eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Orneta › Modernizacja drogi gminnej 115516N łączącej drogi powiatowe 2744N i 2757N oraz odcinków tych dróg w Ornecie.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-04-08

Orneta: Modernizacja drogi gminnej 115516N łączącej drogi powiatowe 2744N i 2757N oraz odcinków tych dróg w Ornecie.
Numer ogłoszenia: 118668 - 2014; data zamieszczenia: 08.04.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Orneta , pl. Wolności 26, 11-130 Orneta, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 2421116, faks 055 2422990.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.orneta.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja drogi gminnej 115516N łączącej drogi powiatowe 2744N i 2757N oraz odcinków tych dróg w Ornecie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest modernizacja drogi gminnej 115516N łączącej drogi powiatowe 2744N i 2757N oraz odcinków tych dróg w Ornecie 2.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Roboty branży drogowej obejmujące: a)roboty przygotowawcze - ulica Dworcowa, Łącznikowa, Przemysłowa w zakresie: b)roboty nawierzchniowe - ulica Dworcowa, Łącznikowa, Przemysłowa, miejsca postojowe przy ul. Przemysłowej, zatoka autobusowa ul. Dworcowa w zakresie: a. rozbiórki nawierzchni z trylinki ulica Łącznikowa i Przemysłowa b. frezowania nawierzchni bitumicznej ul. Dworcowa c. wykonania wykopów pod projektowane elementy drogowe, wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne ulic, miejsc postojowych d. remontu cząstkowego odkrytej nawierzchni z kamiennej kostki brukowej - ul. Dworcowa e. wykonania warstw konstrukcyjnych nawierzchni ulic Dworcowa, Łącznikowa i Przemysłowa, zatoki autobusowej przy ul. Dworcowej i miejsc postojowych przy ul. Przemysłowej : c)krawężniki i obrzeża - ulica Dworcowa, Łącznikowa, Przemysłowa w zakresie: a. rozbiórki istniejących obrzeży betonowych, krawężników betonowych i kamiennych b. wykonania nowych obrzeży betonowych i krawężników betonowych d) chodniki i zjazdy - ulica Dworcowa, Łącznikowa, Przemysłowa w zakresie a. rozbiórki istniejących chodników i zjazdów b. wykonania warstw konstrukcyjnych nawierzchni chodników i zjazdów e) montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w ciągu ulic Dworcowa, Łącznikowa i Przemysłowa w zakresie wykonania : a. znaków drogowych b. przejść dla pieszych c. progów zwalniających d. barier ochronnych 2) Roboty branży sanitarnej obejmujące: a) wykonanie kanalizacji deszczowej w ciągu ulic: Dworcowa, Łącznikowa i Przemysłowa w zakresie: a. wykonania robót rozbiórkowych i odtworzeniowych dróg b. wykonania robót ziemnych c. wykonania robót montażowych 3) Wykonanie wszelkich robót budowlanych, usług, prac pomocniczych i towarzyszących, badań itp niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia w okresie jego realizacji oraz w okresie gwarancji i rękojmi wymienionych w § 1 ust.3 Projektu umowy Rozdziału IV SIWZ i pkt 4 Opisu przedmiotu zamówienia Rozdziału III SIWZ 3. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został przedstawiony za pomocą: 1) Dokumentacji projektowej Rozdziału VII SIWZ 2) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót Rozdziału VI SIWZ 3) Opisu przedmiotu zamówienia Rozdziału III SIWZ 4) Przedmiaru robót Rozdziału V SIWZ Uwaga: Przedmiary robót Rozdziału V SIWZ stanowią element pomocniczy, poglądowy, informacyjny, wspomagający wycenę robót budowlanych i obliczenie ceny oferty. Przedmiary robót służy tylko do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia i nie stanowią podstawy do wyliczenia ceny oferty i późniejszego rozliczania Umowy..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp . Wielkość zamówienia uzupełniającego do 50 % wartości zamówienia podstawowego. Przewidywany zakres zamówienia uzupełniającego to m.in. wykonanie II etapu kanalizacji deszczowej w ciągu ul. Dworcowej (od skrzyżowania z ul. Łącznikową)

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.23.32.80 - Wznoszenie barier drogowych 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.23.32.61 - Roboty budowlane w zakresie przejść dla pieszych 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.09.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium Wysokość wadium 20 000 zł

