Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-03-19
Raszyn: Przebudowa parkingu, zjazdu, linii energetycznej oraz odwodnienia na działce nr ew. 1235.2, 1234, 1044.26, 1235.1 w Raszynie przy ul. Godebskiego
Numer ogłoszenia: 109760 - 2013; data zamieszczenia: 19.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Raszyn , ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn, woj. mazowieckie, tel. 022 7017770, faks 022 7017778.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.raszyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa parkingu, zjazdu, linii energetycznej oraz odwodnienia na działce nr ew. 1235.2, 1234, 1044.26, 1235.1 w Raszynie przy ul. Godebskiego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót składających się na zamówienie, obejmuje : Etap I-przebudowę drogi dojazdowej i zjazdu do parkingu od ul. Godebskiego, przebudowę parkingu, budowę odwodnienia terenu i odprowadzenia wód deszczowych z terenu inwestycji do rzeki Raszynki oraz przebudowę istniejącej kanalizacji deszczowej, przeniesienie istniejącej latarni, a także nasadzenie zieleni wraz z przeprowadzeniem cięć pielęgnacyjnych istniejących drzew. Powierzchnia objęta inwestycją I etapu - 3 303 m2 w tym - powierzchnia parkingu z kostki betonowej - 1 438 m2, - zjazd z ul. Godebskiego - kostka - 35 m2, - droga wjazdowa od str. ul. Godebskiego - geokrata - 315 m2, - powierzchnia parkingu z geokraty - 1201m2, - krzewy przy rzece Raszynce - 314m2. Teren objęty inwestycją znajduje się na obszarze objętym ochroną konserwatorską. Mazowiecki Konserwator Zabytków zezwolił Gminie Raszyn na przeprowadzenie inwestycji polegającej na przebudowie parkingu przy ul. Godebskiego Decyzją nr 331-2012 z dnia 13.04.2012 r. Ostateczna akceptacja przez MWKZ kostki betonowej zostanie dokonana na etapie wykonawczym. Decyzją nr 290-R-2012 z dn. 18.10.2012 Starosta Pruszkowski zezwolił i zatwierdził Projekt budowlano-wykonawczy na wykonanie robót. Zakres robót drogowych Projekt przewiduje wykonanie następujących nawierzchni: a- warstwy konstrukcyjne zjazdu z ul. Godebskiego-nawierzchnia z kostki betonowej : - Warstwa ścieralna z kostki betonowej - gr 8 cm - podsypka cementowo-piaskowa 1-4 - gr. 3 cm, - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 -gr 15 cm , - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-63 - gr 20 cm, - podłoże gruntowe b- warstwy konstrukcyjne stanowisk parkingowych dla pojazdów osobowych i jezdni -nawierzchnia z kostki betonowej: - warstwa ścieralna z kostki betonowej - gr. 8 cm - odsypka cementowo-piaskowa 1-4 - gr. 3 cm - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 - gr. 20 cm - warstwa mrozoochronna z gruntu zagęszczonego o wsp. filtracji k większe równe 8 m-d -gr 20 cm - geosyntetyk - podłoże gruntowe c- warstwy konstrukcyjne stanowisk postojowych dla pojazdów osobowych i jezdni -nawierzchnia organiczna - warstwa wierzchnia z ekokraty wypełnionej ziemią urodzajną i obsiana mieszanką traw- gr. 5 cm , - podsypka piaskowa -gr. 5 cm, - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 - gr. 25 cm, - warstwa mrozoochronna z gruntu zagęszczonego o wsp. filtracji k większe równe 8 m-d -gr 20 cm - geosyntetyk - podłoże gruntowe d- warstwy konstrukcyjne ciągów pieszych: - warstwa ścieralna z kostki betonowej - gr. 6 cm - podsypka piaskowa 1-4 - gr. 3 cm, - podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5 - gr. 10 cm, - podłoże gruntowe Zakres robót sanitarnych Zaprojektowano system zagospodarowania wód deszczowych złożony z układu 10 wpustów drogowych i 6 studni. Wody deszczowe będą odprowadzane do otwartego zbiornika -rzeki Raszynki, poprzez wylot żelbetowy o średnicy DN 300 mm. Na odcinku 5 m w dół rzeki i 3 m w górę rzeki od projektowanego wlotu należy wykonać trwałe umocnienie skarp, stosując narzut kamienny. Wody opadowe pochodzące z terenu parkingu przed odprowadzeniem będą oczyszczane z zawiesiny i substancji ropopochodnych w separatorze koalescencyjnym zintegrowanym z osadnikiem. Projekt przewiduje studzienki ściekowe jako betonowe fi 500 mm z osadnikiem o h równe 0,75 m z koszem i włazem żeliwnym uchylnym. W studni ST6 zaprojektowano regulator