eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek



Ogłoszenie z dnia 2016-04-29

Poznań: Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek
Numer ogłoszenia: 108076 - 2016; data zamieszczenia: 29.04.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Al. Marcinkowskiego 32, 61-745 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 6473625, faks 061 6473628.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa do siedziby Zamawiającego materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek. 2. Dokładny wykaz materiałów eksploatacyjnych będących przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ (formularz ofertowy). 3. Zasady oraz sposób realizacji przedmiotowego zamówienia zostały określone szczegółowo we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 4. Zamawiający wymaga, aby oferowane materiały eksploatacyjne: a. były fabrycznie nowe tzn., że żaden z ich elementów nie był wymieniany, naprawiany bądź napełniany ponownie lub poddany jakimkolwiek innym, w tym przywracającym go do użytku zabiegom technicznym, b. były dostarczone w opakowaniach typowych dla danego produktu, c. były zaopatrzone w etykiety identyfikujące produkt i producenta produktu, d. były kompatybilne pod względem technicznym i funkcjonalnym z urządzeniami, a ich użycie nie naruszy gwarancji producenta urządzeń, w których były instalowane. 5. Zaoferowane materiały eksploatacyjne powinny być oryginalne lub równoważne oryginalnym. a. w przypadku zaoferowania produktów równoważnych oryginalnym należy przedłożyć ważny certyfikat podmiotu uprawnionego do kontroli jakości poświadczający zgodność zaoferowanych produktów z normami ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711oraz ISO/IEC 19798. b. w przypadku zaoferowania produktów równoważnych oryginalnym należy przedłożyć do każdego zaoferowanego produktu równoważnego (dotyczy tuszy i tonerów do drukarek) raport z testów wystawiony zgodnie z normą ISO/IEC 19752, ISO/IEC 24711 oraz ISO/IEC 19798 wystawiony przez podmiot uprawniony, o którym mowa w punkcie III.8 SIWZ. Raport oprócz wyników z przeprowadzonych badań tj.: średniej ilości wydruku, odchylenia standardowego, daty testowania, listy kaset użytych do obliczeń, nazwy i typu testowanej kasety, trybu drukowania, liczby użytych do testu urządzeń, formatu papieru, oprogramowania, określonych warunków testu - temperatury oraz wilgotności itp. winny zawierać również nazwę i podpis laboratorium, w którym dokonano badań wydajnościowych. c. w przypadku zaoferowania produktów równoważnych oryginalnym należy załączyć ważny Certyfikat ISO 9001 i ISO 14001 producenta tonerów w zakresie projektowania, wytwarzania i dystrybucji. 6. Przez podmiot uprawniony, o którym mowa w SIWZ rozumie się niezależną jednostkę uprawnioną do kontroli jakości, posiadającą certyfikat akredytacji wydany przez Polskie Centrum Akredytacji aktualny na dzień składania ofert, potwierdzający, że podmiot uprawniony do kontroli jakości posiada laboratorium badawcze akredytowane w oparciu o normę PN-EN ISO/IEC 17025. 7. Jakość druku (kopii), wydajność, pojemność, szybkość schnięcia (utrwalania), nie zamazywanie się druku (kopii) winny odpowiadać wyrobowi producenta urządzenia, w którym materiał będzie zainstalowany, tj. produktowi oryginalnemu lub go przewyższać. 8. Zamawiający dopuszcza możliwość oferowania produktów równoważnych oryginalnym pod warunkiem bezwzględnego zachowania norm, konstrukcji, parametrów i standardów, którymi charakteryzuje się produkt oryginalny..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10 - Toner do drukarek laserowych/faksów 30.19.21.13 - Wkłady drukujące 30.12.51.00 - Wkłady barwiące 30.12.40.00 - Części i akcesoria do maszyn biurowych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zapytanie o cenę

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.04.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Automatyka Biurowa spółka z o. o., al. Prymasa Tysiąclecia 103, 01-248 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 311723,03 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 370623,60

