eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lublin › Budowa targowiska stałego Mój Rynek w Dominowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-27

Lublin: Budowa targowiska stałego Mój Rynek w Dominowie
Numer ogłoszenia: 105056 - 2014; data zamieszczenia: 27.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głusk , ul. Głuska 140, 20-385 Lublin, woj. lubelskie, tel. 81 7518760, faks 81 7518650.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.glusk.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa targowiska stałego Mój Rynek w Dominowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje budowę targowiska stałego Mój Rynek w Dominowie wraz z niezbędną infrastrukturą tj. utwardzeniem placów, miejsc parkingowych oraz dojść i dojazdów, oświetleniem, zabudową budynkami handlowymi i zabudową pomocniczą. W zakres zamówienia wchodzą: Zabudowa kubaturowa tj.: stałe boksy handlowe zamykane (z pomieszczeniem technicznym i administracyjnym), budynek zaplecza sanitarnego, kioski handlowe, lady handlowe zadaszone, wiatę na gromadzenie odpadów stałych wraz z wewnętrznymi instalacjami w budynkach, sieci i przyłącza wody, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, gazowe oraz eN, utwardzenie placu w postaci ciągów pieszych i jezdnych wraz z odprowadzeniem wód opadowych do kanalizacji deszczowej, oświetlenie i ogrodzenie części terenu, elementy małej architektury (m.in. tablica ogłoszeniowa, stojak na rowery, klomb, ławeczki), monitoring, linie kablowe zasilające i oświetlenia placu, zjazdy drogowe do drogi gminnej i drogi dojazdowej. Budynki przewidziano jako wolnostojące, parterowe, niepodpiwniczone. Dachy budynków oraz budowli jedno lub wielospadowe o konstrukcji drewnianej i pokryciu w postaci gontu bitumicznego z obróbkami z blachy powlekanej, i wiaty blacha trapezowa powlekana. Konstrukcja budynków tradycyjna murowana, wiaty stalowa słupowo ryglowa, lad wystawienniczych drewniana szkieletowa. Zaprojektowano następujące budynki o kubaturach: budynek zaplecza sanitarnego - 223,44m3, budynek nr 1 - 566,64m3, budynek nr 2 - 402, budynki 3A i 3B - 82,09m3 , oraz lady handlowe o powierzchni zabudowy- 5x6,25m2, wiatę na gromadzenie odpadów stałych o powierzchni zabudowy- 17,93m2. Powierzchnia utwardzona terenu obejmuje ok. 3600m2, ogrodzenie ok. 260m. Zakres zamówienia obejmuje również oznaczenie targowiska nazwą Mój Rynek zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 kwietnia 2008r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego PROW 2007-2013. Szczegółowy zakres, wymagania oraz warunki realizacji przedmiotowego zadania określone zostały w projektach budowlanych (zał nr 11 do SIWZ), specyfikacjach technicznych (zał nr 10 do SIWZ) oraz pomocniczo w przedmiarach robót (zał nr 9 do SIWZ). Zadanie składa się z dwóch etapów realizacji Etap I obejmuje: Wykonanie robót ziemnych, fundamentów, ścian nadziemia , kominów, dachu (konstrukcja, izolacja, pokrycie) z obróbkami, stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych (aluminiowe o profilu ciepłym), ścian działowych, tynków wewnętrznych, podłoży pod posadzki wewnętrzne z izolacją i warstwami wyrównawczymi, instalacji wewnętrznych (bez osprzętu i armatury) dla budynków oznaczonych w projekcie budowlanym jako nr 1, 2, 3A i 3B, oraz budynku zaplecza sanitarnego a także wykonanie przyłączy wody, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, przyłącza gazowego i przyłączy elektrycznych, linii kablowych i oświetlenia zewnętrznego, zagospodarowanie terenu w zakresie robót wstępnych i przygotowawczych. Etap II obejmuje: Wykonanie pozostałych robót nie ujętych w etapie I przewidzianych do wykonania projektami budowlanymi w tym m.in.: roboty wykończeniowe, prace malarskie, okładziny ścienne i podłogowe, drzwi wewnętrzne, elewacje, rury spustowe instalacje wewnętrzne sanitarne i elektryczne (osprzęt, armatura, pomiary)dla budynków 1, 2, 3A ,3B oraz budynku zaplecza sanitarnego, lad handlowych, wiaty na odpady, monitoringu, zjazdów, utwardzenie i odwodnienie terenu i dróg dojazdowych, zieleń. Wykonawca musi liczyć się z sytuacją, że rodzaje i ilości robót określone w przedmiarach robót mogą się różnić od podanych w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych które mają nadrzędny charakter. Włączenia dróg dojazdowych i podłączenia sieci należy wykonać w miejscach i rzędnych zgodnych ze stanem istniejącym. Rynny, rury spustowe i obróbki blacharskie wykonać z blachy stalowej powlekanej, wszystkie drzwi zewnętrzne do budynków wykonać z aluminium o profilu ciepłym, ściany z bloczków belitowych wykonać powyżej 0,4m od poziomu terenu. UWAGA Wszędzie tam gdzie opisano przedmiot zamówienia ( ma to miejsce w dokumentacji projektowej) przez wskazanie określeń , o których mowa w art. 29 ust.3 i art. 30 ust.1-4 ustawy wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny , lub równoważne opisywanym., Przez materiały i urządzenia równoważne rozumie się materiały i urządzenia o parametrach technicznych równych lub lepszych niż określone w SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Na podstawie art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielania Wykonawcy zamówień uzupełniających do wysokości 20% w zakresie niezbędnym dla prawidłowego wykonania zamówienia. Dane wyjściowe do kosztorysowania przedstawione przez Wykonawcę w załącznikach do oferty (kosztorys ofertowy z cenami jednostkowymi ) robót podstawowych będą miały zastosowanie do ewentualnych robót dodatkowych lub uzupełniających, których konieczność wykonania zostanie uzgodniona pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą w trakcie realizacji zamówienia.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.10.00 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Składający ofertę obowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 30 000,00 złotych ( słownie: trzydzieści tysięcy złotych) Termin wniesienia wadium upływa dnia 11.04.2014 r. o godz. 1000 . O uznaniu przez zamawiającego ,że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego (środki mają być na koncie o godz. 1000) Wadium może być wniesione w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 24 8689 0007 0000 3580 2000 0060 lub w formach wymienionych w art. 45 ust 6 pkt. 2-5 ustawy Pzp. 5. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium lub jego poświadczoną kopię

