eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubań › PRZEBUDOWA ODCINKA DROGI WEWNĘTRZNEJ ULICY KOLEJOWEJ W LUBANIU

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-03-27

Lubań: PRZEBUDOWA ODCINKA DROGI WEWNĘTRZNEJ ULICY KOLEJOWEJ W LUBANIU
Numer ogłoszenia: 104498 - 2014; data zamieszczenia: 27.03.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Burmistrz Miasta Lubań , ul. 7 Dywizji 14, 59-800 Lubań, woj. dolnośląskie, tel. 075 6464400, faks 075 6464405.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.luban.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA ODCINKA DROGI WEWNĘTRZNEJ ULICY KOLEJOWEJ W LUBANIU.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: PRZEBUDOWA ODCINKA DROGI WEWNĘTRZNEJ ULICY KOLEJOWEJ W LUBANIU Przedmiot robót: Przedmiotem robót jest przebudowa, istniejących zniszczonych nawierzchni betonowej i z płyt betonowych typu (trylinka) oraz nawierzchni kamiennej i częściowo gruntowej na nawierzchnie bitumiczną wraz z uzupełnieniem elementów jej odwodnienia, odcinka drogi wewnętrznej ulicy Kolejowej w Lubaniu w obrębie jej pasa drogowego zlokalizowanego na działkach gruntowych nr 38/13, 38/15 i 40 AM 13; Obręb 4 Lubań) stanowiącej dojazd do istniejących bloków wielorodzinnych nr 36/36a/36b oraz połączenie z drogą gminną Nr 109049D. Zakres robót obejmuje: Przebudowę istniejącej nawierzchni betonowej i z płyt betonowych grub. 15 cm (trylinki) na długości 74,0 m i szerokości jezdni 3,1 m poprzez wymianę tych nawierzchni na nawierzchnię bitumiczną z betonu asfaltowego układaną w dwóch warstwach po 4 cm na wcześniej wykonanej podbudowie dwuwarstwowej z mieszanek kamiennych łącznej grub. 20 cm wraz z wymianą obramowania jezdni krawężnikami. Dodatkowo planuje się również przebudowę w tej technologii zjazdów na drogi boczne stanowiące dojazd do istniejących budynków wielorodzinnych. Szerokość zjazdów z zachowaniem ich istniejących szerokości. Przed ułożeniem warstwy ścieralnej nawierzchni jezdni należy do jej planowanego poziomu wyregulować znajdujące się w jezdni urządzenia obce - wpusty studzienek ściekowych. Pozostały planowany do przebudowy odcinek drogi wewnętrznej ulicy Kolejowej długości 141,50 mb, od końca istniejącej nawierzchni bitumicznej drogi gminnej Nr 109049D do początku istniejącej nawierzchni betonowej, posiadający na części nawierzchnię z kruszywa łamanego, a na części nawierzchnię gruntową ulepszoną, przewiduje się przebudować na drogę o nawierzchni bitumicznej dwuwarstwowej o łącznej grub. 8 cm, ułożonej na dwuwarstwowej podbudowie z mieszanek kamiennych łącznej grub. 20 cm, po wcześniejszym wykonaniu niezbędnych robót ziemnych wraz z wykonaniem utwardzenia w tej technologii placu manewrowego i utwardzeniu zjazdu do garaży. Dodatkowo planuje się wykonanie uzupełnienia nawierzchni istniejącego chodnika z placem manewrowym poprzez wykonanie nawierzchni z kostki betonowej grub. 6 cm na podsypce cementowo - piaskowej, po wcześniejszym wykonaniu robót ziemnych, podbudowy z mieszanki kamiennej grub. 10 cm i ustawieniu jego obramowania z obrzeży betonowych. Przewidziano przekrój szlakowy drogi, a plac manewrowy ograniczono krawężnikiem betonowym wystającym oraz wtopionym na długości zjazdu. Przy krawężniku zaplanowano wykonanie ścieku z kostki betonowej. Pobocze po lewej i prawej stronie jezdni, poza miejscami jej obramowania krawężnikiem, przewiduje się uzupełnić warstwą mieszanki kamiennej grubości 10 cm na szerokości 0,50 m z każdej strony i odpowiednio zagęścić. Szerokość planowanej jezdni 5,00 m. Szerokość placu manewrowego 6,00 m. Zjazd do garaży w km 0+042,10 po stronie prawej szerokości 3,5 m i długości 5,45 m z łukami wyokrąglającymi krawędzi jezdni. Spadki poprzeczne jezdni jednostronny 2 %, w kierunku pobocza po lewej stronie jezdni. Spadek poprzeczny placu manewrowego 2 % w kierunku ścieku przykrawężnikowego i krawężnika. Spadek poprzeczny pobocza przewidziano jako jednostronny o wartości 6%. Odwodnienie jezdni przebudowywanego odcinka drogi wewnętrznej - ulicy Kolejowej przewidziano jako powierzchniowe z wykorzystaniem spadków podłużnych i poprzecznych. Dla prawidłowego odprowadzenia wody opadowej z placu manewrowego przewidziano wykorzystanie spadków poprzecznych i podłużnych do ścieku przykrawężnikowego z dwóch rzędów kostki betonowej oraz dalej poprzez wybudowanie dwóch wpustów ulicznych z osadnikiem z rur betonowych średn. 500 mm połączonych przykanalikami z rur PVC średn. 200 mm z wybudowaną studzienką kanalizacyjną inspekcyjną PVC średn. 425 mm z jej włączeniem przykanałem z rur PVC średn. 200 mm do istniejącej studni rewizyjnej miejskiej sieci kanalizacji deszczowej. Po zakończeniu robót drogowo - instalacyjnych wykonany odcinek należy oznakować znakami pionowymi i oznakowaniem poziomym..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający dopuszcza udzielenia zamówienia uzupełniającego w trybie zamówienia z wolnej ręki - na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy - Prawo zamówień publicznych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.32.60 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 10.06.