eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Odtworzenie przekroju poprzecznego i podłużnego koryta Noteci poniżej jazu w Pakości

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-04-05

Poznań: Odtworzenie przekroju poprzecznego i podłużnego koryta Noteci poniżej jazu w Pakości
Numer ogłoszenia: 108994 - 2012; data zamieszczenia: 05.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej , ul. Szewska 1, 61-760 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8567706, faks 061 8525731.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.poznan.rzgw.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Administracja Rządowa Niezespolona - Gospodarka Wodna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odtworzenie przekroju poprzecznego i podłużnego koryta Noteci poniżej jazu w Pakości.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przywrócenie parametrów hydraulicznych dla wymaganego przepływu wód koryta odpływowego od strony Zbiornika Pakość do połączenia z kanałem żeglugowym biegnącym od strony Noteci Wschodniej wraz z dolnym stanowiskiem śluzy Pakość (krzyżówka), kanału odpływowego od strony jazu Pakość na Kanale Górnonoteckim. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Solidarności Unii Europejskiej. Roboty pogłębiarskie przewidziane do realizacji są rezultatem powodzi 2010 i 2011 roku. Wówczas to w wyniku gwałtownego spływu wód w ilościach powyżej możliwości przepustowych koryta (przepływ wody poza korytem zasadniczym) oraz licznych zatorów lodowych w okresie zimowym doszło do odkładania się wleczonego rumowiska. Doprowadziło to w konsekwencji do zmniejszenia przekroju hydraulicznego koryta, ograniczając możliwości odpływowe wód w kierunku Noteci Połączonej. Powyższe odcinki kanałów należy pogłębić do głębokości 2,0 m licząc od wody średniej, by zagwarantować bezpieczny odpływ wód i prowadzenie niezakłóconej gospodarki wodnej na odpływie z dwóch zbiorników Pakość i Gopło. Projektowany zakres prac obejmuje odtworzenie przekroju poprzecznego i podłużnego koryta Noteci poniżej jazu w Pakości, poprzez wykonanie robót pogłębiarskich (usunięcie namułów) zgodnie z przedmiarem na następujących odcinkach: 1. Roboty pogłębiarskie na kanale odpływowym ze Zbiornika Pakość na odcinku upust denny wlot do jeziora Pakoski północne na stanowisku dolnym (długość 270 mb). Roboty te są niezbędne do realizacji w związku z powodzią zatorową występująca w miesiącach grudzień 2010 - marzec 2011 roku. Zachodzi pilna potrzeba wykonania robót pogłębiarskich do głębokości 2,00 m poniżej rzędnej eksploatacyjnej zwierciadła wody (74,79 m npm Kr.), tj. do rzędnej - 72,79 m npm Kr. (pogłębianie warstwą od 0,20 m do 0,80 m). Urobek w ilości 2 654,15 m3 należy wydobyć bezpośrednio na odkład, gdyż odcinek tego kanału przebiega wydłuż obszaru przewidzianego na odkład urobku. Tam zostanie on rozplanowany, zrekultywowany i obsiany trawą. Realizacja tych robót zapewni pełną drożność kanału poniżej zbiornika Pakość, zapewniając swobodny odpływ wód. 2. Roboty pogłębiarskie na kanale odpływowym ze Zbiornika Pakość na odcinku jezioro Pakoskie północne - kanał odpływowy jazu w Pakości od strony Noteci Wschodniej - przekroje a -g (długość 300 mb). Roboty te są niezbędne do realizacji w związku z powodzią zatorową występująca w miesiącach grudzień 2010 - marzec 2011 roku. Zachodzi pilna potrzeba wykonania robót pogłębiarskich do głębokości 2,00 poniżej rzędnej eksploatacyjnej zwierciadła (74,79 m npm Kr.) wody tj. do rzędnej - 72,79 m npm kr. (pogłębianie warstwą od 0,20 m do 0,80 m). Urobek w ilości 6 630,00 m3 należy wydobyć bezpośrednio na odkład, gdyż odcinek tego kanału przebiega wydłuż obszaru przewidzianego na odkład urobku. Tam zostanie on rozplanowany, zrekultywowany. Realizacja tych robót zapewni pełną drożność kanału poniżej zbiornika Pakość, zapewniając swobodny odpływ wód. 3. Roboty pogłębiarskie na kanale odpływowym jazu w Pakości na odcinku ujściowym do kanału odpływowego z kierunku Zbiornika Pakość długości 300 mb. Roboty te są niezbędne do realizacji w związku z powodzią zatorową występująca w miesiącach grudzień 2010 - marzec 2011 roku. Zachodzi pilna potrzeba wykonania robót pogłębiarskich do głębokości 2,00 m poniżej rzędnej eksploatacyjnej zwierciadła wody (74,79 m npm Kr.), tj. do rzędnej - 72,79 m npm Kr. (pogłębianie warstwą od 0,20 m do 0,80 m). Urobek w ilości 1 293,50 m3 należy wydobyć bezpośrednio na odkład, gdyż odcinek tego kanału przebiega wydłuż obszaru przewidzianego na odkład urobku. Tam zostanie on rozplantowany, zrekultywowany i obsiany trawą. Realizacja tych robót zapewni pełną drożność kanału poniżej zbiornika Pakość, zapewniając swobodny odpływ wód. 4. Roboty pogłębiarskie na kanale noteckim żeglugowym na