eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Doradztwo techniczne oraz konsultacje technologiczne przy modernizacji nawierzchni lotniskowych w Powidzu w ramach zadania Modernizacja nawierzchni lotniskowych - ETAP II.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-04-13

Gdańsk: Doradztwo techniczne oraz konsultacje technologiczne przy modernizacji nawierzchni lotniskowych w Powidzu w ramach zadania Modernizacja nawierzchni lotniskowych - ETAP II.
Numer ogłoszenia: 103896 - 2010; data zamieszczenia: 13.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: 17 Terenowy Oddział Lotniskowy , ul. Konopnickiej 13, 80-240 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 348 3403, faks 058 3483404.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.17tol-gdansk.com

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka organizacyjna podległa MON.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Doradztwo techniczne oraz konsultacje technologiczne przy modernizacji nawierzchni lotniskowych w Powidzu w ramach zadania Modernizacja nawierzchni lotniskowych - ETAP II..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach realizacji modernizacji nawierzchni betonowej drogi startowej o powierzchni ok. 210 000 m2 należy przeprowadzić badania w następującym zakresie: 1.Doradztwo techniczne w zakresie wykonawstwa i technologii robót, w tym: - ocena stosowanych technologii robót nawierzchniowych, - kontrolowanie pracy laboratorium Wykonawcy robót budowlanych, - wydawanie opinii o jakości betonów cementowych, - ocena rozmieszczenia, wykonania oraz wypełnienia szczelin dylatacyjnych. 2. Badania sprawdzające w czasie budowy, w tym: - badania materiałów, - badania sprawdzające mieszanki betonowej, - określenie wytrzymałości betonu na ściskanie, - określenie wytrzymałości betonu na zginanie, - określenie klasy wytwarzanego i wbudowanego betonu, - określenie stopnia mrozoodporności, - sprawdzenie grubości ułożonej nawierzchni, - sprawdzenie i ocena równości wykonanych nawierzchni. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. Opiniowanie recept laboratoryjnych - pisemna opinia. 2. Doradztwo techniczne w zakresie wykonawstwa i technologii robót: 2.1. Ocena stosowanych technologii robót nawierzchniowych - 2 wizyty w m-cu na budowie x 5 m-cy = 10 wizyt - pisemne miesięczne sprawozdanie; 2.2. Kontrolowanie pracy laboratorium Wykonawcy, sprawdzanie uzyskiwanych wyników badań laboratoryjnych i porównywanie z własnymi wynikami badań, ocena metod badawczych i ich zgodności z normami, ocena urządzeń (wyposażenie laboratorium) - 2 x w m-cu x 5 m-cy = 10 kontroli (pisemna opinia). 2.3. Wydawanie opinii o jakości betonów cementowych na podstawie przeprowadzonych badań kontrolnych - sprawozdanie przejściowe z każdego m-ca (5 sprawozdań w 3 egzemplarzach) 3. Sporządzenie pisemnego sprawozdania końcowego w 5 egz. 4. Badania sprawdzające (wyrywkowe) w czasie budowy: 4.1. Badania sprawdzające kruszyw przeznaczonych do wytwarzania betonu nawierzchniowego; kruszywa: grys granitowy frakcji: 2/8 grys granitowy frakcji 8/16 grys granitowy frakcji 16/24 Piasek W tym: - skład ziarnowy oraz zawartość pyłów mineralnych wg PN-EN 933-1 - 2 badania, - nasiąkliwość w wodzie wg PN-EN 1097-6 - 1 badanie - mrozoodporność wg PN-EN 1367-1 - 1 badanie - wskaźnik płaskości wg PN-EN 933-3 - 2 badania - wskaźnik kształtu wg PN-EN 933-4 - 2 badania 4.2. Badania sprawdzające mieszanki betonowej 2 x w miesiącu w czasie produkcji (10 badań), miedzy innymi: gęstość wg PN-EN 12350-6, konsystencja wg PN-EN12350-2, zawartość powietrza wg PN-EN 12350-7; 4.3. Określenie wytrzymałości betonu na ściskanie z określeniem klasy betonu - 2 razy w miesiącu w czasie produkcji (10 badań) na podstawie pobranych próbek z mieszanki betonowej wg PN-V-83002:1999; 4.4. Określenie wytrzymałości betonu na zginanie - 2 razy w miesiącu w czasie produkcji (10 badań) na podstawie pobranych próbek z mieszanki betonowej wg PN-V-83002:1999; 4.5. Określenie klasy wytwarzanego i wbudowanego betonu w nawierzchnię - 1 badanie na podstawie próbek (odwiertów) pobranych z nawierzchni (wg PN-V 83002:1999); 4.6. Określenie stopnia mrozoodporności betonu nawierzchniowego - 2 badania, 1 badanie próbek pobranych z mieszanki betonowej na kostkach 15x15x15 cm, 1 badanie min.3 próbek pobranych z nawierzchni (odwierty) wg PN-V-83002:1999 ; 4.7. Określenie nasiąkliwości betonu nawierzchniowego - 2 badania, próbek pobranych z mieszanki betonowej, 1 badanie - próbki (odwierty) pobrane z nawierzchni zgodnie z PN-V 83002:1999; 4.8. Sprawdzenie grubości wybudowanej nawierzchni lotniskowej - 10 badań w trakcie robót (metodą nieniszczącą) i 1 sprawdzenie na min. 3 próbkach odwierconych z nawierzchni; 4.9. Badania nieniszczące betonoskopem ultradźwiękowym, w celu ograniczenia ilości odwiertów rdzeniowych w nawierzchniach lotniskowych (wyznaczenie krzywej cechowania) - 1 badanie ocena losowa; 4.10. Sprawdzenie jakości masy uszczelniającej - pisemna opinia; 4.11. Sprawdzenie i ocena równości wykonanych nawierzchni urządzeniem do badania równości zgodnie ze specyfikacją i normą PN-V-83002:1999- pisemna opinia. Okres prowadzenia badań - ok. 5 miesięcy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.31.10.00 - Usługi doradcze w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • I. Na podstawie art. 22 Ustawy Prawo zamówień publicznych, w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, 2. posiadania wiedzy i doświadczenia, 3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 4. sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ponadto, w postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Złożą wymagane dokumenty określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy - Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817. 2. Spełniają wymogi wynikające z treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wzoru umowy. 3. Wykonywali co najmniej jedną usługę określoną przedmiotem zamówienia na lotnisku wojskowym lub cywilnym o nawierzchni wykonanej w technologii betonu cementowego. 4. Dysponują odpowiednimi narzędziami, wyposażeniem i urządzeniami technicznymi. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykazuwykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Pod pojęciem usług Zamawiający rozumie usługi określone przedmiotem zamówienia w rozdziale Sekcji II 1.3

