eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żabia Wola › Budowa sieci wodociągowej wraz z budową studni głębinowej w Żelechowie w ramach rozbudowy istniejących systemów wodociągowych na terenie Gminy Żabia Wola

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-06-06

Żabia Wola: Budowa sieci wodociągowej wraz z budową studni głębinowej w Żelechowie w ramach rozbudowy istniejących systemów wodociągowych na terenie Gminy Żabia Wola
Numer ogłoszenia: 101979 - 2013; data zamieszczenia: 06.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żabia Wola , ul. Główna 3, 96-321 Żabia Wola, woj. mazowieckie, tel. 046 8578182, 8578224, faks 046 8578181.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabiawola.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej wraz z budową studni głębinowej w Żelechowie w ramach rozbudowy istniejących systemów wodociągowych na terenie Gminy Żabia Wola.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: 1.Zadanie I - budowa sieci wodociągowej w miejscowościach: ­Obiekt nr 1 - Józefina, ul. Nowa, o fi 110 - 365 mb, zatwierdzony decyzją pozwolenia na budowę, Decyzja nr 617/12, z dnia 08.05.2012 r., znak WAB.6740.508.2012, ­Obiekt nr 2 - Ojrzanów, ul. Złotopolskich, Komety, o fi 110 - 197 mb, zatwierdzony decyzją pozwolenia na budowę, Decyzja nr 63/12, z dnia 13.01.2012 r., znak WAB.6740.2167.2011, ­Obiekt nr 3 - Osowiec, ul. Skrajna (Rysia), o fi 110 - 241 mb, oraz ul. Mirabelki, o fi 110 - 266 mb, zatwierdzony decyzją pozwolenia na budowę, Decyzja nr 2120/09, z dnia 04.12.2009 r., znak WAB.7351-1814/09, ­Obiekt nr 4 - Zaręby - ul. Słowika, o fi 160 - 176 mb, O 110 - 80 mb, oraz ul. Szpacza, o fi 160 - 443 mb, fi 110 - 64 mb, Kaleń - ul. Morelowa, o fi 110 - 145 mb, zatwierdzony decyzją pozwolenia na budowę, Decyzja nr 85/10, z dnia 15.01.2010 r., znak WAB.7351-1935/09 oraz POSTANOWIENIE Nr 254/10, z dnia 13.05.2010 r., znak WAB.7351-1935/09, ­Obiekt nr 5 - budowa rurociągu tłocznego łączącego projektowaną studnię z SUW w Żelechowie oraz budowa sieci wodociągowej - łącznik SUW Żelechów z istniejącą siecią wodociągową w ul. Chełmońskiego, na terenie Gminy Żabia Wola, o O 160 - 1194 mb - sieć wodociągowa, O 160 - 1068 mb - rurociąg tłoczny, zatwierdzony decyzją pozwolenia na budowę, Decyzja nr 826/12, z dnia 15.06.2012 r., znak WAB.6740.743.2012 oraz POSTANOWIENIE Nr 461/12, z dnia 26.07.2012 r., znak WAB. 6740.743.2012. 2.Zadanie II - budowa studni głębinowej w Żelechowie, na działkach o nr ewid. 331/4, 331/5, 332. Budowa studni głębinowej będzie obejmowała: ­wykonanie ujęcia wód podziemnych z utworów czwartorzędowych na potrzeby zbiorowego zaopatrzenia w wodę w gminie Żabia Wola na podstawie Projektu prac geologicznych na wykonanie ujęcia wód podziemnych z utworów czwartorzędowych w Żelechowie, gm. Żabia Wola, pow. grodziski, woj. mazowieckie zatwierdzonego Decyzją 2/11 z dnia 12.04.2011 r., znak WOŚ.6530.1.2011 Starosty Grodziskiego, , ­wykonanie urządzenia wodnego na ujęciu wód podziemnych - studni głębinowej o głębokości 65 m i średnicy zafiltrowania 315 (DN 300) mm wraz z infrastrukturą towarzyszącą (instalacja urządzeń służących do poboru wody z projektowanego otworu studziennego), które zostanie wykonane na podstawie dokumentacji - operat wodno-prawny zatwierdzony pozwoleniem wodno-prawnym -Decyzja nr 7/12 z dnia 30.01.2012 r., znak WOŚ.6341.152.2011, ­likwidację sączka nr 2 zbierającego wody drenażowe z terenu działki, kolidującego z projektowaną komunikacją działki zapewni właściwe wykorzystanie powierzchni terenu bez szkody dla pozostałego w stanie istniejącym drenażu rolnego. Przedmiotowy zakres zostanie wykonany na podstawie pozwolenia wodno-prawnego Decyzja nr 24/12 z dnia 29.02.2012 r., znak WOŚ.6341.23.2012, ­budowę studni głębinowej na terenie działki nr ewid. 331/4 we wsi Żelechów, gmina Żabia Wola oraz budowa zjazdu z ul. Topolowej - drogi gminnej, dz. nr ewid. 332, na teren działek nr ewid. 331/5 i 331/4 - teren studni, na podstawie Decyzji nr 516/12 z dnia 20.04.2012 r., znak WAB.6740.313.2012 zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę. ­wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej zasilającej studnie głębinową w Żelechowie na dz. nr ewid. 331/4. wykonanie zdalnego załączania i wyłączania studni głębinowej drogą radiową. 2.1Przedmiot zamówienia obejmuje również: 1)prowadzenie robót budowlanych zgodnie z projektami, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w uzgodnieniu z eksploratorem wodociągu i SUW, 2)zapewnienie obsługi geodezyjnej, w tym wytyczenie trasy wodociągów, lokalizacja studni oraz wykonanie inwentaryzacji powykonawczej sieci wodociągowej i studni oraz protokołu geodezyjnego. 