eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Opracowanie merytoryczne Informatora Ścieżki reintegracji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością na terenie powiatu zawierciańskiego i miasta Żory wypracowane w ramach projektu systemowego Śląskie sprawniej - wsparcie osób niepełnosprawnych w aktywizacji zawodowej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2015-05-08

Katowice: Opracowanie merytoryczne Informatora Ścieżki reintegracji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością na terenie powiatu zawierciańskiego i miasta Żory wypracowane w ramach projektu systemowego Śląskie sprawniej - wsparcie osób niepełnosprawnych w aktywizacji zawodowej
Numer ogłoszenia: 107756 - 2015; data zamieszczenia: 08.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Śląskie , ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 207 85 65, faks 32 207 85 78.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slaskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie merytoryczne Informatora Ścieżki reintegracji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością na terenie powiatu zawierciańskiego i miasta Żory wypracowane w ramach projektu systemowego Śląskie sprawniej - wsparcie osób niepełnosprawnych w aktywizacji zawodowej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie merytoryczne, edytorskie, wykonanie składu, łamanie, korekta, przygotowanie do druku i druk oraz dostawa Informatora Ścieżki reintegracji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością na terenie powiatu zawierciańskiego i miasta Żory wypracowane w ramach projektu systemowego Śląskie sprawniej - wsparcie osób niepełnosprawnych w aktywizacji zawodowej. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.31.22.10 - Usługi świadczone przez autorów 79.55.20.00 - Usługi przetwarzania tekstu 79.96.00.00 - Usługi fotograficzne i pomocnicze 79.82.20.00 - Usługi składu 79.82.25.00 - Usługi projektów graficznych 79.82.30.00 - Usługi drukowania i dostawy 79.97.00.00 - Usługi publikacji 79.82.11.00 - Usługi korektorskie .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje należycie, co najmniej 2 usługi o wartości nie mniejszej niż 3.000,00 zł brutto każda, których przedmiotem było opracowanie merytoryczne oraz drukowanie materiałów informacyjno-promocyjnych np. informator, biuletyn, ulotka, broszura itp. Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia i dokumentów wymienionych w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów na zasadach określonych powyżej, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2. W przypadku gdy z dokumentów, o których mowa w pkt III.6) ppk 1, nie będzie wynikało w wystarczający sposób czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający, w celu dokonania niniejszej oceny, może żądać dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt III.4.1) składają w taki sposób, aby potwierdzały łączne spełnianie warunków o których mowa w pkt III.3). Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt III.4.2) i III.4.4.) składa odrębnie każdy z Wykonawców występujących wspólnie. 4. Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej do oferty powinno być dołączone stosowne pełnomocnictwo.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Zawartość merytoryczna tekstu wraz z opracowaniem graficznym - 30

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.slaskie.pl/index.php?grupa=2&id_menu=90
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Wydział Pomocy Prawnej i Zamówień Publicznych, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.05.2015 godzina 11:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Kancelaria Ogólna pok. 164, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Dot. pkt III 4.1) Zamawiający precyzuje odnośnie przedmiotowego zamówienia, że w zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć wykaz wykonanych, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (załącznik nr 2 do formularza ofertowego), oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - dot. warunku, o którym mowa w pkt III.3.2). Uwaga: Pod pojęciem głównych usług Zamawiający rozumie usługi wykazane w wykazie, niezbędne do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia opisanego w pkt III.3.2). 2. Dowodami potwierdzającymi, że usługi o których mowa w pkt IV.4.16 ppkt 1, zostały wykonane lub są wykonywane należycie, są: a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt IV.4.16) ppkt 2a). 3. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt IV.4.16) ppkt 1, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt IV.4.16) ppkt 2. 4. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczenia i dokumentów wymienionych w pkt III.4.2). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Ww. warunek każdy z podmiotów oferty wspólnej musi spełniać odrębnie. 