eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Racławice › Instalacja systemów energii odnawialnej na budynkach użyteczności publicznej oraz domach prywatnych w Gminie Racławice

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-05-12

Racławice: Instalacja systemów energii odnawialnej na budynkach użyteczności publicznej oraz domach prywatnych w Gminie Racławice
Numer ogłoszenia: 101763 - 2014; data zamieszczenia: 12.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Racławice , Racławice 15, 32-222 Racławice, woj. małopolskie, tel. 041 3844016, faks 041 3844043.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.raclawice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Instalacja systemów energii odnawialnej na budynkach użyteczności publicznej oraz domach prywatnych w Gminie Racławice.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje pełnienie roli Wykonawcy tj. wykonawcy projektów i robót budowlanych, w trybie zaprojektuj i wybuduj a także przeszkolenie użytkowników instalacji, w ramach Projektu Instalacja systemów energii odnawialnej na budynkach użyteczności publicznej oraz domach prywatnych w Gminie Racławice, w oparciu o dofinansowanie w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, Osi priorytetowej 7 Infrastruktura ochrony środowiska, Działania 7.2 Poprawa jakości powietrza i zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii, zmierzającego do zwiększenia efektywności energetycznej i redukcji emisji, w szczególności gazów cieplarnianych i niebezpiecznych substancji poprzez wprowadzenie systemów energii odnawialnej (zwany dalej Projektem), polegających na zaprojektowaniu i wykonaniu instalacji kolektorów słonecznych do produkcji ciepła (ciepłej wody użytkowej) na obiektach należących do osób fizycznych i budynkach użyteczności publicznej, biorących udział w Projekcie; Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 5, załącznik nr 7 oraz załącznik nr 8 do SIWZ Do podstawowych zadań Wykonawcy należy (Przedmiot Umowy): a) wykonanie Dokumentacji Projektowej Robót niezbędnych dla realizacji Inwestycji, b) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych pozwoleń, c) dostawa urządzeń i zapewnienie materiałów niezbędnych dla realizacji Inwestycji, d) pełnienie funkcji Wykonawcy Inwestycji (w trybie zaprojektuj i wybuduj), e) zrealizowanie Inwestycji i uruchomienie Instalacji oraz uzyskanie pozwoleń na użytkowanie (braku sprzeciwu wobec przystąpienia do użytkowania), ilekroć są wymagane, f) serwis wykonanych Instalacji, g) osiągnięcie Efektu Ekologicznego i Energetycznego poprzez zaprojektowanie, zainstalowanie i uruchomienie Instalacji objętych Projektem oraz doprowadzenie do osiągnięcia przez nie założonych wartości wskaźników, powołanych w SIWZ,.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • 4.1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 20 % wartości zamówienia podstawowego, a ich przedmiotem może być powtórzenie tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.33.20.00 - Instalacje słoneczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 09.33.11.00 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 71.31.34.30 - Analiza wskaźników ekologicznych dla projektu budowlanego 09.30.00.00 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa 09.33.00.00 - Energia słoneczna 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 71.22.00.00 - Usługi projektowania architektonicznego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.03.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 85 000.00 PLN słownie: osiemdziesiąt pięć 00/100 złotych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Zamawiający nie stawia szczególnego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Warunek będzie uznany za spełniony poprzez wykazanie wykonanych robót budowlanych w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawca spełni warunek, jeśli wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będą ich łączne kwalifikacje i doświadczenie Roboty budowlane polegające na montażu instalacji kolektorów słonecznych co najmniej 250 instalacji kolektorów słonecznych o powierzchni sumarycznej nie mniejszej niż 1000 m2 . Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone dokumenty.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oświadczenie o posiadaniu potencjału technicznego

