eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystok › Wykonanie remontu instalacji co w budynku u¿ytkowym NZOZ przy ul. gen. J. Bema 2 w Bia³ymstoku.

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2016-07-04

Bia³ystok: Wykonanie remontu instalacji co w budynku u¿ytkowym NZOZ przy ul. gen. J. Bema 2 w Bia³ymstoku.
Numer og³oszenia: 118177 - 2016; data zamieszczenia: 04.07.2016
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarz±d Mienia Komunalnego , ul. gen. J. Bema 89/1, 15-370 Bia³ystok, woj. podlaskie, tel. 085 7479457, faks 085 7479483.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zmk.bialystok.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Wykonanie remontu instalacji co w budynku u¿ytkowym NZOZ przy ul. gen. J. Bema 2 w Bia³ymstoku..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest remont instalacji co w budynku u¿ytkowym NZOZ przy Gen. J. Bema 2 w Bia³ymstoku. Roboty sanitarne : Remont instalacji centralnego ogrzewania w zakresie : a) wymiana istniej±cych grzejników ¿eliwnych i stalowych ¿ebrowych na stalowe p³ytowe ; b) wymiana ruroci±gów stalowych czarnych na ruroci±gi o mniejszych ¶rednicach dostosowanych do nowego zapotrzebowania ciep³a z rur stalowych czarnych w zakresie piwnic oraz stalowych powlekanych o z³±czach typu zaciskowego na kondygnacjach budynku wraz z izolacj± ruroci±gów poziomych ; c) wymiana armatury przygrzejnikowej i odcinaj±cej; d) monta¿ armatury regulacyjnej ; Roboty budowlane : a) naprawa powierzchni ¶cian za zdemontowanymi grzejnikami zgodnie z istniej±cym wykoñczeniem ¶cian ; b) przekucia przegród budowlanych i naprawa powierzchni przegród po przekuciach i zdemontowanych ruroci±gach zgodnie z istniej±cym wykoñczeniem powierzchni ; c) rozbiórka i odtworzenie zabudów grzejników; d) wykonanie brakuj±cych cokolików pod grzejnikami. Zamawiaj±cy dokona³ wyceny materia³ów z odzysku z rozbiórki wg rozpoznania rynku (za³. nr 8 do SIWZ) Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik nr 1 do SIWZ. 2. Podane w dokumentacji projektowej nazwy lub typy materia³ów i produktów maj± na celu wskazanie parametrów jako¶ciowych. W przypadku materia³ów i produktów okre¶lonych w dokumentacji projektowej nazw± producenta, Zamawiaj±cy dopuszcza zastosowanie materia³ów równowa¿nych, o parametrach nie ni¿szych ni¿ materia³ów wskazanych nazw±. 3. W celu prawid³owego sporz±dzenia oferty wskazane jest, aby wykonawca dokona³ wizji lokalnej oraz uzyska³ wszystkie niezbêdne informacje, co do ryzyka, trudno¶ci i wszelkich innych okoliczno¶ci, jakie mog± wyst±piæ w trakcie realizacji zamówienia. 4. Gwarancja na wykonanie przedmiotu zamówienia wynosi 36 miesiêcy od daty podpisania przez Zamawiaj±cego i Wykonawcê protoko³u odbioru koñcowego i obejmuje nadzorowanie i serwisowanie pracy instalacji c.o. w okresie trwania gwarancji..

II.1.5)

  przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych

  • Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne .

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 70.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wysoko¶æ wadium. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawców wniesienia wadium na okres zwi±zania ofert± w wysoko¶ci: 10 000 z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych). 2. Z wniesionego wadium w pieni±dzu oraz z tre¶ci gwarancji i porêczeñ, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy Pzp musi wynikaæ, ¿e wadium zabezpiecza ofertê wykonawcy z³o¿on± w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: Wykonanie remontu instalacji CO w budynku u¿ytkowym NZOZ przy ul. gen. J. Bema 2 w Bia³ymstoku - oznaczenie sprawy BOM.1.263.48.2016. Szczegó³owe informacje dotycz±ce wadium znajduj± siê w rozdziale XI SIWZ.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie spe³nienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spe³nienie warunku poprzez z³o¿enie o¶wiadczenia (za³. nr 3 do SIWZ).

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie spe³nienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spe³nienie warunku poprzez z³o¿enie o¶wiadczenia (za³. nr 3 do SIWZ).

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie spe³nienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spe³nienie warunku poprzez z³o¿enie o¶wiadczenia (za³. nr 3 do SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Wykonawca dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, tj.: kierownikiem robót posiadaj±cym uprawnienia budowlane w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych. UWAGA! Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi osoby w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych, dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konferencji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U z 2016 r. poz. 290) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy nie stawia szczególnych wymagañ w zakresie spe³nienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spe³nienie warunku poprzez z³o¿enie o¶wiadczenia (za³. nr 3 do SIWZ).