5. Wykonawca winien dołączyć do oferty jedną próbkę w wersji papierowej, w pełnym kolorze (w 1 egzemplarzu) składającą się z 3 stron formatu A4 (210 x 297 mm) (+/-2%), w tym: a) 1 strona tytułowa (projekt okładki - przód) - powinna prezentować proponowaną kolorystykę, rozmieszczenie m.in. tytułu Informatora, logotypów oraz napisu Przedmiot zamówienia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 w ramach Priorytetu VII Działania 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy (znajdujących się w Załączniku nr 5 do siwz), b) 2 strony tekstu opracowane w oparciu o tekst źródłowy wskazany przez Zamawiającego, który stanowi załącznik nr 4 do siwz. W przypadku gdy do oferty nie zostanie dołączona próbka tekstu lub w przypadku, gdy dołączona próbka tekstu nie będzie odpowiadała treści SIWZ (np. próbka tekstu będzie zawierała inną objętość stron, inny format), oferta Wykonawcy zostanie odrzucona. W przypadku gdy do oferty zostaną dołączone dwie próbki tekstu, oferta zostanie odrzucona. 6. Przy ocenie ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami: 1) Cena brutto - 70% 2) Zawartość merytoryczna tekstu wraz z opracowaniem graficznym - 30% 7. Formuła oceny: 1) w kryterium Cena brutto: najniższa cena brutto ze wszystkich ważnych ofert/cena brutto badanej oferty x 70= liczba punktów 2) w kryterium Zawartość merytoryczna tekstu wraz z opracowaniem graficznym: Punkty za kryterium zawartość merytoryczna tekstu wraz z opracowaniem graficznym zostaną przyznane na podstawie załączonej do oferty próbki, o której mowa w pkt IV.4.16) ppkt 5. w skali punktowej od 0 do 30 punktów. Ocenie poddane zostaną następujące elementy (podkryteria): a) Strona tytułowa (oryginalność rozumiana jako innowacyjność, pomysłowość zaproponowanego projektu okładki (przód), w tym zaproponowana kolorystyka, sposób umiejscowienia tytułu Informatora, logotypów oraz napisu Przedmiot zamówienia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 w ramach Priorytetu VII Działania 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy (tytuł Informatora, napis i wzory logotypów znajdują się w Załączniku nr 5 do siwz), zgodnie z wytycznymi znajdującymi się na stronach internetowych http://slaskie.pl/logo; htp://www.efs.gov.pl: 0-10 pkt b) Redakcja tekstu (uporządkowanie tekstu, przejrzystość, czytelność i logika układu tekstu): 0-10 pkt. c) Styl i język wypowiedzi (poprawność stylistyczna, ortograficzna, gramatyczna i jasność): 0-10 pkt. W ramach każdego podkryterium od a) do c) członek Zespołu może przyznać: - 10 pkt - gdy próbka tekstu spełnia wszystkie wymagania opisane w ramach danego podkryterium, - 5 pkt - gdy próbka tekstu spełnia częściowo wymagania opisane w ramach danego podkryterium, - 0 pkt - gdy próbka tekstu nie spełnia żadnego wymagania opisanego w ramach danego podkryterium. Punkty przyznane za poszczególne elementy przez członków Zespołu ds. udzielania zamówienia publicznego dokonujących oceny przedmiotowego kryterium zgodnie z powyższym opisem zostaną zsumowane, a powstała w ten sposób liczba posłuży określeniu ostatecznej punktacji oferty w kryterium zawartość merytoryczna tekstu wraz z opracowaniem graficznym. 8. Zamawiający w dniu zawarcia umowy udostępni Wykonawcy wszystkie materiały oraz informacje, będące w jego posiadaniu, niezbędne do prawidłowego wykonania zadania. 9. Wykonawca ma obowiązek przedłożenia Zamawiającemu planu zawartości tematycznej oraz projektu graficznego Informatora, do zatwierdzenia i akceptacji przed zleceniem do druku w formie elektronicznej najpóźniej na 6 dni roboczych przed terminem dostawy Informatora. 10. Zamawiający zatwierdzi przedstawiony plan i projekty lub przekaże Wykonawcy uwagi dotyczące planu zawartości tematycznej, projektu graficznego Informatora w terminie 1 dnia roboczego od dnia otrzymania projektów. 11. Wykonawca w terminie do 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia, ma obowiązek uwzględnić wszystkie uwagi zgłoszone przez Zamawiającego (korekty po składzie) i przekazać poprawiony plan oraz projekty graficzne w formie elektronicznej do akceptacji. 12. Zamawiający zweryfikuje otrzymany plan i projekty graficzne w terminie 1 dnia roboczego od dnia ich otrzymania. W przypadku, gdy w wyniku weryfikacji materiału po składzie okaże się, że Wykonawca nie uwzględnił w ocenie Zamawiającego istotnych zmian, Zamawiający może żądać dodatkowego składu przed ostateczną akceptacją. 13. Wykonawca przygotuje zapis ostatecznej wersji Informatora, którą po zatwierdzeniu przez Zamawiającego przekaże do druku.14. Wydruk Informatora nastąpi w terminie do 2 dni roboczych od zatwierdzenia projektów, tylko i wyłącznie z wymaganą klauzulą bez uwag. 15. Wykonawca dostarczy przedmiot umowy w terminie do 15 czerwca 2015 r. na własny koszt, do siedziby Zamawiającego na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, ul. Dąbrowskiego 23, 40-032 Katowice i wniesie do pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego. 16. Przedmiot zamówienia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 w ramach Priorytetu VII Działania 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.