eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krosno › Przebudowa i rozbudowa obwodnicy miasta Krosna w ciągu drogi krajowej nr 28 na odcinku od km 226+594 do km 237+962 wraz z dobudową drugiej jezdni - 1 etap - zamówienie uzupełniające



Ogłoszenie z dnia 2015-05-20

Krosno: Przebudowa i rozbudowa obwodnicy miasta Krosna w ciągu drogi krajowej nr 28 na odcinku od km 226+594 do km 237+962 wraz z dobudową drugiej jezdni - 1 etap - zamówienie uzupełniające
Numer ogłoszenia: 119612 - 2015; data zamieszczenia: 20.05.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Krosno, ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 306, faks 13 47 43 306.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i rozbudowa obwodnicy miasta Krosna w ciągu drogi krajowej nr 28 na odcinku od km 226+594 do km 237+962 wraz z dobudową drugiej jezdni - 1 etap - zamówienie uzupełniające.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: I. 1. Wymiana istniejącego krawężnika betonowego wraz z wymianą konstrukcji nawierzchni chodnika przy ul. Rzeszowskiej na odcinku od km 0+003,75 do km 0+102,00 strona lewa. 2. Zmiana konstrukcji nawierzchni zatoki autobusowej w km 1+603,80 strona lewa z nawierzchni bitumicznej na nawierzchnię betonową wraz z korektą geometrii zatoki. Wymiana istniejącego krawężnika betonowego wraz z wymianą konstrukcji nawierzchni istniejącego chodnika przy ul. Podkarpackiej na odcinku od km 1+520,33 do km 1+634,16 jezdnia lewa. 3. Zmiana konstrukcji nawierzchni zatoki autobusowej w km 229+133,53 strona prawa z nawierzchni bitumicznej na nawierzchnię betonową. Wymiana istniejącego krawężnika betonowego wraz z wymianą konstrukcji nawierzchni chodnika przy ul. Podkarpackiej na odcinku od km 229+112,28 do km 229+163,12 jezdnia prawa. 4. Wprowadzenie zmiany w zakresie robót brukarskich polegające na wykonaniu bezpiecznika szerokości 0,70m zamiast chodnika przy krawędzi jezdni ul. Podkarpackiej na odcinku od km 228+979,05 do km 229+022,48 strona prawa oraz wymiana krawężnika, wykonanie bezpiecznika o szerokości 0,70m i montaż wygrodzenia łańcuchowego na odcinku od km 228+952.21 do km 228+973,59 strona prawa. Poprawa równości nawierzchni istniejącego chodnika na w/w odcinkach. II. 1. Regulacja wysokościowa istniejącej nawierzchni chodników wzdłuż ul. Bieszczadzkiej, wraz ze wzmocnieniem podbudowy na całej powierzchni przebudowywanej nawierzchni. 2. Wymiana konstrukcji nawierzchni zjazdów indywidualnych i publicznych. 3. Wymiana konstrukcji nawierzchni chodników w rejonie przejść dla pieszych. III. Konieczność uzupełnienia dla skoordynowania /w ramach realizowanej inwestycji przebudowy i rozbudowy obwodnicy miasta w ciągu DK28/etap: I. Ilb, akomodowanej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic: Podkarpacka -Tysiąclecia, ul. Podkarpacka -Krakowska - Popiełuszki , ul. Al. Pawła Jana II - Bema - Rzeszowska , poprzez wykonanie uzupełniających pętli indukcyjnych oraz łączących kabli akomodacyjnych do sterownika w jedno otworowej kanalizacji kablowej ze studniami SK-1 oraz oprogramowanie sterowników..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.09.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum firm: Lider - RBDiM w Krośnie Sp. z o.o., Partner - PRID w Krośnie S.A., PRDM Sp. z o.o. w Jaśle, PRDiM Sp. z o.o. w Sanoku, ul. Tysiąclecia 38, 38-400 Krosno, kraj/woj. podkarpackie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 245524,67 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 301995,34

