eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zgierz › Modernizacja oczyszczalni ścieków w Zgierzu - Kontrakt nr 5

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-04-17

Zgierz: Modernizacja oczyszczalni ścieków w Zgierzu - Kontrakt nr 5
Numer ogłoszenia: 108996 - 2009; data zamieszczenia: 17.04.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: "Wodociągi i Kanalizacja - Zgierz" Spółka z o.o. , ul. A. Struga 45, 95-100 Zgierz, woj. łódzkie, tel. 042 7151295, faks 042 7152761.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wodkan.zgierz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja oczyszczalni ścieków w Zgierzu - Kontrakt nr 5.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi: Wykonanie robót budowlano - montażowych stanowiących przedmiot Kontraktu nr 5 Modernizacja oczyszczalni ścieków w Zgierzu realizowanego w ramach Projektu pn. Kanalizacja sanitarna miasta Zgierz wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 Odcinki Robót: Odcinek Robót 01 Wyposażenie i uruchomienie istniejącego, aktualnie niepracującego, reaktora biologicznego (ob. nr 3.3.2) wraz z opomiarowaniem, automatyką i monitoringiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania reaktora; Odcinek Robót 02 Rozbudowa węzła przeróbki osadów (ob.4.6) wraz z opomiarowaniem, automatyką i monitoringiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania węzła; Odcinek Robót 03 Modernizacja pracującego reaktora biologicznego (ob. nr 3.3.1) wraz z opomiarowaniem, automatyką i monitoringiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania reaktora. Zakres Robót obejmuje również roboty odtworzeniowe, próby i usunięcie jakichkolwiek wad w Robotach oraz wszelkie czynności niezbędne do przeprowadzenia przez Wykonawcę w celu oddania Robót do normalnej eksploatacji i przekazania ich Zamawiającemu. Kontrakt będzie realizowany zgodnie z Warunkami Kontraktowymi dla Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego FIDIC - pierwsze wydanie w języku angielskim 1999, drugie wydanie angielsko-polskie 2004 (SIDIR)..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.27 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków 45.25.22.00 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100 000 PLN

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie); 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa); 4) złożą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu; Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców będzie dokonana na podstawie niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów wg kryterium spełnia- nie spełnia. Doświadczenie: 5) Wykonawca musi wykazać, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie lub rozbudowie (modernizacji) części biologicznej oczyszczalni ścieków (z zastosowaniem technologii usuwania związków biogennych metodą osadu czynnego) o przepustowości co najmniej Qdśr 10 tys. m3/d lub odpowiadającej min. 40 000 RLM. Jako datę wykonania przyjmuje się datę zakończenia Robót, czyli datę wystawienia Protokołu odbioru lub Świadectwa Przejęcia. Potencjał kadrowy: 6) Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności: i) Ekspert nr1 - Kierownik budowy - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: - co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego jako kierownik budowy. Doświadczenie kierownika budowy musi obejmować pełnienie tej funkcji na kontrakcie obejmującym budowę lub rozbudowę (modernizację) części biologicznej oczyszczalni ścieków o przepustowości co najmniej Qdśr 10 tys. m3/d lub odpowiadającej min. 40 000 RLM; - uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie wystarczającym do kierowania robotami budowlanymi takimi jak sieci wodociągowe i kanalizacyjne oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego. ii) Ekspert nr 2 - Technolog - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: doświadczenie zawodowe w rozruchu części biologicznej z zastosowaniem technologii usuwania związków biogennych w oczyszczalniach ścieków o przepustowości co najmniej Qdśr 10 tys. m3/d lub odpowiadającej min. 40 000 RLM, tzn. pełnić funkcję kierownika lub technologa rozruchu dla co najmniej 2 (dwóch) oczyszczalni o ww. parametrach. Sytuacja ekonomiczna i finansowa: 7) Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki: i) Wykonawca osiągnął w ciągu ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, sumaryczne przychody netto (bez VAT) ze sprzedaży w wysokości co najmniej 18.000.000 PLN; ii) posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 1.500.000 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1.500.000 PLN. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń dołączonych do złożonej oferty..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca ma dostarczyć: A) w pkt III.2)1) a)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); b) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich) c) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); d) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich); B) w pkt III.2)2) i w pkt III.2)5) i w pkt III.2)6) a) Wykaz wykonanych robót budowlanych sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do przedmiotowej SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione powyżej powinien przedłożyć w imieniu wszystkich ten lub ci spośród Wykonawców, którzy potwierdzają spełnienie warunków); b) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do przedmiotowej SIWZ, wraz z kopiami uprawnień budowlanych w wymaganej branży dla danego eksperta oraz kopiami aktualnych zaświadczeń o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego, lub (jeżeli dotyczy) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, wraz