eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Utworzenie i uruchomienie Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym, udzielanie wsparcia technicznego w zakresie poprawnej pracy Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym, podniesienie oraz utrzymanie poziomu bezpieczeństwa i integracji Pasażerskiego Systemu Kartowego

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-01-29

Gdańsk: Utworzenie i uruchomienie Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym, udzielanie wsparcia technicznego w zakresie poprawnej pracy Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym, podniesienie oraz utrzymanie poziomu bezpieczeństwa i integracji Pasażerskiego Systemu Kartowego
Numer ogłoszenia: 12593 - 2015; data zamieszczenia: 29.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej, ul. Sobótki 9, 80-247 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 0-58 342-25-00, faks 0-58 342-24-99

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: związek międzygminny.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utworzenie i uruchomienie Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym, udzielanie wsparcia technicznego w zakresie poprawnej pracy Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym, podniesienie oraz utrzymanie poziomu bezpieczeństwa i integracji Pasażerskiego Systemu Kartowego.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest utworzenie i uruchomienie CSZSK, udzielanie wsparcia technicznego w zakresie poprawnej pracy CSZSK, podniesienie oraz utrzymanie poziomu bezpieczeństwa i integracji PSK. Zadaniem (celem) CSZSK jest umożliwienie pełnej współpracy (m. in. odczytywanie i modyfikowanie informacji zapisanych na kartach) PSK funkcjonującego na obszarze Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej oraz systemu biletu elektronicznego ZTM, ZKM, MZK oraz GOT z dowolnymi urządzeniami końcowymi systemu oraz ich oprogramowaniem (niezależnie od producenta tych urządzeń i oprogramowania). Ponadto celem projektu jest umożliwienie rozwoju CSZSK m.in. poprzez wymianę kart posiadanych przez Organizatorów spełniających standard ISO /IEC 14443A/B oraz zastosowanie SAM jako interfejsu komunikacyjnego z innymi systemami lub urządzeniami. Termin wykonania zamówienia: 48 (słownie: czterdzieści osiem) miesięcy od daty podpisania umowy. Zamawiający wymaga realizacji przedmiotu niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z warunkami zawartymi we wzorze umowy stanowiącym integralną część Istotnych Warunków Zamówienia.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.70.00.00 - Pakiety oprogramowania użytkowego .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    W przypadku niniejszego zamówienia zachodzą przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze oraz uwarunkowania związane z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów co jednoznacznie oznacza, że jedynie firma Emtest a.s. może być wykonawcą przedmiotowego zamówienia, a zatem uzasadnione jest zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy Prawo zamówień publicznych. Uzasadnienie: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze Systemy biletu elektronicznego funkcjonujące na obszarze Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej w Gdańsku, Gdyni i Wejherowie zostały wyprodukowane przez firmę EMTest a.s. z siedzibą w Słowacji. Każdy z tych systemów jest autonomiczny i na innym poziomie zaawansowania wdrożenia oraz użytkowania w systemie funkcji poboru opłat za przejazdy komunikacją miejską. Wynika to z tego, że w każdym z w/w miast system był wdrażany wg zróżnicowanej konfiguracji i w innym terminie. Istotna była też skala wdrożenia, w najmniejszym mieście Wejherowie infrastruktura do obsługi karty elektronicznej znajduje się we wszystkich pojazdach (100% - 30 pojazdów), w średniej wielkości Gdyni (30% - 100 pojazdów), w Gdańsku nie zainstalowano do żadnego pojazdu. Do końca 2014 roku Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku wydał 200 000 sztuk kart, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni 150 000 sztuk kart, a Miejski Zakład Komunikacji Wejherowo sp. z o.o. 30 000 sztuk kart. W roku 2007 w związku z wprowadzeniem nowych biletów metropolitalnych na potrzeby pasażerów dokonano programowej integracji użytkowanych systemów kartowych ujednolicając mapę kart oraz zabezpieczenia przy zastosowaniu użytkowanych powszechnie bezpiecznych wówczas kart typu Mifare Classic A. Zabezpieczenia zostały osadzone w kodzie programu poszczególnych urządzeń końcowych, co spowodowało, że Zamawiający był w znacznym stopniu uzależniony od producenta urządzeń i oprogramowania. Funkcjonujące rozwiązanie w związku z upływem lat i potrzebą zwiększania funkcjonalności i bezpieczeństwa transakcji wymaga podniesienia bezpieczeństwa sytemu kartowego poprzez zastosowanie bardziej zaawansowanych technologicznie kart elektronicznych oraz umożliwienie zakupu urządzeń systemu, takich jak komputery sprzedaży, komputery pokładowe, kasowniki biletu elektronicznego, infoterminale, czytniki kontrolerskie. Przy obecnie funkcjonującym rozwiązaniu Zamawiający nie ma możliwości dokonania zakupu urządzeń w trybie konkurencyjnym z powodu braku dostępu do mechanizmu uwierzytelnienia i braku uprawnień do zmiany kodu oprogramowania. Należy nadmienić, że Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej obecnie aplikuje o dofinansowanie z UE, gdzie wymogiem będzie wybór