3)opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu (zabezpieczenia robót) dla dróg, w których prowadzone będą prace budowy sieci wodociągowej, 4)uzyskania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego od Zarządcy drogi przed rozpoczęciem robót,(bez kosztów zajęcia) 5)organizacji zaplecza budowy, 6)zabezpieczenie terenu pod tymczasowe składowanie nadmiaru urobku, 7)częściowej wymiany gruntu, jeżeli zajdzie taka potrzeba (wg określenia inspektor nadzoru), 8)zabezpieczenie wszelkich kolizji z siecią gazową, energetyczną oraz telefoniczną w ramach umowy, rozebranie kolidującego z budową sieci ogrodzenia działki i odtworzenie stanu pierwotnego, budowa sieci w rym rejonie metodą przewiertu starowanego. 9)uzyskanie odbioru od właściciela danej sieci po wykonaniu robót na urządzeniu kolidującym, 10)sporządzenie dokumentacji powykonawczej, 11)zdjęcia wierzchniej warstwy nawierzchni drogowej, zagęszczenia zasypki wykopów wodociągów umiejscowionych w drogach, a następnie ponownego ułożenia wierzchniej warstwy nawierzchni drogowej oraz uzupełniania z dowozem we własnym zakresie dodatkowym kruszywem drogowym dla zapewnia prawidłowej konstrukcji po wybudowaniu sieci wodociągowej 12)uzyskanie wymaganych odbiorów i uzgodnień w zakresie przywrócenia dróg do stanu pierwotnego, przekazanie przez wykonawcę i przyjęcie budowli bez wad przez Zamawiającego i eksploatatora wodociągu i SUW 13) wszelkie koszty odbiorów i badania wody wykonane podczas budowy sieci wodociągowej i studni ponosi Wykonawca 14)wykonanie badania makroskopowego przewiercanych otworów w ujęciu wody 15)wykonanie pomiaru położenia lustra wody w ujęciu wody 16)wykonanie pompowania oczyszczającego i pomiarowego z maksymalną wydajnością, pomiędzy pompowaniem oczyszczającym a pomiarowym- zachlorowanie otworu i przeprowadzenie stabilizacji zwierciadła wody. 17)wykonanie badania jakości wody, (bakteriobójczych i fizykochemicznych wody i uzyskanie pozytywnych wyników) 18)pobieranie próbek gruntu z każdej wyróżniającej się warstwy. 19)wykonanie pomiarów geodezyjnych, 20)wykonanie pomiarów rezystencji, skuteczności ochrony od porażeń, ciągłości instalacji ochronnych, a wyniki pomiarów zaprotokołować i przekazać Zamawiającemu 21)wykonanie dokumentacji hydrogeologicznej ustalającej zasoby eksploatacyjne ujęcia wód podziemnych zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 23 grudnia 2011r w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno - inżynierskiej (Dz. U z 2011rnr 291 poz. 1714) oraz przesłanie jej do organu zatwierdzającego projekt prac hydrogeologicznych . Ze względu na długi okres oczekiwania na zatwierdzenie projektu Zamawiający narzuca konieczność rozpoczęcia robót budowlanych od budowy sieci wodociągowej i jednocześnie należy prowadzić procedurę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie rozpoczęcia budowy ujęcia wody. Uwaga: W kalkulacjach ceny pompowań pomiarowych należy uwzględnić koszty zaopatrzenia odwiertu w odprowadzenie wody wypompowanej (odprowadzenie wody na pola i do rowów po uprzednim uzgodnieniu tego faktu z właścicielami terenu) 22)wycinka kolidujących zakrzaczeń i usuwanie korzeni. Roboty należy wykonać ze szczególną starannością zgodnie z Dokumentacją projektową (przez co należy rozumieć w szczególności Projekty budowlane, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - STWiORB, wytycznymi oraz opisami Przedmiotu Zamówienia określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), projecie prac geologicznych, operacie wodno-prawnym, z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż., oraz poleceniami Inspektorów Nadzoru i Nadzoru autorskiego. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie wyjaśniające i uzupełniające się w tym znaczeniu, iż w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niejasności lub wieloznaczności Wykonawca nie będzie mógł ograniczyć zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności. Szczegółowy zakres wykonania robót zawiera dokumentacja projektowa i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, które stanowią załączniki do niniejszej specyfikacji.Dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowią załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2.2Wykonanie przedmiotu zamówienia. 1)Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, specyfikacją techniczna wykonania i odbioru robót (dalej STWiOR, wytycznymi określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej SIWZ), z wiedzą techniczną, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż., oraz poleceniami inspektów nadzoru i nadzoru autorskiego. 2)Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje Zamawiającemu wszelkie wymagane dokumenty do zgłoszenia o zakończeniu robót i uzyskania decyzji na użytkowanie, w tym dokumentację powykonawczą, i dokumentację zamienną jeżeli w toku wykonywania robót konieczne były zmiany dokumentacji projektowej. 