  • Oferta z najniższą ceną: 301995,34 / Oferta z najwyższą ceną: 301995,34

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielania, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Zamawiający zawarł informację o przewidywanych zamówieniach uzupełniających (do 10% wartości zamówienia podstawowego) w ogłoszeniu o zamówieniu oraz dodatkowo w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - zgodnie z art. 36 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. Roboty objęte zamówieniem uzupełniającym polegają na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, których udzielono w zamówieniu podstawowym, a ich wartość nie przekracza 10% wartości zamówienia podstawowego. Umowa na realizację zamówienia podstawowego została zawarta w październiku 2013r. (postępowanie przeprowadzono w trybie przetargu nieograniczonego). Uzasadnienie faktyczne: I. Ad. 1 W stanie istniejącym nawierzchni przedmiotowego chodnika posiada liczne nierówności i deformacje, wynikające z braku nośności istniejącej podbudowy i lokalnych zaniżeń krawężników i obrzeży. Nawierzchnia bitumiczna nie daje możliwości poprawy tych nierówności bez konieczności wymiany pełnej konstrukcji nawierzchni. Dodatkowo stan istniejących krawężników kwalifikuje je do wymiany. W związku z prowadzonymi pracami związanymi z wymianą warstw bitumicznych nawierzchni na jezdni ulicy uzasadnionym jest rozbiórka istniejącego krawężnika i nawierzchni chodnika i wykonanie w-wy ulepszonego podłoża i w-wy odprężającej również pod ławą krawężnika oraz wykonanie chodnika z pełną wymianą konstrukcji nawierzchni. Wymiana krawężnika na nowy stworzy lepszy opór dla krawędzi nawierzchni co wydłuży jej trwałość. Dodatkowo wprowadzone zmiany pozwolą na dostosowanie wysokościowe chodnika w nawiązaniu do projektowanego ukształtowania jezdni ulicy (jednakowe odsłonięcie 12cm, spadek poprzeczny 2%), a wprowadzenie kostki brukowej czerwonej na krawędzi chodnika i płytek ryflowanych na krawędzi zatoki autobusowej ułatwi czytelność rozwiązania i znacząco poprawi bezpieczeństwo i komfort ruchu pieszych również niepełnosprawnych. Powyższy zakres robót stanowi roboty uzupełniające względem Kontraktu (Kosztorys Ofertowy Nr 1). Ad. 2 i 3 Zaproponowana zmiana nawierzchni na zatokach autobusowych podyktowana jest względami bezpieczeństwa ruchu i tendencją do ujednolicenia rozwiązań projektowych na całym zakresie przebudowy DK nr 28. Nawierzchnia betonowa koloru czerwonego zatok jest rozwiązaniem bardzo czytelnym pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Kolor i rodzaj nawierzchni wyróżniają miejsce zatrzymywania autobusów w przekroju jezdni. Zatoka w km 1+603,80 strona lewa w stanie istniejącym posiada szerokość 2,50-2,80m, w związku z tym przy zmianie konstrukcji nawierzchni koniecznym jest wprowadzenie korekty geometrii zatoki, tak aby szerokość wynosiła min.3,00m a zatoka posiadała wymaganą przepisami długość(20,0m) i pochylenia skosów (1:8 i 1:4). Nawierzchnia na zatoce autobusowej po stronie prawej będzie miała spadek poprzeczny 2% skierowany w stronę krawędzi jezdni, w związku z powyższym, w celu poprawy warunków odprowadzenia wody z jezdni i zatoki zaproponowano ułożenie ścieku z 4 rzędów kostki brukowej betonowej wg rozwiązania projektowego z Etapu II. Zmiana sposobu odwodnienia pociąga za sobą