eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WROCŁAW › WYBÓR DOSTAWCY SPRZĘTU INFORMATYCZNEGO NA RZECZ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 22 WE WROCŁAWIU

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-07-21

Ogłoszenie nr 110889 - 2017 z dnia 2017-07-21 r.

WROCŁAW: WYBÓR DOSTAWCY SPRZĘTU INFORMATYCZNEGO NA RZECZ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 22 WE WROCŁAWIU
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 536715-N-2017


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 500001335-N-2017


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Szkoła Podstawowa nr 22, krajowy numer identyfikacyjny 000693345, ul. STABLOWICKA 143, 54-062 WROCŁAW, państwo Polska, woj. dolnośląskie, tel. 717986845, faks 713543647, e-mail sekretariat.sp022@wroclawskaedukacja.pl, mkurkowska0808@wroclawskaedukacja.pl
Adres strony internetowej (URL): https://sp22.edupage.org/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

WYBÓR DOSTAWCY SPRZĘTU INFORMATYCZNEGO NA RZECZ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 22 WE WROCŁAWIU

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wybór dostawcy sprzętu informatycznego na rzecz Szkoły Podstawowej nr 22 we Wrocławiu. 2. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje: 1) Dostawę wyspecyfikowanego sprzętu, własnym środkiem transportu, do nowej siedziby Zamawiającego - przy ul. Karpnickiej 2, Wrocław 2) Rozładunek; 3) Wniesienie i zeskładowanie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego; 4) Zmontowanie, ustawienie, zainstalowanie dostarczonego sprzętu w pomieszczeniach wskazanych przez Zamawiającego 5) Pierwsze uruchomienie i testy 3. Szczegółowy zakres oraz parametry przedmiotu zamówienia zawarte są w Specyfikacji Technicznej stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

Tak


II.5) Główny Kod CPV: 30200000-1
Dodatkowe kody CPV: 30232110-8, 30213000-5, 30213100-6, 38652100-1,

