eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Goniądz › Przygotowanie projektów budowlanych obiektów infrastruktury hydrotechnicznej na Kanale Kapickim i obiektów infrastruktury turystycznej w otoczeniu Kanału Kapickiego, wraz z uzyskaniem pozwoleń administracyjnych umożliwiających ich budowę oraz pełnieniem nadzoru autorskiego.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-26

Goniądz: Przygotowanie projektów budowlanych obiektów infrastruktury hydrotechnicznej na Kanale Kapickim i obiektów infrastruktury turystycznej w otoczeniu Kanału Kapickiego, wraz z uzyskaniem pozwoleń administracyjnych umożliwiających ich budowę oraz pełnieniem nadzoru autorskiego.
Numer ogłoszenia: 124038 - 2015; data zamieszczenia: 26.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Biebrzański Park Narodowy , Osowiec-Twierdza 8, 19-110 Goniądz, woj. podlaskie, tel. 85 738 0620, faks 85 738 30 21.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biebrza.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa osoba prawna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie projektów budowlanych obiektów infrastruktury hydrotechnicznej na Kanale Kapickim i obiektów infrastruktury turystycznej w otoczeniu Kanału Kapickiego, wraz z uzyskaniem pozwoleń administracyjnych umożliwiających ich budowę oraz pełnieniem nadzoru autorskiego..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis obszaru przedmiotu zamówienia: Na obszarze Basenu Środkowego doliny Biebrzy znajdują się m. in. kanały melioracyjne: Kanał Kapicki i Kanał Łęg. Kanał Łęg łączył pierwotnie koryto Ełku z Kanałem Rudzkim. Krzyżuje się z nim Kanał Kapicki, który w dolnej części łączy się z Dybłą i uchodzi do Biebrzy. Kanał Kapicki powstał w latach 50-tych XIX w. Kanał ten został wykopany w celu ułatwienia odpływu nadmiaru wód z podmokłych łąk bagiennych dla umożliwienia rolniczego użytkowania terenu. Kanał stanowi sztucznie wytworzone koryto o regularnym kształcie w profilu poprzecznym i podłużnym, prowadzący wodę do celów melioracyjnych. Kanał Kapicki w swoim górnym biegu nie łączy się z żadnym naturalnym ciekiem, będącym podstawą rozwoju i migracji populacji ryb. Rzeka Dybła łącząca się z kanałem w dolnym biegu, z uwagi na zanik połączenia z rzeką Ełk również nie prowadzi wody, odprowadza jedynie wody opadowe ze zlewni. Na Kanale Kapickim są zlokalizowane 3 drewniane zastawki. Pierwsza z nich zlokalizowana jest powyżej rzeki Dybły, a dwie kolejne dokumentacja zdjęciowa Załącznik 13 SIWZ w górnym biegu kanału (zlokalizowane na obszarach leśnych). Ich celem jest magazynowanie zapasów wody, które prowadzi kanał na wiosnę i w okresach mokrych. Zapasy własne są bardzo ograniczone, gdyż kanał ten nie posiada praktycznie własnej zlewni. Obecnie znajdujące się tam budowle nie spełniają odpowiednio swojej funkcji. Zastawki znajdują się w złym stanie technicznym. Zachodzi konieczność poprawy stosunków wodnych otoczenia Kanału Kapickiego. Brzeziny Kapickie w okresie letnim okresowo przesychają. Zwiększenie uwilgotnienia siedlisk przez utrzymanie wysokiego poziomu wody w glebie możliwe jest w przypadku hamowania odpływu zapasów wody zgromadzonych w okresie zimowym. Piętrzenie poziomu wody ma na celu zapobieganie dalszej degradacji dużych obszarów Brzezin Kapickich. Piętrzenie może odbyć się dzięki modernizacji oraz budowie nowych urządzeń hydrotechnicznych. W związku z tym konieczne jest wykonanie koncepcji lokalizacji piętrzeń na Kanale Kapickim. Niezbędne w tym celu jest wykonanie dokumentacji i uzyskanie wymaganych pozwoleń administracyjnych do jej wybudowania. Oprócz tego, planowane jest posadowienie nowej infrastruktury turystycznej, która umożliwi obserwowanie przyrody w otoczeniu Kanału Kapickiego w dogodnych i bezpiecznych warunkach. Niezbędne w tym celu jest wykonanie dokumentacji i uzyskanie wymaganych pozwoleń administracyjnych do jej wybudowania. Inwestycja z zakresu budownictwa hydrotechnicznego i infrastruktury technicznej jest przewidziana w treści Zadań Ochronnych dla Biebrzańskiego Parku Narodowego na lata 2015-2017. Zamówienie obejmuje: Przygotowanie dokumentacji do remontu dwóch istniejących zastawek oraz korony grobli wzdłuż Kanału Kapickiego wraz z uzyskaniem pozwolenia na prace remontowe lub pozwolenia na budowę, przygotowanie dokumentacji i projektów budowlanych dla 5 przetamowań, wraz z uzyskaniem pozwoleń na ich budowę. Wykonawca sporządzi dla przedmiotowego zadania m. in