eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wronki › Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 4.160.000,00 zł przeznaczonego na realizację inwestycji

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-06-06

Wronki: Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 4.160.000,00 zł przeznaczonego na realizację inwestycji
Numer ogłoszenia: 125277 - 2012; data zamieszczenia: 06.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wronki reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy , ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki, woj. wielkopolskie, tel. 067 2545300, faks 067 2545328.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wronki.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 4.160.000,00 zł przeznaczonego na realizację inwestycji.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Warunki wykonania zamówienia i wymagania Zamawiającego: 1. Okres kredytowania: od daty zawarcia umowy do dnia 31.12.2015 r. 2. Wypłata środków: przekazanie środków w transzach na wskazany rachunek bankowy w terminie do 3 dni od dnia przedłożenia pisma w sprawie uruchomienia transzy. Zamawiający nie jest w stanie wskazać dokładnej daty podpisania umowy, jednak na potrzeby przyjęcia założeń do oferty za termin uruchomienia kredytu należy przyjąć dzień 01.07.2012 r. 3. Okres karencji w spłacie kapitału - pierwsza rata płatna do 31.01.2013 r., ostatnia do 31.12.2015 r. Spłata kapitału nastąpi w 36 ratach płatnych miesięcznie począwszy od 31 stycznia 2013 r., w kwotach: - w 2013 r. - 12 rat w kwocie 100.000,00 zł, - w 2014 r. - 12 rat na kwotę 100.000,00 zł, - w 2015 r. - 11 rat na kwotę 146.666,66 zł i 12 rata na kwotę 146.666,74 zł. 4. Oprocentowanie kredytu liczone jest wg stopy zmiennej WIBOR 3-m-ce + marża Wykonawcy. 5. Marża jest stała w całym okresie realizacji zamówienia. 6. Prowizja - wysokość prowizji stanowi procent od całej kwoty kredytu 4.160.000,00 zł. Przez prowizję należy rozumieć sumę wszystkich opłat związanych z uruchomieniem i obsługą kredytu w całym okresie kredytowania. Prowizja płatna jest jednorazowo w dniu podpisania umowy. 7. Odsetki płatne miesięcznie, w ostatnim dniu danego miesiąca, równe raty kapitału płatne miesięcznie, w ostatnim dniu danego miesiąca. Jeżeli płatność przypada na dzień wolny od pracy dla Zamawiającego, wówczas płatność nastąpi w ostatnim dniu pracy Zamawiającego przypadającym przed danym dniem wolnym. Odsetki naliczane będą wg WIBOR 3M + stała marża proponowana przez bank, niezmienna w okresie obowiązywania umowy. 8. Odsetki będą liczone od kwoty kredytu faktycznie wykorzystanego, a nie postawionego do dyspozycji. 9. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca obowiązywania umowy. 10. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu odsetki będą liczone od pozostającej do spłaty części kapitału. 11. Kalendarz stosowany przy wyliczeniu ceny oferty liczony według rzeczywistej liczby dni w miesiącu i roku (czyli uwzględniony jest rok przestępny). 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wypłaty kredytu w transzach w terminie do 28.12.2012 r. 13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu. Minimalna wysokość kredytu będzie wynosiła 2.500.000,00 PLN. 14. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez obciążenia Zamawiającego kosztami z tego tytułu. Zamawiający powiadomi bank w terminie 7 dni przed planowaną wcześniejszą spłatą. 15. Zabezpieczenie kredytu: weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający może złożyć oświadczenie o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ust. 1 i 2 ustawy Prawo bankowe. 16. Do złożonej oferty należy załączyć projekt umowy o udzielenie kredytu spełniający ww. warunki udzielenia zamówienia. 17. Zawarcie aneksu do umowy następuje bez opłat. 18. Kredyt nie może być obciążony innymi prowizjami i opłatami poza wyszczególnionymi w SIWZ. 19. Zastrzega się możliwość refinansowania poniesionych wydatków inwestycyjnych. 20. Nie będą pobierane dodatkowe opłaty za prowadzenie rachunku. Zamawiający informuje, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek w stosunku do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego. 21. Zamawiający informuje, że nie posiada wykupu wierzytelności. 22. Zamawiający informuje, że nie przewiduje karencji w spłacie odsetek i pierwsza ich spłata nastąpi w ostatnim dniu miesiąca w którym nastąpi wypłata pierwszej transzy kredytu..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiają uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r., Nr 72, poz. 665 ze zm.).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca ponadto przedkłada: 1) formularz oferty (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ). 2) kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r., Nr 72, poz. 665 ze zm.). 3) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy umocowanie takie nie wynika ze złożonego odpisu z właściwego rejestru). 4) projekt umowy, zgodny z wymogami określonymi w Części XXVI SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem możliwości i warunków dokonania takiej zmiany określonych poniżej: 1) zmiana strony umowy tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów oraz zmiana nazwy, adresu i siedziby banku bądź kredytobiorcy, 2) zmiana terminu: a) spłaty rat kapitałowych, gdy Zamawiający dokona wcześniejszej spłaty kredytu, b) uruchomienia i wykorzystania kredytu (np. w zależności od zmiany terminu realizacji zadania inwestycyjnego przez Wykonawcę). 3) zmiana obowiązujących przepisów pociągająca za sobą zmianę postanowień niniejszej umowy - jeżeli jest korzystna dla Zamawiającego, 4) zmiana wartości umowy ze względu na: a) zmianę obiektywnego współczynnika tj. WIBOR 3M, b) niewykorzystanie w całości kwoty kredytu (sytuacja może wystąpić np. wówczas, kiedy wartość zadań ulegnie zmniejszeniu, bądź pojawią się możliwości pozyskania środków o dofinansowanie zadań). 2. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę. Dokonanie zmian umowy wymaga uprzedniego złożenia na piśmie wniosku Banku wykazującego zasadność wprowadzenia zmian i zgody Zamawiającego. 3. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Pzp: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjna Umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego), 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami. 4. Jakiekolwiek zmiany niniejszej umowy wymagają - pod rygorem nieważności - zachowania formy pisemnej, np. w postaci aneksu. 5. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w sytuacji określonej w art. 145 Prawa zamówień publicznych; w takim wypadku Bank może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy. 6. W sprawach nie uregulowanych niniejszą ustawą zastosowanie mają przepisy Kodeksy Cywilnego, Prawa bankowego, Prawa wekslowego, o ile przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej. 7. Sprawy sporne wynikające z niniejszej umowy rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego - Kredytobiorcy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.wronki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy Wronki ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.06.2012 godzina 12:00, miejsce: siedziba Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy Wronki ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki, pokój nr 6 - I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.