eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Złotów › Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej obejmujących pozyskanie i zrywkę drewna do wykonania na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2013r

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-07

Złotów: Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej obejmujących pozyskanie i zrywkę drewna do wykonania na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2013r
Numer ogłoszenia: 103285 - 2013; data zamieszczenia: 07.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Złotów , Al. J.P.Lenne 1, 77-400 Złotów, woj. wielkopolskie, tel. 0-67 2633471, faks 0-67 2632557.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_zlotow

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadajaca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej obejmujących pozyskanie i zrywkę drewna do wykonania na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2013r.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach (tekst jedn. Dz. U. z 2011r. Nr 12 poz. 59 z póź. zm.) obejmujące: pozyskanie i zrywkę drewna do wykonania na terenie Nadleśnictwa Złotów w 2013r. Dalszy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1A oraz 1B do specyfikacji. 2. Przepisy prawne, których zobowiązany jest przestrzegać Wykonawca 1. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity z dnia 8 czerwca 2010, Dz. U. Nr 113, poz.759z późniejszymi zmianami). 2. Ustawa z dnia 28 września 1991r. o lasach (Tekst jednolity Dz. U. 2011 Nr 12, poz.59 z późn. zmianami) 3. Zasady hodowli lasu - wprowadzone zarządzeniem nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011r. 4. Instrukcja ochrony lasu - wprowadzona zarządzeniem nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 listopada 2011r. 5. Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej - wprowadzona zarządzeniem nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012r. 6. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U.z 2006, Nr 161, poz. 1141) 7. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz.U.z 2006, Nr 58, poz. 405 z póź. zm. oraz Instrukcji ochrony przeciwpożarowej lasów wprowadzone Zarządzeniem Nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011r. 8. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719) 9. Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC i PEFC 10. Ustawa z dnia 23.04.1964 r - Kodeks cywilny (Dz.U. Nr 16 z 1964r, poz. 93 z późniejszymi zmianami). 11. Ustawa z dnia 18 grudnia 2003r o ochronie roślin (tekst jedn. Dz.U. z 2008r , Nr 133, poz. 849 z późniejszymi zmianami) 12. Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 grudnia 2010r., w sprawie szkoleń w zakresie ochrony roślin. (Dz.U. Nr 256 poz. 1721) . 13. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2003r. Nr 207 poz 2016 z późniejszymi zmianami). 14. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r.o ochronie przyrody (tekst jedn. Dz.U z 2009r. Nr. 151 poz. 1220 z późniejszymi zmianami) 15. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2008r. Nr 25 poz. 150 z późniejszymi zmianami) 16. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 1998r. Nr 21 poz. 94 z późniejszymi zmianami). Treść aktów prawnych pkt. 3.2. poz: 3,4,5 oraz 9 udostępniona została na stronie internetowej zamawiającegozakładka: zamówienia publiczne 3. Warunki wykonywania zadania. 3.3.1. Przedmiot zamówienia będzie wykonywany wg ogólnego zakresu rzeczowego. Lokalizacją prac jest obszar całego Nadleśnictwa. 3.3.2. Terminy i zakres wykonywania poszczególnych prac określone będą w zleceniach przekazania prac do wykonania sporządzonych przez osoby upoważnione przez Zamawiającego. Wykonawca musi gwarantować terminowe wykonanie prac. Zlecenie jest jednocześnie dokumentem przekazania powierzchni. 3.3.3. Odbiór ilościowo- jakościowy prac dokonywany będzie przez osoby upoważnione przez Zamawiającego, na podstawie protokołu odbioru robót. Sprawdzony pod względem należytego wykonania zlecenia i podpisany przez Zamawiającego oraz Wykonawcę protokół odbioru robót, będzie podstawą do wystawienia faktury za wykonaną przez wykonawcę usługę. 3.3.4. Wykonywanie przedmiotu zamówienia w zakresie pozyskania drewna, zrywki i pielęgnacji upraw nie może powodować uszkodzeń drzew w ilości większej niż 5% drzew na pozycji będącą częścią zlecenia przekazanego zgodnie z pkt 3.3.2. Konsekwencje przekroczeń zawiera wzór umowy. 3.3.5. Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia wszelkich odpadów i nieczystości z powierzchni, na której wykonywane będą prace, oraz odpadów pozostałych po pozyskaniu z przyległych dróg i rowów melioracyjnych. 3.3.6. Wykonawca przy pracach związanych z pozyskiwaniem drewna zobowiązany jest do stosowania bioolei oraz zestawów do utylizacji ewentualnych odpadów, wycieku paliwa lub oleju. 4. Dodatkowe warunki dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 3.4.1. Z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo-pogodową, która może zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczą - ekonomiczną, Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania korekt zmniejszających, korekt zwiększających, jak również wstrzymania dokonania czynności wskazanych w poszczególnych wierszach tabel opisujących przedmiot zamówienia. Korekty zwiększające nie oznaczają wprowadzenia nowych prac, nie objętych zakresem zamówienia podstawowego, a korekty zmniejszające nie oznaczają całkowitej rezygnacji z części prac. Należy je rozumieć jako zwiększenie ilości prac w danej czynności, kosztem zmniejszenia ilości prac w innej czynności - w ramach wartości brutto przedmiotu zamówienia. 