27 marca 2000 roku wicewojewody śląskiego, w ewidencji obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie. Zamawiający w związku z możliwością zmniejszenia ilości godzin ochrony na ww. obszarze, która może wyniknąć z przyczyn niezależnych od Zamawiającego zastrzega sobie możliwość nie wykupienia całej ilości zaplanowanych godzin ochrony na ww. obszarze, zaś Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia względem Zamawiającego. II.Dodatkowe godziny ochrony W ramach umowy zamawiający zamawia 1 500 roboczogodzin do wykorzystania przez Zamawiającego: -terminy, ilość godzin, miejsce wykonywania ochrony oraz ilość licencjonowanych pracowników ochrony w ramach posiadanych roboczogodzin będą podawane z co najmniej 5 dniowym wyprzedzeniem. -pozostałe warunki w stosunku do pracowników ochrony jak w stosunku do pracowników ochrony obsadzających posterunki stałe. -obszar ochrony: w ramach niniejszego przedmiotu umowy. Zamawiający w związku z możliwością zmniejszenia ilości godzin ochrony w ramach ww. zamówienia, która może wyniknąć z przyczyn niezależnych od Zamawiającego zastrzega sobie możliwość nie wykupienia całej ilości zaplanowanych godzin ochrony na ww. obszarze, zaś Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia względem Zamawiającego. III.Inne czynności realizowane w ramach umowy oraz ustalonego umową wynagrodzenia: 1.Instrukcje i plany ochrony: w ramach Zadania nr 1: Wykonawca zobowiązany jest do opracowania instrukcji ochrony obszarów chronionych Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido w Zabrzu oraz - każdorazowo w razie potrzeby - do przygotowania jej aktualizacji. Aktualizację Wykonawca winien sporządzić do 21 dni od daty powzięcia wiadomości o konieczności jej dokonania. w ramach Zadania nr 2: Wykonawca zobowiązany jest do opracowania Planu ochrony obiektów Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu oraz - każdorazowo w razie potrzeby - do przygotowania jego aktualizacji. Aktualizację Wykonawca winien sporządzić do 21 dni od daty powzięcia wiadomości o konieczności jej dokonania, a następnie, w imieniu Zamawiającego, uzgodnić ją ze Śląskim Wojewódzkim Komendantem Policji w Katowicach. 2.Pozostałe czynności realizowane przez pracowników ochrony: -wydawanie i przyjmowanie kluczy do pomieszczeń przez pracowników ochrony, -prowadzenie rejestru wydawania kluczy oraz rejestru firm przebywających w obiektach, -oczyszczanie chodników i alejek z liści i innych zanieczyszczeń, a także chodników przyległych do posesji, -odśnieżanie chodników i alejek, a także chodników przyległych do posesji, -zamiatanie i odśnieżanie parkingów..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Pzp. a) Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających: - ochrona osób i mienia (w zakresie wynikającym z opisu zamówienia podstawowego). Zakres zamówienia uzupełniającego zgodny z przedmiotem i kodami CPV: - 79710000-4 usługi ochroniarskie, - 92521200-1 usługi ochrony wystaw i eksponatów, - 92522000-6 usługi ochrony obiektów i budynków historycznych, - 92522100-7 usługi ochrony obiektów historycznych, - 92522200-8 usługi ochrony budynków historycznych. b) Okoliczności, po których zaistnieniu mogą być udzielane zamówienia uzupełniające: - zwiększenie zagrożenia bezpieczeństwa na chronionych obszarach (faktyczne bądź potencjalne), - konieczność zamontowania większej ilości kamer ze względów bezpieczeństwa, - konieczność organizacji dodatkowych imprez (ponad ilość godzin określoną w SIWZ).