zmianę lokalizacji i ilości studzienek ściekowych. Powyższy zakres robót stanowi roboty zamienne względem Kontraktu (Kosztorys Ofertowy Nr 2). Stan techniczny krawężników i nawierzchni chodników (również na długości zatok autobusowych) kwalifikuje je do wymiany. Powierzchnia chodników posiada liczne deformacje wynikające z niewystarczającej nośności podbudowy. Wymiana nawierzchni chodników z wprowadzeniem standardów rozwiązań projektowych tj. kostka czerwona przy krawężniku i płytki ryflowane dotykowe (zamiennie 4 rzędy kostki integracyjnej koloru żółtego) na długości peronów przystankowych zatok, to rozwiązania znacząco wpływające na bezpieczeństwo ruchu pieszych, jest to również rozwiązanie wynikające z potrzeb osób niepełnosprawnych. Wymiana nawierzchni chodników wraz z wymianą krawężników stanowi roboty uzupełniające względem Kontraktu (Kosztorys Ofertowy Nr 3 i 4). Ad. 4 W stanie istniejącym chodnik na przedmiotowym odcinku zlokalizowany jest w odsunięciu od krawędzi ulicy wynoszącym ok. 2,00m. Stan techniczny chodnika uznano za dobry, wymagający jedynie miejscowej poprawy ułożenia kostki i odcinkowej wymiany obrzeży. Chodnik ten wykonany został po 2009r. i w związku z tym nieuzasadnionym wydaje się jego całkowita rozbiórka i wykonanie nowego przy krawędzi jezdni, tym bardziej, że chodnik odsunięty od krawędzi jedni jest rozwiązaniem bardziej korzystnym pod względem bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych. Proponuje się wykonanie bezpiecznika o nawierzchni z kostki brukowej betonowej i szerokości 0,70m przy krawędzi jezdni, co pozwoli na uporządkowanie przekroju drogi i nadanie mu charakteru przekroju ulicznego. Po 2009r. wykonany został również chodnik na odcinku od km 228+952.21 do km 228+973,59, jednak stan techniczny krawężnika nie pozwala na jego pozostawienie jak również inne ukształtowanie wysokościowe niż projektowana krawędź jezdni, kwalifikuje go do wymiany. Proponowane wykonanie bezpiecznika szerokości 0,70m, pozwoli na zniwelowanie tej różnicy wysokości. Lokalizacja chodnika w odległości mniejszej niż 5,00m od krawędzi drogi krajowej wymaga zastosowania wygrodzenia od strony jezdni, w związku z powyższym należy zaprojektować wygrodzenie również na odcinku powyższego chodnika. Proponowane zmiany podyktowane są względami ekonomicznymi i bezpieczeństwa ruchu i stanowią roboty zamienne względem Kontraktu (Kosztorys Ofertowy Nr 5), za wyjątkiem wygrodzenia łańcuchowego stanowiącego roboty uzupełniające (Kosztorys Ofertowy Nr 6). Podsumowanie: Opisane powyżej roboty uzupełniające: - zostaną zlecone dotychczasowemu Wykonawcy robót - wartość zamówienia uzupełniającego nie przekroczy 10% wartości zamówienia podstawowego - zamówienie uzupełniające stanowi powtórzenie tego samego rodzaju zamówienia - wszystkie niezbędne rodzaje robót występują w Kontrakcie - Zamawiający przewidywał na etapie przygotowania SIWZ wykonanie powyższego zakresu robót Roboty określone jako zamienne nie wykraczają poza zakres pierwotny zamówienia, wprowadzają jedynie odmienne rozwiązania w stosunku do rozwiązania przewidzianego w pierwotnym opisie przedmiotu zamówienia. SIWZ przewidywał możliwość wprowadzenia takich robót w ramach Kontraktu. Proponowane zmiany wpłyną korzystnie na realizowane zadanie, podnosząc standard rozwiązania. II. Ad. 1 W stanie istniejącym nawierzchni przedmiotowego chodnika posiada liczne nierówności i