eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › świadczenie usług dla Ministra Skarbu Państwa w procesie zbycia akcji spółki Azoty - Adipol S.A. z siedzibą w Chorzowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-07-21

Warszawa: świadczenie usług dla Ministra Skarbu Państwa w procesie zbycia akcji spółki Azoty - Adipol S.A. z siedzibą w Chorzowie
Numer ogłoszenia: 116657 - 2009; data zamieszczenia: 21.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Skarbu Państwa , ul. Krucza 36/Wspólna 6, 00-522 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6958719, faks 022 6958935.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.msp.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: świadczenie usług dla Ministra Skarbu Państwa w procesie zbycia akcji spółki Azoty - Adipol S.A. z siedzibą w Chorzowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług dla Ministra Skarbu Państwa w procesie zbycia akcji spółki Azoty - Adipol S.A. z siedzibą w Chorzowie (zwanej dalej Spółką), tj. przygotowanie niezbędnych analiz Spółki a także sporządzenie memorandum informacyjnego Spółki (na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO) oraz ich aktualizacji, zwanych dalej Zamówionymi Dziełami (FAZA I) oraz, jeżeli ZAMAWIAJĄCY uzna to za zasadne, doradztwo w procesie zbywania akcji Spółki przez Skarb Państwa zwanych dalej Zleconymi Pracami (FAZA II). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 2.1. FAZA I -wykonanie Zamówionych Dzieł, na które składają się: 2.1.1 ustalenie sytuacji prawnej majątku Spółki; 2.1.2 oszacowanie wartości przedsiębiorstwa Spółki, przy użyciu co najmniej dwóch metod wyceny wraz z oszacowaniem wartości akcji Spółki; 2.1.3 ustalenie stanu i perspektyw rozwoju przedsiębiorstwa Spółki; 2.1.4 ocenę realizacji obowiązków Spółki wynikających z wymogów ochrony środowiska; 2.1.5 (na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO) sporządzenie, druk i udostępnienie memorandum informacyjnego w rozumieniu § 16 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego trybu zbywania akcji Skarbu Państwa (Dz. U. z 2009, Nr 34, poz. 264); 2.1.6 (na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO) jednokrotną bezpłatną aktualizację Zamówionych Dzieł wskazanych w pkt. 2.1.1, 2.1.3, 2.1.4; 2.1.7 (na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO) trzykrotną bezpłatną aktualizację Zamówionych Dzieł wskazanych w pkt. 2.1.2 i 2.1.5. 2.2. FAZA II (opcja) - na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO wykonanie wszystkich lub niektórych spośród wymienionych poniżej Zleconych Prac obejmujących: 2.2.1 przygotowanie i obsługa procesu sprzedaży osobom trzecim akcji Spółki w trybie negocjacji podjętych na podstawie publicznego zaproszenia, a w szczególności identyfikację i selekcję potencjalnych nabywców, badanie ich wiarygodności finansowej, a także doradztwo w negocjacjach dotyczących zbycia akcji, przygotowanie umowy zbycia akcji, z uwzględnieniem wskazówek ZAMAWIAJĄCEGO i doprowadzenie do jej zawarcia a następnie współpraca z ZAMAWIAJĄCYM w czynnościach mających na celu doprowadzenie do zamknięcia transakcji; 2.2.2 doradztwo na rzecz ZAMAWIAJĄCEGO - w okresie nie krótszym niż do wykonania wszystkich zobowiązań nabywcy zawartych w umowie zbycia akcji Spółki i nie dłuższym niż termin obowiązywania umowy - przy wprowadzaniu ewentualnych zmian w umowie zbycia akcji Spółki oraz przy dokonywaniu interpretacji postanowień tej umowy, a także przy prowadzeniu negocjacji w celu polubownego rozstrzygnięcia sporów wynikłych w związku z wykonywaniem umowy zbycia akcji Spółki przed skierowaniem sprawy na drogę sądową; 2.2.3 doradztwo przy sprzedaży kolejnych pakietów akcji Spółki zgodnie z Ustawą o komercjalizacji i prywatyzacji, w celu zbycia do 85% akcji Spółki w trybie negocjacji podjętych na podstawie publicznego zaproszenia. ZAMAWIAJĄCY ustalił, że użyte powyżej określenie na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO należy rozumieć w ten sposób, że ZAMAWIAJĄCY w formie pisemnej wyznaczy dzień rozpoczęcia wykonania Zamówionego Dzieła lub Zleconych Prac, a w odniesieniu do Zamówionego Dzieła, o którym mowa w ppkt 2.1.5 oraz Zleconych Prac będzie to równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o skorzystaniu z opcji w zakresie określonym w piśmie. ZAMAWIAJĄCY zastrzega sobie prawo do swobodnego wyboru zakresu Zamówionych Dzieł lub Zleconych