eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › roboty budowlane w zakresie wykonania kompleksowego systemu ochrony przeciwpożarowej i DSO w D.S. "Mrowisko" oraz remont wraz z wykonaniem sieci internetowej w części budynku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2006-03-02

POZYCJA 11496

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Opole: roboty budowlane w zakresie wykonania kompleksowego systemu ochrony przeciwpożarowej i DSO w D.S. "Mrowisko" oraz remont wraz z wykonaniem sieci internetowej w części budynku

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Uniwersytet Opolski, do kontaktów: Stanisław Pietrasik, pl. Kopernika 11, 45-040 Opole, woj. opolskie, tel. 077 5 415977, fax 077 5415930, e-mail: zamowienia@uni.opole.pl, www.uni.opole.pl. 2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: taki jak w pkt. I.1). 3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: taki jak w pkt. I.1). 4) Adres, na który należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: taki jak w pkt. I.1).

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.2) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: roboty budowlane w zakresie wykonania kompleksowego systemu ochrony przeciwpożarowej i DSO w D.S. "Mrowisko" oraz remont wraz z wykonaniem sieci internetowej w części budynku. 1.3) Opis przedmiotu zamówienia: Zamówienie obejmuje: 1. Wykonanie instalacji wykrywania i sygnalizowania pożaru w całym budynku D.S. Mrowisko tj. wykonanie kompleksowej ochrony przeciwpożarowej (oddymianie klatek schodowych, wydzielenie stref ogniowych, trzymacze drzwiowe, sygnalizacja pożaru) 2. Wydzielenie stref pożarowych tj.: wygrodzenie klatek schodowych, wymiana drzwi do pomieszczeń i w korytarzu na posiadające atest ppoż., wymiana drzwi wejściowych ze zmianą kierunku otwierania - w całym budynku. 3. Wykonanie instalacji hydrantowej. 4. Wykonanie Instalacji Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego o pożarze w całym budynku D.S. Mrowisko. 5. Wykonanie okablowania strukturalnego (sieć internetowa), instalacji elektrycznych w zakresie ograniczonym - w połowie budynku (część północno-zachodnia od klatki schodowej) 6. Wykonanie remontu 14 pokoi w zakresie: demontaż istniejącej zabudowy, wymiana posadzek, malowanie z gładzią gipsową ścian i sufitów oraz malowanie instalacji co, wykonanie instalacji wewnętrznej elektrycznej w tych pokojach oraz wykonanie instalacji elektrycznej w korytarzu przyległym (część parteru - lewa strona). 7. Wykonanie kompletnej instalacji elektrycznej wraz z elementami systemu ppoż., DSO, sterowania oświetleniem w pomieszczeniu portierni. 8. Wykonanie nowych instalacji elektrycznych i przebudowanie rozdzielni dla zapewnienia bezpiecznego zasilania wszystkich urządzeń związanych z systemem ochrony przeciwpożarowej. 