eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pabianice › Remonty dachów i kominów na budynkach położonych na nieruchomościach przy ul. Konopnej 26, ul. Lutomierskiej 1, ul. Moniuszki 13, ul. Piękna 6 ul. Kościelnej 6, ul. Moniuszki 142 i św. Rocha 19 w Pabianicach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-05-05

Pabianice: Remonty dachów i kominów na budynkach położonych na nieruchomościach przy ul. Konopnej 26, ul. Lutomierskiej 1, ul. Moniuszki 13, ul. Piękna 6 ul. Kościelnej 6, ul. Moniuszki 142 i św. Rocha 19 w Pabianicach
Numer ogłoszenia: 103910 - 2015; data zamieszczenia: 05.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej , ul. Warzywna 6, 95-200 Pabianice, woj. łódzkie, tel. 42 22 59 285, faks 42 22 59 286.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: zgm.pabianice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: zakład budżetowy JST.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remonty dachów i kominów na budynkach położonych na nieruchomościach przy ul. Konopnej 26, ul. Lutomierskiej 1, ul. Moniuszki 13, ul. Piękna 6 ul. Kościelnej 6, ul. Moniuszki 142 i św. Rocha 19 w Pabianicach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontów dachów w zakresie pokryć dachowych i głowic kominowych na budynkach usytuowanych na niżej wymienionych nieruchomościach: REMONTY DACHÓW: a/ część 1 zamówienia - ul. Konopna 26: budynek mieszkalny, b/ część 2 zamówienia - ul. Lutomierska 1: budynek mieszkalny i budynek gospodarczo - mieszkalny (część gospodarcza - 26,99 % powierzchni; część mieszkalna - 73,01 % powierzchni), c/ część 3 zamówienia - ul. Moniuszki 13: budynek mieszkalny, d/ część 4 zamówienia - ul. Piękna 6: budynek mieszkalny i budynek gospodarczy, REMONTY KOMINÓW a/ część 5 zamówienia - ul. Kościelna 6 - budynek mieszkalny, b/ część 6 zamówienia - ul. Moniuszki 142/144: budynek mieszkalny, c/ część 7 zamówienia - ul. św. Rocha 19: budynki mieszkalne: fontowy i prawa oficyna. 2. Ogólnie zakres remontów określa się następująco (dalej zwanym remontem): REMONTY DACHÓW a/ przemurowania głowic kominowych, uzupełnienia innych ścianek murowanych, wymiana lub nowe tynki kominów, uzupełnienia tynków na innych powierzchniach, b/ wymiana lub założenie nowych obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, c/ wymiana lub pokrycie połaci dachowych papą termozgrzewalną oraz asfaltową, z wyłożeniem papą termozgrzewalną koryt, w tym wykonanie klinów przy kominach lub murkach, d/ likwidacja lub wymiana części koryt oraz wymiana części deskowania, wymiana lub wykonanie wyłazów dachowych, uzupełnienie ław kominiarskich. REMONTY KOMINÓW a/ przemurowania głowic kominowych, uzupełnienia innych ścianek murowanych, wymiana lub nowe tynki kominów, b/ wymiana lub założenie nowych obróbek blacharskich, naprawa pokrycia dachu przy kominach papą termozgrzewalną po wykonaniu robót c/ przemurowania kominów oraz wymiany obróbek blacharskich. 3. Szczegółowy zakres robót na poszczególnych budynkach został określony w załączonych do niniejszej siwz: a/ mapach sytuacyjnych, b/ szkicowych rysunkach połaci dachowych, c/ przedmiarach robót, przy czym podany w nim zakres robót jest zakresem wymaganym do wykonania; przy czym podane w nich podstawy wyceny przedmiarem informacyjnym i wycena robót dokładnie wg tych przedmiarów nie są obowiązujące dla wykonawców, d/ wykazach robót tymczasowych i towarzyszących do wykonania. 4. Wymagania dotyczące jakości wykonania robót zostały określone w załączonych do niniejszej SIWZ: a/ Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, b/ Szczegółowych wymaganiach dotyczących niektórych materiałów budowlanych, które zostaną wbudowane, 5. Opisy budynków zostały zamieszczone w charakterystykach obiektów budowlanych, które zostały załączone do przedmiarów robót. 6. Ogólny widok budynków mieszkalnych na których będą realizowane remonty określają załączone do niniejszej SIWZ zdjęcia. 7. Termin wykonania zamówienia - do dnia 30.09.2015 r..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Wielkość zamówień uzupełniających określa się na 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.00.00.00-7, 45.26.19.00-3, 60.10.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymagań

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga posiadania przez wykonawców niezbędnej wiedzy i doświadczenia nabytego w okresie ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przy wykonywaniu robót budowlanych w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku jeżeli wykonawca wykonał należycie co najmniej dla dwóch inwestorów (zleceniodawców) remonty dachów i kominów w zakresie robót dekarsko - blacharskich oraz murarsko - tynkarskich, w tym wykaże się kryciem dachów papą termozgrzewalną oraz przemurowaniami kominów (najważniejsze roboty budowlane); składający ofertę wyłącznie na części zamówienia dotyczące remontów kominów nie muszą wykazywać doświadczenia w zakresie robót dekarskich. Łączna kwota wykonanych robót winna wynosić: - dla remontów dachów (części zamówienia od 1 do 4) - 30.000 zł brutto na każdą część zamówienia na którą składa ofertę (np. składając ofertę na 3 części zamówienia winien okazać się należytym wykonaniem robót o wartości łącznej 90 tys. zł brutto). - dla remontów kominów (części zamówienia od 4 do 7) - 15.000 zł brutto na każdą część zamówienia (np. składając ofertę na 2 części zamówienia winien okazać się należytym wykonaniem robót o wartości łącznej 30 tys. zł brutto). Okazana łączna wartość wykonanych robót winna być od 15.000 zł brutto w przypadku składania ofert na jedną część (remont kominów) do 165.000 zł brutto (120.000 + 45.000). Roboty te winny być wykonane dla co najmniej dwóch inwestorów (zleceniodawców), a inwestorzy nie mieli zastrzeżeń do wykonanych przez wykonawcę robót.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymagań

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymagań

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymagań

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. 2. Dokument potwierdzający dysponowaniem zasobami podmiotów trzecich, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. 3. Wykaz części zamówienia, która będzie wykonywana przez podwykonawców, jeżeli wykonawca zamierza powierzyć część zadania innym podmiotom. 4. Wykaz zastrzeżonych informacji, jeżeli wykonawca zamierza zastrzec dokumenty stanowiące dla wykonawcy tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503, z późn. zm.). 5. Formularz cenowy. 6. Kosztorysy ofertowe na nieruchomości na które składana jest oferta. 7. Wykaz materiałów budowlanych które zostaną wbudowane.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Przedłużenie rękojmi - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. W przypadku ustawowej zmiany podatku VAT - fakturowanie odbywać się będzie wg stawek obowiązujących na dzień wystawienia faktury, 2. Dopuszcza się do zmiany materiałów budowlanych wskazanych w Szczegółowych wymaganiach dotyczących materiałów budowlanych jeżeli Wykonawca udowodni, iż z powodu zaprzestania ich produkcji są one niedostępne na rynku lub proponowany materiał ma parametry wyższe niż wskazany w Wykazie Materiałów. Zmiana powyższa może być dokonana wyłącznie za pisemną zgodą Zamawiającego. 3. W przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie remontu strony mogą wydłużyć termin wykonania umowy maksymalnie do 14 dni kalendarzowych. Zmiana terminu następować będzie na pisemny wniosek Wykonawcy, którego zasadność zostanie uznana na piśmie przez Zamawiającego. Ostatecznym potwierdzeniem zmiany terminu wykonania będzie aneks do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zgm.pabianice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej; 95-200 Pabianice, ul. Warzywna 6, pokój 05..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.05.2015 godzina 08:30, miejsce: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej; 95-200 Pabianice, ul. Warzywna 6, kancelaria (parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Remont dachu - ul. Konopna 26.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a/ przemurowania głowic kominowych, uzupełnienia innych ścianek murowanych, wymiana lub nowe tynki kominów, uzupełnienia tynków na innych powierzchniach, b/ wymiana lub założenie nowych obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, c/ wymiana lub pokrycie połaci dachowych papą termozgrzewalną oraz asfaltową, z wyłożeniem papą termozgrzewalną koryt, w tym wykonanie klinów przy kominach lub murkach, d/ likwidacja lub wymiana części koryt oraz wymiana części deskowania, wymiana lub wykonanie wyłazów dachowych, uzupełnienie ław kominiarskich..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.00.00.00-7, 45.26.19.00-3, 60.10.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Przedłużona rękojmia - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Remont dachów - ul. Lutomierska 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a/ przemurowania głowic kominowych, uzupełnienia innych ścianek murowanych, wymiana lub nowe tynki kominów, uzupełnienia tynków na innych powierzchniach, b/ wymiana lub założenie nowych obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, c/ wymiana lub pokrycie połaci dachowych papą termozgrzewalną oraz asfaltową, z wyłożeniem papą termozgrzewalną koryt, w tym wykonanie klinów przy kominach lub murkach, d/ likwidacja lub wymiana części koryt oraz wymiana części deskowania, wymiana lub wykonanie wyłazów dachowych, uzupełnienie ław kominiarskich..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.00.00.00-7, 45.26.19.00-3, 60.10.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Przedłużenie rękojmi - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Remont dachu - ul. Moniuszki 13.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a/ przemurowania głowic kominowych, uzupełnienia innych ścianek murowanych, wymiana lub nowe tynki kominów, uzupełnienia tynków na innych powierzchniach, b/ wymiana lub założenie nowych obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, c/ wymiana lub pokrycie połaci dachowych papą termozgrzewalną oraz asfaltową, z wyłożeniem papą termozgrzewalną koryt, w tym wykonanie klinów przy kominach lub murkach, d/ likwidacja lub wymiana części koryt oraz wymiana części deskowania, wymiana lub wykonanie wyłazów dachowych, uzupełnienie ław kominiarskich..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.00.00.00-7, 45.26.19.00-3, 60.10.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Przedłużenie rękojmi - 10