deformacje, wynikające z braku nośności istniejącej podbudowy i lokalnych zaniźeń krawężników i obrzeży. W związku z prowadzonymi pracami związanymi z wymianą konstrukcji nawierzchni na jezdni ulicy wraz z wymianą krawężników uzasadnionym jest rozbiórka istniejącej nawierzchni chodnika na całej jego szerokości. Pozwoli to na zastosowanie jednolitego pochylenia poprzecznego na całym odcinku przebudowywanej jezdni i przebudowywanych chodników, z jednorodnym odsłonięciem krawężników. Jest to bardzo ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa pieszych i pojazdów, oraz znacząco poprawia warunki odwodnienia powierzchniowego przekroju drogi. Proponuje się wzmocnienie podbudowy chodnika, poprzez wykonanie dwóch warstw podbudowy po 10cm grubości każda: warstwy z kruszywa naturalnego, pochodzącej z rozbiórki istniejącej podbudowy oraz w-wy z kruszywa łamanego. Dodatkowo ze względu na dobry stan kostki proponuje się odtworzenie nawierzchni z kostki pochodzącej z rozbiórki, a niedobór związany z konieczności wymiany uszkodzonych elementów pokryć poprzez wykonanie nowej nawierzchni na zjazdach i przejściach dla pieszych. Ad. 2 i 3 Zaproponowana zmiana nawierzchni na zjazdach (zastosowanie kostki betonowej koloru czerwonego) ma służyć poprawie czytelności rozwiązania sytuacyjnego i widoczności zjazdów. Ad. 4 Zastosowanie innego rodzaju nawierzchni na przejściach dla pieszych (kostka brukowa kamienna koloru czerwonego z płytkami dotykowymi ryflowanymi) to rozwiązanie znacznie poprawiające czytelność rozwiązania, warunki bezpieczeństwa ruchu oraz jest rozwiązaniem wychodzącym naprzeciw potrzebom osób niepełnosprawnych. Chodnik w rejonie przejścia dla pieszych będzie wykonany w taki sam sposób jak wszystkie inne przejścia dla pieszych na DK nr 28 realizowane w ramach Etapu II, Ilb i V. Podsumowanie: Opisany powyżej zakres robót stanowi roboty uzupełniające, które: - zostaną zlecone dotychczasowemu Wykonawcy robót, - wartość zamówienia uzupełniającego nie przekroczy 10% szacunkowej wartości zamówienia podstawowego, - zamówienie uzupełniające stanowi powtórzenie tego samego rodzaju zamówienia - wszystkie niezbędne rodzaje robót występują w Kontrakcie; - Zamawiający przewidywał wykonanie powyższego zakresu robót na etapie przygotowania SIWZ, a jego konieczność wykonania wynikała z przeprowadzonej inwentaryzacji stanu istniejącego na potrzeby Raportu otwarcia. III. Objęcie programem koordynacji i monitoringu sygnalizacji świetlnych skrzyżowań DK 28 -Krakowska -Popiełuszki. DK 28 -Tysiąclecia oraz DK 28- Rzeszowska -Bema Budowa, a także budowa dodatkowego wlotu łącznika na skrzyżowaniu ul. Podkarpacka - Tysiąclecia do planowanego połączenia z ul. Popiełuszki, generuje wykonanie robót uzupełniających tj. budowę dla każdego skrzyżowania oddzielnie: uzupełniających pętli indukcyjnych, kabli łączących do sterowników, odcinków jednootworowej kanalizacji kablowej ze studniami SK-1 oraz koniecznego oprogramowania sterowników. Powyższe roboty uzupełniające związane są ze stosowaną obecnie technologią dot. akomodacji sygnalizacji świetlnej i są niezbędne do skoordynowania sygnalizacji świetlnej na w/w skrzyżowaniach. Powyższa zmiana została przewidziana na etapie przygotowania SIWZ, uzyskała akceptację Projektanta pełniącego Nadzór Autorski i została wyceniona na podstawie cen jednostkowych z kosztorysu ofertowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.