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych i 00/100)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonali zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończyli, co najmniej pięć robót budowlanych o wartości nie mniejszej niż 250.000,00 złotych brutto każda. Warunek będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że zakres robót wykazanych przez Wykonawcę obejmował między innymi roboty związane z budową lub przebudową dróg, ulic z użyciem mas bitumicznych, kostki betonowej i kamiennej oraz budowę, przebudowę lub uzupełnienie elementów instalacji kanalizacji deszczowej, a także systemów odwadniających drogi, obejmujących budowę, przebudowę przepustów pod drogami oraz rowów przydrożnych. Ocena spełnienia ww warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty: a)wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania - sporządzony przez Wykonawcę samodzielnie lub z wykorzystaniem załącznika Nr 4A do Instrukcji dla Wykonawcy; b)dokumenty potwierdzające, że wymienione w wykazie roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np.: referencje, listy polecające, opinie inspektora nadzoru, protokół odbioru robót itp. lub inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia). W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 2 a), zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania na nie dowodów potwierdzających, c)oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenie o spełnienie warunków udziału w postępowaniu.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy winni udokumentować dysponowanie niżej wymienionymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: - kierownik robót posiadający odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową potwierdzone uprawnieniami budowlanymi w specjalności: a)robót drogowych; b) instalacji sanitarnych. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożony przez Wykonawcę: a)wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - sporządzony przez Wykonawcę samodzielnie lub z wykorzystaniem załącznika Nr 4B do Instrukcji dla Wykonawcy, b)oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wymienione w wykazie osoby) posiadają wymagane uprawnienia - sporządzony przez Wykonawcę samodzielnie lub z wykorzystaniem załącznika Nr 4C do Instrukcji dla Wykonawcy. Zamawiający nie wymaga kserokopii uprawnień i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego; d)oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, z wykorzystaniem załącznika Nr 2 do Instrukcji dla Wykonawcy.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy winni udokumentować ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę równą lub wyższą niż 500.000,00 zł. Ocena spełnienia w/w warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty: a)opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę równą lub wyższą niż 500.000,00 zł. Jeżeli z treści polisy nie wynika fakt jej opłacenia do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający opłacenie polisy, b)oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z wykorzystaniem załącznika Nr 2 do Instrukcji dla Wykonawcy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1)Formularz Oferty, sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ; 2)Kosztorys ofertowy uproszczony sporządzony w oparciu o Przedmiar Robót i Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące załączniki do SIWZ, zawierający: postawę wyceny, opis robót, zgodny z treścią przekazanego przedmiaru robót, jedn.obmiaru, ilość robót dla każdej pozycji, zgodną z ilościami podanymi w przekazanym przedmiarze robót, jednostkową cenę ryczałtową netto dla każdej z pozycji kosztorysu, wartość netto za wykonanie robót dla każdej pozycji oraz podsumowanie całego kosztorysu zawierające wartość całkowitą netto, wysokość i wartość podatku VAT oraz całkowitą wartość kosztorysu brutto. Dodatkowo należy podać ceny roboczogodziny, czynników cenotwórczych i narzutów jakie stosował Wykonawca przy wyliczaniu kosztorysu ofertowego. Zamawiajacy zaleca aby Oferent załączył kosztorys ofertowy w wersji elektronicznej na płycie CD w wersji NORMA PRO w formacie ath.lub w formacie Excel; 4)stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej; 5)zobowiązanie innych podmiotów wskazanych w ofercie do współpracy lub oddania mu do dyspoozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (jeżeli dotyczy).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art.144 u.p.z.p. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1)zlecenie robót dodatkowych i zamiennych związanych z: a) wystąpieniem okoliczności niemożliwych do przewidzenia, przez Zamawiającego i doświadczonego Wykonawcę przed podpisaniem umowy; b) rezygnacją z części prac, ograniczenia zakres umowy podstawowej w sytuacji, gdy zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. 2) zmiana terminu wykonania zamówienia: a)w przypadku zlecenia robót dodatkowych i zamiennych; b)spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności klęskami żywiołowymi, warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, zgodnie z wymogami technologicznymi, c)spowodowane wstrzymaniem robót przez Zamawiającego, z winy nie leżącej po stronie Wykonawcy; d)spowodowane przekazaniem przez Zamawiającego placu budowy z opóźnieniem; e)spowodowane innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Zamawiającego i Wykonawcy skutkujące niemożliwością uzyskania stosownych decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. 3)zmiany osobowe, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, a także w SIWZ w przypadku: a)śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób; b)nie wywiązywania się osób z obowiązków wynikających z umowy, c)rezygnacji tych osób z wykonywania swoich obowiązków. 4) zmiana podwykonawcy robót przy pomocy, którego wykonawca realizuje przedmiot umowy, na innego w przypadku: a)nie wywiązywania się podwykonawców wskazanych w ofercie Wykonawcy ze swoich obowiązków; b) rezygnacji tych podwykonawców z wykonywania swych obowiązków.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um-luban.dolnyslask.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Lubań w Lubaniu przy Placu Lompy 1, 59-800 Lubań, pokój nr 6 (I piętro), tel. +48 75 6464425, fax. +48 75 6464412.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.04.2014 godzina 12:00, miejsce: Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Lubań w Lubaniu przy Placu Lompy 1, 59-800 Lubań, pokój nr 6 (I piętro), tel. +48 75 6464425, fax. +48 75 6464412.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.