eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ełk › Budowa garaży oraz magazynu frakcji palnej na terenie Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Sp. z o. o. w Siedliskach, I etap rozbudowy ZUO

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-06-28

Ełk: Budowa garaży oraz magazynu frakcji palnej na terenie Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Sp. z o. o. w Siedliskach, I etap rozbudowy ZUO
Numer ogłoszenia: 107277 - 2016; data zamieszczenia: 28.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami EKO-MAZURY sp. z o.o. , Siedliska 77, 19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 87 6210101, 629 15 00, faks 87 610 20 60.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.eko-mazury.elk.pl, www.elk-ekomazury.bip-wm.pl/public/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa garaży oraz magazynu frakcji palnej na terenie Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Sp. z o. o. w Siedliskach, I etap rozbudowy ZUO.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dział VI SIWZ 1. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu Zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV): a) 45000000-7 - Roboty budowlane; b) 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę; c) 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne; d) 45112420-5 - Kopanie piwnic; e) 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej; f) 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane L 74/150 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 15.3.2008; g) 45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji; h) 45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego; i) 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu; j) 45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych; k) 45232200-4 - Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych; l) 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg; m) 45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych; n) 45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej; o) 45243510-0 - Budowa nasypów; p) 45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne; q) 45262300-4 - Betonowanie; r) 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach; s) 45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych; t) 45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych; u) 45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych. 2. Przedmiotem zamówienia jest Budowa garaży oraz magazynu frakcji palnej na terenie Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Sp. z o.o. w Siedliskach, I etap rozbudowy ZUO. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w następującej dokumentacji: a) Projekt budowlany budowy zespołu garaży, rozbudowy i nadbudowy wraz z przebudową boksów na surowce wtórne oraz rozbudowy wraz z przebudową wiaty - segmentu odbioru i magazynowania odpadów niebezpiecznych - Załącznik Nr 12 do SIWZ, b) Projekt wykonawczy zagospodarowania terenu - Załącznik Nr 13 do SIWZ, c) Projekt wykonawczy architektury i konstrukcji - budowy zespołu garaży - Załącznik Nr 14 do SIWZ, d) Projekt wykonawczy architektury i konstrukcji - rozbudowy i nadbudowy wraz z przebudową boksów na surowce wtórne - Załącznik Nr 15 do SIWZ, e) Projekt wykonawczy architektury i konstrukcji - rozbudowy wraz z przebudową wiaty - segmentu odbioru i magazynowania odpadów niebezpiecznych - Załącznik Nr 16 do SIWZ, f) Projekt wykonawczy instalacji elektrycznych - budowy zespołu garaży wraz z rozbudową i przebudową wiaty - segmentu odbioru i magazynowania odpadów niebezpiecznych - Załącznik Nr 17 do SIWZ, g) Projekt wykonawczy instalacji elektrycznych - rozbudowy i nadbudowy wraz z przebudową boksów na surowce wtórne - Załącznik Nr 18 do SIWZ, h) Ogólna specyfikacja techniczna - Załącznik Nr 19 do SIWZ, i) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - Załącznik Nr 20 do SIWZ, j) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót elektrycznych - Załącznik Nr 21 do SIWZ, k) Przedmiar robót budowlanych - Załącznik Nr 22 do SIWZ, l) Przedmiar robót elektrycznych - Załącznik Nr 23 do SIWZ. 3. Dokumentacja wymieniona w pkt. 2 lit. a) - l) niniejszego Działu SIWZ stanowi integralną część dokumentacji przetargowej oraz stanowi integralną część umowy. Niniejsza dokumentacja została udostępniona w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego. 4. Dla celów interpretacji będą miały pierwszeństwo dokumenty zgodnie z następującą kolejnością: a) Umowa, b) Projekt budowlany, c) Projekty wykonawcze, d) STWiORB, STWiORE, e) Przedmiary, f) Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (w zakresie nie ujętym wyżej), g) oferta Wykonawcy wraz ze stanowiącym jej integralną część Formularzem Rzeczowo-Cenowym. 