eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bełchatów › Odbiór odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Bełchatów wraz z ich transportem i zagospodarowaniem

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-14

Bełchatów: Odbiór odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Bełchatów wraz z ich transportem i zagospodarowaniem
Numer ogłoszenia: 113422 - 2015; data zamieszczenia: 14.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bełchatów , ul. Kościuszki 13, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 44 6325211 w. 34, faks 44 6326854.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugbelchatow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Bełchatów wraz z ich transportem i zagospodarowaniem.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Bełchatów w okresie od 01.07.2015r. do 30.06.2016r.Przedmiot zamówienia podzielony został na trzy części zwane dalej zadaniami. Zakres zamówienia dotyczy posesji zamieszkałych. Zadanie nr 1-Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Bełchatów oraz wyposażenie wszystkich właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest bezpośrednio z nieruchomości odbierać i zagospodarować następujące rodzaje odpadów, sklasyfikowane kodami:1)Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne-20 03 01.2) Segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje:-surowce suche -papier, tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale -15 01 06;-szkło -20 01 02,15 01 07;-zużyte baterie i akumulatory (małogabarytowe)-20 01 34.Obowiązek zapewnienia pojemników 1. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić pojemniki na odpady komunalne i ustawić je na terenie nieruchomości na czas realizacji przedmiotowego zamówienia bez dodatkowych opłat ze strony właściciela nieruchomości i Zamawiającego. Pojemniki na odpady powinny być przystosowane do opróżniania mechanicznego.Ilość i wielkość pojemników służących do gromadzenia odpadów komunalnych będzie dostosowana do liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość w następujący sposób:1)Jeden pojemnik o pojemności 0,12m3 na zmieszane odpady komunalne dla nieruchomości, którą zamieszkują od 1 do 6 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;2) Jeden pojemnik o pojemności 0,24 m3 na odpady suche (papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal) dla nieruchomości, którą zamieszkują od 1 do 6 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;3) Jeden pojemnik o pojemności 0,12 m3 na szkło w formie zmieszanej dla nieruchomości, którą zamieszkują od 1 do 6 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;4) Jeden pojemnik o pojemności 0,24 m3 na zmieszane odpady komunalne dla nieruchomości, którą zamieszkują od 7 do 12 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;5) Jeden pojemnik o pojemności 0,48 m3 lub dwa pojemniki o pojemności 0,24 m3 na odpady suche (papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal) dla nieruchomości, którą zamieszkują od 7 do 12 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;6) Jeden pojemnik o pojemności 0,24 m3 lub 2 pojemniki o pojemności 0,12 m3 na szkło w formie zmieszanej dla nieruchomości, którą zamieszkują od 7 do 12 osób włącznie, na której jest prowadzona segregacja u źródła;7)Dla nieruchomości, na której zamieszkuje powyżej 12 osób zastosowanie ma zestaw pojemników tak jak w pkt. 4, 5 i 6 oraz dodatkowo jeden pojemnik o pojemności 0,2 m3 na zmieszane odpady komunalne, jeden pojemnik o pojemności 0,48m3 na odpady suche (papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal) oraz jeden pojemnik o pojemności 0,24m3 na szkło w formie zmieszanej na każde kolejne 6 osób;8) W zabudowie jednorodzinnej zamieszkałej przez 1-4 osoby, na której nie jest prowadzona segregacja u źródła pojemnik o pojemności 0,24m3 na zmieszane odpady komunalne;9)W zabudowie jednorodzinnej zamieszkałej przez więcej niż 4 osoby, na której nie jest prowadzona segregacja u źródła pojemnik o pojemności 0,24m3 oraz dodatkowo jeden pojemnik o pojemności 0,12m3 na każde kolejne dwie osoby;10) Pojemniki i pergole śmietnikowe oraz pojemniki w gniazdach do selektywnej zbiórki dostosowane do ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość w zabudowie wielorodzinnej przy uwzględnieniu, że na jednego mieszkańca przypada 0,08 m3 odpadów w skali miesiąca;Pojemniki o których mowa w pkt. 1powinny być wykonane z twardego tworzywa sztucznego, odpowiadać aktualnie obowiązującym w Polsce normom oraz być czyste, nieuszkodzone i sprawnie technicznie. Dane wskazujące liczbę osób zamieszkujących daną nieruchomość umieszczone są w wykazie złożonych deklaracji, który jest zawarty w pkt. pn.