eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świątniki Górne › Kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej do obiektów i urządzeń Gminy Świątniki Górne

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-18

Świątniki Górne: Kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej do obiektów i urządzeń Gminy Świątniki Górne
Numer ogłoszenia: 116796 - 2015; data zamieszczenia: 18.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świątniki Górne , ul. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne, woj. małopolskie, tel. 12 2704030, faks 12 270 40 96.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiatniki-gorne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej do obiektów i urządzeń Gminy Świątniki Górne.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest Kompleksowa dostawa energii elektrycznej, obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej do obiektów i urządzeń będących w posiadaniu Gminy Świątniki Górne i jednostek organizacyjnych Gminy (GOPS), jednostek kultury (MGOK, Biblioteka miejska), klubów sportowych ( LKS Clavia, LKS Pasternik, LKS Zielonka, LKS Tempo) od dnia 01.07.2015 r. do 30.06.2016 r. będących w grupach taryfowych: C11, C12a, C12b,C21,B21, B23a w rozumieniu art. 3 ust 30 oraz art. 5 ust 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. 2. Wykaz obiektów i urządzeń o których mowa w ust. 1 oraz planowane zużycie energii elektrycznej zawierają zał. nr 7,8, do SIWZ. 3. Szacunkowa ilość dostarczonej energii (+ - 20%) określona została na podstawie zużycia energii w 2014 roku i wynosi 1.254.726,00 kWh. Powyższa wartość jest szacunkowa, podana w celu określenia wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie może być podstawą lub jakichkolwiek roszczeń ze strony wykonawcy zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianej energii elektrycznej. 4. Obecnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest TAURON S.A.. Moc umowna dla wszystkich punktów odbioru wynosi łącznie 913,9 kW. 5. Wykonanie zamówienia nastąpi poprzez zawarcie przez Wykonawcę umów na kompleksową dostawę energii z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Gminy Świątniki Górne tj. : Lp. Nabywca Adres punktu poboru 1 Gmina Świątniki Górne Ul. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne, NIP 944-222-69-87 1a Budynek komunalny Świątniki Górne ul.Bruchnalskiego 15 1b Remiza Świątniki Górne Świątniki Górne ul.Bruchnalskiego 4 1c Remiza Rzeszotary ul. Rynek Górny 4, 32-040 Rzeszotary 1d Remiza Olszowice ul. Św. Floriana 1, 32-040 Olszowice 1e Budynek Urzędu Miasta i Gminy Świątniki Górne Świątniki Górne ul.Bruchnalskiego 36 1f Oświetlenie uliczne Według wykazu punktów poboru energii zał. 9 1g Oczyszczalnia ścieków Świątniki Górne ul. Ekologiczna 16 1d Zbiornik wody w Gorzkowie Gorzków 1e Zbiornik wody w Rzeszotarach Rzeszotary dz.1412/3 1f Przepompownie ścieków Według wykazu punktów poboru energii zał. 8 1g Szkoła Podstawowa w Rzeszotarach ul. Pod Dębiną 45, 32-040 Rzeszotary 1h Szkoła Podstawowa w Ochojnie ul. Podhalańska 27, 32-040 Ochojno 1i Szkoła Podstawowa Wrząsowice ul. Szkolna 5, 32-040 Wrząsowice 1j Szkoła Podstawowa w Olszowicach ul. Św. Floriana 18, 32-040 Olszowice 1k Szkoła Podstawowa w Świątnikach Górnych ul. Bielowicza 20, 32-040 Świątniki Górne 1l Zespół Szkół w Świątnikach Górnych Świątniki Górne ul. Bruchnalskiego 35 1ł Gimnazjum w Świątnikach Górnych Świątnik8i Górne, ul. Bruchnalskiego 35 1m Dom Nauczyciela - klatka schodowa ul. Pod Dębiną 47, 32-040 Rzeszotary 1n Przedszkole samorządowe + filia w Rzeszotarach Świątniki Górne ul.Bielowicza 20, Rzeszotary 32-040 ul. Podlesie 7 1o Biblioteka Świątniki Górne ul.Bruchnalskiego 5 1p Boisko Podstolice 91 - Boisko 2 GOPS Świątniki Górne ul.Krakowska 2 3 Miejsko Gminny Ośrodek Kultury Świątniki Górne ul.Bruchnalskiego 5 4 Klub sportowy CLAVIA Świątniki Górne 32-040 ul. Sportowa 5 Klub sportowy TEMPO Rzeszotary 32-040 , ul. Podlesie 7 6 Klub sportowy ZIELONKA Wrząsowice 32-040, ul. Sportowa Polanka 16 6.Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, ciągłą dostawę energii do wybudowanych lub oddanych do użytku w trakcie trwania umowy obiektów Zamawiającego na terenie Gminy Świątniki Górne , a nie wymienionych w załączniku, według stawek wynikających z oferty. 7.Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych, określonych w Taryfie, Prawie energetycznym oraz aktach wykonawczych do tej ustawy. 8.Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakości obsługi Zamawiającego w zakresie świadczenia usług dystrybucji: 1) przyjmowania od Zamawiającego, przez całą dobę, zgłoszeń i reklamacji dotyczących dostarczania energii elektrycznej z sieci; 2) bezzwłocznego przystąpienia do usuwania zakłóceń w dostarczaniu energii elektrycznej, spowodowanych nieprawidłową pracą sieci; 3) udzielania Zamawiającemu, na jego żądanie, informacji o przewidywanym terminie wznowienia dostarczania energii elektrycznej przerwanego z powodu awarii w sieci; 4) nieodpłatnego udzielania informacji w sprawie rozliczeń oraz aktualnych taryf i zmian przepisów prawa powszechnie obowiązującego w zakresie objętym umową; 5) rozpatrywania wniosków lub reklamacji Zamawiającego w sprawie rozliczeń i udzielania odpowiedzi, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku lub zgłoszenia reklamacji; 6) powiadamiania Zamawiającego o terminach i czasie planowanych przerw w dostawie energii elektrycznej. 9. Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury VAT przelewem na konto Wykonawcy. 10. Ostateczne wynagrodzenie za energię elektryczną ustalone zostanie na podstawie faktycznego jej zużycia w oparciu o wskazania układów pomiarowych i ceny jednostkowe podane w ofercie. 11. Opłaty za dystrybucję energii elektrycznej będą odpowiadać opłatom ustalonym przez Prezesa Urzędu Regulacji energetyki w danym okresie rozrachunkowym. 12. Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy. 13. Nie dopuszcza się wystawiania faktur - prognoz. 14. Dostawa energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji odbywać się będzie na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. - Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz.1059 z późn. zm.) oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami obsługi Odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. Nr 93, poz. 623 z późn. zm.). 15. Wykonawca musi posiadać zawartą umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej z operatorem systemu dystrybucyjnego działającym na terenie Zamawiającego. 16. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 17. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 18. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.30.00.00 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa 09.31.00.00 - Elektryczność .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.07.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 15 000,00 zł (piętnaście tysięcy i 00/100 złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Za spełniającego warunki w zakresie art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy P ZP, zostanie uznany Wykonawca, który przedłoży poniżej wymienione dokumenty : - Oświadczenie o kwalifikacjach osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia. - Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do składania ofert; - Aktualną koncesję na obrót energia elektryczna.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia tego warunku, Zamawiający będzie wymagał poniżej wymienionych dokumentów: -Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych zał. 4

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia tego warunku, Zamawiający będzie wymagał poniżej wymienionych dokumentów: -Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych zał. 4

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia tego warunku, Zamawiający będzie wymagał poniżej wymienionych dokumentów: -Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych zał. 4

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełnienia tego warunku, Zamawiający będzie wymagał poniżej wymienionych dokumentów: -Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych zał. 4

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę zał.1 2) Formularz cenowy zał. 2 3) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru. zał. 3 4) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych zał.4 5) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania. Oświadczenie o spełnianiu warunków zawarte jest w druku Oferta, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. Podpisanie druku Oferta przez uprawomocnionego przedstawiciela wykonawcy będzie rozumiane jako złożenie oświadczenia, 6) Aktualną koncesję na obrót energią elektryczną, Przypominamy, iż zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Wykonawca, wraz z wnioskiem lub ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Przepisy ust. 3 i 4 stosuje się.