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: KOMPUTERY KLASY PC I OSPRZĘT TOWARZYSZĄCY
Postępowanie/część zostało unieważnione tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne Celem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zaspokojenie określonych potrzeb zamawiającego, przy czym realizacja celu dokonywana jest z zachowaniem ścisłych procedur wynikających z ustawy PZP. Zamawiający zobowiązany jest m.in. do opisania przedmiotu zamówienia w sposób zapewniający wybór najkorzystniejszej oferty, z zachowaniem zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 2 czerwca 2010 r.; sygn. akt KIO 982/10). Jednym z elementów dostawy w niniejszym postępowaniu są pakiety oprogramowania biurowego, które zgodnie z opisem SIWZ mają reprezentować standard: 1) OfficeProPlus 2016 SNGL OLP NL AE lub inny równoważny obejmujący arkusz kalkulacyjny, edytor tekstowy, edytor prezentacji, edytor baz danych, klient pocztowy, komunikator sieciowy z obsługą audio-video rozmów w czasie rzeczywistym, wysyłania wiadomości, spotkań online, dostępu do informacji i łatwego udostępniania plików - w wersji dedykowanej dla administracji i nauczycieli - 68 szt. 2) OfficeStd 2016 SNGL OLP NL AE lub inny równoważny obejmujący arkusz kalkulacyjny, edytor tekstowy, edytor prezentacji, klient pocztowy, w wersji dedykowanej dla uczniów - 96 szt. Zamawiający prowadząc procedurę w trybie art. 24 aa ustawy w pierwszej kolejności dokonał oceny oferty ofert - czyli m.in. sprawdził czy przedmiot zamówienia zaproponowany przez Wykonawców spełnia wymagania Zamawiającego. W trakcie dokonywania tej czynności stwierdzono że wszystkie 4 oferty spełniają wymagania SIWZ odnośnie parametrów zakupywanego sprzętu. W przypadku zaproponowanych pakietów oprogramowania biurowego 3 z nich obejmowały oprogramowanie oparte na otwartych licencjach firmy Microsoft a jedna, z najniższą ceną, zawierała propozycję dostawy pakietu biurowego którego nazwa została ograniczona do określenia "PRZP Office PL". W związku z tym, że z oferty nie wynika co należy pod tą nazwą rozumieć zwrócono się do Wykonawcy, w trybie art. 87 ust. 1 ustawy PZP, do złożenia wyjaśnień odnośnie zaproponowanego oprogramowania. W odpowiedzi Zamawiający otrzymał pismo z informacją że pod nazwą "PRZP Office PL" należy rozumieć "dystrybuowane jest przez firmę PRZP Systemy Informacyjne Sp. z o.o. oprogramowanie biurowe..." z zacytowanym opisem pakietu wziętym z treści SIWZ. Zdawkowa odpowiedź nie satysfakcjonuje Zamawiającego, gdyż opisany w SIWZ pakiet biurowy dla uczniów i nauczycieli nie jest przeznaczony do wykorzystania biurowego ale ma być elementem prowadzonego w jednostce oświatowej procesu edukacyjnego. Zajęcia szkolne mają obejmować naukę obsługi tego konkretnego wymienionego w SIWZ standardu w związku z czym równoważność była oczekiwana na poziomie sposobu licencjonowania a nie produktu. Uzyskanie produktu innego od zakładanego spowodowałoby wejście w posiadanie oprogramowania Zamawiającemu niepotrzebnego, nie wykorzystywanego na żadnym polu eksploatacji . Posiłkując się rozstrzygnięciem Krajowej Izby Odwoławczej (KIO 2299/14) w ramach którego odrzucono odwołanie strony z powodu tego że "specyfikacja techniczna (załącznik nr 4 do SIWZ), wbrew żądaniu Zamawiającego, nie zawiera nazwy oferowanego sprzętu, a tym samym nie jest możliwe ustalenie na podstawie treści oferty, co stanowi jej przedmiot" można było uznać że tego rodzaju sytuacja kwalifikowała ofertę Wykonawcy do odrzucenia gdyż ani z jej treści ani z udzielonych wyjaśnień Zamawiającemu nie mógł stwierdzić czy zaproponowane oprogramowanie spełnia wymagania SIWZ. Z drugiej strony analizując opis przedmiotu zamówienia odnośnie pakietów biurowych należy przyznać że nie był on do końca jednolity i część wykonawców mogła zrozumieć go w inny sposób czego przykład mamy powyżej. Reasumując: 1. Opis zamówienia spowodował, że na tę część zamówienia zostały złożone oferty ze sobą nieporównywalne gdyż nie można porównać ofert składanych na podstawie przesłanek, które mają później wpływ na niejednolitą wycenę przedmiotu zamówienia przez różnych Wykonawców. 2. Z powyższego powodu Zamawiający stwierdził, że nie będzie odrzucał żadnej ze złożonych ofert, mimo zaoferowania oprogramowania o różnym spektrum zastosowania, gdyż to na skutek opisu przedmiotu zamówienia nie można było stwierdzić niezgodności treści oferty z treścią SIWZ. 3. Mając powyższe na uwadze, wybór którejkolwiek z ofert mógłby naruszyć zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy PZP. Zgodnie z rozstrzygnięciem KIO 982/10 w sytuacji gdy oferty wykonawców nie były porównywalne, wykonawcy zaoferowali produkty o różnym spektrum zastosowania, chociaż odpowiadały one opisowi zawartemu w SIWZ, zamawiający nie mógł dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty, nie naruszając ww. przepisów ustawy PZP. Ponadto zawarcie umowy, ze świadomością w momencie jej zawierania, o konieczności odstąpienia od jej realizacji (ze względu na brak późniejszego zastosowania przedmiotu dostawy przez Zamawiającego) byłoby niezgodne z ww. przepisami ustawy PZP oraz stanowiłoby jawne naruszenie art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 o finansach publicznych zgodnie z którym, wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów Uzasadnienie prawne Art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy - zamawiający unieważnienia postępowania, jeżeli zachodzą przesłanki wymienione w tym przepisie, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wada jakim jest niejednolity sposób opisu przedmiotu zamówienia na obecnym etapie postępowania ma charakter nieusuwalny. W obecnym stanie prawnym, przesłanki nieważności względnej (stwierdzenie nieważności umowy przez uprawniony organ) zostały określone w art. 146 ust. 1 i 6 ustawy PZP. Przesłanka przedmiotowego unieważnienia wynika z ust. 6, gdzie ustawodawca przyznał wyłącznie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych uprawnienie do występowania do sądu o unieważnienie umowy. Przesłanką wystąpienia o unieważnienie, jest dokonanie przez zamawiającego czynności lub zaniechanie dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Nie ma wątpliwości, że zastosowany przez Zamawiającego opis przedmiotu zamówienia mógłby mieć wpływ na wynik postępowania, w szczególności przez brak możliwości jednakowej oceny przedmiotu dostawy w złożonych ofertach, a w ślad za tym wyboru najkorzystniejszej oferty. Z uwagi na powyżej wskazane okoliczności, wobec ziszczenia się przesłanek wskazanych w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy - PZP postępowanie należało unieważnić
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT353658.54
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert4
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
, , , , , kraj/woj.
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy
Oferta z najniższą ceną/kosztem
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem
Waluta:


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: URZĄDZENIA DRUKUJĄCE
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21/07/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT58536.58
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert2
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
ATUT KOMPUTER - M. Laskowski, , Al. Armii Krajowej 10a/2, , 50-541, Wrocław, kraj/woj.
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 76260,00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 76260,00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 296696,60
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: MULTIMEDIALNE WYPOSAŻENIE SAL LEKCYJNYCH
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21/07/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT195121.95
WalutaPLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert6
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 6
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
DREAMTEC Sp. z o.o., , Pl. Strzelecki 20 , 50-224, Wrocław, kraj/woj.
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 154930,80
Oferta z najniższą ceną/kosztem 154930,80
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 227550,00
Waluta: PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.