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca, który wykazuje spe³nianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów: 1) wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolno¶ciach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp). Zamawiaj±cy ¿±da wype³nienia za³±cznika nr 7 do SIWZ. Dokument ten stanowi pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Zobowi±zanie powinno dotyczyæ w szczególno¶ci: a) zakresu dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki bêdzie ³±czy³ wykonawcê z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2) UWAGA! Pisemne zobowi±zanie podmiotu trzeciego nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii, 3) UWAGA! Zgodnie z brzmieniem art. 26 ust. 2e ustawy Pzp podmiot, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie z wykonawc± za szkodê zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów nie ponosi winy. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego: 1) ka¿dy wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ oddzielnie dokumenty okre¶lone w rozdziale IX SIWZ pkt 3 ppkt 2. 2) dokumenty okre¶lone w rozdziale IX SIWZ pkt 2 ppkt 1, 2 powinien z³o¿yæ co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, 3) o¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w rozdziale IX SIWZ pkt 1, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu okre¶lone w rozdziale IX SIWZ pkt 3 ppkt 1 oraz o¶wiadczenie z art. 26 ust. 2d ustawy Pzp okre¶lone w rozdziale IX SIWZ pkt 9 ppkt 4 sk³ada pe³nomocnik wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w ich imieniu (w miejscu nazwa i adres wykonawcy nale¿y wpisaæ dane dotycz±ce poszczególnych cz³onków konsorcjum lub spó³ki cywilnej) b±d¼ ka¿dy z wykonawców oddzielnie. Zamawiaj±cy wymaga tak¿e za³±czenia do oferty innych dokumentów: 1) wype³niony formularz ofertowy - wg za³±czonego wzoru za³±cznik nr 2 do SIWZ, 2) pe³nomocnictwo w oryginale albo notarialnie potwierdzonej kopii - w przypadku, gdy oferta zosta³a podpisana przez pe³nomocnika lub gdy oferta zosta³a z³o¿ona przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Pzp, 3) na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy Pzp wykonawca sk³ada pisemne zobowi±zanie podmiotu trzeciego - w przypadku gdy podmiot trzeci udostêpni osoby zdolne do wykonania zamówienia, 4) na podstawie art. 26 ust. 2d ustawy Pzp wykonawca sk³ada listê podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp albo informacjê o tym, ¿e nie nale¿y do tej grupy kapita³owej. Informacjê, i¿ wykonawca nie nale¿y do tej samej grupy kapita³owej nale¿y z³o¿yæ zgodnie z za³±cznikiem nr 4 do SIWZ (przepis art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp stosuje).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Kryterium skrócenia terminu realizacji zamówienia - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

ZMIANA UMOWY § 12 WZORU UMOWY 1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagaj± dla swej wa¿no¶ci formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci i bêd± dopuszczalne w granicach unormowania artyku³u 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. 2. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany ustaleñ zawartej umowy, w stosunku do tre¶ci oferty Wykonawcy, w nastêpuj±cym zakresie i okoliczno¶ciach: 1) strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ przed³u¿enia terminu, o których mowa w § 3 ust. 1 o czas opó¼nienia, je¿eli takie opó¼nienie jest lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy nastêpuj±cych przypadkach: a) wyst±pienia zamówieñ dodatkowych, których wykonanie wi±¿e siê z konieczno¶ci± wyd³u¿enia czasu realizacji zamówienia - warunki okre¶lono szczegó³owo w § 5, b) dzia³aniem si³y wy¿szej, tzn. zdarzenia nag³ego, nieprzewidzianego i niezale¿nego od woli stron, uniemo¿liwiaj±cego wykonanie umowy w ca³o¶ci lub czê¶ci (np. powód¼, huragan, po¿ar), c) przerwania lub zawieszenia robót przez Zamawiaj±cego z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê, d) opó¼nieñ spowodowanych niewykonaniem przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ dotycz±cych terminu przekazania placu budowy, dokumentów koniecznych do realizacji zamówienia, dokumentacji zamiennej, 2) zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1: a) poprzez zmniejszenie zakresu zamówienia oraz robót zamiennych - warunki okre¶lono szczegó³owo w § 6, b) w przypadku zmiany stawki VAT, 3) zmiany obowi±zuj±cych przepisów prawa, 4) zmiany przedstawicieli wykonawcy wykazanych w § 11 ust. 1 w przypadku: a) nieprzewidzianych sytuacji ¿yciowych (choroby, zgonu, utraty uprawnieñ, zmiany miejsca zamieszkania, zmiany miejsca zatrudnienia itp.), b) ¿±dania Zamawiaj±cego je¿eli uzna, ¿e kierownik robót nie wykonuje swoich obowi±zków w sposób nale¿yty. W przypadku zmiany kierownika robót nowy kierownik musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w SIWZ. Wykonawca przed³o¿y Zamawiaj±cemu propozycjê zmiany kierownika nie pó¼niej ni¿ 7 dni przed planowan± zmian±, c) jakakolwiek przerwa w realizacji zamówienia, wynikaj±ca z braku kierownika robót bêdzie traktowana jako przerwa wynik³a z przyczyn zale¿nych od Wykonawcy i nie mo¿e stanowiæ podstawy do zmiany terminu zakoñczenia robót. Zmiana kierownika robót bez poinformowania i akceptacji Zamawiaj±cego (zgodnie z w/w zasadami) bêdzie stanowi³a podstawê odst±pienia od umowy przez Zamawiaj±cego z winy Wykonawcy, d) zamawiaj±cy mo¿e dokonaæ zmiany swoich przedstawicieli wykazanych w § 11 ust. 2, e) zmiany Podwykonawcy robót, pod warunkiem wyra¿enia zgody Zamawiaj±cego na tak± zmianê oraz spe³nieniem przez nowego Podwykonawcê takich samych warunków jak Podwykonawca pierwotny. 3. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2, jest zgoda na jej dokonanie wyra¿ona przez obie strony oraz z³o¿enie uzasadnionego wniosku przez stronê inicjuj±c± zmianê lub sporz±dzenie przez strony stosownego protoko³u.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: zmk.bip.gov.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Zarz±d Mienia Komunalnego, ul. gen. J. Bema 89/1, 15-370 Bia³ystok, pokój 111..

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 19.07.2016 godzina 13:30, miejsce: Zarz±d Mienia Komunalnego, ul. gen. J. Bema 89/1, 15-370 Bia³ystok, sekretariat, pokój 201..

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.