9. Uzyskanie pozytywnego odbioru KM PSP. Ze względu na to, że miejscem wykonania zamówienia jest czynny obiekt, roboty będą prowadzone w 8 etapach uwarunkowanych ich umiejscowieniem tj.: etap 1: Piwnica i lewa strona parteru (termin realizacji: nie więcej niż 45 dni od dnia przekazania frontu robót) etap 2: I piętro strona lewa (termin realizacji: nie więcej niż 30 dni od dnia przekazania frontu robót) etap 3: II piętro strona lewa (termin realizacji: nie więcej niż 30 dni od dnia przekazania frontu robót) etap 4: III piętro strona lewa (termin realizacji: nie więcej niż 30 dni od dnia przekazania frontu robót) etap 5: III piętro strona prawa (termin realizacji: nie więcej niż 15 dni od dnia przekazania frontu robót) etap 6: II piętro strona prawa (termin realizacji: nie więcej niż 15 dni od dnia przekazania frontu robót) etap 7: I piętro strona prawa (termin realizacji: nie więcej niż 15 dni od dnia przekazania frontu robót) etap 8: Parter strona prawa (termin realizacji: nie więcej niż 15 dni od dnia przekazania frontu robót). 1.4) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Dom Studenta Mrowisko, Opole, ul. Katowicka 87. 1.5) Nomenklatura 1.5.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 45.30.00.00 - Roboty w zakresie instalacji budowlanych Kod CPV wg słownika 2008: 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach Oryginalny kod CPV: 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne Kod CPV wg słownika 2008: 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne Oryginalny kod CPV: 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien i podobnych elementów Kod CPV wg słownika 2008: 45.42.11.00 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów Oryginalny kod CPV: 45.31.20.00 - Instalowanie systemów alarmowych i anten Kod CPV wg słownika 2008: 45.31.20.00 - Instalowanie systemów alarmowych i anten 1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia 2.1) Wartość lub zakres zamówienia: Zamówienie obejmuje: 1. Wykonanie instalacji wykrywania i sygnalizowania pożaru w całym budynku D.S. Mrowisko tj. wykonanie kompleksowej ochrony przeciwpożarowej (oddymianie klatek schodowych, wydzielenie stref ogniowych, trzymacze drzwiowe, sygnalizacja pożaru.) 2. Wydzielenie stref pożarowych tj.: wygrodzenie klatek schodowych, wymiana drzwi do pomieszczeń i w korytarzu na posiadające atest ppoż., wymiana drzwi wejściowych ze zmianą kierunku otwierania - w całym budynku. 3. Wykonanie instalacji hydrantowej. 4. Wykonanie Instalacji Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego o pożarze w całym budynku D.S. Mrowisko. 5. Wykonanie okablowania strukturalnego (sieć internetowa), instalacji elektrycznych w zakresie ograniczonym - w połowie budynku (część północno-zachodnia od klatki schodowej) 6. Wykonanie remontu 14 pokoi w zakresie: demontaż istniejącej zabudowy, wymiana posadzek, malowanie z gładzią gipsową ścian i sufitów oraz malowanie instalacji co, wykonanie instalacji wewnętrznej elektrycznej w tych pokojach oraz wykonanie instalacji elektrycznej w korytarzu przyległym (część parteru - lewa strona). 7. Wykonanie kompletnej instalacji elektrycznej wraz z elementami systemu ppoż., DSO, sterowania oświetleniem w pomieszczeniu portierni. 8. Wykonanie nowych instalacji elektrycznych i przebudowanie rozdzielni dla zapewnienia bezpiecznego zasilania wszystkich urządzeń związanych z systemem ochrony przeciwpożarowej. 9. Uzyskanie pozytywnego odbioru KM PSP. 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: okres w dniach: do 100 dni od dnia podpisania umowy;

