eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Remont fontanny Neptuna w Gdańsku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-04-20

Gdańsk: Remont fontanny Neptuna w Gdańsku
Numer ogłoszenia: 120787 - 2011; data zamieszczenia: 20.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: "Gdańskie Melioracje" Spółka z o.o. , ul. Łąkowa 35/38, 80-743 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3233400, faks 058 3012458.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gdmel.internetdsl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont fontanny Neptuna w Gdańsku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej projektów budowlanych i wykonawczych oraz wykonanie robót budowlanych dla inwestycji pod nazwą: Remont fontanny Neptuna w Gdańsku. 2. W skład przedmiotu zamówienia, o którym mowa w ust. 1 wchodzi: 1) wykonanie dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWiO), o których mowa w art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. nr 202 poz. 2072,ze zm.). 2) uzyskanie wymaganych opinii, sprawdzeń, uzgodnień i zatwierdzeń dokumentacji projektowej wymaganych przepisami prawa, w tym uzgodnienia z zamawiającym, oraz wojewódzkim konserwatorem zabytków w Gdańsku. 3) zapewnienie nadzoru autorskiego autora projektu w zakresie, o którym mowa w Ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2006r. nr 156, poz. 1118, z późn. zm.), 4) wykonanie robót budowlanych - wg. dokumentacji projektowej i STWiO i zgodnie z wytycznymi określonymi w programie funkcjonalno-użytkowym (załącznik do SIWZ) 5) wykonanie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia 6) wykonanie plansz zbiorczych urządzeń podziemnych 7) wykonanie dokumentacji powykonawczej, 8) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań, odbiorów, 9) opracowanie wymaganych instrukcji obsługi i eksploatacji, ze szkoleniem użytkownika, 10) sporządzenie w imieniu Zamawiającego wniosku w sprawie pozwolenia na budowę oraz uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, 3. Dokumentacja projektowa będzie się składała w szczególności z: 1) projektu budowlanego w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych, odpowiadającego wymogom art. 34 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. nr 120, poz. 1133), 2) projektów wykonawczych, 3) informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 4) plansz zbiorczych urządzeń podziemnych. 4. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych będą zawierały zbiory wymagań niezbędnych dla określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót i będą zawierać: specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót podstawowych, rodzaje robót według przyjętej systematyki lub grup robót. Wykonawca powinien wykorzystać istniejące już STWiO. Ponadto należy je opracować z uwzględnieniem podziału szczegółowego według Wspólnego Słownika Zamówień. 5. Dokumentację projektową oraz STWiO należy opracować z uwzględnieniem konieczności uzyskania pozwolenia na budowę. 6. Szczegółowe wymagania dotyczące zakresu i zawartości dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych zawiera program funkcjonalno-użytkowy a także wzór umowy stanowiące integralną część niniejszej SIWZ - załączniki do SIWZ oraz przepisy Ustawy Prawo Budowlane. 7. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać zamówienie zgodnie z dokumentacją składającą się na SIWZ, zawartą umową, oraz przepisami: 1) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2006r. nr 156, poz. 1118, z późn. zm.), 2) Ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. nr 162 poz.1568) 3) Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, 4) innych przepisów oraz norm wskazanych w Programie funkcjonalno-użytkowym, 5) właściwych przepisów bhp i ppoż. 8. Sposób przekazania zamawiającemu dokumentacji projektowej i STWiO (w tym ilość egzemplarzy) określa wzór umowy. 9. Wykonawca zapewni gwarancję na wady fizyczne zmniejszające wartość użytkową, techniczną i estetyczną wykonanych robót, wbudowanych urządzeń i dostarczonego wyposażenia, na okres pięciu lat od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. 10. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: - demontaż figury i czaszy - transport do pomieszczeń konserwatorskich - wymiana orurowania i dysz w figurze - remont czaszy (likwidacje spękań, demontaż starej okładziny z blachy ołowianej i wykonanie nowej okładziny wewnętrznej czaszy z tworzywa) - demontaż starych urządzeń technologicznych i orurowania w podziemiu - izolacja i naprawa murów podziemia - wykonanie posadzki w podziemiu (cegła lub klinkier z wypełnieniem spoin piaskiem) wraz z rurociągiem odwadniającym, (kratka spustowa i odprowadzenie do kanalizacji) - montaż nowych urządzeń technologicznych i urządzeń sterowniczych - montaż orurowania z urządzeniami odcinającymi i zaporowymi - montaż rozdzielacza - montaż oświetlenia i zabezpieczeń w podziemiu fontanny - przebudowa włazu do podziemia - ukształtowanie nawierzchni wokół fontanny - wykonanie nowego oświetlenia fontanny - montaż czaszy i figury Neptuna - Wykonawca w czasie realizacji prac winien wykonywać dokumentację konserwatorską powykonawczą (opis + zdjęcia) ukazującą stan przed, w trakcie i po konserwacji obiektu.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 79.93.00.00 - Specjalne usługi projektowe 45.26.25.10 - Roboty kamieniarskie 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 30.000 PLN (trzydzieści tysięcy PLN)

