eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › ROZBUDOWA WYDZIAŁU FIZYKI, ASTRONOMII i INFORMATYKI STOSOWANEJ UMK w TORUNIU - utworzenie CENTRUM OPTYKI KWANTOWEJ - zastosowania w naukach przyrodniczych i biomedycznych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-04-17

Toruń: ROZBUDOWA WYDZIAŁU FIZYKI, ASTRONOMII i INFORMATYKI STOSOWANEJ UMK w TORUNIU - utworzenie CENTRUM OPTYKI KWANTOWEJ - zastosowania w naukach przyrodniczych i biomedycznych
Numer ogłoszenia: 110164 - 2009; data zamieszczenia: 17.04.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Dział Inwestycji , ul. Gagarina 11, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6114696, faks 056 6114693.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ROZBUDOWA WYDZIAŁU FIZYKI, ASTRONOMII i INFORMATYKI STOSOWANEJ UMK w TORUNIU - utworzenie CENTRUM OPTYKI KWANTOWEJ - zastosowania w naukach przyrodniczych i biomedycznych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje wykonanie obiektu kubaturowego wraz z instalacjami i urządzeniami wewnętrznymi, wykonanie przyłączy, urządzenie terenu zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym, projektem wykonawczym, warunkami technicznymi gestorów sieci zewnętrznych i wytycznymi Zamawiającego. Zamówienie obejmuje: 1.realizację obiektu wraz z uzbrojeniem i zagospodarowaniem terenu, 2.wykonanie dokumentacji powykonawczej oraz opracowanie instrukcji stanowiskowych, ppoż., bhp i innych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania obiektu. Obiekt należy wykonać zgodnie z zatwierdzonym projektem, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, opracowanymi kartami technologicznymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, warunkami pozwolenia na budowę, wiedzą techniczną i obowiązującymi normami oraz instrukcjami dostawców i producentów, planu zapewnienia jakości wykonanych robót i in. Wykonawca opracuje i przekaże Zamawiającemu książki obiektu budowlanego oraz dokumentację powykonawczą opracowaną (w 2 egz.) zgodnie z obowiązującymi na dzień odbioru przepisami prawa. Wykonawca zobowiązany jest na prowadzenie robót tak aby zapewnić nieprzerwane działanie Wydziału Fizyki, Astronomii i informatyki Stosowanej UMK w otoczeniu lokalizacji inwestycji tj. Toruń ul. Grudziądzka 5/7. Zakres rzeczowy obejmuje wszystkie konieczne opracowania, dokumenty i uzgodnienia niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie oraz wymagane innymi przepisami. Ponadto w ramach realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest do wypełniania obowiązków informacyjno-promocyjnych przedsięwzięcia, tj. przygotowanie i zamieszczenie tablicy informacyjnej oraz pamiątkowej, stosowanie na dokumentach oznaczeń stosowanych przy realizacji projektów finansowanych ze środków UE. Zasady wizualizacji, zakres informacji przeznaczonych do zamieszczenia oraz ich format został określony w Załączniku nr 13 do SIWZ - Ogólne wytyczne z zakresu promocji projektów realizowanych w ramach PO IiŚ. Zakres rzeczowy zadania pod nazwą ROZBUDOWA WYDZIAŁU FIZYKI, ASTRONOMII i INFORMATYKI STOSOWANEJ UMK w TORUNIU - utworzenie CENTRUM OPTYKI KWANTOWEJ - zastosowania w naukach przyrodniczych i biomedycznych przy ul. Grudziądzka 5/7 w Toruniu obejmuje: 1.pełny zakres określony w dokumentacji projektowo-kosztowej opracowanej przez PM Group (Załącznik nr 14 i 15 do SIWZ), 2.wykonanie rozbiórki budynku magazynowego (rozbiórka ujęta w przedmiarze). Pozwolenie na rozbiórkę Zamawiający uzupełni niezwłocznie po jego otrzymaniu. Przewidywany termin uzyskania pozwolenia - 30.06.2009r., 3.wykonanie włączenia kanalizacji sanitarnej w ulicę Legionów (włączenie ujęte w przedmiarach). Pozwolenie na budowę przyłącza/sieci w ulicę Legionów Zamawiający uzupełni niezwłocznie po jego otrzymaniu. Przewidywany termin uzyskania pozwolenia - 30.09.2009r., 4.wykonanie wycinki drzew zgodnie z Załącznikiem nr 18 do SIWZ (Decyzja w sprawie udzielenia zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów WŚiZ.AM.7635-19/09 z dnia 30.03.2009r.). W nakładach należy ująć wycinkę wskazanych w decyzji drzew i krzewów, usunięcie i utylizację. Zamawiający wymaga (warunek bezwzględny) wykonanie w 2009r. zakresu robót na poziomie min. 17% wartości całego Zamówienia (przełożenie sieci cieplnej, roboty ziemne, rozbiórkowe, fundamentowanie itp.) Zamawiający oczekuje, że Wykonawca wykona wizytację terenu, na którym będą prowadzone roboty budowlane i jego otoczenia, celem oszacowania na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka oraz uzyskania wszelkich danych, jakie mogą być mu niezbędne do przygotowania oferty i ewentualnie podpisania umowy na zrealizowanie zadania. Wykonawca udokumentuje przeprowadzenie wizytacji terenu wypełniając Załącznik nr 8 do SIWZ - Świadectwo wizytacji terenu. W celu prawidłowego przepływu