następujących odcinkach, długościach i kubaturze: a) awanport dolny śluzy Pakość (długości 55 mb), 610,05 m3; b) śluza w Pakości, dolne stanowisko śluzy (krzyżówka) w kierunku mostu na drodze Pakość - Inowrocław, (długości 200 mb); kubatura robót: 1481,25 m3 (pomiędzy przekrojami A do E); c) Noteć Zachodnia przy połączeniu z dolnym stanowiskiem śluzy (długości 150 mb); kubatura robót: 2020,50 m3 (pomiędzy przekrojami m do p). Roboty te są niezbędne do realizacji w związku z powodzią zatorową występująca w miesiącach grudzień 2010 - marzec 2011 roku. Zachodzi pilna potrzeba wykonania robót pogłębiarskich do głębokości 2,00 poniżej rzędnej eksploatacyjnej zwierciadła (74,79 m npm Kr.)wody tj. do rzędnej - 72,79 m npm kr. (pogłębianie warstwą od 0,20 m do 0,80 m). Urobek w ilości łącznej 4111,48 m3 należy wydobyć na odkład, (2020,50 m3 z jednorazowym przerzutem, a następnie załadować na samochody samowyładowcze max do nośności 10 ton, ze szczelna skrzynią załadunkową do przewozu urobku z robót pogłębiarskich na tereny przewidziane do składowania (około 4 km). Tam zostanie on rozplantowany, zrekultywowany i obsiany trawą. Realizacja tych robót zapewni pełną drożność kanału poniżej zbiornika Pakość, zapewniając swobodny odpływ wód. Zestawienie kubatury robót pogłębiarskich: a) Bezpośrednio na odkład: - 10 577,97 m3; b) Odkład + transport - 4 111,48 m3; ŁĄCZNIE: 14 689,45 m3. Prace związane z usuwaniem namułów należy rozpocząć od wykonania sondowania dna dla potrzeb określenia grubości nadkładu do usunięcia. Sondowanie koryta należy dokonywać podczas realizacji robót i ich zakończenia przy udziale Kierownika Nadzoru Wodnego w Pakości. Prace należy wykonywać zgodnie z dostarczonym przedmiarem robót i kosztorysem.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.60.00 - Roboty w zakresie regulacji rzek i kontroli przeciwpowodziowej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.06.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien udokumentować wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 robót, których przedmiotem było wykonanie robót pogłębiarskich, polegających na przywróceniu parametrów poprzecznych koryt rzecznych na śródlądowych wodach powierzchniowych. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów, oświadczeń wymaganych postanowieniami SIWZ. Oferty będą oceniane wg zasady spełnia / nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca winien udokumentować posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową do realizacji przedmiotowego zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 PLN (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawienia informacji potwierdzającej posiadanie zdolności kredytowej). Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów, oświadczeń wymaganych postanowieniami SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 4. Kosztorys ofertowy szczegółowy. 5. Pozostałe dokumenty wymienione w pkt 11-12 SIWZ

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy: - z powodu działania siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach; - z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego; - z powodu rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy np. wyniku limitowania posiadanych środków finansowych i konieczności dostosowania wartości wykonywanych zadań do planu wydatków budżetowych. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi pracami; - z powodu zmiany terminów realizacji przedmiotu umowy np. w wyniku limitowania posiadanych środków finansowych i konieczności dostosowania wartości wykonywanych zadań do planu wydatków budżetowych; - z powodu zmiany obowiązującej stawki VAT, jeżeli zmiana stawki VAT będzie powodowała zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę; - z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego Wykonawcę, robót nie stanowiących zamówień dodatkowych; - z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją działania bądź zaniechania którejkolwiek ze stron; - z powodu zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy; - z powodu zmiany danych teleadresowych oraz zmiany osób wskazanych w § 6 umowy; - w przypadku wystąpienia innych okoliczności nie ingerujących w treść przedmiotu umowy, których nie można przewidzieć w momencie jej zawarcia

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poznan.rzgw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu, ul. Szewska 1, pok. 310, codziennie od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 - 14:00 lub pocztą.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.04.2012 godzina 10:30, miejsce: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu; ul. Szewska 1, pokój nr 103.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.