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej dwóch robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (2 zadań o wartości łącznej min 1 500 000,00zł w tym minimum 1 zadania polegającego na budowie obiektu kubaturowego i zakresie robót obejmującym m.in. elementy konstrukcji, architektury oraz instalacje wewnętrzne i zewnętrzne a także zagospodarowanie terenu, oraz minimum 1 zadania w branży drogowej polegającej na układaniu nawierzchni z kostki brukowej) wraz z podaniem ich rodzaju i wartości , daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających , czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących , czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Nie dotyczy.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest dysponowanie osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, a w szczególności 1 osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi (kierownik budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej), oraz kierowników robót branżowych (drogowa, elektryczna, sanitarna) wraz z informacją na temat jej kwalifikacji zawodowych , doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia , a także zakresu wykonywanych przez nie czynności , oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1 000 000,00 zł posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- formularz OFERTA wg wzoru zamawiającego o treści odpowiadającej załącznikowi nr 1 do siwz; W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wykonawcy składają jeden formularz OFERTA. - kosztorysy ofertowe ; - pełnomocnictwo , zgodnie z art.23 ust.2 ustawy pzp, w przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia; - dowód zapłaty wadium; - zaakceptowany wzór umowy wg wzoru zamawiającego o treści odpowiadającej załącznikowi nr 6 do siwz.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie dotyczącym : - terminów wykonania robót w przypadku: a) wystąpienia klęsk żywiołowych, b) wystąpienia warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, c) odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, d) innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy; - personelu wskazanego w ofercie Wykonawcy : a) zmiana kierownika budowy lub kierowników robót w trakcie realizacji przedmiotu umowy musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana przez Zamawiającego, który zaakceptuje taką zmianę wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i do doświadczenia osób wskazanych w ofercie Wykonawcy; b) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu propozycję zmiany, o której mowa w pkt. a) nie później niż 7 dni przed planowanym do kierowania robotami/budową którejkolwiek osoby. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku kierownictwa robót (budowy) będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót; c) skierowanie, bez akceptacji Zamawiającego, do kierowania robotami innych osób niż wskazane w ofercie Wykonawcy stanowi podstawę odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy; - zmiany technologiczne: a) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych niż wskazane w projekcie budowlanym w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub ich wadliwym wykonaniem - zmiany te nie mogą powodować zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy. - zmiany zakresu robót o roboty nieprzewidziane a) Zamawiający może zmniejszyć zakres realizacji umowy, b) W przypadku wystąpienia konieczności zmniejszenia zakresu robót będzie ono rozliczone w oparciu o stawki określone w kosztorysie ofertowym oraz o ilości faktycznie wykonanego zakresu robót. c) Zamawiający może zmienić ilości poszczególnych kategorii robót - roboty zamienne, d) Zamawiający może udzielić wykonawcy zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, nie wynikających z projektów budowlano-wykonawczych, STWiOR i SIWZ zgodnie z warunkami określonymi w ustawie Pzp; e) udzielenie zamówienia na roboty dodatkowe następuje w wyniku konieczności przystąpienia do robót wykraczających poza zakres zamówienia podstawowego - Wykonawca składa wniosek o udzielenie zamówienia wraz z uzasadnieniem i wyceną (protokół konieczności), który zostanie przeanalizowany przez Zamawiającego; f ) tylko udzielenie zamówienia na roboty uzupełniające lub dodatkowe w drodze umowy upoważnia wykonawcę do żądania zapłaty za roboty dodatkowe; - innych warunków umowy, jeżeli w chwili jej zawarcia nie znane były fakty mające na nie wpływ, przy jednoczesnym założeniu, że zakres zmian spowoduje następstwa korzystne dla Zamawiającego. - Zamawiający nie przewiduje wypłaty zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ugglusk.bip.lubelskie.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Głusk Dominów, ul. Rynek 1 20-388 Lublin oraz http://ugglusk.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Gmina Głusk Dominów, ul Rynek 1, 20-388 Lublin , pokój nr 110 ( sekretariat Urzędu Gminy Głusk).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotowe zadanie będzie realizowane i współfinansowane ze środków Unii Europejskiej - w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.