3)Wykonanie prac zgodnie z przedłożonym operatem wodno prawnym, 4)Wykonanie przedmiotu zamówienia pod nadzorem osoby uprawnionej w zakresie melioracji wodnych lub pod nadzorem Gminnej Spółki Wodnej w Żabiej Woli 5)Powiadomienie Spółki Wodnej w Żabiej Woli o terminie prowadzenia robót 6)Przesłanie po wykonaniu robót do Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Warszawie, Inspektorat Grodzisk mazowiecki, mapy powykonawczej poświadczonej przez osobę nadzorującą prace 7)Należy utrzymać w należnym stanie technicznym i sanitarnym otworów studni i wszystkich urządzeń służących do poboru wody 8)Wszelkie prace należy zakończyć protokołem odbioru 9)Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących Norm oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 10)Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 11)Po zakończeniu robót, dokonaniu wpisu w dzienniku budowy przez kierownika budowy i potwierdzeniu gotowości odbioru przez inspektorów nadzoru Wykonawca zawiadomi pisemnie Zamawiającego o gotowości odbioru. Przy zawiadomieniu Wykonawca załącza operat kolaudacyjny zawierający następujące dokumenty: a.dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, b.inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, w tym pozytywne wyniki badań tj. analizę bakteriologiczną i fizykochemiczną c.zmiany w projekcie budowlanym i rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania. d.inwentaryzację geodezyjną powykonawczą i protokół geodety. e.dziennik budowy, f.oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym, obowiązującymi przepisami i Polskimi Normami, g.dokumentację hydrogeologiczną zadania, w tym: protokoły odbioru przyłącza energetycznego i wodociągowego, protokoły szczelności wykonanego przyłącza, protokoły z pomiarów zwierciadła wody, badanie fizykochemiczne i bakteriologiczne próbek wody, atesty i gwarancje na wbudowane materiały i urządzenia oraz inne wymienione w dokumentacji technicznej. Dokumentację hydrogeologiczną zgodną z wymaganiami określonymi w art. 42 pgg i § 4 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 23 grudnia 2011 r., w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (Dz. U. z 2011 r., Nr 291 poz. 1714). h.kosztorys powykonawczy wykonanego zadania. 12)Użyte w dokumentacji projektowej nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące i należy je traktować jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w projektach 13)Wykonawca jest odpowiedzialny za wywóz i utylizację lub przekazanie do utylizacji materiałów i urządzeń pochodzących z rozbiórki dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów. 14)Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektorów Nadzoru. 15)Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach: 16)Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 243, poz. 881) , w szczególności art. 4.Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane(Dz. U. Nr 156, poz. 1623 z późn. zm.) , w szczególności art. 10.Wykonawca może powierzyć wykonywanie części robót budowlanych podwykonawcom, z uwzględnieniem następujących postanowień : a)warunkiem podzlecenia wykonania robót podwykonawcy będzie przedstawienie Zamawiającemu projektu umowy, na warunkach której będą regulowane wzajemne stosunki pomiędzy wykonawcą, a podwykonawcą, wraz z częścią dokumentacji projektowej obejmującej zakres robót zlecanych podwykonawcy; b)jeżeli w ciągu 14 dni Zamawiający nie wniesie uwag do projektu umowy, uważać się będzie za jej zaakceptowanie; c)uwagi Zamawiającego do projektu umowy wykonawcy z podwykonawcą muszą być wniesione niezwłocznie przed zawarciem umowy; d)za wykonane roboty przez podwykonawcę pełna odpowiedzialność spoczywa na wykonawcy; e)wykonawca nie może się uchylić od odpowiedzialności za roboty zlecone do wykonania podwykonawcy; f)Zamawiający przewiduje możliwość rozliczenia przedmiotu zamówienia poprzez przeniesienie wierzytelności Wykonawcy z tytułu Wykonania umowy na podwykonawcę, cesja taka nie narusza postanowień o przelewie wierzytelności określonych w punkcie V ust. 1 pkt 11 SIWZ, jednakże na jej dokonanie konieczna jest pisemna zgoda Zamawiającego. 17)Wykonywanie robót może być powierzone podwykonawcom pod warunkiem, że roboty powierzone do wykonania będą obejmowały pełny zakres danej części ( rodzaju robót ),.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.21.00 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów 45.26.22.20 - Wiercenie studni wodnych 45.25.51.10 - Roboty budowlane w zakresie studni 45.26.22.00 - Fundamentowanie i wiercenie studni wodnych 71.35.31.00 - Usługi badania hydrograficznego 71.90.00.00 - Usługi laboratoryjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wysokość wadium ustala się w kwocie 13.620,00 złotych (słownie : trzynaście tysięcy sześćset dwadzieścia złotych 00/100) Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank: Bank Spółdzielczy w Nadarzynie Oddział Żabia Wola Nr rachunku:79 8017 1012 0000 0648 2001 0005 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Budowa sieci wodociągowej wraz z budową studni głębinowej w Żelechowie w ramach rozbudowy istniejących systemów wodociągowych na terenie Gminy Żabia Wola Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 1.Wadium może być także wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed?siębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 2.Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy P.z.p. Niedopuszczalne jest wprowadzanie przez gwaranta warunków do spełnienia przez Zamawiającego celem wypłaty pełnej kwoty wadium wniesionego w formie gwarancji. 3.Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: a)nazwa i adres Zamawiającego; b)nazwę przedmiotu zamówienia; c)nazwę i adres Wykonawcy; d)termin ważności gwarancji; e)zobowiązanie gwaranta o poddaniu się rygorowi określonemu w pkt. 2. 4.Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 6.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 7.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, że odwołanie zostało ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do jego wnoszenia. 9.Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10.W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 11.Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach : a)jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, b)jeżeli wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c)jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko?nania umowy, d)jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1)Uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Posiadania wiedzy i doświadczenia: a)Wykonawca wykaże i udokumentuje (referencjami, protokołami odbioru końcowego bez usterek ), iż w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w ciągu całego okresu prowadzenia działalności wykonał roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, przez co należy rozumieć - jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu budowy wodociągu o długości 5000 mb. -jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu studni głębinowej o głębokości min. 65m Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego Wykazu wykonanych usług i dokumentów (referencji lub protokołów odbioru) potwierdzających, że usługi zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawca na potwierdzenie warunku złoży także stosowne oświadczenie, z którego treści wynikać będzie posiadanie wiedzy i doświadczenia w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia w sposób prawidłowy. Ocena warunku będzie dokonywana na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1. W tym względzie Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym: a. kierownikiem robót z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych bez ograniczeń lub ważne uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie odpowiedzialny, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów wraz aktualnym zaświadczeniem o przynależności do Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego. b. kierownikiem robót z uprawnieniami budowlanymi w specjalności elektrycznej bez ograniczeń lub ważne uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, i urządzeń elektrycznych w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie odpowiedzialny, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów wraz aktualnym zaświadczeniem o przynależności do Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego. c. kierownikiem robót z uprawnieniami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub ważne uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności drogowej w zakresie robót, które są przedmiotem zamówienia i za które będzie odpowiedzialny, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów wraz aktualnym zaświadczeniem o przynależności do Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego. d. osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe określone w przepisach ustawy Prawo geologiczne i górnicze do dozorowania i kierowania pracami geologicznymi 2. Ponadto wykonawca dysponuje personelem, sprzętem i narzędziami, niezbędnymi do realizacji zamówienia. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku. a) Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, oraz oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykonawcy i w tym względzie: 1)dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót posiada środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości minimum 100.000,00 zł, 2)posiada ubezpieczenie OC (ważne i opłacone) z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie odpowiedzialności kontraktowej i deliktowej na kwotę min 200.000,00 zł Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów tj. informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy oraz opłaconej polisy OC, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn Wykonawca nie będzie mógł przedstawić wymaganych przez Zamawiającego dokumentów dotyczących sytuacji finansowej, to będzie mógł przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełniania tego warunku.