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 1) jedną robotą polegającą na konserwacji fontanny wykonanej z marmuru z wapienia bitumicznego (wpisanej do rejestru zabytków) wraz z detalem kamiennym, 2) jedną robotą polegającą na konserwacji elementów metaloplastycznych na zabytkowej fontannie (wpisanej do rejestru zabytków) 3) Łączny koszt wykonanych robót dla p. 1 i p. 2 winien wynosić minimum 200.000,00 zł. 4) jedną pracą polegającą na zaprojektowaniu (PB i PW) technologii fontanny wraz z dostawą i montażem urządzeń do zaprojektowanego rozwiązania na kwotę min. 1.000.000,00 zł 5) Do oferty należy dołączyć referencje lub inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie prac konserwatorskich na roboty opisane pkt 1, 2 i 4.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga aby prace konserwatorskie po zdemontowaniu figury Neptuna i czaszy fontanny wykonywane były na terenie Miasta Gdańska. Wykonawca mający swą siedzibę poza terenem Gdańska winien do oferty dołączyć umowę najmu pomieszczeń lub jej przyrzeczenie w których wykonywał będzie prace konserwatorskie. Pomieszczenia te muszą być zamknięte, ogrzewane, zapewniające odpowiednie warunki mikroklimatu, stwarzające przeprowadzenie właściwych procesów technologicznych

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności kierownikami robót budowlanych, legitymującymi się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi wymaganymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.), lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności, spełniającymi następujące wymogi: 1. Kierownik prac konserwatorskich musi posiadać tytuł zawodowy magistra, uzyskany po ukończeniu wyższych studiów w zakresie konserwacji i restauracji elementów i detali architektonicznych. Winien wykazać się minimum 10-letnią praktyką zawodową w zakresie konserwacji zabytków nieruchomych, w tym 3 lata prac przy konserwacji zabytkowych fontann. Kierownik prac winien posiadać praktykę przy konserwacji elementów metaloplastycznych. 2. Kierownik robót w zakresie technologii fontann winien wykazać się uprawnieniami budowlanymi w zakresie instalacji i sieci sanitarnych, przynależnością do PIIB oraz co najmniej 3 letnią praktyką zawodową w tym przynajmniej jedną pracą przy budowie lub remoncie fontanny

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.: 1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż 500 000 ,-(słownie: pięćdziesiąt tysięcy) PLN, 2) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na minimalną sumę ubezpieczenia 500.000,-(słownie: pięćdziesiąt tysięcy ) PLN;

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany umowy 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić w następujących przypadkach : 2. Zmian nie dotyczących treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy 3. Zmian korzystnych dla zamawiającego których konieczność wprowadzenia wynika z okoliczności ,których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy . 4. Przesunięcia terminu wykonania przedmiotu umowy jeżeli z przyczyn od wykonawcy niezależnych .których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy , nie jest możliwe dotrzymanie terminu wykonania przedmiotu umowy. 5. Przesunięcia terminu wykonania przedmiotu umowy ze względu na konieczność wykonania robót dodatkowych koniecznych, o ile nie jest możliwe równoległe wykonywanie robót. 6. Dopuszczalnej prawem zmiany stron umowy lub oznaczenia stron umowy , 7. Wprowadzenia lub zmiany podwykonawcy robót. 8. Zmiany wynagrodzenia w następstwie zmiany przepisów o podatku od towarów i usług (VAT) 9. Zmiany w zakresie przedmiotu zamówienia jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian jest skutkiem zmiany przepisów prawa. 10. Wynagrodzenie umowne może ulec zmianie w przypadku ograniczenia przez zamawiającego zakresu przedmiotu umowy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 11. Strona występująca o zmianę postanowień umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności ,o których mowa wyżej. Wniosek o zmianę postanowień umowy musi być wyrażony na piśmie. 12. Zmiana umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności . 13. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT należne wykonawcy z tytułu wykonania przedmiotu umowy wynagrodzenie zostanie ustalone z uwzględnieniem stawki podatku wynikającej z obowiązujących przepisów. Zmiana wysokości wynagrodzenia dotyczyć będzie robót wykonanych po dacie podpisania aneksu

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gdmel.internetdsl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gdańskie Melioracje sp. z o.o. w Gdańsku, ul. Łąkowa 35/38, 80-743 Gdańsk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.05.2011 godzina 14:30, miejsce: Gdańskie Melioracje sp. z o.o. w Gdańsku, ul. Łąkowa 35-38, 80-743 Gdańsk - sekretariat pok. 7, I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.