-/Informacje dodatkowe, istotne z punktu widzenia zamówienia/. Dane nie są zależne od Zamawiającego i będą one na bieżąco aktualizowane przez Zamawiającego. Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając powstawanie nowych nieruchomości oraz migrację ludności. Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy szczegółowy wykaz nieruchomości objętych zbiórką odpadów komunalnych wraz z informacją o ilości osób zamieszkujących nieruchomość i sposobie zbierania odpadów (selektywnie bądź nieselektywnie). 2.Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia mieszkańcom bezpośrednio na posesję pojemników na odpady zgodnie z wykazem złożonych deklaracji w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 01.07.2015r. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 01.07.2015r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności co najmniej trzykrotne nie zastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej trzydniowych w godzinach 7:00-20:00. W przypadku gdy mieszkaniec złoży nową deklarację, dokona jej korekty lub złoży zapotrzebowanie na usługę dodatkową, wówczas Zamawiający poinformuje drogą elektroniczną Wykonawcę o zaistniałej sytuacji. Jednocześnie zobowiązuje się Wykonawcę do dostarczania i wymiany pojemników w każdy czwartek danego miesiąca. Jeżeli dzień dostarczenia bądź wymiany pojemników przypada na dzień świąteczny lub wolny od pracy, wówczas pojemniki należy dostarczyć lub wymienić w pierwszy dzień roboczy następujący po tym dniu. Dodatkowo zwiększone ilości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych lub pozostałości z segregowania odpadów komunalnych (niemieszczące się w pojemnikach) Wykonawca odbierze w workach, które właściciel nieruchomości będzie mógł odebrać w Urzędzie Gminy. Wykonawca będzie dostarczał do siedziby Zamawiającego worki na odpady w partiach (200 szt.), według bieżących potrzeb Zamawiającego, przy czym każdorazowo zamówiona partia worków dostarczona będzie przez Wykonawcę w terminie 3 dni do dnia otrzymania stosownego zamówienia od Zamawiającego, pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Worki powinny być wykonane z folii polietylenowej LDPE o pojemności 120 l i grubości min. 60 mikronów zapewniającej odporność na rozerwanie, bez dodatku kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska, odporne na działanie promieni UV, niskich temperatur oraz środków chemicznych z logiem Wykonawcy.3.Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt.UWAGA! Wykonawca ubezpieczy na własny koszt pojemniki do odbierania odpadów komunalnych i zabezpieczy je od ryzyka związanego z uszkodzeniem, zdarzeniem losowym (np. pożar). Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów 1.Odpady komunalne będą odbierane z nieruchomości z następującą częstotliwością zgodną z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bełchatów:1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne- 1 raz w miesiącu, w terminie zgodnym z obowiązującym harmonogramem odbioru odpadów, od godziny 600;2) Segregowane odpady komunalne:-Surowce suche (papier i tektura, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe)-1 raz w miesiącu, w terminie zgodnym z obowiązującym harmonogramem odbioru odpadów, od godziny 600;-Opakowania szklane- 1 raz na kwartał, w terminie zgodnym z obowiązującym harmonogramem odbioru odpadów, od godziny 600;-Baterie i akumulatory (małogabarytowe)-1 raz na kwartał, w terminie zgodnym z obowiązującym harmonogramem odbioru odpadów, od godziny 600. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych umieszczonych w workach i wystawionych przy pojemnikach zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów zmieszanych.2. Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca będzie sporządzać harmonogram odbioru, który Zamawiający po akceptacji będzie publikował na stronie internetowej, a Wykonawca w formie kolorowych wydruków będzie zobowiązany do dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych do dnia 30.06.2015r. Na harmonogramie powinna być umieszczona informacja o konieczności wystawienia pojemników na odpady do godziny 600. Wykonawca powinien umieścić harmonogram na własnej stronie internetowej i eksponować go przez cały okres obowiązywania umowy.UWAGA! Dodatkowo Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia do siedziby Urzędu Gminy Bełchatów harmonogramu odbioru odpadów komunalnych w postaci kolorowych wydruków po 50 szt. dla każdej trasy. Kontrola obowiązku segregowania odpadów 1.Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 2.W przypadku gdy właściciel nieruchomości, który zadeklarował, że odpady będą gromadzone w sposób selektywny, wystawia je w sposób zmieszany Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. W takim przypadku Wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepną kartką) informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku segregowania odpadów. 