informacji oraz prowadzenia niezbędnych konsultacji ustala się następujący harmonogram spotkań roboczych z udziałem przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy: -pierwsze spotkanie nie później niż 14 dnia od podpisania umowy, -kolejne spotkania nie rzadziej niż raz w każdym kolejnym miesiącu. Spotkania odbywać się będą w siedzibie Instytutu Fizyki UMK w Toruniu przy ul. Grudziądzkiej 5/7. Wykonawca zapewni wykonanie i przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty: - harmonogramu realizacji inwestycji - w ciągu miesiąca od podpisania umowy, - harmonogramu płatności - w ciągu miesiąca od podpisania umowy, - projekt zagospodarowania placu budowy - 10 dni przed przystąpieniem do robót realizacyjnych, - projekt organizacji robót (POR) - 10 dni przed przystąpieniem do robót realizacyjnych, - plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) - 10 dni przed przystąpieniem do robót realizacyjnych, - plan zapewnienia jakości wykonywanych robót budowlanych (PZJ) - 10 dni przed przystąpieniem do robót realizacyjnych, - certyfikat energetyczny wybudowanego obiektu - na dzień odbioru budynku. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych oraz wariantowych. Zamawiający zezwala na 75% udział w realizacji zamówienia przez podwykonawców. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym nadzorem inwestorskim..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.40.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z edukacją i badaniami 45.21.44.00 - Roboty budowlane w zakresie obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem wyższym 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.12.13 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.22.33.00 - Roboty budowlane w zakresie parkingów 45.23.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 200 000,00 PLN (słownie złotych: dwieście pięćdziesiąt tysięcy) przed terminem składania ofert. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z p. zm.). Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu: Bank Millennium S.A. Warszawa rachunek Wadia i zabezpieczenia 87 1160 2202 0000 0000 3281 1137 z dopiskiem: Wadium przetargowe - Rozbudowa Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UMK w Toruniu - utworzenie Centrum Optyki Kwantowej - zastosowania w naukach przyrodniczych i biomedycznych Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 18.05.2009r. do godz. 10:00. Wniesione wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Zaleca się załączyć potwierdzenie wniesienia wadium (przelewu) do oferty przetargowej poprzez załączenie kserokopii dokumentu. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny podpis (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia oryginał dokumentu należy złożyć w oddzielnej kopercie opatrzonej napisem Wadium przetargowe - Rozbudowa Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UMK w Toruniu - utworzenie Centrum Optyki Kwantowej - zastosowania w naukach przyrodniczych i biomedycznych zaś kopię dokumentu należy załączyć do oferty. Zasady zwrotu wadium oraz jego utraty określa art. 46 ust. 1-5 ustawy Pzp.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Pzp. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich): a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, c) oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodne z art. 22 ustawy Pzp a także o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp (w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną - oświadczenie może być złożone wspólnie przez wykonawców składających ofertę wspólną, przy czym winno być podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców składających ofertę wspólną, lub przez Pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu, lub reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego) według wzorów stanowiących Załączniki nr 2 i 3 do SIWZ, d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert. Ocena spełnienia wyżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie według reguły spełnia albo nie spełnia, na podstawie złożonych dokumentów, o których mowa powyżej. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku Zamawiający żąda przedłożenia następujących dokumentów (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączna wiedza i doświadczenie): a) wykaz robót budowlanych, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania (jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie) przez Wykonawcę (jako Generalny Wykonawca), odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia polegającej na budowie, przebudowie lub rozbudowie obiektu dydaktyczno-naukowego dla szkół wyższych w rozumieniu ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005r. (Dz.U.05.164.1365 z późn. zm.) lub wykonaniu specjalistycznych parków technologicznych* lub wykonaniu obiektów służby zdrowia w technologii spełniającej warunki tzw. GLP lub wykonaniu obiektów biurowych klasy A o powierzchni użytkowej min. 2.000m2 p.uż. (Załącznik nr 4 do SIWZ). Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże zrealizowanie jednej roboty budowlanej o powierzchni użytkowej min. 2.000m2 p.uż. polegającej na budowie, przebudowie, rozbudowie obiektów dydaktyczno-naukowych dla szkół wyższych w rozumieniu ustawy Prawo szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005r. (Dz.U.05.164.1365 z późn. zm.) lub wykonanie specjalistycznych parków technologicznych* lub wykonaniu obiektów służby zdrowia w technologii spełniającej warunki tzw. GLP lub wykonaniu obiektów biurowych klasy A. *przez specjalistyczne parki technologiczne rozumie się zespoły laboratoriów badawczych z dziedziny nauk przyrodniczych w technologii spełniającej warunki tzw. GLP. Ocena spełniania wyżej wymienionego warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według reguły spełnia albo nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie. b) wykażą, że dysponują osobami (Załącznik nr 5 do SIWZ), które są zdolne do wykonania zamówienia i będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia i tak: * Kierownik budowy w branży konstrukcyjno-budowlanej, posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne, - co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu budową w tym kierowanie budową co najmniej jednego obiektu dydaktyczno-naukowego dla szkoły wyższej wg definicji zawartej w ustawie z dnia 25 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. 05.164.1365 z późn. zm.), - uprawnienia budowlane do kierowania budową i robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów: ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 1994 r. Nr 89 poz. 414 ze zm.) - art. 12 ust. 2 z uwzględnieniem art. 104, - aktualny, na dzień składania ofert, wpis na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem, wydanym przez tę Izbę, zgodnie z przepisami prawa przywołanymi powyżej. W przypadku dokumentów stwierdzających niejednoznacznie posiadane uprawnienia. Wykonawca musi załączyć odpowiednią interpretację uprawnień wydaną przez właściwą Izbę Samorządu Zawodowego. * Kierownik robót w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych i klimatyzacyjno-wentylacyjnych, posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne, - co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami wyżej wymienionym zakresie, - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w wyżej wymienionych specjalnościach, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów: ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 1994 r. Nr 89 poz. 414 ze zm.) - art. 12 ust. 2 z uwzględnieniem art. 104, - aktualny, na dzień składania ofert, wpis na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem, wydanym przez tę Izbę, zgodnie z przepisami prawa przywołanymi powyżej. W przypadku dokumentów stwierdzających niejednoznacznie posiadane uprawnienia Wykonawca musi załączyć odpowiednią interpretację uprawnień wydaną przez właściwą Izbę Samorządu Zawodowego. * Kierownik robót w branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne, - co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami w wyżej wymienionym zakresie, - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w wyżej wymienionej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów: ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 1994 r. Nr 89 poz. 414 ze zm.) art. 12 ust. 2 z uwzględnieniem art. 104, - aktualny, na dzień składania ofert, wpis na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem, wydanym przez tę Izbę, zgodnie z przepisami prawa przywołanymi powyżej. W przypadku dokumentów stwierdzających niejednoznacznie posiadane uprawnienia Wykonawca musi załączyć odpowiednią interpretację uprawnień wydaną przez właściwą Izbę Samorządu Zawodowego. * Kierownik robót w branży drogowej, posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne, - co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami w wyżej wymienionym zakresie, - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w wyżej wymienionej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów: ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 1994 r. Nr 89 poz. 414 ze zm.) - art. 12 ust. 2 z uwzględnieniem art. 104, - aktualny, na dzień składania ofert, wpis na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem, wydanym przez tę Izbę, zgodnie z przepisami prawa przywołanymi powyżej. W przypadku dokumentów stwierdzających niejednoznacznie posiadane uprawnienia Wykonawca musi załączyć odpowiednią interpretację uprawnień wydaną przez właściwą Izbę Samorządu Zawodowego. Ocena spełnienia wyżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie według reguły spełnia albo nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu personelu desygnowanego do wykonania przedmiotu umowy, z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych i zakresu wykonywanych przez nich czynności, stanowiącego Załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających posiadanie przez te osoby wymaganych uprawnień oraz wpisów na listę właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 1994 r. Nr 89, poz. 414 z p. zm.) oraz potwierdzających, że jest członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r., Nr 5, poz. 42 z p. zm.). c) informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników i liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (Załącznik nr 6 do SIWZ - Informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników i liczebności personelu kierowniczego). Ocena spełnienia wyżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie według reguły spełnia albo nie spełnia, na podstawie złożonej informacji o liczbie zatrudnionych (Załącznik nr 6 do SIWZ). Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże przeciętną liczbę zatrudnionych pracowników co najmniej 100 osób, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie. 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W celu potwierdzenia spełnienia warunku Zamawiający żąda przedłożenia: a) informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej posiadanie środków finansowych w wysokości co najmniej 4.000.000,00 PLN (słownie złotych: cztery miliony) lub zdolność kredytową w wysokości 4.000.000,00 PLN, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana będzie na podstawie złożonej informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej (w przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną, dokumenty może przedłożyć Wykonawca(y) spełniający niniejszy warunek), b) polisy lub w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 10.000.000,00 PLN (słownie złotych: dziesięć milionów), c) sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również z opinią o badanym sprawozdaniu, albo jego części, za ostatnie 3 lata obrotowe - 2006, 2007, 2008 określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności. W przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, Zamawiający wymaga załączenia innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku osiągnięcie przez Wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat obrachunkowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, średniego przychodu rocznego netto nie mniejszego niż 20 000 000,00 PLN (słownie złotych: dwadzieścia milionów ). Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie według reguły spełnia albo nie spełnia, na podstawie złożonych dokumentów, o których mowa powyżej. Do przeliczenia wszystkich wartości finansowych określonych w niniejszym punkcie SIWZ, a występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), opublikowany w dniu opublikowania ogłoszenia o postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w : A. pkt V ust. 1 ppkt a) , b) i e) niniejszego SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że; 1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. B. pkt V ust. 1 ppkt d) niniejszego SIWZ składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt. 4 -8 ustawy. Dokumenty, o których mowa w wyżej wymienionym pkt. A ppkt 1. i ppkt. 3 oraz wyżej wymieniony pkt. B , winny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w wyżej wymienionym pkt. A ppkt. 2, winny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. A i B, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. W myśl art. 26 ust. 3 Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo, którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba, ze mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i przedkładają do oferty ustanowione pełnomocnictwo..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w ofercie w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu: 1. Potwierdzenie wniesienia wadium (pkt. VIII SIWZ), 2. Pełnomocnictwo do podpisywania dokumentów oferty i podpisania umowy, o ile nie wynika ono z innych złożonych dokumentów oraz pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy - w przypadku oferty wspólnej. Dokument należy przedłożyć w oryginale, 3. Wypełniony formularz ofertowy (Załącznik nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy), 4. Oświadczenie (Załącznik nr 2 do SIWZ - zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych), 5. Oświadczenie (Załącznik nr 3 do SIWZ - zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych), 6. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym, stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (Załącznik nr 4 do SIWZ - Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia), 7. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia (Załącznik nr 5 do SIWZ - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, wykształcenia i przewidzianych funkcji), 8. Informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników i kadry kierowniczej (Zał. nr 6 do SIWZ - Informacja na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników i liczebności personelu kierowniczego), 9. Świadectwo wizytacji terenu - oświadczenie (Załącznik nr 7 do SIWZ - -Świadectwo wizytacji terenu), 10. Oświadczenie Wykonawcy o zapoznaniu się z projektem budowlanym i wykonawczym (Załącznik nr 8 do SIWZ - Oświadczenie Wykonawcy o zapoznaniu się z projektem budowlanym, wykonawczym i warunkami pozwolenia na budowę), 11. Proponowany harmonogram rzeczowo - finansowy (Załącznik nr 9 do SIWZ - -Proponowany harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zadania), 12. Tabela elementów scalonych - (Załącznik nr 10 do SIWZ - Tabela elementów scalonych), 13. Karta gwarancyjna (Załącznik nr 11 do SIWZ - Karta gwarancyjna), 14. Podpisany wzór umowy - należy parafować każdą stronę wzoru umowy (Załącznik nr 12 do SIWZ - Wzór umowy), 15. Ogólne wytyczne z zakresu promocji (Załącznik nr 13 do SIWZ - Ogólne wytyczne z zakresu promocji projektów realizowanych w ramach PO IiS), 16. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 17. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 18. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt. 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 19. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24, ust. 1, pkt. 9 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 20. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 21. Sprawozdanie finansowe, a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, inne dokumenty określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, 22. Polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów Oferta oraz dokumenty związane z przetargiem muszą być sporządzone w formie pisemnej w języku polskim. Dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez Wykonawcę lub osobę(y) uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem, Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę. Oferta oraz wymagane formularze, zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa. Oferta podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wymaga załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego. Jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład wniosku muszą być podpisane przez wszystkie te osoby. Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i inne dokumenty, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji. Dokumenty winny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych dokumentach. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby/ osób podpisującej ofertę. Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty. Zaleca się ponumerowanie wszystkich stron oferty. Wszystkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dn. 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn. z 2003 r. Dz. U. Nr 153, poz. 1503 z p. zm.), które Wykonawca chce zastrzec przed dostępem dla innych uczestników postępowania powinny być załączone do oferty oddzielnie i opatrzone napisem Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa - nie udostępniać innym uczestnikom. Oferta wspólna W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów, oferta tych Wykonawców musi spełniać następujące warunki: a) oferta winna być podpisana przez każdego z Wykonawców występujących wspólnie lub upoważnionego przedstawiciela/partnera wiodącego, b) upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela/partnera wiodącego wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców występujących wspólnie/partnerów - należy załączyć do oferty, c) przedstawiciel/wiodący partner winien być upoważniony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań. W przypadku dokonania wyboru oferty Wykonawcy występującego wspólnie przed przystąpieniem do zawarcia umowy o zamówienie publiczne przedłożona zostanie umowa regulującą współpracę Wykonawców występujących wspólnie. Termin, na jaki została zawarta umowa wykonawców nie może być krótszy od terminu określonego na wykonanie zamówienia..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umk.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Uniwersytet Mikołaja Kopernika Dział Inwestycji ul. Gagarina 5 87-100 Toruń pokój nr 101.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.05.2009 godzina 10:00, miejsce: Uniwersytet Mikołaja Kopernika Dział Inwestycji ul. Gagarina 5 87-100 Toruń pokój nr 101.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2007 - 2013 oraz ze środków budżetu państwa.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.