z kopiami uprawnień budowlanych w wymaganej branży dla danego eksperta oraz kopiami aktualnych zaświadczeń o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz) . C) w pkt III.2)3) i w pkt III.2)7) a) Rachunek zysków i strat za ostatnie 3 lata obrotowe (jeżeli podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym rachunku zysków i strat), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres. W przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzania rachunku zysków i strat - inne dokumenty określające przychody netto ze sprzedaży za okres jak w zdaniu poprzednim (Wykonawca lub Wykonawcy, którzy potwierdzają spełnienie niniejszego warunku); b) Informację z banku lub ze spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym lub w której Wykonawca(cy) posiadają rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, potwierdzające wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawców w wymaganej wysokości (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty winien przedłożyć w imieniu wszystkich ten, lub ci spośród Wykonawców, którzy potwierdzają spełnienie warunku); D) w pkt III.2)4) Oświadczenie wykonawcy, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do przedmiotowej SIWZ, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy składający ofertę wspólną przedstawiają razem jeden dokument. Oświadczenie złożone wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną powinno być podpisane przez Pełnomocnika upoważnionego przez wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 2. Stosownie do treści § 2 ust.1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. Nr 87, poz.605) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 października 2008 r. (Dz.U. Nr 188, poz.1155), a)jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. III.2)1.A)a, III.2)1.A.b), III.2)1.A)d składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (i) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; (ii) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; (iii) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. b) stosownie do treści § 2 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p.(punkt III.2.1.A)c). 3.Stosownie do treści § 2 ust.2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r., dokumenty, o których mowa w pkt III.2)2.a)(i) i w pkt III.2)2.a)(iii) oraz w pkt. III.2)2.b powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępownaiu o udzielenie zamówinia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. III.2)2.a)(ii), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu skalania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 4.Stosownie do treści § 2 ust.3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r., jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.2).2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt. III.2)3. stosuje się odpowiednio. 5.Ponadto oferta Wykonawcy winna zawierać: (i) Formularz Oferty wraz z Załącznikiem do Oferty, (ii) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, (iii) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Kontraktu, (iv) wyceniony Przedmiar Robót, którego wzór załączony jest do SIWZ, (v) dowód wniesienia wadium, w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wodkan.zgierz.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ można odebrać w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 7 , do dnia 13.05.2009 r. do godz. 16:00, dokonując płatności gotówką w kasie lub za zaliczeniem pocztowym.Cena SIWZ 1165,10 PLN.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.05.2009 godzina 10:45, miejsce: Siedziba Zamawiającego w Zgierzu, ul. A.Struga 45, sekretariat I piętro.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt nr 2004/PL/16/C/PE/028 pn. Kanalizacja sanitarna miasta Zgierz wraz z modernizacją oczyszczalni ścieków. Kontrakt Nr 5 - Modernizacja oczyszczalni ścieków w Zgierzu. Współfinansowany jest z Funduszu Spójności. Stopa przyznanej pomocy wynosi 68%. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt.6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) w wysokości 5% wartości zamówienia podstawowego (ustalonej zgodnie z art. 32 ust. 1 i 3 u.p.z.p) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt. 9 przedmiotowej SIWZ. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa przedłożonego wraz z ofertą. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie i precyzować zakres umocowania, musi też wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Każdy z Wykonawców udzielających umocowania musi na dokumencie pełnomocnictwa podpisać się czytelnie lub potwierdzić swój autograf imienną pieczątką. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zawarli umowę regulującą współpracę tych Wykonawców i przedłożyli tę umowę Zamawiającemu nie później niż 2 dni przed podpisaniem Kontraktu. Umowa regulująca współpracę Wykonawców występujących wspólnie musi zawierać: a.oznaczenie celu gospodarczego, dla którego umowa została zawarta (celem tym musi być zrealizowanie przedmiotowego zamówienia), b.oznaczenie czasu trwania umowy obejmującego okres nie krótszy niż okres obowiązywania Kontraktu o realizację zamówienia powiększony o okres gwarancji c.wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy przez któregokolwiek z partnerów (współwykonawców) do czasu wypełnienia wszystkich zobowiązań wynikających z Kontraktu o realizacji zamówienia, z wyjątkiem zmian określonych w klauzuli 1.14 Warunków Kontraktu, d.zakaz wprowadzania zmian w umowie regulującej współpracę Wykonawców bez pisemnej zgody Zamawiającego, e.oświadczenie, że wszyscy partnerzy (współwykonawcy) przyjmują na siebie