5. W celu wyeliminowania stwierdzonych rozbieżności pomiędzy dokumentami, o których mowa w pkt. 4 lit. a) - g) Działu VI SIWZ Zamawiający jest zobowiązany niezwłocznie przekazać informację na piśmie występującemu o wyjaśnienie rozbieżności, z zachowaniem przy interpretacji rozbieżności zasady pierwszeństwa kolejności dokumentów, o której mowa w pkt. 4 niniejszego Działu SIWZ. 6. W związku z opisem przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 Ustawy PZP Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. Przy wykonywaniu robót budowlanych należy stosować wyroby i materiały budowlane dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290). Wszystkie materiały budowlane użyte do realizacji przedmiotu umowy muszą posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie. 8. Użyte w dokumentacji projektowej nazwy wyrobów, materiałów lub elementów, (które wskazują lub mogłyby się kojarzyć z producentem) podano jako przykładowe, określające ich standard techniczny i użytkowy. W realizacji można stosować wyroby, materiały i elementy innych firm, które posiadają cechy, parametry techniczne i jakościowe nie gorsze od podanych w projekcie. 9. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia jest teren Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów komunalnych prowadzonego przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Sp. z o.o., Siedliska 77, 19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie, powiat ełcki. 10. Krótka charakterystyka inwestycji: a) Przedmiotem zamówienia jest budowa zespołu garaży, rozbudowa i nadbudowa wraz z przebudową boksów na surowce wtórne oraz rozbudowa wraz z przebudową wiaty - segmentu odbioru i magazynowania odpadów niebezpiecznych na terenie Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów komunalnych w Siedliskach koło Ełku (ZUO). b) Niniejsze zamówienie realizowane będzie w miejscowości Siedliska gmina Ełk, na działce o numerze ewidencyjnym 344/4 Obręb 46-Siedliska, której właścicielem jest Zamawiający - Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Sp. z o.o. c) Teren objęty planowaną inwestycją znajduje się po stronie zachodniej wyżej wymienionej działki i jest ograniczony od wschodu istniejącymi obiektami sortowni i kompostowni, od południa istniejącymi boksami na paliwo z frakcji energetycznej odpadów, natomiast od zachodu i od północy istniejącym wewnętrznym układem komunikacyjnym. Centralną część wyżej wymienionego terenu stanowi plac do kruszenia i magazynowania odpadów budowlanych, w formie otwartego placu o nawierzchni betonowej otoczonego częściowo obwałowaniem z ekranami dźwiękochłonnymi o wys. ok. 2,0 m. Po stronie północnej w/w placu znajduje się wiata - segment do odbioru i magazynowania odpadów niebezpiecznych. Jest to obiekt niepodpiwniczony, jednokondygnacyjny, wolnostojący, przykryty dachem jednospadowym. Po stronie południowej w/w placu znajdują się boksy na surowce wtórne. Jest to obiekt niepodpiwniczony, jednokondygnacyjny, wolnostojący podzielony na 7 boksów. d) Przedmiot zamówienia obejmuje budowę: i. zespołu 3 garaży po stronie zachodniej istniejącej wiaty - segmentu odbioru i magazynowania odpadów niebezpiecznych na urządzenia związane z funkcjonowaniem ZUO tj. na kruszarkę, na sito oraz na przerzucarkę - obiekt o jednej kondygnacji nadziemnej, niepodpiwniczony, przykryty dachem jednospadowym; ii. rozbudowę wraz z przebudową w/w wiaty w kierunku wschodnim w celu utworzenia dodatkowego boksu do magazynowania odpadów niebezpiecznych - obiekt o jednej kondygnacji nadziemnej, niepodpiwniczony, przykryty dachem jednospadowym poprzez połączenie z dachem nad istniejącą wiatą - segmentem do odbioru i magazynowania odpadów niebezpiecznych; iii. rozbudowę i nadbudowę wraz z przebudową 15 boksów na surowce wtórne w celu utworzenia dodatkowych boksów do magazynowania surowców wtórnych. 11. Zakres zamówienia obejmuje również: a) zorganizowanie i zabezpieczenie placu budowy; b) czynności geodezyjne; c) koszty pomiarów, badań, nadzorów, odbiorów z wyłączeniem odbiorów i nadzorów wykonanych przez Zamawiającego; d) uporządkowanie terenu wokół budowy po zakończeniu prac budowlanych; e) inne czynności i koszty ich realizacji niewymienione w pkt. 11 lit. od a) do c), ale konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wiedzą i sztuką budowlaną, przepisami prawa, niniejszym SIWZ i załączonym wzorem umowy oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. 12. Zamawiający oświadcza, że na realizację przedmiotu zamówienia posiada prawomocną Decyzję Nr 199/2016 zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę, wydaną przez Starostę Ełckiego dnia 10.05.2016 r..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.11.24.20-5, 45.20.00.00-9, 45.22.00.00-5, 45.22.30.00-6, 45.22.35.00-1, 45.23.00.00-8, 45.23.14.00-9, 45.23.22.00-4, 45.23.30.00-9, 45.23.31.23-7, 45.24.00.00-1, 45.24.35.10-0, 45.26.00.00-7, 45.26.23.00-4, 45.30.00.00-0, 45.31.12.00-2, 45.31.60.00-5, 45.31.73.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.01.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Dział XXIV SIWZ 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2016 r. poz. 359). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji i lub poręczenia, gwarancja i lub poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać, między innymi następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji i lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta i lub poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji i/lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib; b) dokładne przytoczenie nazwy i przedmiotu niniejszego postępowania, numer zamówienia nadany przez Zamawiającego oraz datę ogłoszenia przetargu; c) precyzyjne określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją i lub poręczeniem; d) kwotę gwarancji i lub poręczenia; e) termin ważności gwarancji i lub poręczenia; f) zobowiązanie gwaranta i lub poręczyciela do: nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji i lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 28 1240 5598 1111 0010 3879 4783 z dopiskiem: Budowa garaży oraz magazynu frakcji palnej na terenie Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Sp. z o.o. w Siedliskach, I etap rozbudowy ZUO - ZP-PGO/04/2016. Wadium w pieniądzu uznaje się za wniesione z chwilą wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Bankowy dowód polecenia wpłaty należy załączyć do oferty w formie kserokopii potwierdzonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, wadium musi obejmować okres związania ofertą. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy PZP. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przez upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Ustawy PZP Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zgodnie z art. 46 ust. 5 Ustawy PZP Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, albo zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dział XII SIWZ 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki, określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 Ustawy PZP, dotyczące: 1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej w przedmiocie zamówienia działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tj.: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Dział XIII SIWZ 3. W celu oceny spełnienia warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, Zamawiający żąda przedłożenia dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności w postaci: 3.1. pisemnego oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 Ustawy PZP (Załącznik Nr 5 do SIWZ).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dział XII SIWZ 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki, określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 Ustawy PZP, dotyczące: 1.2. posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, tj.: Wykonawca musi posiadać doświadczenie w wykonanych robotach budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna: a) wykazanie w wykazie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jednej roboty budowlanej o wartości brutto nie mniejszej niż 900.000,00 zł. i. W wykazie (Załącznik Nr 3 do SIWZ) należy podać nazwę, zakres i wartość, datę, odbiorcę i miejsce wykonania roboty oraz załączyć dowody, określające że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. ii. W przypadku gdy Wykonawca wskaże inwestycje, dla których rozliczenia dokonane zostały w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia wartości wykonanych inwestycji w innej walucie na złote polskie - na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień wykonania inwestycji, tj. dnia podpisania protokołu końcowego robót. Średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm. Dział XIII SIWZ 4. W celu oceny spełnienia warunku dotyczącego posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający żąda przedłożenia: 4.1. wykazu robót budowlanych, o których mowa w Dziale XII ppkt. 1.2 lit. a) SIWZ, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich nazwy i zakresu, wartości, daty, odbiorcy i miejsca wykonania, na wzorze formularza stanowiącym Załącznik Nr 3 do SIWZ, zawierającego wskazanie minimum jednej roboty budowlanej o wartości brutto nie mniejszej niż 900.000,00 zł, oraz załączeniem dowodów określających, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. a) W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa w Dziale XIII ppkt. 4.1. SIWZ budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. b) Zamawiający informuje, iż dowodami, potwierdzającymi, czy roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone wymienionymi w wykazie są poświadczenia i inne dokumenty. c) Przez poświadczenie należy rozumieć dokument potwierdzający określone fakty lub wiedzę wystawcy, którego wystawcą nie jest Wykonawca. Poświadczeniem będą zarówno dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, np. referencje, jak i dokumenty wystawione przez inny podmiot, który posiada kompetencje, by poświadczyć określone fakty. Poświadczenia takie nie mają terminu ważności, tym samym Wykonawca będzie mógł posłużyć się poświadczeniem wydanym w ciągu 5 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia na roboty budowlane. d) Gdy Wykonawca z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze, nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, dowodami w przypadku robót budowlanych, określającymi czy zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, są dokumenty inne niż poświadczenie. Inne dokumenty, służyć mają weryfikacji przez Zamawiającego, czy wskazane przez Wykonawcę w wykazie roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z wszelkimi normami prawnymi i technicznymi mającymi zastosowanie w budownictwie, przy dochowaniu należytej staranności oraz według najlepszej, profesjonalnej wiedzy. Dowody takie mogą pochodzić od podmiotów, na rzecz których zostały wykonane roboty oraz od organów administracji właściwych do zatwierdzania odbioru wykonanych obiektów budowlanych. W przypadku złożenia innego dokumentu Zamawiający ma możliwość zwrócenia się do podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów, bezpośrednio Zamawiającemu. 