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

I.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) Sekcji III 4.2 pkt.2,4 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lun wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 2) Sekcja III 4.2 pkt.3 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy. 2. Dokumenty o których mowa w Sekcji III 4.2 pkt. 2,4 oraz pkt. 3, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Sekcji III.6 ust.I pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt. 2 stosuje się odpowiednio. II. Oświadczenie, że oferent zapoznał się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami do specyfikacji oraz, że zapoznał się i uzyskał na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje o warunkach, w których będzie realizowany przedmiot zamówienia i uwzględnił je w kalkulacji ceny oferty. III 1. Wszystkie osoby wskazane do wykonania zamówienia winny posługiwać się językiem polskim lub wykonawca zapewni w godzinach pracy odpowiednią liczbę kompetentnych tłumaczy języka polskiego. 2. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodnośćz oryginałem przez Wykonawcę. 3. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Ilość wykonanych usług - 20

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje zmiany w umowie w ramach ustalonego zakresu oraz czasu trwania przedmiotu zamówienia stosownie do okoliczności, których nie można było przewidzieć w czasie postępowania i niezależnych od Wykonawcy na poniższych zasadach: a) zmiany w zapisach umowy mogą być dokonywane jedynie za zgodą obu stron, za wyjątkiem konieczności zmiany czasu trwania zamówienia, b) zmiany w zapisach umowy mogą być dokonane w przypadku gdy są korzystne dla Zamawiającego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.17tol-gdansk.com
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 17 Terenowy Oddział Lotniskowy ul. Konopnickiej 13 80-240 Gdańsk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.04.2010 godzina 10:30, miejsce: 17 Terenowy Oddział Lotniskowy ul. Konopnickiej 13 80-240 Gdańsk.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: W trakcie postępowania Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówieniana zasadach określonych w art. 23 Ustawy PZP. Szczegółowe informacje w SIWZ w Rozdziale 8. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 36 ust. 5 Zamawiający nie wyraża zgody na powierzenie zamówienia podwykonawcom ani w części, ani w całości..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.