Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-04-29
Poznań: Usługa polegająca na wykonaniu kontroli stanu populacji i stanu siedliska nocka dużego Myotis myotis w obszarze Natura 2000 Sieraków PLH300013
Numer ogłoszenia: 109082 - 2016; data zamieszczenia: 29.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu , ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 79, 60-529 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 639 64 00, faks 61 639 64 47.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa polegająca na wykonaniu kontroli stanu populacji i stanu siedliska nocka dużego Myotis myotis w obszarze Natura 2000 Sieraków PLH300013.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest kontrola stanu populacji i stanu siedliska nocka dużego Myotis myotis w obszarze Natura 2000 Sieraków PLH300013. 2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w p. 1 jest działaniem wynikającym z planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 Sieraków PLH300013 (Dz. Urz. Woj. Wielk. z 2014 r., poz. 4375). 3. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w p. 1 obejmuje: a) Łączną ocenę stanu ochrony nocka dużego w obszarze Natura 2000. Oceny stanu ochrony należy dokonać zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 lutego 2010 r. w sprawie sporządzania projektu planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 (Dz.U. Nr 34, poz. 186 ze zm.). Zamawiający wymaga dostarczenia wyników oceny stanu ochrony na stanowisku w formie formularza obserwacji terenowych na stanowisku opisanego w przewodniku metodycznym opracowanym dla potrzeb Państwowego Monitoringu Środowiska i dostępnym pod adresem internetowym http://siedliska.gios.gov.pl/index.php/metodyka, zawierającym co najmniej następujące dane: datę wykonywania badań, fotografię stanowiska, lokalizację stanowiska (współrzędne geograficzne), nazwę gatunku i jego skróconą charakterystykę, wartości poszczególnych parametrów i wskaźników stanu ochrony, ich oceny (FV, U1, U2, XX) oraz listę zidentyfikowanych zagrożeń potencjalnych i istniejących wraz z ich opisem. Wykonawca dostarczy formularz obserwacji terenowych dla stanowiska nocka dużego w Sierakowie przy ul. Wronieckiej 26, nawet jeśli nie odnotuje obecności nietoperzy podczas realizacji przedmiotu zamówienia. Ponadto, o ile to możliwe należy wyjaśnić przyczynę niestwierdzenia gatunku na stanowisku, w szczególności określić, czy zanik stanowiska nastąpił z przyczyn naturalnych, czy antropogenicznych i czy w świetle dostępnej wiedzy można było temu przeciwdziałać. b) Identyfikację zagrożeń dla nocka dużego w obszarze Natura 2000 z podziałem na istniejące i potencjalne. Dla każdego ze zidentyfikowanych zagrożeń należy podać kod, zgodnie z załącznikiem nr 5 do Instrukcji wypełniania Standardowego Formularza Danych obszaru Natura 200. Wersja 2012.1 dostępnego pod adresem internetowym http://natura2000.gdos.gov.pl/strona/nowy-element-3 oraz szczegółowy opis zagrożenia. Identyfikując zagrożenia należy wziąć pod uwagę zagrożenia wewnętrzne i zewnętrzne. Jako zagrożenie istniejące należy rozumieć czynnik aktualnie negatywnie wpływający na stan ochrony gatunku, wynikający z przyczyn naturalnych lub z działalności człowieka; jako zagrożenie potencjalne należy rozumieć czynnik, którego negatywny wpływ na stan ochrony gatunku jest prawdopodobny w przyszłości, wynikający z przyczyn naturalnych lub z działalności człowieka. c) Określenie celów działań ochronnych i działań ochronnych dla nocka dużego w obszarze Natura 2000 - jeżeli z analizy oceny stanu ochrony i zidentyfikowanych zagrożeń wyniknie taka konieczność. Cele działań ochronnych muszą być sformułowane tak, aby były mierzalne i weryfikowalne, np. poprawa złego stanu ochrony poprzez zwiększenie liczby odpowiednich miejsc rozrodu, etc. Cele powinny być powiązane z działaniami ochronnymi służącymi ich realizacji, np. cel: poprawa złego stanu ochrony poprzez zwiększenie liczby odpowiednich miejsc rozrodu działanie ochronne: montaż skrzynek dla nietoperzy. Jednym z podstawowych atrybutów celów działań ochronnych powinna być także ich realność, czyli możliwość realizacji (w okresie obowiązywania planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000 - 10 lat). Działania ochronne należy sformułować jako konkretną czynność do wykonania wraz z podaniem: miejsca i terminu wykonania, uwarunkowań technicznych (np. sposobu koszenia) oraz szacunkowego kosztu (jednostkowego, np. w przeliczeniu na 1 ha powierzchni siedliska przyrodniczego oraz łącznego - w okresie obowiązywania planu zadań ochronnych dla obszaru Natura 2000). Działanie ochronne musi być efektywne - nakierowane na realizację określonego celu działań ochronnych i w świetle dostępnej wiedzy gwarantujące jego osiągnięcie. 4. Prace terenowe należy wykonać zgodnie z metodyką opracowaną dla potrzeb Państwowego Monitoringu Środowiska dostępną pod adresem internetowym http://siedliska.gios.gov.pl/index.php/metodyka. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli realizacji zamówienia, w tym prac terenowych. Termin wykonania zamówienia 6. Przedmiot zamówienia należy wykonać do 31 sierpnia 2016 r. Forma przedmiotu zamówienia 7. Opracowanie tekstowe - wydruk zaopatrzony w sztywne okładki (przednią i tylną), oprawiony w sposób uniemożliwiający wydostawanie się kartek; na stronie tytułowej należy zawrzeć co najmniej następujące informacje: nazwę wykonawcy, nazwę przedmiotu zamówienia, nr i datę umowy, na podstawie której wykonano przedmiot zamówienia, informację o tym, że realizacja przedmiotu zamówienia została sfinansowana ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu (WFOŚiGW) wraz z logo WFOŚiGW (link do pobrania logo WFOŚiGW - http://www.wfosgw.poznan.pl/informacje-o-funduszu/materialy-do-pobrania.html) oraz datę wykonania (dzień, miesiąc i rok). Zamawiający wymaga dostarczenia 2 egzemplarzy opracowania tekstowego. 8. Opracowanie w wersji elektronicznej obejmujące zapisaną na nośniku danych (płyta CD-R, DVD-R itp.) elektroniczną wersję opracowania tekstowego (format DOC lub DOCX). Elektroniczny nośnik danych musi być trwale opisany; opis powinien zawierać co najmniej: nazwę wykonawcy, nazwę przedmiotu zamówienia, datę sporządzenia. Zamawiający wymaga dostarczenia 2 egzemplarzy nośnika danych..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.72.17.00 - Usługi ochrony gatunków zagrożonych 90.72.10.00 - Usługi związane z bezpieczeństwem środowiska .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności wykonawcy jest krótszy to w tym okresie: a) sporządził przynajmniej jedną inwentaryzację przyrodniczą gatunków nietoperzy, w szczególności na potrzeby planu zadań ochronnych lub planu ochrony dla obszaru Natura 2000 lub b) sporządził przynajmniej jedną inwentaryzację przyrodniczą gatunków nietoperzy w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska prowadzonego przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska lub c) sporządził przynajmniej jeden monitoring chiropterologiczny (detektorowy) np. na farmach wiatrowych. Ocena wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na zasadzie Wykonawca spełnia albo nie spełnia poszczególne przesłanki określone w art. 24 ustawy.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobą, która: a) posiada dyplom ukończenia studiów wyższych z obszaru nauk przyrodniczych, dziedziny nauk biologicznych i dyscypliny naukowej biologii lub pokrewnej i b) sporządziła przynajmniej jedną ekspertyzę przyrodniczą, polegającą w szczególności na inwentaryzacji lub monitoringu nietoperzy. Ocena wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na zasadzie Wykonawca spełnia albo nie spełnia poszczególne przesłanki określone w art. 24 ustawy.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje osobą, która: a) posiada dyplom ukończenia studiów wyższych z obszaru nauk przyrodniczych, dziedziny nauk biologicznych i dyscypliny naukowej biologii lub pokrewnej i b) sporządziła przynajmniej jedną ekspertyzę przyrodniczą, polegającą w szczególności na inwentaryzacji lub monitoringu nietoperzy. Ocena wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na zasadzie Wykonawca spełnia albo nie spełnia poszczególne przesłanki określone w art. 24 ustawy.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- inne dokumenty
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pisemne oświadczenie Wykonawcy o braku zaległości podatkowych oraz o braku zaległości w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin wykonania zamówienia - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy tj. możliwość przedłużenia terminu wykonania Zadania lub zapłaty za wykonanie Zadania w następujących przypadkach: 1) niezależnych od Zamawiającego, w szczególności uzyskania przez Zamawiającego zmiany harmonogramu realizacji zadania, umożliwiającej przesunięcie środków finansowych niezbędnych do sfinansowania Zadania, na kolejny rok budżetowy; 2) niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, w szczególności, w przypadkach stwierdzenia przez Zamawiającego, że opóźnienie w wykonaniu zamówienia jest wynikiem działania siły wyższej lub wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć ani mu zapobiec, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poznan.rdos.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 79, 60-529 Poznań.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.05.2016 godzina 09:00, miejsce: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 79, 60-529 Poznań, kancelaria.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Pielęgnacja terenu sportowo-rekreacyjnego pielęgnacja nowej części parku oraz utrzymanie zieleni.
- Zakup i dostawa artykułów promocyjnych na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu w 2024 roku
- zakup zestawu do pomiarów spektrometrycznych w zakresie optycznym z oprzyrządowaniem
- Wzmocnienie nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 442 Września-Kalisz na odcinku Borzykowo-Pyzdry
- roboty budowlane
- Roboty budowlane w formule "zaprojektuj i wybuduj" obejmujące zaprojektowanie i wykonanie remontu schodów zewnętrznych w budynku Urzędu Skarbowego w Pile, przy ul. Kossaka 106 (wejście B)
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.