oferenta wyłącznie w trybie konkurencyjnym. W ramach dofinansowania przewiduje się zakup urządzeń systemu biletu elektronicznego do pojazdów funkcjonujących w sieciach komunikacyjnych Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni i Miejskiego Zakładu Komunikacji Wejherowo sp. z o.o. oraz dla przewoźników kolejowych, dla których organizatorem przewozów jest Samorząd Województwa Pomorskiego (PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o., Przewozy Regionalne sp. z o.o., przyszły przewoźnik Pomorskiej Kolei Metropolitalnej). Wydzielenie funkcji systemu kartowego z obecnie funkcjonujących systemów biletu elektronicznego umożliwi Zamawiającemu zintegrowanie systemu Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni i Miejskiego Zakładu Komunikacji Wejherowo sp. z o.o. oraz: współpracę ze wszystkimi użytkowanymi dotychczas w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządzie Komunikacji Miejskiej w Gdyni i Miejskim Zakładzie Komunikacji Wejherowo sp. z o.o. systemami opartymi na kartach Mifare Classic, współpracę ze wszystkimi użytkowanymi dotychczas w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządzie Komunikacji Miejskiej w Gdyni i Miejskim Zakładzie Komunikacji Wejherowo sp. z o.o. systemami opartymi na kartach DESFire EV1, płynne przejście systemu z kart Mifare Classic na karty DESFire EV1, zwiększenie bezpieczeństwa poprzez uruchomienie zintegrowanego systemu monitorującego poprawność i autoryzację transakcji, zastosowanie urządzeń innych producentów oferujących swoje produkty i oprogramowanie, przeprowadzenie w trybie konkurencyjnym postępowania dotyczącego zakupu nowych urządzeń do systemu biletu elektronicznego, wykorzystanie istniejącej już infrastruktury, możliwość ewentualnej wymiany systemu biletu elektronicznego poprzez elastyczne wygaszanie funkcji starego sytemu wraz z jednoczesnym uruchomieniem nowego systemu biletu elektronicznego, możliwość dołączania lub rozszerzania istniejącego systemu biletu elektronicznego z systemami innych partnerów przy utrzymaniu ustalonego poziomu bezpieczeństwa, zwiększenie bezpieczeństwa transakcji kartowych poprzez zastosowanie kart nowej technologii oraz zabezpieczenie mapy kart oraz algorytmów poprzez zastosowanie procesorowej karty SAM, implementacja nowych kanałów płatności w przyszłości. Mając na uwadze przede wszystkim przepływy pieniężne w systemach poboru opłat za przejazdy komunikacją miejską należy ograniczyć do minimum udostępnianie informacji o zastosowanych zabezpieczeniach systemu kartowego, jednocześnie utrzymując go w postaci otwartej dla przyszłych systemów pracujących w ich ramach urządzeń oraz rozwiązań informatyczno-funkcjonalnych w komunikacji publicznej. W okresie przejściowym nowy system musi być w pełni kompatybilny z obecnie funkcjonującym systemem kartowym opartym na karcie MIFARE Classic 1k. Zastosowanie nowego systemu kartowego i wymiana kart musi odbywać się sukcesywnie w ramach zużycia bądź wydawania kart dla nowych użytkowników, np. w pięcioletnim okresie. W celu zapewnienia nieprzerwanej możliwości korzystania z dotychczasowych wdrożeń systemu biletu elektronicznego przez pasażerów z jednoczesnym zwiększeniem zapewnienia bezpieczeństwa i funkcjonalności transakcji wymagane jest wdrażanie nowego systemu kartowego związanego z naturalną wymianą kart, z jednoczesnym wykonywaniem monitoringu bezpieczeństwa realizowanych transakcji oraz niezbędnej wymiany dotychczasowych użytkowanych urządzeń dla kart Mifare Classic i DESFire EV1. Rezygnacja z utworzenia nowego systemu kartowego spowoduje konieczność zakupu nowego systemu w całości oraz niewykorzystanie istniejącej już infrastruktury systemu biletu elektronicznego i tym samym negatywne konsekwencje dla budżetu jednostek sektora finansów publicznych. Ponadto nastąpi brak możliwości płynnego przejścia z starego systemu biletu elektronicznego na nowy, co znacząco pogorszy jakość świadczenia usług we wszystkich sektorach związanych z systemem biletu elektronicznego. Zgodnie z oświadczeniem firmy Emtest a.s. posiada ona wyłączne prawa autorskie do oprogramowania systemu biletu elektronicznego zainstalowanego w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarządzie Komunikacji Miejskiej w Gdyni i Miejskim Zakładzie Komunikacji Wejherowo sp. z o.o. umożliwiającego stworzenie Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym. Jedynym podmiotem upoważnionym do dostawy licencji oprogramowania Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym i świadczenia usług Polisy serwisowej dla klientów mających siedzibę w Polsce jest Emtest a.s.. Należy podkreślić, że świadczenie dostaw i usług przez innego wykonawcę nie jest możliwe, zamówienie może zostać zrealizowane wyłącznie przez firmę Emtest a.s., ponieważ tylko ta droga zapewnia Zamawiającemu dostęp do licencjonowanego oprogramowania, wyników prowadzonych na bieżąco przez producenta prac rozwojowych oraz do poprawek usuwających błędy stwierdzone w funkcjonowaniu oprogramowania. Zamówienie przedmiotowe jakim jest dostawa i instalacja Centralnego Systemu Zarządzania Systemem Kartowym dla Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej jest oprogramowaniem dedykowanym w celu obsługi niepowtarzalnych specyficznych procesów biznesowych zamawiającego

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • EMTEST-SK a.s, Jasikova 2, Bratislava, kraj/woj. Słowacja.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.