przygotowanie i uzgodnienie z Zamawiającym koncepcji lokalizacji 5 przetamowań na Kanale Kapickim w formie trwałych progów faszynowo kamiennych bądź podobnych budowli piętrzących, a także uzgodnienie lokalizacji uzupełnienia grobli biegnącej wzdłuż Kanału Kapickiego, dokumentację remontową dwóch istniejących na Kanale Kapickim zastawek piętrzących, których parametry oraz lokalizacja podane zostały w Załączniku 10 SIWZ, Załączniku 11 SIWZ oraz Załączniku 12 SIWZ. Dokumentacja zdjęciowa obiektów znajduje się w Załączniku 13 SIWZ. W razie, gdy wymagane będzie uzyskanie pozwolenia na budowę tych zastawek, w związku z m. in. koniecznością wprowadzenia istotnych modyfikacji do budowli, Wykonawca sporządzi odpowiednią dokumentację, na podstawie której uzyska niezbędne zezwolenia. Konstrukcja zastawki nr 2 musi zapewniać bezpieczne przejście po budowli dla ludzi, w związku z planowanym dojściem do infrastruktury turystycznej kładki i wieży widokowej, opinię geotechniczną dotyczącą warunków gruntowych pod budowlami piętrzącymi 2 zastawkami i 5 przetamowaniami, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych Dz. U. 2012 poz. 463. mapę sytuacyjno wysokościową do celów projektowych jeżeli będzie wymagana na obszarze zasięgu oddziaływania inwestycji, dokumentację profilu Kanału Kapickiego w zakresie pomiarów geodezyjnych, w zakresie wykreślenia profilu poprzecznego i podłużnego Kanału, z zaznaczeniem istniejących obiektów hydrotechnicznych. Wykonanie pomiarów odbędzie w zakresie niezbędnym do opracowania projektów budowli hydrotechnicznych i uzyskania pozwolenia na ich budowę. projekt budowlany oraz projekt budowlano wykonawczy planowanych budowli piętrzących, wraz z niezbędnymi uzgodnieniami umożliwiającymi realizację zadania inwestycyjnego, opracowanego zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i spełniającego wymagania rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1133 z późn. zm.) oraz z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.), informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, która posłuży do sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przedmiar robót i kosztorys nakładczy, kosztorys inwestorski, inwentaryzację drzew przeznaczonych do wycięcia, ze względu na prowadzenie budowy oraz ze względów bezpieczeństwa (drzewa osłabione, przechylone w kierunku budowli i szlaku turystycznego, wraz z informacją o własności działek, na których znajdują się drzewa przeznaczone do wycięcia). Zamawiający zastrzega, aby w przypadku, gdyby było to konieczne, Wykonawca sporządził inne niż ww. dokumenty, umożliwiające uzyskanie pozwolenia na budowę oraz rozpoczęcie robót budowlanych. Wykonawca z tego tytułu nie będzie rościł praw do dodatkowego wynagrodzenia, ponieważ wynagrodzenie podane przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Zamawiający wymaga, aby obiekty hydrotechniczne zastawki oraz przetamowania zostały odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem przez bobry, poprzez użycie odpowiednich materiałów i rozwiązań technicznych (np. zastosowania tworzyw sztucznych, obicia blachą). Zamawiający wymaga, aby lokalizacje obiektów hydrotechnicznych zostały przekazane przez Wykonawcę w formacie shp, w odwzorowaniu PUWG 1992. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wyznaczył geodezyjnie w terenie, w sposób trwały miejsca do posadowienia urządzeń piętrzących oraz uzupełnienia grobli biegnącej wzdłuż Kanału Kapickiego. Przedstawiciel Wykonawcy dokona przynajmniej 2 wizji terenowych wraz z przedstawicielem Zamawiającego w celu ustalenia koncepcji lokalizacji piętrzeń. Zamawiający upoważni pisemnie Wykonawcę do występowania w jego imieniu o wydawanie stosownych pozwoleń administracyjnych, umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych. Kopia każdego dokumentu, związanego z powyższymi czynnościami, zostanie przekazana niezwłocznie Zamawiającemu przez Wykonawcę. Wykonawca jest zobowiązany do konsultacji planowanej inwestycji z: Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Białymstoku, Starostą Monieckim, Burmistrzem Gminy Goniądz, Innymi zainteresowanymi wynikającymi z uwarunkowań inwestycji. Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do wykonania następujących czynności: w razie nałożenia obowiązku, sporządzenia raportów oddziaływania na środowisko i operatów wodnoprawnych. Zamawiający dopuszcza w takim przypadku przedłużenie terminu uzyskania niezbędnych zezwoleń do rozpoczęcia budowy urządzeń hydrotechnicznych. przygotowania i złożenia w imieniu Zamawiającego kompletnych wniosków z niezbędną dokumentacją do właściwego organu w celu uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających realizację robót. Wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami przed złożeniem do właściwego organu muszą uzyskać akceptację Zamawiającego. Wykonawca zapewni uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń do rozpoczęcia robót budowlanych. Wykonawca zapewni nadzór autorski w trakcie realizacji robót budowlanych (tj. od ich rozpoczęcia przez wykonawcę wyłonionego w trybie kolejnego zamówienia na ich budowę, do ich zakończenia). Zamawiający przewiduje maksymalnie 5 pobytów na budowie. W zależności od potrzeb, jakie wynikną w trakcie prowadzenia robót budowlanych Zamawiający będzie wzywał Wykonawcę do realizacji nadzoru autorskiego poprzez pobyt na budowie, liczba pobytów może być mniejsza niż 5. Zrealizowanie mniejszej liczby pobytów nie powoduje po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Pobyty na budowie będą rozliczane ceną jednostkową podaną w ofercie, stosownie do faktycznie zrealizowanych pobytów. W przypadku zmian w przepisach w okresie wykonywania opracowania, Wykonawca zobowiązuje się do uzyskania ewentualnych dodatkowych uzgodnień, wynikających z tych zmian w ramach ceny ofertowej. Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu w wersji papierowej oraz cyfrowej na nośniku elektronicznym - płyta CD DVD wszelkie składane wnioski, uzyskane decyzje oraz dokumentację projektową w formacie pdf oraz shp (dane przestrzenne). Przygotowanie projektów budowlanych wraz z uzyskaniem pozwoleń administracyjnych, niezbędnych do budowy infrastruktury turystycznej. Zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej: 2 drewnianych kładek turystycznych, miejsce posadowienia: ­działka ewidencyjna nr 933, obręb Wólka Piaseczna, gmina Goniądz, powiat moniecki. Klasyfikacja tej działki to nieużytek. Działka znajduje się w wieczystym użytkowaniu Biebrzańskiego Parku Narodowego, drewnianej wieży widokowej, miejsce posadowienia - działka ewidencyjna nr 933, obręb Wólka Piaseczna, gmina Goniądz, powiat moniecki. Opracowana dokumentacja posłuży do wykonania robót budowlanych na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego i obszarach Natura 2000, na których obowiązują przepisy ustawy o ochronie przyrody. Wstępna koncepcja dotycząca obiektów infrastruktury turystycznej znajduje się w Załączniku nr 9 SIWZ. W przypadku wydania negatywnej opinii geotechnicznej przez Wykonawcę, odnośnie możliwości bezpiecznego i stabilnego posadowienia infrastruktury turystycznej w planowanym przez Zamawiającego miejscu, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru innej lokalizacji, bez zmiany stawki ryczałtowej wynagrodzenia Wykonawcy. Po zmianie lokalizacji, Wykonawca opracuje dokumentację projektową i uzyska wszelkie stosowne pozwolenia, umożliwiające rozpoczęcie prac budowlanych. Na dokumentację projektową składa się: sporządzenie map zasadniczych sytuacyjno - wysokościowych do celów projektowych (w przypadku, gdy inwestycja będzie wymagać ich wykonania); projekt budowlany; projekt budowlano wykonawczy; Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych z opisem technologii wykonania projektowanych robót; przedmiar robót i kosztorys nakładczy; kosztorys inwestorski; sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, która posłuży do sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ). inwentaryzacja drzew przeznaczonych do wycięcia, ze względu na prowadzenie budowy oraz ze względów bezpieczeństwa (drzewa osłabione, przechylone w kierunku budowli i szlaku turystycznego, a także zasłaniające widok z wieży widokowej), wraz z informacją o własności działek, na których znajdują się drzewa przeznaczone do wycięcia. Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do wykonania następujących czynności: w razie potrzeby przygotowania i złożenia wniosków do urzędów gmin o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację inwestycji i decyzji o warunkach zabudowy, w razie nałożenia obowiązku, sporządzenia raportów oddziaływania na środowisko i operatów wodnoprawnych. Zamawiający dopuszcza w takim przypadku przedłużenie terminu uzyskania niezbędnych zezwoleń do rozpoczęcia budowy infrastruktury turystycznej. przygotowania i złożenia w imieniu Zamawiającego kompletnych wniosków z niezbędną dokumentacją do właściwego organu w celu uzyskania decyzji administracyjnych umożliwiających realizację robót. Wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami przed złożeniem do właściwego organu muszą uzyskać akceptację Zamawiającego, dostarczania na bieżąco Zamawiającemu kopii wszelkiej korespondencji związanej z uzyskaniem niezbędnych opinii, decyzji i uzgodnień. wyznaczenia geodezyjnie w terenie, w sposób trwały miejsca do posadowienia obiektów infrastruktury turystycznej. przekazania Zamawiającemu lokalizacji obiektów infrastruktury turystycznej w formie plików w formacie shp, w odwzorowaniu PUWG 1992. opracowania przez Wykonawcę i przekazania Zamawiającemu w wersji papierowej oraz cyfrowej na nośniku elektronicznym płyta CD DVD wszelkich składanych wniosków, uzyskanych decyzji oraz dokumentacji projektowej w formacie pdf oraz shp (dane przestrzenne). wykonywania nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych (tj. od ich rozpoczęcia przez wykonawcę wyłonionego w trybie kolejnego zamówienia na ich budowę, do ich zakończenia). Zamawiający przewiduje maksymalnie 5 pobytów na budowie. b) W zależności od potrzeb, jakie wynikną w trakcie prowadzenia robót budowlanych Zamawiający będzie wzywał Wykonawcę do realizacji nadzoru autorskiego poprzez pobyt na budowie, liczba pobytów może być mniejsza niż 5. Zrealizowanie mniejszej liczby pobytów nie powoduje po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Pobyty na budowie będą rozliczane ceną jednostkową podaną w ofercie, stosownie do faktycznie zrealizowanych pobytów. Wykonawca wg załącznika nr 1 SIWZ do ogłoszenia wskaże koszty związane z realizacją całego przedmiotu zamówienia. Wykonawca uwzględni w dokumentacji projektowej drogi technologiczno eksploatacyjne dla transportu materiałów, niezbędnych do realizacji budowy i eksploatacji infrastruktury hydrotechnicznej i turystycznej, w tym wskaże zakres niezbędnego przygotowania tych dróg. Wykonawca wskaże także proponowane miejsca składowania materiałów budowlanych. Przedmiot zamówienia musi odpowiadać wymaganiom Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do udzielenia gwarancji jakości oraz rękojmi za wady fizyczne i prawne wykonanej dokumentacji do czasu zakończenia realizacji zadania łącznie z okresem gwarancji tj.: nieodpłatnego usunięcia wszelkich wad i usterek w dokumentacji, stwierdzonych przez Zamawiającego w wyznaczonym terminie, nieodpłatnego uzupełnienia dokumentacji, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i w terminie przez niego wyznaczonym. Wymagania odnośnie zamawianej dokumentacji: Dokumentacja będzie służyć do opisu przedmiotu zamówienia, w oparciu o ustawę pzp, na prace budowlane, Dokumentacja projektowa nie może opisywać przedmiotu zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba, że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu lub nie można tego opisać za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, w inwentaryzacji robót oraz wykonaniu warunków wynikających z opinii (uzgodnień) z jednostkami. W takim przypadku należy uwzględnić zapis lub równoważne. Rozwiązania projektowe należy uzgadniać na bieżąco..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.20.00 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów 71.24.10.00 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy 71.32.20.00 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 71.35.19.00 - Usługi geologiczne, oceanograficzne i hydrologiczne 71.35.20.00 - Usługi badania podłoża 71.35.40.00 - Usługi sporządzania map .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Do wykonania przedmiotu zamówienia nie jest wymagane posiadanie określonych uprawnień, w związku z czym Zamawiający nie precyzuje tego warunku.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca wykonał co najmniej 2 opracowania (np. koncepcja programowo - przestrzenna, koncepcja rozwiązań technicznych lub projekt budowlany): budowy, przebudowy lub rozbudowy urządzeń hydrotechnicznych. Weryfikacja spełnienia tego warunku będzie dokonana w oparciu o wykazane w terminach jw. dotychczas zrealizowane przez Wykonawcę usługi w Załączniku nr 1 SIWZ Formularzu Ofertowym, w części Wykaz wykonanych usług, potwierdzające wykonanie co najmniej 2 opracowań oraz w oparciu o załączone dowody potwierdzające ich należyte wykonanie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Do wykonania przedmiotu zamówienia nie jest wymagane posiadanie określonych uprawnień, w związku z czym Zamawiający nie precyzuje tego warunku.