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Remont dachu - ul. Piękna 6.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a/ przemurowania głowic kominowych, uzupełnienia innych ścianek murowanych, wymiana lub nowe tynki kominów, uzupełnienia tynków na innych powierzchniach, b/ wymiana lub założenie nowych obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, c/ wymiana lub pokrycie połaci dachowych papą termozgrzewalną oraz asfaltową, z wyłożeniem papą termozgrzewalną koryt, w tym wykonanie klinów przy kominach lub murkach, d/ likwidacja lub wymiana części koryt oraz wymiana części deskowania, wymiana lub wykonanie wyłazów dachowych, uzupełnienie ław kominiarskich..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.66-6, 45.00.00.00-7, 45.26.19.00-3, 60.10.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Przedłużenie rękojmi - 10

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Remont kominów - ul. Kościelna 6.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a/ przemurowania głowic kominowych, uzupełnienia innych ścianek murowanych, wymiana lub nowe tynki kominów, b/ wymiana lub założenie nowych obróbek blacharskich, naprawa pokrycia dachu przy kominach papą termozgrzewalną po wykonaniu robót c/ przemurowania kominów oraz wymiany obróbek blacharskich..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.00.00.00-7, 45.26.19.00-3, 60.10.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Przedłużenie rękojmi - 10

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Remont kominów - ul. Moniuszki 142/144.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a/ przemurowania głowic kominowych, uzupełnienia innych ścianek murowanych, wymiana lub nowe tynki kominów, b/ wymiana lub założenie nowych obróbek blacharskich, naprawa pokrycia dachu przy kominach papą termozgrzewalną po wykonaniu robót c/ przemurowania kominów oraz wymiany obróbek blacharskich..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.00.00.00-7, 45.26.19.00-3, 60.10.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Przedłużenie rękojmi - 10

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Remont kominów - ul. św. Jana 19.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: a/ przemurowania głowic kominowych, uzupełnienia innych ścianek murowanych, wymiana lub nowe tynki kominów, b/ wymiana lub założenie nowych obróbek blacharskich, naprawa pokrycia dachu przy kominach papą termozgrzewalną po wykonaniu robót c/ przemurowania kominów oraz wymiany obróbek blacharskich..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.00.00.00-7, 45.26.19.00-3, 60.10.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Przedłużenie rękojmi - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.