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW tj. - oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej: a) jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie dróg (drogi) lub/i ulic (ulicy) o nawierzchni bitumicznej, o łącznej długości wykonanej w ramach 1 umowy min. 0,800 km oraz b) jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie sieci kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o łącznej długości wykonanej w ramach 1 umowy min. 0,500 km oraz łączna wartość w/w robót budowlanych (lit. a)+ lit b)) nie mniejsza niż 1 500 000 zł brutto Zamawiający dopuszcza wykonanie w/w robót budowlanych wykazanych w lit. a) i lit b) w ramach jednej umowy lub w osobnych 2 umowach . Łączna wartość w/w robót budowlanych (lit. a)+ lit b)) w ramach jednej umowy lub w osobnych 2 umowach nie może być mniejsza niż 1 500 000 zł brutto. Wykazane przez Wykonawcę roboty budowlane muszą być zakończone i odebrane przez ich zleceniodawców. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w § 6 ust. 1 pkt 1 i 2 IDW tj - oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ - wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania sporządzonego wg Załącznika nr 4 do IDW oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót budowlanych określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW tj. - oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że dysponuje lub będzie dysponował osobami które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w szczególności osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia posiadającymi następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie tj. a)co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy, posiadającą co najmniej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa oraz posiadającą doświadczenie w sprawowaniu funkcji kierownika budowy i/lub kierownika robót drogowych lub sanitarnych w realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie dróg (ulic) lub co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie, rozbudowie lub przebudowie sieci kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej . b)co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót drogowych posiadającą co najmniej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa oraz posiadającą doświadczenie w sprawowaniu funkcji kierownika budowy i/lub kierownika robót drogowych w realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie dróg (ulic) c)co najmniej jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót sanitarnych , posiadającą co najmniej: uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów Prawa Budowlanego lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub uprawniają do sprawowania samodzielnej funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, oraz posiadającą doświadczenie w sprawowaniu funkcji kierownika budowy i/lub kierownika robót sanitarnych w realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie, rozbudowie lub przebudowie sieci kanalizacji deszczowej i/lub kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej . UWAGA: 1)Zamawiający dopuszcza możliwość połączenie wyżej wskazanych funkcji (1 osoba może pełnić funkcję wymienioną w lit.a) i/lub lit.b) i/lub lit. c)) pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. 2)Zamawiający, określając wymogi dla w/w osób (tj. wymienionych lit. a), b) i c)) w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych wymaga uprawnień budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1409 ze zm. ) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2006 nr 83 poz. 578 ze zm.). Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 nr 63, poz. 394) umożliwiające wykonywanie tych samych czynności do wykonania, których w aktualnym stanie prawnym upoważniają uprawnienia budowlane tej specjalności . Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w § 6 ust. 1 pkt 1, 3 i 4 IDW tj - oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ - wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego wg załącznika nr 5 do IDW - oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wymienione w załączniku nr 5 do IDW, posiadają wymagane uprawnienia budowlane sporządzonego wg załącznika nr 6 do IDW

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW tj. - oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych sporządzonego wg Załącznika nr 2 do IDW Rozdziału II SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca wskazuje w wykazie roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia opisanego w pkt. III.3.2 niniejszego ogłoszenia.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Formularz oferty sporządzony wg Załącznika nr 1 do IDW Rozdziału II SIWZ 2) Dowód wniesienia wadium 3) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego ( jeżeli dana sytuacja dotyczy wykonawcy) 4) Wykaz części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom według załącznika nr 7 do IDW Rozdziału II SIWZ 5) Zastrzeżenie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji sporządzone wg załącznika nr 8 do IDW Rozdziału II SIWZ 6) Zestawienie elementów przedmiotu zamówienia sporządzone zgodnie z § 12 IDW Rozdziału I SIWZ wg załącznika nr 10 do IDW Rozdziału II SIWZ:

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania czynności prawnej polegającej na zmianie postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 2. Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy: 1) Konieczność zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia z uwagi na: a)wystąpienie w trakcie realizacji przedmiotu Umowy robót dodatkowych zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp lub zamiennych opóźniających lub wstrzymujących realizację zamówienia podstawowego objętego Umową , mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jego realizacji b)konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w trakcie realizacji przedmiotu Umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy c)wystąpienia niemożliwych do przewidzenia kolizji technicznych związanych z uzbrojeniem terenu niezaznaczonych w dokumentacji technicznej, za które nie ponosi odpowiedzialności Wykonawca, d)działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji przedmiotu zamówienia z powodów niezawinionych przez Wykonawcę, e)działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności utrudniającej wykonanie robót, w tym przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbioru. f) przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof utrudniające wykonanie robót, w tym przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbioru, Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę g)wystąpienia wykopalisk archeologicznych uniemożliwiających wykonanie robót, znalezienia na terenie budowy przedmiotów wybuchowych i niebezpiecznych pochodzenia wojskowego lub szczątków zwłok ludzkich, których termin usuwania będzie miał wpływ na termin realizacji robót przedmiotu zamówienia h)nie przekazanie placu budowy w terminie do 30 dni od daty podpisania umowy, i)zmiany prawa o charakterze bezwzględnie obowiązującym - powodująca konieczność wydłużenia procesu budowlanego (dodatkowe czynności prawne i faktyczne nakazane prawem nie występujące w dacie zawarcia umowy, chyba, że w/w zmiany prawa winny być znane stronom w sytuacji odłożonego ich wejścia w życie - vacatio legis, j) wystąpienia innych uzasadnionych okoliczności, nie powstałych z winy bądź zaniedbania Wykonawcy lub których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, W przypadku wystąpienia którejkolwiek z w/w okoliczności termin realizacji przedmiotu zamówienia może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności tj o okres opóźniający lub wstrzymujący realizację zamówienia potwierdzony przez Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 2)Zmianę wynagrodzenia wykonawcy w przypadku: a)wystąpienia robót zamiennych (zamiennych rozwiązań technologicznych, zamiennych materiałów i urządzeń) b)zmniejszenia zakresu przedmiotowego zamówienia, w szczególności na skutek: - ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy o którym mowa w ppkt 3 - konieczności uwzględnienia wpływu innych przedsięwzięć i działań powiązanych z zamówieniem - w szczególności zmniejszenia zakresu przedmiotowego zamówienia w branży sanitarnej i/lub drogowej w związku z wykonaniem części robót w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej 513 lub budowy infrastruktury w strefie przedsiębiorczości itp - odstąpienia od realizacji jakiegokolwiek zakresu robót budowlanych objętych zamówieniem w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający nie przewidywał; W/w sytuacjach Zamawiającemu przysługuje prawo do zmniejszenia wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawcy, o wartość której wysokość zostanie wyliczona na podstawie cen jednostkowych robót lub cen czynników produkcji (R, M, S, Ko, Z, Kz) przyjętych z kosztorysu ofertowego Wykonawcy opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej i ilości faktycznie zmniejszonego zakresu rzeczowego robót przedmiotu zamówienia. W takim przypadku Wykonawca nie będzie wnosił roszczeń w stosunku do Zmawiającego z tytułu utraconego przychodu, zysku lub innych korzyści jakie mógł odnieść realizując pełen zakres robót opisanych Umową. c)zmiany stawki podatku VAT 3)Ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy w sytuacji, gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu Umowy tzw roboty zaniechane. 4)Zmianę warunków płatności określonych w § 6 Projektu Umowy Rozdziału IV SIWZ w przypadku posiadania przez Zamawiającego środków finansowych tj zwiększenia % wynagrodzenia płatnego na podstawie faktur przejściowych max do 90%. 5) Konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu Umowy, 6) Zmiana Przedstawicieli stron na budowie po stronie wykonawcy, w następujących przypadkach: a)śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, b)niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, c)jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy, Powyższa zmiana wymaga pisemnej zgody Zamawiającego. Nowa osoba musi spełniać wymagania określone w § 5 ust.2 pkt 3 Rozdziału I SIWZ (IDW) dla pełnienia danej funkcji na dzień składania ofert. 7) Zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy dotyczącej podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art.26 ust.2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1. Wykonawca jest obowiązany wykazać, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 8) Zmianę w zatrudnieniu podwykonawców w przypadku, gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona umowę osobiście w zakresie zgodnym ze SIWZ oraz zmiany osobowej podwykonawców oraz zakresu podwykonawstwa, 9) Oznaczenie stron umowy, wyłącznie w wyniku dozwolonego w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych następstwa prawnego albo zmiany nazwy lub innego oznaczenia strony (firmy) wynikającego z prawa albo dozwolonych prawem czynności powodujących taką zmianę. 10) Powstanie rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony; 11) Konieczność wprowadzenia zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a są one korzystne dla Zamawiającego 3. Niezależnie od powyższych zmian, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych Umowy oraz zmian będących następstwem zmian danych stron ujawnionych w rejestrach publicznych, a także zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji przedmiotu Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność przedmiotu Umowy. W takiej sytuacji, Zamawiający i Wykonawca wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe jego brzmienie bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu Umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu Umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: orneta-umig.bip-um.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta , Plac Wolności 26 - Stanowisko d/s Zamówień publicznych (kam.A- parter)..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.04.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta, Plac Wolności 26 - Sekretariat pok. nr 3..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest dofinansowany w ramach programu wieloletniego pn.: Narodowy program przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.