Prac, które powierzy WYKONAWCY do realizacji oraz do nie wykorzystania wszystkich opcji lub uprawnień wskazanych w przedmiocie zamówienia. Szczegółowy zakres oraz warunki jakim powinien odpowiadać przedmiot zamówienia i jego wykonanie określone są w projekcie umowy (projekt umowy, której zawarcia oczekuje ZAMAWIAJĄCY od WYKONAWCY stanowi ZAŁĄCZNIK NR 5 do SIWZ), zwanej dalej Umową. W ramach wynagrodzenia za Zamówione Dzieła, o których mowa w § 2 ust. 1 Umowy, na pisemne żądanie ZAMAWIAJĄCEGO i w terminie wyznaczonym przez ZAMAWIAJĄCEGO nie przekraczającym terminu obowiązywania Umowy, o którym mowa w § 18 Umowy, WYKONAWCA zobowiązany jest do dokonania jednokrotnej bezpłatnej aktualizacji Zamówionych Dzieł, o których mowa w pkt 2.1 ppkt 2.1.1, 2.1.3, 2.1.4 oraz dokonania trzykrotnej bezpłatnej aktualizacji Zamówionych Dzieł, o których mowa w pkt 2.1 ppkt 2.1.2 i 2.1.5 Aktualizacja Zamówionych Dzieł winna dotyczyć stanu faktycznego i prawnego na dzień jej sporządzenia lub inny dzień w przypadkach uzasadnionych i za pisemną zgodą ZAMAWIAJĄCEGO, z zachowaniem warunków sporządzania Zamówionych Dzieł, o których mowa w Załączniku Nr 2 do Umowy. Za kolejne aktualizacje poszczególnych Zamówionych Dzieł, o których mowa w pkt 2.1. WYKONAWCY będzie przysługiwało 10% wynagrodzenia przewidzianego w § 3 ust. 1 Umowy za odpowiednie Zamówione Dzieło. Przy wykonaniu, odbiorze oraz wypłacie wynagrodzenia za aktualizacje Zamówionych Dzieł zastosowanie mają odpowiednie postanowienia Umowy dotyczące Zamówionych Dzieł oraz terminu jej obowiązywania, o którym mowa § 18 Umowy, w tym dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy w zakresie Zamówionych Dzieł. Ponadto wykonane Zamówione Dzieła powinny być przekazane ZAMAWIAJĄCEMU na nośnikach elektronicznych umożliwiających ich wykorzystanie przez ZAMAWIAJĄCEGO w formie innej niż zapis na papierze. Zamówione Dzieła, o których mowa w pkt. 2.1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia powinny być opracowane w formie pisemnej i powinny uwzględniać stan faktyczny i prawny na dzień ich sporządzenia lub inny dzień w przypadkach uzasadnionych i za pisemną zgodą ZAMAWIAJĄCEGO lub na jego żądanie oraz zawierać wynikające z nich wnioski. Do Zamówionych Dzieł należy dołączyć w formie ponumerowanych załączników oryginały, odpisy lub kserokopie dokumentów stanowiących podstawę ich wykonania potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną (osoby uprawnione) do reprezentacji WYKONAWCY. Do sporządzonego Zamówionego Dzieła określonego w pkt 2.1 ppkt 2.1.1 i ppkt 2.1.3 - 2.1.5 oraz do sporządzonej aktualizacji Zamówionego Dzieła, WYKONAWCA powinien dołączyć pisemne oświadczenie Zarządu Spółki o zgodności informacji w nich zawartych ze stanem faktycznym lub wyjaśnić przyczynę braku takiego oświadczenia. WYKONAWCA jest ponadto zobowiązany do informowania ZAMAWIAJĄCEGO o zmianach prawa lub wystąpieniu innych istotnych zdarzeń mających wpływ na sytuację Spółki. Wszystkie przekazywane ZAMAWIAJĄCEMU przez WYKONAWCĘ w ramach wykonania Umowy Zamówione Dzieła mają być podpisane i opieczętowane na każdej stronie pieczęcią WYKONAWCY i parafami osób reprezentujących WYKONAWCĘ wraz z zaznaczeniem wersja z dnia ..... 3. ZAMAWIAJĄCY żąda wskazania w ofercie tych części zamówienia, których wykonanie WYKONAWCA powierzy Podwykonawcom. ZAMAWIAJĄCY zastrzega, że Zamówione Dzieła, o których mowa w pkt 2.1 ppkt 2.1.2, i 2.1.6 oraz Zlecone Prace, o których mowa w pkt 2.2 nie mogą być powierzone Podwykonawcom, przy czym ZAMAWIAJĄCY dopuszcza możliwość zlecenia Podwykonawcom wykonania operatów szacunkowych..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.40.00.00 - Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Każda składana oferta musi być zabezpieczona przez cały okres związania ofertą wadium w wysokości: 12 500,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy pięćset złotych)