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Strony dopuszczają uruchomienie nowego punktu poboru energii elektrycznej, nieobjętego umową, lub zamiany punktu poboru energii objętego umową kompleksową na inny punkt poboru energii. 2.W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Zamawiającemu na jego pisemny wniosek przysługuje prawo bonifikaty lub upustu według stawek określonych w § 42 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2013 poz. 1200 ze zm.) lub w każdoczesnym później wydanym akcie prawnym określającym te stawki. 3. Do obowiązków Zamawiających należy: 1) pobieranie energii elektrycznej zgodnie z warunkami Umowy oraz obowiązującymi przepisami prawa, 2) terminowe regulowanie należności za zakupioną energię elektryczną, 3) powiadamianie Wykonawcy o zmianie planowanej wielkości zużycia energii elektrycznej w przypadku zmian w sposobie wykorzystania urządzeń i instalacji elektrycznych w poszczególnych punktach odbioru. 4. Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) przestrzeganie standardów jakościowych obsługi odbiorców, 2) przyjmowanie od Zamawiającego, w uzgodnionym czasie, zgłoszeń i reklamacji, dotyczących dostarczanej energii elektrycznej. 5. Sprzedaż energii odbywać się będzie za pomocą sieci dystrybucyjnej należącej do właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD). 6. Wykonawca musi posiadać generalną umowę dystrybucyjną z właścicielem sieci elektroenergetycznej, z której zasilane są obiekty, do których będzie dostarczana energia elektryczna.. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania przez okres trwania umowy 7. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania przez okres trwania umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności i zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu przed podpisaniem Umowy polisy potwierdzającej posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia lub innego dokumentu, z którego wynikać będzie fakt posiadania ubezpieczenia. 8. Wykonawca może wstrzymać dostawę energii elektrycznej w razie zwłoki z zapłatą wynagrodzenia za dostarczoną energię, jednak tylko do tego Zamawiającego, który pozostaje w zwłoce z zapłatą wynagrodzenia i tylko wówczas gdy zwłoka wynosi co najmniej 1 miesiąc licząc od dnia, w którym upłynął terminu płatności wynagrodzenia, a Nabywca ten pomimo uprzedniego pisemnego wezwania do zapłaty zaległego wynagrodzenia w dodatkowym, dwutygodniowym terminie, wynagrodzenia tego nie zapłacił. 9. Ceny jednostkowe energii elektrycznej, określone w załączniku nr 2 do SIWZ są cenami niezmiennymi przez cały okres realizacji umowy, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawową zmianą stawki podatku akcyzowego. 10.Odczyty rozliczeniowe układów pomiarowo-rozliczeniowych i rozliczenia kosztów zużytej energii odbywać się będą w okresach ustalonych przez OSD. 11. Pierwszy odczyt rozliczeniowy odbędzie się na koniec okresu rozliczeniowego określonego przez OSD. 12. Należności za energię elektryczną oraz świadczenie usług przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej regulowane będą na podstawie faktur VAT. Wykonawca będzie wystawiał faktury VAT odrębnie dla każdego z Nabywcy niezwłocznie po dokonaniu odczytu układów pomiarowo-rozliczeniowych przez OSD. 13 Wykonawca pod rygorem nieważności nie przeniesie wierzytelności stanowiącej wynagrodzenie z tytułu wykonania niniejszej umowy na jakąkolwiek osobę trzecią bez pisemnej zgody odpowiedniego Zamawiającego. 14. Zamawiający zastrzegają możliwość zakupu mniejszej ilości energii od ilości określonej w SIWZ. W takim przypadku Wykonawcy nie będzie przysługiwać wynagrodzenie lub odszkodowanie za nie zakupioną ilość energii elektrycznej. 15. Wykonawca zapłaci odpowiedniemu Zamawiającemu karę za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, w wysokości 20% kwoty brutto określonej jako iloczyn ceny jednostkowej oraz szacowanego zużycia przyjętego dla danego Zamawiającego (odpowiednio dla każdego z Zamawiającego). 16. Wykonawca zapłaci karę umowną: 1) w przypadku zwłoki Wykonawcy w realizacji przedmiotu zamówienia w wysokości 0,5% kwoty brutto określonej jako iloczyn ceny jednostkowej oraz szacowanego zużycia przyjętego dla danego Zamawiającego (odpowiednio dla każdego Nabywcy za każdy dzień zwłoki, 2) w innych przypadkach naruszenia umowy - w wysokości 0,5% ceny brutto określonej jako iloczyn ceny jednostkowej oraz szacowanego zużycia przyjętego dla danego Zamawiającego (odpowiednio dla każdego z Zamawiających) umowy za każdy dzień zwłoki. 