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy 1. Zmiana postanowień zawartej Umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej Umowy w formie pisemnego aneksu na następujących warunkach : 1) Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę. 2) Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach: a) śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty, b) nie wywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających z Umowy. 3) Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji itp.), 4) Zamawiający może zażądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z Umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty. 5) Wykonawca może wnieść o przedłużenie terminu wykonania Przedmiotu umowy o czas zwłoki Zamawiającego, jeżeli taka zwłoka dotyczy: a) przekazania Terenu budowy, b) przekazania Dokumentacji budowy c) przekazania dokumentów zamiennych budowy lub usunięcia wad w dostarczanej Dokumentacji projektowej, d) zmiany terminu dokonania prób końcowych i wniosków o dokonanie prób dodatkowych nieobjętych Umową, e) zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w Umowie. i taka zwłoka będzie miała wpływ na termin wykonania Przedmiotu umowy. 6) Wykonawca może wnieść o przedłużenie terminu wykonania Przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku: a) zawieszenia Prac przez Zamawiającego, b) wykopalisk uniemożliwiających wykonanie Prac, c) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, d) siły wyższej, klęski żywiołowej e) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez Zamawiającego na terenie budowy, f) niewypałów i niewybuchów, g) wykopalisk archeologicznych nieprzewidywanych w SIWZ, h) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.), i) odmiennych od przyjętych w Dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. 7) Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego , w szczególności : a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w Dokumentacji projektowej. 8) Jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w Dokumentacji projektowej. 9) Jeżeli powstały konieczne zmiany technologiczne, w szczególności : a) konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w Dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu umowy, b) odmienne od przyjętych w Dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawa itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania Przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, c) odmienne od przyjętych w Dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, d) konieczności zrealizowania Przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, jeżeli rozwiązania te będą miały znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji, poprawy bezpieczeństwa, które ze względu na postęp techniczno-technologiczny nie były znane w okresie opracowywania dokumentacji projektowej, a zastosowanie przewidzianych rozwiązań będzie niekorzystnym wykonaniem przedmiotu umowy, e) konieczności zrealizowania Przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. Każde ze wskazanych w lit. a - e zmian może być powiązana ze zmianą Ceny umownej na zasadach określonych przez Strony. 3. Jeżeli zmiana stawki podatku VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia Ceny umownej brutto o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę, 4. Jeżeli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający przewiduje możliwość zmniejszenia Ceny umownej o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę 5. Jeżeli nastąpi kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami - w takim przypadku zmiany w Umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, a wynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasady opisanej w SIWZ i ofercie Wykonawcy, 6. Zmiana Umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia, 4) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 7. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej Umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektorzy Nadzoru oraz Kierownik budowy. 8. Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia. Dopuszcza się zmianę umowy z uwagi na pojawienie się na budowie podwykonawców

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zabiawola.akcessnet.net
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Żabia Wola ul. Główna 3, 96-321 Żabia Wola.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Żabia Wola ul. Główna 3, 96-321 Żabia Wola w Kancelarii Urzędu.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.