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą się ubiegać WYKONAWCY, którzy spełniają poniższe warunki: 1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, 3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4. realizujący prace związane z dostępem do informacji niejawnych dysponuje pełnomocnikiem do spraw ochrony informacji niejawnych, spełniającym wymagania określone w przepisach Ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631 z późn. zm.), 5. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Ustawy, co oznacza, że WYKONAWCA musi spełniać następujące warunki: a) jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi; b) spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy; c) WYKONAWCA wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - zamówienia związane z wykonaniem usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj.: - wykonał co najmniej dwie analizy spółki obejmujące: oszacowanie wartości spółki oraz ustalenie sytuacji prawnej majątku spółki oraz - przygotował, przeprowadził i rozliczył co najmniej jedną transakcję zbycia akcji / udziałów spółki w trybie negocjacji; d) posiada środki finansowe na rachunku bankowym lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 300.000 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych); e) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 400.000 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych); f) WYKONAWCA dysponuje lub będzie dysponował osobami i podmiotami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w tym: 1) co najmniej dwiema osobami posiadającymi wykształcenie prawnicze oraz doświadczenie w zakresie wykonania analizy sytuacji prawnej majątku Spółki, w tym jedną osobą posiadającą uprawnienia radcy prawnego, 2) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia biegłego rewidenta oraz doświadczenie w zakresie wykonania oszacowania wartości przedsiębiorstwa Spółki, 3) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do sporządzania operatów szacunkowych, 4) co najmniej jedną osobą posiadającą doświadczenie w zakresie wykonania analiz realizacji obowiązków wynikających z wymogów ochrony środowiska, 5) co najmniej jedną osobą posiadającą doświadczenie w zakresie przygotowania i obsługi procesu zbywania osobom trzecim akcji/udziałów spółki w trybie negocjacji podjętych na podstawie publicznego zaproszenia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy - według wzoru ZAŁĄCZNIK NR 1 do SIWZ. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 odpowiednio pkt 4 - 8 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że WYKONAWCA nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6. Wykaz wykonanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie według wzoru stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 2 do SIWZ (zgodnie z Rozdziałem 8 pkt 5 lit. c) SIWZ). 7. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym WYKONAWCA posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową WYKONAWCY, wystawionej nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert. Z informacji musi wynikać konkretna kwota w PLN posiadanych środków finansowych lub wysokość zdolności kredytowej w PLN (zgodnie z Rozdziałem 8 pkt 5 lit. d) SIWZ). 8. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że WYKONAWCA jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (zgodnie z Rozdziałem 8 pkt 5 lit. e) SIWZ). 9. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował WYKONAWCA i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - według wzoru stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 3 do SIWZ (zgodnie z Rozdziałem 8 pkt 5 lit. f) SIWZ). 10. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 9 WYKONAWCA wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 11. Dokumenty stwierdzające dysponowanie pełnomocnikiem do spraw ochrony informacji niejawnych, spełniającego wymagania Ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych tj. kserokopie poświadczenia bezpieczeństwa i zaświadczenia o odbyciu przeszkolenia przez służbę ochrony państwa, kserokopię dokumentu potwierdzającego powierzenie tej osobie pełnienia takiej funkcji. 12. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie publiczne w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu składają: a) każdy z Wykonawców - dokument wymieniony w pkt. 1-5; b) dokumenty potwierdzające spełnienie warunków w pkt. 6-11 - wspólnie; c) pełnomocnictwo wskazujące zakres czynności, do których umocowany jest pełnomocnik..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.msp.gov.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: MINISTERSTWO SKARBU PAŃSTWA ul. Krucza 36/Wspólna 6 00-522 Warszawa pok. 223.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.08.2009 godzina 10:00, miejsce: MINISTERSTWO SKARBU PAŃSTWA ul. Krucza 36/Wspólna 6 00-522 Warszawa pok. 223..

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.