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Wymagane wadium: 30 000 zł. Wadium nie wnosi się przy składaniu wniosków o zaproszenie do udziału w postępowaniu. Do wniesienia wadium zobowiązani będą jedynie wykonawcy, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu i złożą ofertę. 2) Warunki uczestnictwa 2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy, lub usługodawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne: 2.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy zgodnie z art. 22 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania prac objętych przedmiotem zamówienia, tj. posiadają uprawnienia do wykonania instalacji elektrycznych, sygnalizacyjnych, okablowania strukturalnego, prac budowlanych i instalacyjnych. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, tj. wykonali w ciągu ostatnich pięciu lat (a jeżeli okres działalności firmy trwa krócej, w tym okresie) jako generalny wykonawca lub podwykonawca min. 1 robotę budowlaną tożsamą z przedmiotem zamówienia (tzn. polegającą na wykonaniu instalacji wykrywania i sygnalizowania o pożarze i Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego (zgodnie z wymogami rozp. MSWiA z 16.06.2003) w obiektach użyteczności publicznej o łącznej wartości brutto min.1.000.000 zł) oraz zrealizowali min. po 1 robocie budowlanej obejmującej: wykonanie instalacji elektrycznych z rozdzielniami, okablowania strukturalnego, instalacji hydrantowej, wykonanie przejść instalacyjnych przez przegrody ppoż., wydzielenia stref pożarowych, montaż drzwi z atestami ppoż. w obiektach użyteczności publicznej. Ocena poziomu spełnienia przez Wykonawcę niniejszego warunku będzie elementem oceny wniosku, służącej do wyboru grupy wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu. Spełnienie ww. warunku Zamawiający oceniał będzie na podstawie załączonego do wniosku wykazu, obejmującego co najmniej: nazwę i adres Zamawiającego, zakres robót z wyszczególnieniem rodzaju i wartość wykonanych robót, miejsce i okres wykonania robót, oraz przedłożonych dokumentów potwierdzających, że ww. roboty zostały wykonane z należytą starannością. Punkty za spełnianie tego warunku przyznawane będą wg wzoru: (Dwb./Dwnx100)x50%= pkt. gdzie Dwb.- suma wartości wykonanych robót spełniających ww. warunek we wniosku badanym; Dwn suma wartości wykonanych robót spełniających ww. warunek we wniosku podlegającym ocenie, zawierającym ich największą ilość. Waga 50%. Zamawiający przyzna dodatkowe punkty tym wykonawców którzy: - wykonali okablowanie strukturalne w kategorii min5E w systemie NEXANS lub MOLEX w obiektach użyteczności publicznej o wartości min. 50 tys. zł każde - w jednym obiekcie 3 pkt., w dwóch obiektach 6 pkt., w trzech i więcej 10 pkt. - wykonali wydzielenie stref pożarowych w obiektach użyteczności publicznej o wartości min. 50 tys. zł każde: w jednym obiekcie 5 pkt., w dwóch obiektach 10 pkt., w trzech i więcej 20 pkt. - wykonali kompleksowe instalacje elektryczne (rozdzielnie główne, instalacje gniazd 230 V i 400 V, sterowanie wentylacją, oświetlenie podstawowe i ewakuacyjne) w obiektach użyteczności publicznej o wartości min. 100 tys. zł każda: w jednym obiekcie 5 pkt., w dwóch obiektach 10 pkt., w trzech i więcej 20 pkt. 3. Posiadają niezbędny potencjał techniczny do wykonania zamówienia, tj. posiada urządzenia specjalistyczne do wiercenia, bruzdowania wyposażone w odkurzacze przemysłowe. 4. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. - co najmniej jednym pracownikiem uprawnionym do kierowania i koordynowania robót budowlanych w zakresie wykonywania robót objętych przedmiotem zamówienia tzn. posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy wraz z przynależnością do OIIB, posiadającym doświadczenie w zakresie kierowania min. 2 robotami budowlanymi o charakterze tożsamym z przedmiotem zamówienia tj. w zakresie wykonania instalacji wykrywania i sygnalizowania o pożarze. - co najmniej jednym pracownikiem uprawnionym do kierowania robót budowlanych w zakresie wykonywania robót elektrycznych tzn. posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy wraz z przynależnością do OIIB, oraz uprawnienia SEP (D), - co najmniej jednym pracownikiem posiadającym uprawnienia (koncesje, upoważnienia, zaświadczenia) do wykonania zabezpieczeń przejść instalacyjnych i montażu systemów ppoż., 5. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. - posiadają polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości min. 500 000 zł (pięćset tysięcy złotych), - posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową do bieżącego finansowania realizacji robót w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł. 6. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy. 2.2. Wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu każdy z wykonawców w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, musi przedstawić niżej wymienione dokumenty: 1. Oświadczenie o spełnianiu przez oferenta warunków udziału określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1-4, oraz art. 24 ust. 1 i 2 pkt.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177 ze zm.). Wzór oświadczeń można uzyskać na wniosek w siedzibie zamawiającego pok. 3 lub pocztą elektroniczną. 2. Pełnomocnictwo dla reprezentanta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia opatrzone znakami skarbowymi potwierdzającymi dokonanie stosownej opłaty skarbowej (jeśli o udzielenie zamówienia ubiega się wspólnie co najmniej dwóch wykonawców). Pełnomocnictwo winno określać w szczególności: a) przedmiot postępowania, którego dotyczy, b) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, c) wykonawcę - pełnomocnika, d) zakres umocowania pełnomocnika. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich uczestników konsorcjum (łącznie z pełnomocnikiem) wg zasad reprezentacji właściwych dla każdego z wykonawców. Każdy z wykonawców tworzących konsorcjum (składających ofertę wspólną) oddzielnie musi wykazać, iż nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 1-10 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez złożenie dokumentów wymienionych w niniejszym dziale w poz.: 1, 3, 4, 5, 6. W zakresie pozostałych dokumentów, wszyscy wykonawcy tworzący konsorcjum (składających ofertę wspólną) muszą wspólnie wykazać spełnianie warunków ubiegania się o udzielenie zamówienia, poprzez łączne złożenie pozostałych wymaganych dokumentów. 3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków. 4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków (dotycząca wszystkich urzędujących członków władz wykonawcy). 5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków. 6. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków. 7. Zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków. 8. Informacja banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, w której potwierdza się wymaganą wielkość posiadanych przez wykonawcę środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wydana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków. 9. Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 10. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia - obejmujący co najmniej: nazwę i adres Zamawiającego, zakres robót, wartość wykonanych robót, miejsce i okres wykonania robót, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły pozytywnego odbioru itp.). UWAGA! Dostarczone dokumenty muszą jednoznacznie wskazywać zakres i wartość wykonanych robót, oraz zawierać informację, że roboty te zostały wykonane należycie. 11. Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia (informacja na temat doświadczenia proponowanego kierownika i koordynatora robót, kopie zaświadczeń przynależności do OIIB), kopie uprawnień wymaganych w pkt. 2.1 ppkt. 4, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Oświadczenie wskazanej osoby o podjęciu się pełnienia funkcji kierownika budowy w przypadku wygraniu przetargu. 12. wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia sprzętu i urządzeń, jakie posiada wykonawca (wykaz powinien zawierać pozycje wymienione w pkt. 2.1 ppkt 3) Dokumenty wymienione w pozycjach: 3 - 11 można składać również w formie kserokopii potwierdzonych przez wykonawcę za zgodność z oryginałem (np. zapis: "za zgodność z oryginałem" opatrzony podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania wykonawcy) 2.3. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz załączniki do wniosku sporządzone przez wykonawcę, muszą być podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do występowania w obrocie prawnym w imieniu wykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji określonymi w dokumencie rejestrowym bądź osoby upoważnione, posiadające stosowne pełnomocnictwa (w tym przypadku oryginał upoważnienia do podpisania dokumentów lub jego notarialnie potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia, musi być dołączony do wniosku). Miejsca naniesienia poprawek w treści wniosku lub załączników muszą być parafowane przez osobę lub osoby upoważnione (uprawnione). 2.4. Wniosek wraz załącznikami należy złożyć w nieprzezroczystym zamkniętym opakowaniu (np. kopercie) uniemożliwiającym otwarcie i zapoznanie się z jego zawartością bez uszkodzenia opakowania przed terminem składania wniosków. Opakowanie należy oznaczyć: "Uniwersytet Opolski Sekcja Zamówień Publicznych, Pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole. Wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym - D.S. MROWISKO, nr sprawy KPB 4/2006, nie otwierać przed 10.03.2006 r. godz. 12:00." Złożenie przez wykonawcę, wraz z wnioskiem, kompletu dokumentów i oświadczeń wymienionych w niniejszym ogłoszeniu, będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Kolejność wykonawców w zakresie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu i wyłonienia 5 wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do złożenia ofert będzie wynikała z łącznej ilości punktów, uzyskanych w wyniku oceny wniosków w zakresie spełniania warunków opisanych w pkt. 2.1 ppkt.2, zgodnie z zasadami obliczenia ilości punktów, podanymi w opisie warunków. 2.5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.2.1 ppkt. 3, 5, 6 i 7, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; c) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu 2.6. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdziale IV oraz rozdziale II pkt. 4 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty, o których mowa w pkt. 2.4 i 2.5 muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym lub poświadczonym przez tłumacza przysięgłego.

SEKCJA IV: TRYBY

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony. 1.2) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego zamówienia: 1.3) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert: 5. 2) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 3) Informacje administracyjne 3.1) Warunki uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dodatkowych wyjaśnień: 3.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 10.03.2006 godzina 12:00. 3.3) Termin związania ofertą: 3.4) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert:

SEKCJA V: INNE INFORMACJE

VI.1) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Nie. 2) Data wysłania ogłoszenia: 22.02.2006.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.