przepływu, kontrolujący odprowadzenie do rzeki wody deszczowe oraz uniemożliwiający przekroczenie odprowadzanych ilości wody ponad obliczone wartości. Do studni ST1 sprowadzona będzie woda opadowa z istniejącej kanalizacji deszczowej z terenu działki nr ew. 1235-2. Projektowane przyłącza kanalizacji deszczowej oraz kanały przebudowywane wykonać z rur PVC-U, łączonych na uszczelki. Długość rur fi 315 - 44,5 m,fi 200 - 42,3 m,fi 160 - 99 m. Uzbrojenie projektowanej kanalizacji stanowią studzienki rewizyjno-kontrolne betonowe o fi 1200 mm łączone przez specjalną uszczelkę gumową. Wpusty ściekowe betonowe o fi 500 mm z osadnikiem o wysokości 0,75 m. Studzienki usytuowane w drogach dojazdowych przykryte będą płytą żelbetową z pierścieniem odciążającym i włazem typu ciężkiego kl. D 400. Pozostałe studzienki będą przykryte płytami żelbetowymi i włazem kl. C250. Płyty przykrywające wykonane będą elementami prefabrykowanymi z betonu klasy B45. Usytuowanie kanałów, spadki, podłączenia wpustów ściekowych oraz rozmieszczenie studzienek pokazano w części graficznej projektu budowlano-wykonaczego. Zakres robót elektrycznych Przedmiotem robót jest wykonanie sieci elektrycznych w następującym zakresie: - przeniesienie istniejącej linii kablowej nn zasilającej kolidujący z parkingiem słup oświetleniowy, - przeniesienie istniejącego słupa oświetleniowego na nową lokalizację, - dodatkowy uziom sztuczny. Zakres robót ogrodniczych W ramach inwestycji konieczne jest przeprowadzenie prac konserwatorskich mających na celu poprawę stanu zdrowotnego drzew i wyeliminowanie zagrożeń dla bezpieczeństwa użytkowników parkingu. Drzewa wymagają przeprowadzenia cięć polegających na usunięciu suchych , chorych i połamanych konarów i gałęzi, korekcie koron w celu poprawy statyki drzew, usunięciu odrostów korzeniowych W ramach projektu należy dokonać nasadzeń roślinnych -krzewy liściaste róża pomarszczona w odm. Dagmar Hastrup wzdłuż skarpy biegnącej nad rzeką Raszynką od strony drogi dojazdowej na parking w ilości 635 szt. oraz od strony parkingu z ekokraty 389 szt. Na terenie opracowania proponuje się założenie trawników oraz nawierzchni drogowej pokrytych darnią - tzw. trawniki drogowe. Zaprojektowana nawierzchnia trawnikowa zawiera gatunki traw szczególnie odpornych na trudne warunki glebowe oraz pokarmowe, jakie panują na poboczach dróg, drogach dojazdowych, parkingach..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający zastrzega możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości do 20 proc. wartości zamówienia podstawowego w okresie 3 lat od dnia zawarcia umowy, przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.22.10 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby 45.11.10.00 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.11.27.10 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 15 000,00 zł (piętnaście tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Odnośnie spełnienia warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca powinien załączyć wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów (poświadczeń) dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone ?- w tym co najmniej 2 (dwóch) zamówień o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł brutto polegających na budowie nawierzchni z kostki betonowej (droga, parking, plac manewrowy).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje odpowiednim sprzętem niezbędnym do wykonywania zamówienia w tym m.in. -równiarka samobieżna 100 KM,- min. 1 szt., -spycharka gąsienicowa 100-200 KM, - min. 1 szt., -koparka samobieżna 0,25-06 m3, - min. 1 szt., -walec statyczny samobieżny 4-6 t, - min. 1 szt., -układarki - min. 1 szt., -zagęszczarki wibracyjne (płytowe) 100 kg - 200 kg - min. 1 szt.