3.4.2. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała sukcesywnie według potrzeb zgodnie ze zleceniami wystawianymi w okresie od podpisania umowy do 31 grudnia 2013r. 3.4.3. W przypadku konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia Zamawiający gwarantuje Wykonawcy wykonanie minimum 60% wartości brutto umowy. 3.4.4. Wykonawca (z zastrzeżeniem pkt 3.4.1 SIWZ) wykona usługi zgodnie z lokalizacją, rozmiarem i technologią opisaną w niniejszej SIWZ, a w szczególności w zał. nr 1A, 1B oraz 1C opisującym przedmiot zamówienia. W przypadku nie dostosowania się przez Wykonawcę do opisu zawartego w w/w dokumentach Zamawiający zastrzega sobie prawo do obciążenia Wykonawcy karami umownymi. Uregulowania dotyczące kar umownych zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. 3.4.5. Wykonawca nie może odmówić przyjęcia zlecenia, którego zakres wynika z oferty przetargowej i został ujęty w załączniku nr 1, 1A oraz 1B (formularz ofertowy oraz opis przedmiotu zamówienia) do SIWZ. 3.4.6. Zlecenie wystawione najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia prac, uważa się za zlecenie wystawione w terminie możliwym do wykonania. 3.4.7. W przypadku zaistnienia niezależnych od Wykonawcy trudności w wykonywaniu wystawionego do realizacji zlecenia, Wykonawca ma prawo wystąpić do Zamawiającego o korektę terminu wykonania zlecenia, bądź o zmianę sposobu jego wykonania. Powyższa zmiana następuje w drodze negocjacji. 3.4.8. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących zasad, przepisów, instrukcji technicznych i wymogów ochrony środowiska w zakresie stosowanych technologii przy wykonywaniu zleconych usług. W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do obligatoryjnego stosowania: a) biooleii przy wykonywaniu prac z zakresu pozyskiwania drewna, b) zestawów do absorpcji oleju w miejscach napełniania pilarek oraz Combicanów z bezpiecznymi końcówkami (kanistrów z końcówkami dozującymi), c) zestawów do absorbcji oleju dla urządzeń mechanicznych innych niż pilarki (ciągniki, samochody, dźwigi i inne), których użytkowanie może spowodować skażenie środowiska olejem podczas wykonywania prac w lesie, oraz podczas dojazdu i powrotu z powierzchni roboczej. Wykonawca zobowiązuje się do korzystania z ciągników zrywkowych i innych maszyn wyposażonych w absorbenty oleju, pozwalające na zbiór rozlanego oleju w przypadku awarii, oraz że używane maszyny i urządzenia będą spełniać wymogi ustawy z dnia 21 grudnia 2000r. o dozorze technicznym (Dz. U. Nr 122 poz. 1321 z późniejszymi zmianami). 3.4.9 Wykonawca powinien zapewnić osobom realizującym na jego rzecz zamówienie wymagane prawem badania lekarskie, szczepienia ochronne oraz odzież ochronną i roboczą. 3.4.10. Wykonawca zobowiązany jest, pod rygorem rozwiązania umowy z jego winy ze skutkiem natychmiastowym, do przestrzegania sposobu wykonania prac zgodnego z SIWZ, oraz do stosowania obowiązujących przepisów określonych w pkt.3.2 SIWZ w ramach czynności wynikających z realizacji umowy. 3.4.11. Wykonawca przyjmuje na siebie obowiązek właściwego oznaczenia tablicami ostrzegawczymi powierzchni, na których wykonywane będą prace obejmujące pozyskanie i zrywkę drewna, oraz uprzątnięcia tablic po zakończeniu prac. Lokalizacja tablic przed rozpoczęciem prac wymaga uzgodnienia z właściwym leśniczym. 3.4.12. Wykonawca osobiście ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone w mieniu Zamawiającego, jak również ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę, jaką wyrządził swoim działaniem lub przez zatrudnionych pracowników i podwykonawców osobom trzecim. 3.4.13 Zamawiający dopuszcza powierzenie przedmiotowego zamówienia podwykonawcom, którzy posiadają kwalifikacje i doświadczenie niezbędne do wykonania czynności wchodzących w skład przedmiotu zamówienia. Wykonawcy wskażą wykaz prac, których wykonanie zamierzają powierzyć podwykonawcom poprzez wypełnienie druku stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ. 3.4.14. Warunki zapłaty za wykonane usługi. 1. Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy wynikać będzie ze złożonej oferty. 2. Zapłata za wykonane usługi następować będzie na podstawie sprawdzonych i zatwierdzonych do zapłaty faktur złożonych przez Wykonawcę. 3. Rozliczenia za wykonane usługi następować będą za rzeczywiście wykonane usługi na podstawie stawek określonych dla poszczególnych rodzajów prac w ofercie Wykonawcy, a roboty zamienne wyliczane będą na podstawie stawek zawartych w ofercie, w oparciu o katalog norm czasu pracy dla prac leśnych lub kalkulację własną, zgodnie z zawartą umową. 4. Podstawą wystawienia faktury będzie podpisany przez obie strony Protokół odbioru robót. 5. Odbiór prac następuje na podstawie pisemnego zgłoszenia gotowości Wykonawcy do odbioru prac w terminie do 5 dni roboczych liczonych od dnia zgłoszenia. 6. Zapłata za wykonane usługi następować będzie w 14 dniu od daty złożenia faktury u Zamawiającego..