eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Głogów › Wyznaczenie zasięgu terytorialnego zanieczyszczenia gleb i roślin na obszarach użytkowanych rolniczo na terenie trzech gmin Powiatu Głogowskiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-01-13

Głogów: Wyznaczenie zasięgu terytorialnego zanieczyszczenia gleb i roślin na obszarach użytkowanych rolniczo na terenie trzech gmin Powiatu Głogowskiego
Numer ogłoszenia: 10240 - 2010; data zamieszczenia: 13.01.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Głogowski , ul. Sikorskiego 21, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie, tel. 076 7282801, faks 076 7282817.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.glogow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wyznaczenie zasięgu terytorialnego zanieczyszczenia gleb i roślin na obszarach użytkowanych rolniczo na terenie trzech gmin Powiatu Głogowskiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badań zanieczyszczenia gleb i ziarna zbóż ozimych na obszarach użytkowanych rolniczo, położonych na terenie gmin wiejskich Głogów, Kotla i Żukowice w Powiecie Głogowskim. Zadaniem Wykonawcy zamówienia będzie: a.pobranie prób gleb w miejscach i w sposób wskazany przez Zamawiającego, b.wykonanie analiz chemicznych pobranych prób gleb, w sposób i w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, c.pobranie prób ziarna zbóż ozimych w miejscach i w sposób wskazany przez Zamawiającego, d.wykonanie analiz chemicznych pobranych prób ziarna zbóż ozimych w sposób i w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, e.opracowanie raportu przedstawiającego wyniki badań, sporządzonego w sposób wskazany przez Zamawiającego, zawierającego informacje wskazane przez Zamawiającego. 2. Pobór prób gleb należy przeprowadzić zgodnie z wymaganiami norm: -PN-ISO 10381-1:2008 Jakość gleby -- Pobieranie próbek -- Część 1: Zasady opracowywania programów pobierania próbek, -PN-ISO 10381-2:2007 Jakość gleby - Pobieranie próbek - Część 2: Zasady dotyczące technik pobierania, -PN-ISO 10381-3:2007 Jakość gleby -- Pobieranie próbek -- Część 3: Zasady dotyczące bezpieczeństwa, -PN-ISO 10381-4:2007 Jakość gleby - Pobieranie próbek - Część 4: Zasady dotyczące postępowania podczas badań terenów naturalnych, zbliżonych do naturalnych oraz uprawnych. -PN-R-04031:1997 Analiza chemiczno-rolnicza gleby. Pobieranie próbek. Przygotowanie do badań i badania laboratoryjne pobranych prób gleb należy przeprowadzić zgodnie z wymaganiami norm: -PN-ISO 11464:1999 Jakość gleby - Wstępne przygotowanie próbek do badań fizyczno-chemicznych, -PN-ISO 11465:1999 Jakość gleby - Oznaczanie zawartości suchej masy gleby i wody w glebie w przeliczeniu na suchą masę gleby - Metoda wagowa, -PN-ISO 11466:2002 Jakość gleby - Ekstrakcja pierwiastków śladowych rozpuszczalnych w wodzie królewskiej, -PN-ISO 11047:2001 Jakość gleby - Oznaczanie kadmu, chromu, kobaltu, miedzi, ołowiu, manganu, niklu i cynku w ekstraktach gleby wodą królewską - Metody płomieniowej i elektrotermicznej absorpcyjnej spektrometrii atomowej. Wykonawca dokona poboru 317 prób ziarna, w sposób zgodny z wymaganiami następujących norm: -PN-R-04012-00:1983 Analiza chemiczno-rolnicza roślin - Pobieranie próbek - Zakres normy i postanowienia ogólne, -PN-R-04012-01:1983 Analiza chemiczno-rolnicza roślin - Pobieranie próbek - Rośliny zbożowe. Próby ziarna należy pobrać w okresie dojrzałości konsumpcyjno-technologicznej. We wszystkich pobranych próbach oznaczane będą zawartości ołowiu i kadmu, a w wybranych próbach dodatkowo miedzi i arsenu. W 10 miejscach poboru prób ziarna zbóż Wykonawca dokona dodatkowo poboru prób z partii ziarna zebranego z terenu uprawy, w obrębie której wskazano miejsce lokalizacji poboru próby. Próby należy pobierać w sposób zgodny z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu Komisji Europejskiej (WE) NR 333/2007 z dnia 28 marca 2007 r. ustanawiającym metody pobierania próbek i metody analiz do celów urzędowej kontroli poziomów ołowiu, kadmu, rtęci, cyny nieorganicznej, 3-MCPD i benzo[a]pirenu w środkach spożywczych. W próbach ziarna pobranych z partii oznaczana będzie zawartość ołowiu. 3. Wykonawca powinien wykazać i udokumentować zgodność stosowanych metod poboru prób i badań laboratoryjnych gleby z wymaganiami wymienionych norm w SIWZ, w szczególności posiadaniem certyfikatu akredytacji wydanego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004r Nr 204 poz. 2087 ze zm.), który to należy załączyć do oferty. Pełny opis przedmiotu zamówienia określony jest w załączniku nr 1 do siwz..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00 - Usługi badawcze .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium. Wysokość wadium:5.850,00 (pięć tysięcy osiemset pięćdziesiąt 00/100 złotych)

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1.spełniają wymogi określone w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. z 2007r. Dz. U. Nr 223 poz.1655 z późń. zm.), 2.nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późń. zm). 3.wykonali w okresie ostatnich trzech lat a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie minimum jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Zamawiający za taką usługę uzna wykonanie badania gleb lub roślin ( albo łącznie) o wartości zamówienia nie mniejszej niż 150 000 zł brutto. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, dokonana zostanie wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie dostarczonych oświadczeń i dokumentów. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnił..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć: 1.aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, 2.aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3.aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 4.wykaz wykonanych dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane należycie- zał. Nr 4, 5.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ustawy pzp.- zał. Nr 5, 6.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy pzp.- zał. Nr 6, Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp., a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia należy przedłożyć w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w p.6 pp. 1,2,3 SIWZ. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 6.1, 6.2 ,6.3 SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: -nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, -nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. -nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, wymienione powyżej powinny być wystawione w terminach określonych w §4 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009r NR 226, poz. 1817) Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://sbip.pl/nglogowsp/.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Głogowie,ul. Gen. Wł.Sikorskiego 21, 67-200 Głogów, Biuro Zamówień Publicznych, pok.nr 302-303 (III piętro).

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.01.2010 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Głogowie,ul. Gen. Wł.Sikorskiego 21, 67-200 Głogów, Sekretariat, pok. nr 103 (I piętro)..

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie zawrze umowy ramowej. Zamawiający nie ustanowi dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie zastosuje do wyboru najkorzystniejszej oferty aukcji elektronicznej. Zamawiajacy nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.