eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jeżewo › Wycięcie drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-27

Jeżewo: Wycięcie drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe
Numer ogłoszenia: 125886 - 2015; data zamieszczenia: 27.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Dąbrowa , ul. Leśna 25, 86-131 Jeżewo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3318713, faks 052 3318716.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_torun/nadl_dabrowa

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej- Lasy Państwowe.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wycięcie drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z wycinaniem drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe- pozyskanie i zrywka drewna na terenie Nadleśnictwa Dąbrowa, w łącznej ilości 1 742,00 m3.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.00.00-5, 77.21.10.00-2, 77.21.14.00-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający w zakresie tego warunku nie stawia żadnych wymagań. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie na podstawie oświadczenia wykonawcy według kryterium spełnia- nie spełnia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał: - co najmniej dwie usługi, polegające na pozyskaniu lub pozyskaniu i zrywce drewna o wartości co najmniej 20 000,00 złotych każda. Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawca składa następujące dokumenty: - wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Dowodami są: - poświadczenie, z tym ze w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, - oświadczenie wykonawcy- jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie na podstawie złożonych dokumentów według kryterium spełnia - nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się dysponowaniem potencjałem technicznym, pozwalającym na wykonanie zamówienia: - ciągnik wraz z przyczepą samozaładowczą - w ilości co najmniej jednego na każde dwa pakiety Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawca składa następujące dokumenty: - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie na podstawie oświadczenia Wykonawcy według kryterium spełnia- nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami, zdolnymi do wykonania zamówienia: - co najmniej dwiema osobami, posiadającymi uprawnienia do pracy pilarkami mechanicznymi- w przypadku składania oferty na jeden lub dwa pakiety, - co najmniej trzeba osobami, posiadającymi uprawnienia do pracy pilarkami mechanicznymi- w przypadku składania oferty na trzy lub więcej pakietów Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawca składa następujące dokumenty: - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie na podstawie oświadczeń Wykonawcy według kryterium spełnia- nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. wykaże posiadanie polisy OC lub innego dokumentu ubezpieczenia na kwotę co najmniej 100 000,00 zł Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawca składa następujące dokumenty: - opłacona polisa na kwotę min. 100 000,00 zł , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie na podstawie złożonych dokumentów według kryterium spełnia- nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Dokumenty, dotyczące w szczególności: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Termin płatności - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Strony zastrzegają sobie prawo zmiany postanowień Umowy w sytuacji zaistnienia jednej lub kilku z poniższych okoliczności: a) konieczności zmiany terminu realizacji spowodowanej wystąpieniem warunków pogodowych mających wpływ na brak możliwości prowadzenia prac polowych np.: długotrwałe, nieprzerwane, intensywne opady lub długotrwale utrzymujące się bardzo niskie temperatury trwające powyżej 10 dni, powódź powodująca konieczność przerwania prac na czas niezbędny na osuszenie zalanego terenu do momentu, w którym możliwa jest kontynuacja lub rozpoczęcie prac, itp. Zakres zmiany umowy uzależniony będzie od intensywności i długości wystąpienia danego zjawiska atmosferycznego. b) konieczność zmiany terminu realizacji spowodowana okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy takich jak: siła wyższa, kolizje transportowe lub komunikacyjne itp. W przypadku możliwej zmiany terminu realizacji zamówienia, termin ten zostanie wydłużony maksymalnie o czas trwania przeszkody, wskazanej w ppkt. a i b Zmiany, o których mowa w ustępie 1 nie mogą powodować wykroczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w umowie jak również nie mogą powodować obejścia przepisu art. 144 Pzp. Wszystkie zmiany postanowień zawartej umowy wymagają zgody obu stron i zachowania formy pisemnej, pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_torun/nadl_dabrowa
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Dąbrowa ul. Leśna 25 86-131 Jeżewo.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2015 godzina 09:30, miejsce: Nadleśnictwo Dąbrowa ul. Leśna 25 86-131 Jeżewo pokój nr 11- sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet nr 1- Leśnictwo Czersk Świecki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z wycinaniem drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe- pozyskanie i zrywka drewna na terenie leśnictwa Czersk Świecki, w łącznej ilości 98,00 m3.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.00.00-5, 77.21.10.00-2, 77.21.14.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet nr 2- leśnictwo Dąbrowa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z wycinaniem drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe- pozyskanie i zrywka drewna na terenie leśnictwa Dąbrowa, w łącznej ilości 571,00 m3.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.00.00-5, 77.21.10.00-2, 77.21.14.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności - 10

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet nr 3- leśnictwo Kwiatki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z wycinaniem drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe- pozyskanie i zrywka drewna na terenie leśnictwa Kwiatki, w łącznej ilości 135 m3.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.00.00-5, 77.21.10.00-2, 77.21.14.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet nr 4- leśnictwo Rulewo.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z wycinaniem drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe- pozyskanie i zrywka drewna na terenie leśnictwa Rulewo, w łącznej ilości 214,00 m3.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.00.00-5, 77.21.10.00-2, 77.21.14.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności - 10

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Pakiet nr 5- leśnictwo Bedlenki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z wycinaniem drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe- pozyskanie i zrywka drewna na terenie leśnictwa Bedlenki, w łącznej ilości 228,00 m3.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.00.00-5, 77.21.10.00-2, 77.21.14.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności - 10

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pakiet nr 6- leśnictwo Bojanowo.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z wycinaniem drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe- pozyskanie i zrywka drewna na terenie leśnictwa Bojanowo, w łącznej ilości 67,00 m3.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.00.00-5, 77.21.10.00-2, 77.21.14.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności - 10

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet nr 7- leśnictwo Gródek.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z wycinaniem drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe- pozyskanie i zrywka drewna na terenie leśnictwa Gródek, w łącznej ilości 72,00 m3.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.00.00-5, 77.21.10.00-2, 77.21.14.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności - 10

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Pakiet nr 8- leśnictwo Mniszek.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z wycinaniem drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe- pozyskanie i zrywka drewna na terenie leśnictwa Mniszek, w łącznej ilości 193,00 m3.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.00.00-5, 77.21.10.00-2, 77.21.14.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności - 10

CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pakiet nr 9- leśnictwo Taszewo.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z wycinaniem drzew na powierzchniach przeznaczonych pod nowe pasy przeciwpożarowe- pozyskanie i zrywka drewna na terenie leśnictwa Taszewo, w łącznej ilości 164,00 m3.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.00.00-5, 77.21.10.00-2, 77.21.14.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Termin płatności - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.