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.20.00.00 - Usługi leśnictwa 77.21.00.00 - Usługi pozyskiwania drewna 77.21.10.00 - Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna 77.21.11.00 - Usługi cięcia drewna 77.21.14.00 - Usługi wycinania drzew 77.23.10.00 - Usługi gospodarki leśnej .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: wadium nie wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej 2 usługi leśne o z zakresu pozyskania i zrywki drewna o wartości minimum 200.000 zł brutto każda z nich. W przypadku, gdy wykonawca wykaże się doświadczeniem (usługą) która była płacona w innej walucie, np.: euro, dolar, itd.- przedmiotowa wartość przeliczona zostanie według średniego kursu NBP z tabeli z dnia opublikowania ogłoszenia o postępowaniu. Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie z formułą spełnian - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 7 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania potencjałem technicznych wykonawca będzie musiał wykazać, że dysponuje sprzętem niezbędnym do realizacja przedmiotu zamówienia, tj: Rodzaj sprzętu Wymagana minimalna ilość w szt. Pilarki spalinowe 7 Specjalistyczny sprzęt zrywkowy do zrywki półpodwieszonej 1 ciągniki 1 przyczepy 1 Specjalistyczny sprzęt zrywkowy do zrywki nasiębiernej 1 Kolejka linowa 1 Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie z formułą spełnian - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 7 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w ilości co najmniej 15 osób, w tym osobami posiadającymi specjalistyczne uprawnienia tj: Rodzaj uprawnień Minimalna liczba osób posiadająca wymagane uprawnienia Drwal pilarz 7 Kierowca ciągnika(minimum kat. B+E) 2 Pracownik nadzoru (wykształcenie leśne wyższe lub średnie) 1 Zamawiający dopuszcza także odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, w zakresie którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394). Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie z formułą spełnian - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 7 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca musi wykazać, że posiada na rachunku w banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w której Wykonawca posiada rachunek, środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum : 40.000 zł Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie z formułą spełnian - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach wyszczególnionych w rozdz. 7 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnił.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. Dopuszczalne zmiany umowy w trybie art 144 Ustawy PZP: 1. Wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiające dokonywanie odbiorów, może stanowić podstawę do zmiany terminu umowy. 2. Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy. 3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 4. Wszelkie zmiany do umowy, wprowadzone na mocy art. 144 ustawy PZP mogą być wprowadzone za obopólną zgoda stron w formie pisemnej pod rygorem nieważności w trybie aneksu. Nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia PZP (tekst jednolity Dz. U. z dnia 8 czerwca 2010r. Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zmianami): 1. Zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego) 2. Zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami. 3. Zmiany terminu realizacji zleceń. 4. Zmiana lokalizacji wykonywanych prac leśnych w sytuacji: a) rezygnacji lub zmiany harmonogramów wynikających z zawartych umów na sprzedaż drewna, b) braku możliwości zbytu planowanych gatunków i sortymentów drewna, c) konieczności przestrzegania prawa z zakresu ochrony przyrody, d) zmiany warunków przyrodniczych. Zmiana lokalizacji będzie wskazana w zleceniu prac do wykonania na podstawie wniosku gospodarczego - zamiana pozycji. 5. Zmiany umowy wynikające z przyczyn przyrodniczych, 6. Zmiany umowy związane z nadzwyczajnymi zdarzeniami losowymi. 7. Zmiany wielkości do wykonania na pozycji. 8. Zmiany odległości zrywki, 9. Zmiany ilości i układu sortymentowego pozyskanego drewna w stosunku do szacunków brakarskich, 10. Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu zamówienia. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone. Zamawiający niezwłocznie po powzięciu informacji o konieczności rezygnacji z części prac objętych umową, pisemnie powiadomi o powyższym fakcie Wykonawcę. Rezygnacja z części prac objętych zamówieniem może nastąpić w razie: a) wystąpienia warunków atmosferycznych, uniemożliwiających prawidłowe wykonywanie prac, b) wystąpienia niekorzystnej sytuacji gospodarczej i ekonomicznej, 11. Zmiany osobowe: - zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawach, a także w SIWZ. Powyższa zmiana będzie wymagała zaakceptowania przez Zamawiającego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_zlotow
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadlesnictwo Złotów Al.J.P. Lenne 1 77-400 Złotów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Nadlesnictwo Złotów Al.J.P. Lenne 1 77-400 Złotów pokój nr 2 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: zamówienie finansowane ze środków własnych.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.