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje co najmniej: - 1 osobą, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej (pełniącą rolę Kierownika budowy), która odbyła co najmniej dwuletnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków (§24 ust. 1 i 2 oraz §31 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 27 lipca 2011 r. Dz.U.2011.165.987), - 1 osobą, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (pełniącą rolę Kierownika robót elektrycznych), - 1 osobą, posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (pełniącą rolę Kierownika robót sanitarnych). W przypadku legitymowania się uprawnieniami wydanymi na podstawie przepisów poprzednio obowiązujących zakres uprawnień powinien odpowiadać w/w specjalnościom - 1 osobą do nadzoru prac w zakresie zieleni wpisanej do rejestru zabytków, o kwalifikacjach i doświadczeniu określonych w §23 ust. 1 i §31 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 27 lipca 2011 r. (Dz.U.2011.165.987)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a) sytuacja ekonomiczna: Wykonawca winien wykazać, iż posiada opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 500 000,00 zł, b) sytuacja finansowa: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- pełnomocnictwo (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona) do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i złożenia oferty, jeżeli oferta nie została podpisana przez osoby upoważnione do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych lub w przypadku oferty składanej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla osoby podpisującej w ich imieniu ofertę (oryginał lub kopia notarialnie poświadczona) - Wykaz robót, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom, wypełniany w przypadku wykonywania robót przez Podwykonawców
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadku: - wprowadzenia do dokumentacji projektowej w trakcie wykonywania robót, zmian zakwalifikowanych przez Projektanta sprawującego nadzór autorski na podstawie art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane jako nieistotne odstępstwo od projektu, zmiany są zgodne z zasadami wiedzy technicznej, a roboty, które proponuje się zmienić są objęte projektem budowlanym, - konieczności wykonania robót zamiennych polegających na zmianie sposobu wykonania jakiegoś elementu, technologii, lub zmianie cech elementu bez zmiany rodzaju i charakteru robót, a także zmiany celu jaki ma być w ich efekcie osiągnięty tj. nie powodujących rozszerzenia zakresu zamówienia objętego umową, - konieczności zaniechania wykonywania części robót, - niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prowadzenie robót, - kolizji z nie zinwentaryzowanym uzbrojeniem podziemnym lub innymi obiektami, - ujawnienia w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia wad w dokumentacji projektowej, - wystąpienia nieprzewidzianych na etapie projektu prac budowlanych niezbędnych do realizacji budowy, - zmiany Podwykonawcy, - w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w zakresie wynagrodzenia za roboty ujęte w harmonogramie, a niewykonane na dzień obowiązywania nowej stawki.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.raszyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 05-090 Raszyn ul. Szkolna 2a.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.04.2013 godzina 10:30, miejsce: Siedziba Zamawiającego, 05-090 Raszyn ul. Szkolna 2a.
IV.4.5) Termin związania ofertą: do 03.05.2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI RASZYN
- Letnie oczyszczanie utwardzonych dróg gminnych na terenie Gminy Raszyn w 2024 roku
- Przebudowa drogi gminnej ul. 6 Sierpnia w miejscowości Słomin, gmina Raszyn
- Konserwacja dźwigarów dachowych z drewna klejonego nad niecką basenu w budynku Centrum Sportu Raszyn - Pływalnia w Raszynie
- Modernizacja obiektu rekreacyjnego Gminy Raszyn stanowiącego miejsce spotkań młodzieży i dzieci
więcej: przetargi RASZYN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1548 D Minkowice Oławskie - droga wojewódzka nr 396 - Bystrzyca
- Przebudowa drogi gminnej w miejscowościach Ksawerów - Sobótka Kolonia
- "Przebudowa nawierzchni drogi w miejscowości Wolbromek"
- Budowa oświetlenia drogowego fotowoltaicznego w m. Jankowice
- Przebudowa kluczowych ciągów dróg gminnych i powiatowych na obszarze Związku Powiatowo - Gminnego "Ziemia Lubaczowska"
- Utwardzenie drogi dojazdowej wewnętrznej Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Górze
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.