  • Oferta z najniższą ceną: 370623,60 / Oferta z najwyższą ceną: 382924,83

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 70 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne. Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości dostaw materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek. Celem udzielenia przedmiotowego zamówienia jest umożliwienie korzystania z urządzeń biurowych niezbędnych do wykonywania pracy przez pracowników Sądu nowomiejskiego. W obecnym stanie prawnym dostawy materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek nie zostały wymienione w Zarządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 września 2014 r. (Dz. Urz. MS. 2014.153), w związku z czym tutejszy Sąd zobowiązany jest do zapewnienia przedmiotowych dostaw samodzielnie. W związku z powyższym oraz z uwagi na fakt, iż konieczne jest zapewnienie użyteczności urządzeń niezbędnych do funkcjonowania Sądu, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na świadczenie przedmiotowych dostaw jest konieczne i uzasadnione. Uzasadnienie prawne Zgodnie z treścią art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę w przypadkach przewidzianych w ustawie. Zgodnie a treścią art. 70 powołanej wyżej ustawy Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli spełnione są łącznie przesłanki uzależniające uzasadnione zastosowanie ww. trybu dotyczące wartości i przedmiotu zamówienia. W przedmiotowym postępowaniu spełnione są łącznie obie te przesłanki albowiem: wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w rozporządzeniu wydanym na podstawie delegacji zawartej w art. 11 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. kwoty 135 tys. euro, przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów powszechnie dostępnych w tym sensie, że istnieje na rynku wiele firm świadczących dostawy tego typu, a materiały będące przedmiotem dostaw mają ustalony standard jakościowy. Na ustalony standard jakościowy wskazuje powtarzalny i typowy charakter rzeczy będących przedmiotem dostaw. Ponadto, w nowym brzmieniu Ustawy Prawo zamówień publicznych Ustawodawca w art. 91 ust. 2a wskazał, iż cyt. Kryterium ceny może być zastosowane jako jedyne kryterium oceny ofert, jeżeli przedmiot zamówienia jest powszechnie dostępny oraz ma ustalone standardy jakościowe, z zastrzeżeniem art. 76 ust. 2, a w przypadku zamawiających, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 i 2, jeżeli dodatkowo wykażą w załączniku do protokołu postępowania, w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia. Realizując powołany wyżej ustawowy obowiązek w opisie przedmiotu zamówienia zostały oszacowane wszelkie koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia. Ponadto, przeniesiono na Wykonawcę ewentualne koszty ryzyka związanego z nierzetelnym realizowaniem umowy w taki sposób, że zawarto w niej zapis o treści: W przypadku, w którym: a. Wykonawca nie rozpocznie świadczenia dostaw, b. Wykonawca zaprzestanie wykonywania dostaw, c. dostawa będąca przedmiotem niniejszej umowy będzie realizowana w sposób utrudniający prawidłowe funkcjonowanie Sądu lub narażający na uszczerbek wizerunek lub dobre imię Zamawiającego, d. dostarczone towary nie będą odpowiadały wskazanym przez Wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do niniejszej umowy, Zamawiający ma prawo, a Wykonawca wyraża zgodę na zamówienia przez Zamawiającego przedmiotowych dostaw od innego podmiotu i obciążenia kosztami tych dostaw Wykonawcę. Przygotowując przedmiot zamówienia uwzględniono również ewentualne koszty związane z nierzetelnym realizowaniem umowy wprowadzając zapisy umowne dotyczące szeregu kar umownych, a nadto, że jeżeli kary umowne nie pokryją poniesionej szkody, Zamawiający będzie miał możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego. W związku z powyższym, wszystkie przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę (art. 70 ustawy Pzp) oraz nadrzędne przesłanki zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert (art. 91 ust. 2a Ustawy Pzp) zostały spełnione, w związku z czym przeprowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę jest prawnie uzasadnione.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.