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie 92.52.12.00 - Usługi ochrony wystaw i eksponatów 92.52.20.00 - Usługi ochrony obiektów i budynków historycznych 92.52.21.00 - Usługi ochrony obiektów historycznych 92.52.22.00 - Usługi ochrony budynków historycznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 13.000,00 PLN, (słownie trzynaście tysięcy złotych) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni. t

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji wydana, na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. 145 poz. 1221 późn. zm.), na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są również w trakcie wykonywania, usługę w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia tj.: a) jedną usługę o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto w okresie 12 następujących po sobie miesięcy polegającą na ochronie obiektu użyteczności publicznej lub obiektów użyteczności publicznej, realizowaną w formie bezpośredniej ochrony fizycznej stałej oraz doraźnej (grupa interwencyjna) oraz dostawie, montażu i obsłudze systemu telewizji przemysłowej. Usługa świadczona w sposób ciągły przez okres minimum jednego roku. Uwaga Przez budynek użyteczności publicznej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, należy rozumieć budynek przeznaczony dla administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym lub wodnym, poczty lub telekomunikacji oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy i socjalny. Jeżeli zakres wykazanych i udokumentowanych usług jest szerszy niż wymagany przez Zamawiającego, Wykonawca winien w wykazie usług, wskazać wartość, przedmiot, daty wykonania i podmioty, odpowiadających zakresowi przedmiotu zamówienia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1)co najmniej 2 oznakowane pojazdy do używania przez grupy interwencyjne.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1) osoby posiadające licencję minimum I stopnia pracownika ochrony fizycznej oraz co najmniej roczne doświadczenie w ochronie obiektów - minimum 14 osób do bezpośredniej ochrony fizycznej stałej, 2) zmotoryzowany całodobowy patrol grupy interwencyjnej, wyposażony w łączność radiową z osobami sprawującymi bezpośrednią ochronę - minimum 4 osoby.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż 400 000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

I. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 , 10-11 Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10-11 Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składani ofert, z tym że w przypadku miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnych albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: 1)zmiany personelu Wykonawcy lub Zamawiającego na skutek zdarzeń losowych, zmian kadrowo - personalnych, utraty wymaganych uprawnień, utraty stanowiska; zmiana personelu Wykonawcy może nastąpić wyłącznie pod warunkiem okazania uprawnień co najmniej równoważnych, 2)zmiany podwykonawców pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ, 3)wprowadzenie dodatkowego personelu Wykonawcy z przyczyn o obiektywnym charakterze zaakceptowanych przez Zamawiającego pod warunkiem spełnienia warunków w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ, 4)ustawowa zmiana stawki podatku VAT, której zastosowania nie będzie skutkowało zmianą wartości brutto umowy, 5)ograniczenia przedmiotu zamówienia, w szczególności w przypadku kiedy Zamawiający nie mógł takiej sytuacji przewidzieć, 6)zmian organizacyjnych: nazwy, adresu, numeru RIK, numeru NIP i REGON oraz osób reprezentujących Zamawiającego, 7)sposobu fakturowania i realizowania płatności za wykonane usługi. 2.W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany umowy z przyczyn, o których mowa wyżej, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zamawiających i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie wskazanej zmiany. 3. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy Wykonawca sporządzi protokół, który zostanie podpisany przez strony umowy. 4. Zmiana umowy powinna nastąpić w formie pisemnego aneksu sporządzonego przez Zamawiającego i podpisanego przez strony umowy, pod rygorem nieważności takiego oświadczenia oraz powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. 5. Zmiana do umowy w sprawie zamówienia publicznego bez zachowania formy pisemnej jest dotknięta sankcją nieważności, a więc nie wywołuje skutków prawnych. 6. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w części V do SIWZ wzór umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kopalniaguido.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego GUIDO ul. Jodłowa 59, 41-800 Zabrze Sekretariat, pok.102.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.04.2013 godzina 10:00, miejsce: Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego GUIDO ul. Jodłowa 59, 41-800 Zabrze Sekretariat, pok.102.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1.Przed zawarciem umowy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie. 2. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. z późn. zm.). 3 Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Alior Bank 10 2490 0005 0000 4520 1321 0075 4. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 5. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w pozostałych formach, oryginał zabezpieczenia należy złożyć u Zamawiającego w Dziale Księgowości Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego GUIDO, ul. Jodłowa 59, 41-800 Zabrze, w wyznaczonym terminie. 6 W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa SIWZ. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości. 7. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.