4.2. pisemnego oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy PZP (Załącznik Nr 5 do SIWZ).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dział XII SIWZ 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki, określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 Ustawy PZP, dotyczące: 1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, tj.: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Dział XIII SIWZ 5. W celu oceny spełnienia warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia Zamawiający żąda przedłożenia: 5.1. pisemnego oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy PZP (Załącznik Nr 5 do SIWZ).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dział XII SIWZ 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki, określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 Ustawy PZP, dotyczące: 1.4 dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: Wykonawca musi potwierdzić spełnienie tego warunku: a) wykazaniem w wykazie osób (Załącznik Nr 2 do SIWZ), które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności minimum jednej osoby, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia jako Kierownik budowy odpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanymi o wymaganych kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu. b) oświadczeniem Wykonawcy, że osoba która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiada wymagane uprawnienia (Załącznik Nr 10 do SIWZ). Dział XIII SIWZ 6. W celu oceny spełnienia warunku dotyczącego dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda przedłożenia: 6.1. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, zawierającego wskazanie co najmniej jednej osoby, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia jako Kierownik budowy odpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanymi posiadającej wymagane: a) uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń uprawniające do kierowania budową, b) co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, na wzorze formularza stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. i. Zamawiający określając wymogi dla kierownika w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. ii. Osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia muszą posiadać wymagane uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w odpowiedniej specjalności, zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290) oraz zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. iii. Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw UE, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290) oraz Ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2016 r. poz. 65). 6.2. pisemnego oświadczenia Wykonawcy, że osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiada wymagane uprawnienia - zgodnie ze wzorem Załącznika Nr 10 do SIWZ. 6.3. pisemnego oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy PZP (Załącznik Nr 5 do SIWZ).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dział XII SIWZ 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki, określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 Ustawy PZP, dotyczące: 1.5 znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj.: W celu spełnienia przez Wykonawcę warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający żąda: a) posiadania opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia w wysokości nie mniejszej niż 800.000,00 zł. Wykonawca nie może zalegać z zapłatą należnej składki albo raty z tytułu ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności. W celu przeliczenia na PLN wartości podanych w innych walutach (w przypadku warunku o którym mowa w Dziale XII ppkt. 1.5 lit. a) SIWZ, Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) aktualny na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Dział XIII SIWZ 7. W celu oceny spełnienia warunku dotyczącego znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający żąda przedłożenia: 7.1. kserokopii w całości opłaconej polisy wraz z potwierdzeniem opłacenia składek - ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, o której mowa w Dziale XII ppkt. 1.5. lit. a) SIWZ. 7.2. pisemnego oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy PZP (Załącznik Nr 5 do SIWZ). Jeżeli Wykonawca, wskazując spełnianie warunku, o którym mowa w Dziale XIII ppkt. 7.1 SIWZ, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów wymaga się przedłożenia informacji, o których mowa w Dziale XIII ppkt. 7.1 SIWZ, dotyczącej tych podmiotów.