3.Jeżeli upomnienie to nie przyniesie skutku i sytuacja taka się powtórzy, o zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia Wykonawca dołącza protokół określający:dzień wywozu, miejscowość i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną. Zadanie 2-Utrzymanie i Obsługa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, wyposażenie w odpowiednie pojemniki do gromadzenia odpadów, odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych w nim gromadzonych. Punkt zlokalizowany jest w miejscowości Zawady, 97-400 Bełchatów, a właścicielem punktu jest Gmina Bełchatów. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1.Odbiór i zagospodarowanie następujących odpadów:1)Przeterminowanych leków o kodzie 20 01 32, 2)Chemikaliów (farby, rozpuszczalniki, oleje opadowe) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*,20 01 19*,20 01 27*,20 01 29*,20 01 28,20 01 30;3)Zużytych baterii i akumulatorów o kodzie 20 01 34;4)Zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego o kodach 20 01 23,20 01 35*,20 01 36;5) Odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07 (w tym stolarka okienna);6) Odzież o kodzie 20 01 10;7)Odpadów budowlano-rozbiórkowych o kodach z grupy 17;8) Zużytych opon o kodzie 16 01 03; 9)Odpadów zielonych o kodzie 20 02 01;10)Opakowań ze szkła o kodzie 15 01 07; 11)Opakowań z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02;12) Opakowań z papieru i tektury o kodzie 15 01 01;13) Odpadów komunalnych nie wymienionych w innych podgrupach (popiół, żużel) o kodzie 20 03 99. 2.Zapewnienie pracownika oraz pracy Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów w następujących dniach i godzinach:1) w okresie od listopada do marca we wtorki i czwartki w godzinach 900-1700 2)w okresie od kwietnia do października we wtorki i czwartki w godzinach 1100-1900 3)przez cały rok w każdą sobotę miesiąca w godzinach 09:00-13:00. Dopuszcza się możliwość zmiany godzin funkcjonowania PSZOK za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy.3. W przypadku nieobecności pracownika obsługującego Punkt Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastępstwo pracownika i umożliwić normalne funkcjonowanie Punktu.4. Pokrywanie przez Wykonawcę wszelkich kosztów związanych z obsługą i utrzymaniem Punktu. 5.Prowadzenie działalności propagującej funkcjonowanie Punktu. 6.Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu, raportu zawierającego: 1)informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów. 2)informacje o dacie ich dostarczenia do punktów oraz sposobie ich dalszego wykorzystania. Raporty należy przedkładać wraz z fakturą. 7. Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa, zobowiązany będzie do przejęcia Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych od właściciela w dniu 01.07.2015r. i zdania go Zamawiającemu w dniu 30.06.2016r. Przejęcie i zdanie punktu odbywać się będzie w oparciu o protokół zdawczo-odbiorczy, którego kopie realizujący zamówienie przekaże Zamawiającemu. Przekazanie protokołu jest warunkiem ostatecznego rozliczenia się z Wykonawcą. 8.Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych tak, aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców. Wykonawca jest zobowiązany do opróżnienia pojemników/kontenerów po otrzymaniu zgłoszenia od pracownika PSZOK w terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia.9.Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania obowiązującego Regulaminu Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Zawadach określonego Zarządzeniem Wójta Gminy Bełchatów. Zadanie3-Obsługa systemu obwoźnej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych położonych na terenie Gminy Bełchatów zgodnie z harmonogramem, dwa razy w okresie objętym niniejszym zamówieniem. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1.Odebranie wystawionych przed nieruchomościami następujących rodzajów odpadów: 1)Odpady wielkogabarytowe (wersalki, tapczany, łóżka, fotele, elementy stolarki, okna, dywany, wykładziny, meble);2) Złom metalowy (rynny, rury, blachy, piece);3)Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne (telewizory, monitory, pralki, kuchenki radia, drukarki, odkurzacze oraz inny sprzęt RTV i AGD);4) Opakowania z tworzyw sztucznych (beczki, skrzynki, wiadra);5) Urządzenia zawierające freony (lodówki);6) Zużyte opony (do rozmiaru 1250x400 mm);7) Baterie i akumulatory 8) Odpady ulegające biodegradacji (gałęzie, listwy drewniane, deski, płyty wiórowe);2. Załadunek na środek transportu;3. Przewóz odpadów na trasie punkt zbiórki - wyspecjalizowany odbiorca (w tym rozładunek u odbiorcy);4.Zagospodarowanie odebranych odpadów;5.Naprawę szkód powstałych w trakcie wykonywania czynności; 6.Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu raportu, zawierającego miedzy innymi informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów, dacie ich odebrania oraz sposobie ich dalszego wykorzystania; 7.Opracowanie przez Wykonawcę szczegółowego harmonogramu wykonania usługi na danym terenie. 8.Uzyskanie akceptacji harmonogramu przez Urząd Gminy Bełchatów najpóźniej na 30 dni przed wyznaczonym terminem wykonania usługi; Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. Odpady wielkogabarytowe w ramach zbiórki objazdowej będą odbierane z częstotliwością zgodną z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy (2 razy w okresie objętym niniejszym zamówieniem). 3.3.Informacje dodatkowe istotne z punktu widzenia zamówienia: 1. Liczba złożonych deklaracji wg stanu na dzień 31.12.2014r. wynosi 3224. 2.Na terenie Gminy Bełchatów ok. 97% nieruchomości zamieszkałych zadeklarowało selektywną zbiórkę odpadów. 3.Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Bełchatów na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców uprawnionych do odbioru odpadów komunalnych w 2014 roku wynosiła: Kod odebranych odpadów komunalnych4), Rodzaj odebranych odpadów komunalnych4), Masa odebranych odpadów komunalnych5) [Mg] 20 03 01, Nie segregowane (zmieszane odpady komunalne), 1043,2, 20 02 01 ,Odpady ulegające biodegradacji, 46 1, 15 01 01, Opakowania z papieru i tektury, 8 9 ,15 01 02, Opakowania z tworzyw sztucznych, 34, 15 01 04, Opakowania z metali, 0, 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe, 0,1, 15 01 06, Zmieszane odpady opakowaniowe, 291,5 15 01 07, Opakowania ze szkła, 229,5, 16 01 03,Zużyte opony, 16,7, 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02, 17 09 03, 43, 20 01 01,Papier i tektura, 0, 20 01 10,Odzież, 1,2, 20 01 23* Urządzenia zawierające freony, 0,2, 20 01 39,Tworzywa sztuczne, 1,9, 20 03 07, Odpady wielkogabarytowe,113, 20 02 03,Inne odpady nieulegające biodegradacji 5,8, 20 03 99,Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 8,8 Uwaga: Ilość wytworzonych i odebranych z terenu Gminy Bełchatów odpadów nie jest zależna od Zamawiającego. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. 3.4.Odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie przedmiotu zamówienia: 1.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność w zakresie prowadzonych przez siebie usług za :a) szkody wyrządzone osobom trzecim przez działania lub brak działań Wykonawcy,w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, w stopniu zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca.b) prowadzenie usług zgodnie z przepisami bhp.W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia 2.Wykonawca ponosi ewentualne kary związane z zanieczyszczaniem środowiska oraz za niewłaściwe postępowanie z odpadami, wynikające z działalności Wykonawcy.3.Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową gospodarkę odpadami, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to między innymi przeładunku, transportu, uregulowań dotyczących bazy magazynowo-sprzętowej oraz wszelkich spraw formalno-prawnych związanych z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych.4. Wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska z uwzględnieniem zanieczyszczenia powietrza, wody i gruntu oraz postępowania z odpadami, w stopniu zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego.5. Za działania lub zaniechania swoich pracowników, współpracowników, podwykonawców uczestniczących w wykonywaniu przedmiotu zamówienia, Wykonawca odpowiada jak za działanie lub zaniechanie własne.3.5. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu następującej dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia:1.Raportów miesięcznych zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym miesiącu (załącznik do faktury). Uaktualniony raport wskazujący ilości i rodzaj pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach należy składać raz na kwartał.2. Raportów miesięcznych zawierających informację o ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów zmieszanych, pozostałości po sortowaniu, szkła, papieru i tektury, metali, tworzyw sztucznych, odpadów wielomateriałowych, odpadów wielkogabarytowych wraz z sposobem zagospodarowania tych odpadów. 3. Jako załączniki do faktury miesięcznej Wykonawca załączy karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Bełchatów. 4. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego przekazywania innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca. Żądane przez Zamawiającego informacje należy przedłożyć w terminie do 3 dni roboczych od dnia otrzymania żądania.5. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego przekazywania wszelkich informacji dotyczących realizacji umowy na każde żądanie Zamawiającego, jednak nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zapytania. 3.6. Pozostałe obowiązki Wykonawcy:1. Należyte wykonywanie wszystkich obowiązków wynikających z umowy oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia w ramach oferowanej ceny ofertowej.2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.1) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U.z2013r.,poz.1232zezmianami), 2) ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz.U.z2013r.,poz.1399 ze zmianami),3) ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.z2013r.,poz. 21 ze zmianami),4) ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.z2013r. poz. 907 ze zmianami),5) ustawa z dnia 29 lipca 2005 o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym(Dz. U. z 2013 r., poz. 1155 ze zmianami),6) ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U.z 2009r.,Nr 79, poz. 666 ze zmianami),7) ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz.U.z2012r.,poz. 145 ze zmianami),8) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014r. w sprawie wzoru dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U.z2014r.poz. 1973),9) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U.z2014r.,poz. 1923),10) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U.z2012r.,poz. 645) 11) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U.z2012r.,poz. 630),12) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U.z2012r.,poz. 676),13) obowiązujące na terenie gminy akty prawa miejscowego.2. Przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych właściwej dla regionu II lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu zgodnie z uchwałą nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21.06.2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla województwa łódzkiego 2012r. W przypadku zmiany Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami i ww. uchwały Sejmiku Wojewódzkiego Wykonawca przekaże przedmiotowe odpady do właściwej instalacji.3. Odbieranie przez Wykonawcę odpadów zbieranych selektywnie w sposób zapobiegający ich mieszaniu.4. Przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach.5.W zakresie recyklingu i poziomu redukcji składowania odpadów ulegających biodegradacji:1) Uzyskanie wymaganych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, poziomów:a) recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła;b) recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych.2) Prowadzenie zbierania odpadów, w szczególności selektywne zbieranie odpadów komunalnych oraz zorganizowanie ich zagospodarowania w sposób umożliwiający uzyskanie parametrów opisanych w tabeli poniżej:Lata 2015 2016 Papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło (%) 16 18 Inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe (%)40 42 3) Ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach, w ilościach wymaganych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów, które określa parametry opisane w tabeli poniżej:Lata20152016 Dopuszczalny poziom masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995r.(%) 50 45 6. Prowadzenie i przekazywanie Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informację o ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów zmieszanych, pozostałości po sortowaniu, szkła, papieru i tektury, metali, tworzyw sztucznych, odpadów wielomateriałowych, odpadów wielkogabarytowych wraz z sposobem zagospodarowania tych odpadów.7. Dostarczania do siedziby Zamawiającego worków na odpady w partiach (200 szt.), według bieżących potrzeb Zamawiającego, przy czym każdorazowo zamówiona partia worków dostarczona będzie przez Wykonawcę w terminie 3 dni do dnia otrzymania stosownego zamówienia od Zamawiającego, pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Worki powinny być wykonane z folii polietylenowej LDPE o pojemności 120 l i grubości min. 60 mikronów zapewniającej odporność na rozerwanie, bez dodatku kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska, odporne na działanie promieni UV, niskich temperatur oraz środków chemicznych z logiem Wykonawcy.8. Zamawiającemu przysługuje prawo kontroli realizacji świadczonych przez Wykonawcę usług oraz innych elementów, których zakres podlega ocenie na podstawie obowiązków wynikających z przepisów prawa oraz zapisów SIWZ a w szczególności:1) Realizację odbioru i transportu odpadów pod względem