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował przynajmniej: - jedną osobą o wykształceniu wyższym przyrodniczym, - jedną osobą o wykształceniu z zakresu hydrologii, - jedną osobą o uprawnieniach geodezyjnych, - jedną osobą posiadającą uprawnienia geologiczne, - jedną osobą o uprawnieniach budowlanych: Budowle hydrotechniczne: Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą o uprawnieniach budowlanych w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie, zgodnie z Rozporządzeniem z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278), lub jedną osobą o uprawnieniach bez ograniczeń do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie obejmującą projektowanie, sprawdzanie projektów architektoniczno-budowlanych i sprawowanie nadzoru autorskiego zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (jednolity tekst Dz. U. z 2013 poz. 1409), lub odpowiednie uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - ww. osoba powinna posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa (ustawa z dn. 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów - Dz. U. Nr 5 z 2001 poz. 42 z późn. zm.). Osoby posiadające uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej muszą posiadać specjalizację techniczno-budowlaną w zakresie obiektów budowlanych melioracji wodnych lub śródlądowych budowli hydrotechnicznych. Budowle infrastruktury turystycznej: Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą o uprawnieniach do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w ograniczonym zakresie lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniejszych przepisów. W celu wypełnienia tych warunków, Wykonawca przedstawi Wykaz osób, biorących udział w realizacji przedmiotu umowy - Załącznik nr 5 SIWZ, wraz ze wskazaniem ich kwalifikacji zawodowych. III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawcy zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę, zgodnie z treścią Załącznika nr 2 SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy Pzp,według wzoru-Załącznik nr 2 SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 0.95
  • 2 - Okres gwarancji - 0.05

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

.Przewiduje się możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy - w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - jeżeli wyżej wymienione zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę zamówienia publicznego. W takim przypadku każda ze stron umowy w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian, może zwrócić się do drugiej strony o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zamiany wynagrodzenia. 6. Ponadto przewiduje się możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy - w przypadku: a) Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowaną sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi zmianie może ulec termin realizacji umowy. Nowy termin zostanie przedłużony o czas przestoju spowodowane wyżej wymienionymi przyczynami. b) Zmiany albo rezygnacji przez Wykonawcę z podwykonawców z tym iż w przypadku podwykonawców biorących udział w realizacji umowy, o których mowa w art. 26 ust. 2b) ustawy pzp, za pomocą których wykonawca wykazał spełnianie warunków w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o których mowa w artykule 22 ust. 1 ustawy pzp, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia wymagania o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy pzp oraz części IV SIWZ w stopniu nie mniejszym niż wymagany w toku postępowania o udzielenie zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.biebrza.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba biebrzańskiego Parku Narodowego Osowiec-Twierdza 8 19-110 Goniądz,pokój nr 27.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.06.2015 godzina 12:00, miejsce: siedziba biebrzańskiego Parku Narodowego Osowiec-Twierdza 8 19-110 Goniądz ( sekretariat) pokój nr 14.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie udzielane w ramach realizacji projektu LIFE13 NAT/PL/000050 Renaturyzacja sieci hydrograficznej w Basenie Środkowym doliny Biebrzy. Etap II, współfinansowanego przez instrument finansowy LIFE+ Komisji Europejskiej, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz beneficjenta projektu - Biebrzański Park Narodowy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.