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Dział XIII. SIWZ 4. W celu oceny spełnienia warunku dotyczącego posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający żąda przedłożenia: 4.1. wykazu robót budowlanych, o których mowa w Dziale XII ppkt. 1.2 lit. a) SIWZ, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich nazwy i zakresu, wartości, daty, odbiorcy i miejsca wykonania, na wzorze formularza stanowiącym Załącznik Nr 3 do SIWZ, zawierającego wskazanie minimum jednej roboty budowlanej o wartości brutto nie mniejszej niż 900.000,00 zł, oraz załączeniem dowodów określających, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dział XIV SIWZ 1. Inne oświadczenia i dokumenty jakie mają dostarczyć Wykonawcy wraz z ofertą, nie wymienione w Dziale XII i XIII SIWZ, to: a) wypełniony Formularz Ofertowy sporządzony na wzorze formularza stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ; b) wypełniony Formularz Rzeczowo-Cenowy sporządzony według formularza stanowiącego Załącznik Nr 8 do SIWZ; c) oświadczenie o powierzeniu części zamówienia podwykonawcom (według załączonego wzoru formularza stanowiącego Załącznik Nr 9 do SIWZ); d) pełnomocnictwo do podpisania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, o ile nie wynika to z ustawy lub innych dokumentów załączonych do oferty; e) pełnomocnictwo do reprezentacji podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - w przypadku konsorcjum lub spółki cywilnej; f) dowód wniesienia wadium. Dział XII SIWZ 6. Zgodnie z art. 26 ust. 2b Ustawy PZP Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego, łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Wykonawca może skorzystać ze wzoru przygotowanego przez Zamawiającego, stanowiącego Załącznik Nr 11 do SIWZ - Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów w zakresie wiedzy i doświadczenia, osób zdolnych do wykonania zamówienia, zdolności finansowych - na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 7. Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. A w sytuacji gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia (np. podwykonawstwo, doradztwo, konsultacje, nadzór lub inne).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - Długość okresu gwarancji - 40

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dział XXVII SIWZ 1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia na warunkach określonych w Istotnych Postanowieniach Umowy, które stanowią Załącznik Nr 4 do SIWZ. 2. Wykonawca nie może dokonywać żadnych zmian w Istotnych Postanowieniach Umowy i zobowiązuje się do zawarcia umowy, gdy zostanie wybrany na Wykonawcę niniejszego zamówienia. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany umowy w następujących okolicznościach: a) W zakresie zmiany terminu zakończenia realizacji zamówienia w przypadku: i. Wystąpienia okoliczności, których żadna ze stron nie mogła przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności (np. wystąpienia warunków pogodowych uniemożliwiających prowadzenie robót, strajków, błędów lub zmian projektowych itp.) mających wpływ na terminowość robót i dostaw. ii. Wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenie zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy. iii. Wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy którejkolwiek ze stron umowy. iv. Wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. W tych przypadkach termin zakończenia wykonania przedmiotu zamówienia może ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności, a zmiana umowy w tym zakresie stanowi uprawnienie Zamawiającego, a nie jego obowiązek. b) W zakresie wysokości wynagrodzenia umownego w przypadku: i. Ograniczenia lub rozszerzenia zakresu robót. ii. Zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. Wynagrodzenie Wykonawcy brutto zostanie zmniejszone bądź zwiększone w stosunku odpowiednim do zmiany wysokości podatku VAT. c) Konieczności zmiany terminu płatności będącego następstwem zaistnienia siły wyższej. d) Zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji umowy, spowodowanych działaniem osób trzecich. e) W przypadku modyfikacji przedmiotu zamówienia w związku z wystąpieniem robót dodatkowych lub zamiennych, których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy, wprowadzonych na wniosek Zamawiającego. f) W przypadku konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. g) Innych przyczyn zaakceptowanych przez obie strony umowy, jako ważnych i niemożliwych do przewidzenia. 4. Każda ze stron umowy, która poweźmie informację o okolicznościach stanowiących podstawę do wprowadzenia stosownych zmian w treści umowy, zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym drugą stronę, przedstawiając propozycję aneksu. 5. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://elk-ekomazury.bip-wm.pl/public/?id=130457
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Sp. z o.o. Siedliska 77 19-300 Ełk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.07.2016 godzina 11:00, miejsce: Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Sp. z o.o. Siedliska 77 19-300 Ełk - sekretariat (pokój nr 11).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający przewiduje.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.