jakości, terminowości, kompleksowości i zgodności z zapisami SIWZ.b) Oznakowanie, wyposażenie, parametry techniczne oraz ilość pojazdów Wykonawcy.2) Opróżnienie pojazdu z odpadów oraz czystość zewnętrzna i wewnętrzna pojazdu przed rozpoczęciem odbioru odpadów.3) Dokumenty w postaci raportów kwartalnych wraz z kartami przekazania odpadów, które winny być dostarczone Zamawiającemu przez Wykonawcę. Kontrola będzie dokonywana przez obserwację realizacji usług przez pracowników Zamawiającego bezpośrednio w terenie lub analizę dokumentów, które Wykonawca zobowiązany jest udostępnić Zamawiającemu na jego żądanie, jak również na podstawie monitoringu z systemów zamontowanych w pojazdach Wykonawcy.9.Odbieranie odpadów z nieruchomości we wszystkich przypadkach również w przypadkach kiedy dojazd do nieruchomości jest utrudniony, w szczególności: złych warunków atmosferycznych, prowadzonych remontów dróg, objazdów, uroczystości, wąskich dojazdów do nieruchomości poprzez m.in. ręczne wytaczanie pojemników do pojazdu lub zastosowanie pojazdów o mniejszych wymiarach.10. Realizowanie reklamacji (np.: nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie pojemników, uszkodzenie pojemnika przez Wykonawcę) w przeciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem od Zamawiającego. W termin ten nie wlicza się świąt czy dni wolnych od pracy. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres Zamawiającego.11.Odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Bełchatów.12. Odbieranie odpadów komunalnych w sposób, który zapewni odpowiedni stan sanitarny poprzez zapobieganie wysypywaniu się, rozwianiu lub wycieku odpadów z pojemników i worków w czasie odbioru i transportu, a w przypadku wysypania, rozwiania lub wycieku - obowiązany jest do natychmiastowego skutków zaistniałych zdarzeń.13. Wykonywanie prac będących przedmiotem umowy fachowo, nie powodując niedogodność i szkód dla mieszkańców Gminy, a w razie wystąpienia szkód na mieniu lub zdrowiu osób trzecich, ponosić za nie pełną odpowiedzialność zgodnie z obowiązującymi przepisami.14. Wykonywania przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa z zachowaniem należytej staranności w terminach określonych w harmonogramach odbierania odpadów komunalnych.15. Doprowadzenia do stanu poprzedniego i naprawiania uszkodzonych lub zniszczonych pojemników z winy Wykonawcy. Z uwagi na przekroczenie dopuszczalnego limitu znaków w ogłoszeniu zamawiający rozszerzył opis przedmiotu zamówienia w SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, polegający na tym, że Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych na wniosek Właściciela nieruchomości składany w Urzędzie Gminy w zakresie odbioru dodatkowych ilości odpadów nie mieszczących się w pojemnikach ustawionych na nieruchomości oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych (powyżej ilości, które właściciel nieruchomości może przekazać do PSZOK). Usługa dodatkowa będzie obejmować:a) dodatkowy cykliczny wywóz zmieszanych odpadów komunalnych w pojemniku 120 L;b) dodatkowy cykliczny wywóz zmieszanych odpadów komunalnych w pojemniku 240 L;c) dodatkowy cykliczny wywóz zmieszanych odpadów komunalnych w pojemniku 1,1 m3;d) dodatkowy jednorazowy wywóz zmieszanych odpadów komunalnych w kontenerze 5 m3 - 7,5 m3;e) dodatkowy cykliczny wywóz szkła w formie zmieszanej zgromadzonego w pojemniku 120 L;f) dodatkowy cykliczny wywóz odpadów suchych (papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal) zgromadzonych w pojemniku 240 L;g) dodatkowy jednorazowy wywóz odpadów (nie zawierających frakcji materiałów izolacyjnych) zgromadzonych w kontenerze 5 m3 - 7,5 m3;h) dodatkowy jednorazowy wywóz odpadów (zawierających frakcję materiałów izolacyjnych) zgromadzonych w kontenerze 5 m3 - 7,5 m3.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium, w wysokości: 15.000,00 zł, słownie: piętnaście tysięcy złotych.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 22.05.2015r. do godz. 10.30. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie spowoduje wykluczenie Wykonawcy, zgodnie z art. 24 ust. 2. pkt 4. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu;2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;3) gwarancjach bankowych,4) gwarancjach ubezpieczeniowych,5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. Miejsce i sposób wniesienia wadium.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: ING Bank Śląski. Nr konta: 61 1050 1461 1000 0023 5331 9805. Do oferty należy dołączyć kopię przelewu. Wadium, wnoszone w innych niż pieniądz formach, należy złożyć w oryginale, przed upływem terminu składania ofert (jako oddzielny od oferty dokument) w Urzędzie Gminy Bełchatów, Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych - II piętro, pok. nr 44 w siedzibie Zamawiającego. 5. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, Zamawiający wymaga by gwarancja zawierała również przesłanki utraty wadium, określone w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do zapłaty wadium na pierwsze, pisemne wezwanie Zamawiającego. 7. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.8. W przypadku zmiany terminu złożenia oferty lub przedłużenia terminu związania ofertą, wykonawca jest zobowiązany jednocześnie przedłużyć okres ważności wadium, a jeżeli nie jest to możliwe wnieść nowe wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Brak wymaganego terminu ważności wadium skutkuje odrzuceniem oferty. 9. Zasady zwrotu wadium - Zgodnie z art. 46 ust. 1, 2 i 4 Ustawy Pzp.10. Utrata wadium - Zgodnie z art. 46 ust. 4A i 5 Ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku, o którym mowa w pkt. powyżej Zamawiający wymaga potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa: a) wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie ( Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.), prowadzonego przez Wójta Gminy Bełchatów. b) posiadanie aktualnego zezwolenia na transport odpadów komunalnych zgodnie z wymogami Ustawy z dnia z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów. c) wpisu do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1155), lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. Poz. 21). d) aktualne zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku, o którym mowa w pkt. powyżej Zamawiający wymaga potwierdzenia wykonania z należytą starannością co najmniej jednej usługi polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych z nieruchomości na kwotę brutto nie mniejszą niż 300 000 zł.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w zakresie warunku, o którym mowa w pkt. powyżej Zamawiający wymaga dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, zgodnie z poniższym opisem: a) Wykonawca będzie dysponował na czas realizacji zadania: - co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,- co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej,- co najmniej 1 samochodem dostosowanym do odbioru odpadów z nieruchomości, do których dojazd jest utrudniony stale lub okresowo, ze względu na warunki terenowe lub atmosferyczne. - pojazdami trwale i czytelnie oznakowanymi w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, - pojazdami wyposażonymi w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunków odpadów. b) posiada bazę magazynowo - transportową:- usytuowaną w gminie, z której terenu odbiera te odpady lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy,- usytuowanie na terenie, do którego posiada tytuł prawny, - wyposażaną w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu,- wyposażaną w miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych,- wyposażoną w legalizowaną samochodową wagę najazdową, w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów,- wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, - wyposażoną w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób,- na terenie której znajduje punkt konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsc do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy transportowej. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U.z 2013 r., poz. 122).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku, o którym mowa powyżej Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku, o którym mowa w pkt. powyżej Zamawiający wymaga ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na minimalną sumę gwarancyjną 500.000,00 PLN.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający żąda następujących dokumentów (mogą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę): 1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wg wzoru załącznika nr 2 do SIWZ; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - oświadczenie jest dokumentem wspólnym. Wykonawcy mogą złożyć oświadczenie wspólnie lub każdy odrębnie. 2) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie ( Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.), prowadzonego przez Wójta Gminy Bełchatów. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa którykolwiek z tych wykonawców. Złożone dokumenty podlegają łącznej ocenie. 3) aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych zgodnie z wymogami Ustawy z dnia z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa którykolwiek z tych wykonawców. Złożone dokumenty podlegają łącznej ocenie. 4) wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1155), lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. Poz. 21). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa którykolwiek z tych wykonawców. Złożone dokumenty podlegają łącznej ocenie. 5) aktualne zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów komunalnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz . U. z 2013 r., poz. 21) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument jest dokumentem odrębnym. Dokument składa którykolwiek z tych wykonawców. Złożone dokumenty podlegają łącznej ocenie. 2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zamawiający wymaga przedstawienia zobowiązania, o którym mowa powyżej w formie oryginału. Zamawiający wymaga aby składany dokument w szczególności zawierał informację: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 1) W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia w zakresie wg zobowiązania. 2) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2B ustawy Pzp, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013.231) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 4. Dokumenty, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 lit. a tiret pierwszy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r.w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013.231), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 lit. a tiret drugi Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r.w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013.231), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 4 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013.231), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis § 4 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013.231) stosuje się odpowiednio. Zamawiający oceni spełnianie przez Wykonawcę przesłanki braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp na podstawie złożonych oświadczeń, o których mowa w pkt. 3 - 7. 6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych). 7. W przypadku, o którym mowa w pkt. 8, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 9. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 10. Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w pkt 8, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 11. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający nie wyraża zgody na odstąpienie od zasady prowadzenia postępowania w języku polskim, o którym mowa w art. 9 ust. 3 ustawy. 12. Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego: 1) Wypełniony Formularz oferty przetargowej , wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Kryterium społeczne - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszystkie istotne postanowienia umowy wraz z wysokością kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy oraz ze szczegółowym zakresem obowiązków Wykonawcy związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zawarte zostały w projekcie umowy - stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. 2. Wykonawca akceptuje treść wzoru umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik do niniejszej SIWZ, oświadczeniem zawartym w treści formularza ofertowego. Postanowienia umowy ustalone we wzorze nie podlegają zmianie przez Wykonawcę z zastrzeżeniem ust. 3. Przyjęcie przez Wykonawcę postanowień wzoru umowy stanowi jeden z warunków ważności oferty. 3. Zamawiający zastrzega możliwość istotnej zmiany umowy; warunki takiej zmiany zawarte zostały w załączonym wzorze umowy. 1) Zmiana postanowień w zawartej umowie może nastąpić w następujących przypadkach: a) Wynagrodzenie umowne brutto może ulec odpowiedniej zmianie w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów podatku VAT; b) Po zaktualizowaniu wykazu nieruchomości i mieszkańców dopuszczalna jest zmiana harmonogramu odbioru odpadów; c) Zmiana terminu płatności, wynikająca z wszelkich zmian wprowadzonych przez strony do umowy; d) Zmian dokonanych na wniosek Zamawiającego, a leżących w interesie publicznym; e) Zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy; f) Gdy zmiany treści umowy są korzystne dla Zamawiającego i leżą w interesie publicznym. Zmiana postanowień niniejszej umowy, z zastrzeżeniem zapisu zawartego w ust. 1 wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugbelchatow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Bełchatów, Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych / II piętro, pok. 44/ ul. Kościuszki 13, 97-400 Bełchatów..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.05.2015 godzina 10:30, miejsce: Urząd Gminy Bełchatów, Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych / II piętro, pok. 44/ lub w sekretariacie, ul. Kościuszki 13, 97-400 Bełchatów..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.