17. Kara umowna, o której mowa powyżej potrącana będzie z wynagrodzenia należnego Wykonawcy od tego Zamawiającego, którego dotyczyło naruszenie umowy, zwłoka, itp. 18. Zamawiający zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych, jeżeli wysokość poniesionej szkody przekroczy wysokość ustalonych kar umownych. 19. Wykonawca, wyraża zgodę na potrącanie kar umownych z przysługującego mu wynagrodzenia. 20. Strony postanawiają, że na wniosek Zamawiającego możliwe jest zaprzestanie sprzedaży energii elektrycznej oraz świadczenie usług przesyłu i dystrybucji dla poszczególnych punktów odbioru ujętych w zał. nr 7,8 . 21. Zamawiający mogą odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o przyczynie odstąpienia, w następujących przypadkach: 1) Wykonawca jest w zwłoce w rozpoczęciu wykonywania przedmiotu umowy przekraczającej okres 14 dni, 2) zawinionych przez Wykonawcę, powtarzających się przerw w dostawie energii elektrycznej, 3) innych przypadków rażącego naruszenia istotnych postanowień umowy, 4) zajęcia majątku Wykonawcy lub jego znacznej części w postępowaniu egzekucyjnym, 5) rozwiązania firmy Wykonawcy. 22. Niezależnie od przyczyn określonych w niniejszej umowie Zamawiający mogą odstąpić od umowy w przypadkach określonych w Kodeksie Cywilnym, a także w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o wystąpieniu istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. W takim przypadku Wykonawcy przysługuje jedynie wynagrodzenie należne z tytułu wykonania części umowy. 23. Wykonawca zobowiązany jest do podpisania umowy na dostawy uzupełniające oraz świadczenie usług przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej zgodnie z postanowieniami SIWZ, przy zapewnieniu cen jednostkowych zgodnie z formularzem cenowym zał. nr 2 do SIWZ. 24.Płatność faktur nastąpi przelewem na konto Wykonawcy podane na fakturze. 25. Ustala się termin płatności prawidłowo wystawionych faktur VAT do 30 dni licząc od daty ich wystawienia. 26. Uznaje się, że za dzień płatności faktur ustala się dzień obciążenia konta Zamawiającego. 27.Zamawiający przewiduje również możliwość zmian postanowień zawartej umowy, polegających na wprowadzeniu zmian, które dotyczyć mogą zmiany okresu rozliczenia dla poszczególnych grup taryfowych. Zmiany wprowadzone zostaną po wcześniejszym zgłoszeniu przez którąkolwiek ze stron umowy, faktu zaistnienia okoliczności warunkującej konieczność wprowadzenia zmiany oraz obustronnej ich akceptacji. 28. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy. 29. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: a. zmiany unormowań prawnych powszechnie obowiązujących np. w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT i wysokości podatku akcyzowego od energii elektrycznej. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT. Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za dostawy, których w dniu zmiany stawki podatku VAT czy podatku akcyzowego jeszcze nie wykonano, b. zmiana ceny ofertowej w przypadku zmian cen jednostkowych energii elektrycznej i stawek za świadczenie usług dystrybucji wyłącznie w przypadku zmiany taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki c. zmiany grupy taryfowej, w przypadku gdyby w trakcie trwania umowy obiekty zamawiającego zmieniłyby charakter użytkowania, bądź gdyby stosowanie strefy pozaszczytowej/nocnej byłoby nieekonomiczne, lub też zastosowanie strefy pozaszczytowej/nocnej stałoby się ekonomiczniejsze d. zmiany mocy umownej w przypadku gdy w czasie trwania umowy zwiększyłoby się lub zmniejszyło zapotrzebowanie na moc w związku ze zmianą charakteru obiektu lub jego modernizacji. e. zmiany ilości punktów poboru energii w przypadku wybudowanych , oddanych do użytku w trakcie trwania umowy nowych obiektów Zamawiającego na terenie Gminy Świątniki Górne a nie wymienionych w załączniku nr 7 i 8 do SIWZ lub też zlikwidowanych. 30. Zmiany dokonywane będą na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego zawierający uzasadnienie dla ich wprowadzenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.swiatniki-gorne.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.05.2015 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Świątniki Górne, ul. Bruchnalskiego 36, 32-040 Świątniki Górne (Dziennik Podawczy).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.