odpowiedzialność solidarną za należyte wykonanie zamówienia, za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania Kontraktu oraz odpowiedzialność z tytułu udzielonej gwarancji jakości, f.szczegółowy sposób współdziałania w wykonaniu zamówienia i podział zadań, g.wskazanie Lidera do reprezentowania partnerów (współwykonawców) przy wykonywaniu zamówienia, h.informację, że Lider jest upoważniony do zaciągania zobowiązań, do przyjmowania płatności od Zamawiającego i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w imieniu wszystkich partnerów (współwykonawców) razem i z każdego z osobna. Termin wykonania zamówienia obejmuje łącznie Czas na Ukończenie i Okres Zgłasznia Wad. Okres gwarancji jest tożsamy z okresem Zgłaszania Wad. Warunkiem rozpoczęcia robót budowlanych na Odcinku Robót 03 jest wydanie Świadectwa Przejęcia i uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla Odcinka Robót 01. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określonych w pkt 9.1.3 przedmiotowej SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty, w której oszacowano warunki finansowo-ekonomiczne, przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zmównieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania Kontraktu zawartego w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 5% ceny całkowitej oferty wraz z podatkiem VAT podanej w Formularzu Oferty. Wykonawcom, oraz innym osobom, których interes prawny w uzyskaniu niniejszego zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów u.p.z.p., przysługują środki ochrony prawnej przewidziane art. 179 i nast. u.p.z.p. Środkami ochrony prawnej, o których mowa w pkt. 24.1 niniejszej IDW jest: a)protest b)odwołanie c)skarga do sądu. Środki ochrony prawnej, przysługują: a)Wykonawcom, b)innym osobom i organizacjom, o których mowa w art. 179 u.p.z.p., Protest Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do Zamawiającego na zasadach określonych w art. 180 -183 u.p.z.p. Odwołanie Jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8 u.p.z.p.,odwołanie przysługujące wyłącznie od rozstrzygnięcia protestu dotyczącego: - opisu sposobu oceny spełniania warunków udzialu w postępowaniu, - wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, - odrzucenia oferty. Odwołanie, o którym mowa wyżej, wnosi się do Prezesa Urzędu - w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując kopie treści odwołania Zamawiającemu. Szczegółowo kwestie odnoszące się do odwołania przedstawione są w art.184 -193 a u.p.z.p. Skarga do sądu Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Szczegółowe kwestie dotyczące skargi uregulowane są w art. 194-198 u.p.z.p. W związku z art. 144 ust. 1 u.p.z.p. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy (Kontraktu) w stosunku do treści oferty na następujących warunkach: a)W przypadku okoliczności powodujących, iż zmiana umowy (Kontraktu) okaże się niezbędna dla prawidłowej realizacji zamówienia w tym prawidłowej pracy urządzeń modernizowanych w wyniku jego realizacji. W szczególności powodem zmiany umowy (Kontraktu) może być konieczność wykonania robót, które są funkcjonalnie nierozłączne z robotami będącymi przedmiotem umowy (Kontraktu), np.: wykonanie dodatkowego miejscowego odwodnienia przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych i gruntowowodnych, wymiana gruntu w miejscach modernizowanych istniejących elementów oczyszczalni, naprawa elementów konstrukcji komór żelbetonowych i dylatacji po opróżnieniu KOC, naprawa lub zabezpieczenie konstrukcji stalowych po opróżnieniu KOC, wykorzystanie kabli elektrycznych i elementów automatyki, które obecnie są zamontowane ale nie były podłączone do zasilania, usytuowanie istniejącego uzbrojenia podziemnego niezgodnie z przekazanymi mapami geodezyjnymi, wykorzystanie istniejących elementów istniejącej instalacji napowietrzania, która zostanie poddana gruntowej ocenie po opróżnieniu KOC, jak również takich robót, których wykonanie pozwala na oszczędności w wydatkach lub umożliwia zastosowanie nowocześniejszych technologii. Powodem zmiany umowy (Kontraktu) może być również konieczność wykonania robót, bez realizacji których prowadzone roboty musiałyby być przerwane, albo ich użyteczność uległaby zmniejszeniu, b)Zmiana umowy (Kontraktu) dotyczyć może zarówno zmiany sposobu wykonania zamówienia lub terminu wykonania zamówienia, jak również zmiany wartości lub zakresu zamówienia, jednakże tylko w stopniu niezbędnym dla prawidłowej realizacji zamówienia, c)Warunkiem dokonania zmian, o których mowa wyżej jest wydanie pozytywnej opinii przez Inżyniera w przedmiocie konieczności zmiany umowy (Kontraktu). Wielkość wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji nowych robót ustalona zostanie na podstawie średnich stawek rynkowych przyjętych w katalogu informacji o cenach materiałów budowlanych za ostatni kwartał w publikacjach Sekocenbudu lub równoważnych, albo stawek przyjętych przez Wykonawcę do ustalenia ceny ofertowej w złożonej ofercie w postępowaniu poprzedzającym zawarcie niniejszego Kontraktu. Prawo wyboru podstawy ustalenia wielkości wynagrodzenia Wykonawcy przysługuje wyłącznie Zamawiającemu. W przypadku braku podstaw do ustalenia wielkości wynagrodzenia, Zamawiający przyjmie jako podstawę stawki robót wskazane w ww. publikacjach albo ceny jednostkowe robót zawartych w Przedmiarze Robót, które są najbardziej zbliżone do robót, których dotyczy zmiana umowy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia negocjacji z Wykonawcą w celu ustalenia stawek, jakie zostaną przyjęte dla ewentualnie zleconych robót ponad roboty ujęte w umowie (Kontrakcie)..

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.