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Osoby zdolne do wykonania zamówienia Zamawiający wymaga w szczególności dysponowania zespołem osób specjalistów odpowiedzialnych za zarządzanie wszystkimi aspektami realizacji inwestycji, o niżej określonych kwalifikacjach: Kierownik Projektu Wykonawcy ds. Instalacji Solarnych w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć dotyczących instalacji odnawialnych źródeł energii, posiada następujące kwalifikacje: nie mniej niż 5 lat doświadczenia zawodowego, dotyczącego zarządzania lub nadzoru w ramach przedsięwzięć inwestycyjnych z zakresu dostaw, montażu i uruchomienia układów solarnych, w tym co najmniej 2 przedsięwzięcia zakończone i odebrane przez Zamawiającego łącznie co najmniej 250 instalacji kolektorów słonecznych. Specjaliści w zakresie Projektowania, Wykonawca winien wykazać, iż przy wykonywanych pracach dysponować będzie osobami odpowiedzialnymi za wykonywanie prac projektowych instalacji odnawialnych źródeł energii, posiadającymi odpowiednie uprawnienia w niżej wymienionych specjalnościach: Specjalista ds. Projektowania w zakresie robót budowlano - konstrukcyjnych: wymagane uprawnienia budowlane do projektowania, specjalność konstrukcyjno - budowlana bez ograniczeń; wymagane co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku w powyżej określonym zakresie, Specjalista ds. Projektowania robót sanitarnych: wymagane uprawnienia budowlane do projektowania, specjalność instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, wymagane co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku w powyżej określonym zakresie, Specjalista ds. Projektowania w zakresie instalacji elektrycznych: wymagane uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wymagane co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku w powyżej określonym zakresie, Specjaliści w zakresie kierowania robotami Zamawiający wymaga, aby przy wykonywanych pracach Wykonawca dysponował osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającymi następujące kwalifikacje i doświadczenie:Specjalista ds. robót ogólnobudowlanych: wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami: specjalność konstrukcyjno budowlana wymagane co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót, w tym pełnienie w tym okresie funkcji Kierownika budowy lub Kierownika robót zadań inwestycyjnych polegających na montażu instalacji solarnych dla co najmniej 250 instalacji, Specjalista ds. robót instalacyjnych: wymagane uprawnienia budowlane, specjalność instalacyjna w zakresie kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, wymagane co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika budowy lub kierownika robót, w tym pełnienie w tym okresie funkcji Kierownika budowy lub kierownika robót zadań inwestycyjnych polegających na montażu instalacji kolektorów słonecznych dla co najmniej 250 instalacji. Wykonawca oświadczy, że każda z osób odbyła fachowe szkolenie z zakresu montażu instalacji przeprowadzone przez producenta kolektorów słonecznych planowanych do zastosowania w Projekcie. Specjalista ds. nadzoru BHP: posiada następujące kwalifikacje: uprawnienia do wdrażania systemu BHP, co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego, Zamawiający nie dopuszcza łączenia przez 1 osobę więcej niż 1 z w/w funkcji. Wszystkie osoby, o których mowa powyżej powinny posiadać uprawnienia budowlane w odpowiednich specjalnościach bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa zgodnie z wymogami określonymi przepisami prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, oraz być członkami właściwej izby samorządu zawodowego lub innej organizacji, o ile przepisy prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, wymagają członkostwa w izbie samorządu zawodowego lub innej organizacji do wykonywania zawodu regulowanego. Osobami kandydatami na stanowiska wymienione powyżej mogą być również obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państw Członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu EFTA Europejskiego Obszaru Gospodarczego, którym zgodnie przepisami dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7.9.2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych uznano kwalifikacje zawodowe lub uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Osobami takimi mogą być również osoby spełniające warunki określone w art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów i urbanistów. Instalatorzy certyfikowani Zamawiający wymaga w szczególności dysponowania co najmniej 5 zespołami instalatorów każdy zespół instalatorów winien składać się z co najmniej 3 osób, z których jedna musi posiadać doświadczenie w montażu co najmniej jednej instalacji kolektorów słonecznych zapewniającymi prawidłową i terminową realizację przedmiotu zamówienia. Każda z w/w osób musi posiadać nadane im przez producenta kolektorów słonecznych certyfikaty, potwierdzające pozytywny wynik fachowego szkolenia organizowanego przez producenta planowanych do zastosowania kolektorów słonecznych. Na potwierdzenie powyższego Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie w załączniku nr 3 do SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi znajdować się w stabilnej sytuacji ekonomicznej i finansowej to jest musi wykazać, że: posiada środki finansowe lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1.000.000,00 PLN łącznie dla Wykonawców składających ofertę wspólną, jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1.000.000,00 PLN łącznie dla Wykonawców składających ofertę wspólną Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    dla kolektorów słonecznych,aktualny certyfikat zgodności z normami PN EN 12975 2, PN EN 12975 1 lub równoważnymi wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą lub europejski certyfikat na znak SOLAR KEYMARK wydany przez jednostkę certyfikującą, który ocenia system jakości dostawcy, potwierdzający, między innymi możliwość wykonywania danego typu kolektora słonecznego w sposób powtarzalny, dokument z przeprowadzenia badań potwierdzający przejście wszystkich badań bez uwag i zastrzeżeń, zawierający wszystkie wyniki badań zgodnie z wymaganiami normy: PN EN 12975 2 lub równoważnej Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy Kolektory słoneczne-Część 2. Metody badań, przynajmniej w takim zakresie jaki jest stosowany dla płaskich kolektorów z niezamarzającą cieczą. dokument potwierdzający, że kolektory słoneczne uzyskały pozytywne wyniki z próby odporności na uderzenia, przeznaczone do określenia odporności na silne uderzenia spowodowane przez grad, zgodnie z wymaganiami normy PN EN 12975 2 rozdział 5.10 lub równoważnej normy. Wyniki badań i testy uważa się za wiarygodne, jeśli zostały przeprowadzone przez laboratorium badawcze posiadające akredytację wydaną przez jednostkę certyfikującą. Uwaga Przedstawienie certyfikatu, wydanego przez akredytowaną instytucję równoważnego względem Solar Keymark jest dopuszczalne pod warunkiem, że podlega takim samym wymaganiom dotyczącym przeprowadzenia badań i poboru próbek do analizy do badań losowo pobierane były urządzenia z linii produkcyjnej w zakładzie producenta.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

w celu potwierdzenia stopnia pokrycia zapotrzebowania ciepła na przygotowanie c.w.u. o których mowa w pkt 3.2, obliczenia dotyczące instalacji referencyjnej wg Programu symulacyjnego do obliczeń pracy instalacji słonecznych zgodnie z pkt 3.1.3 Załącznika Nr 5 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia. Za Program symulacyjny do obliczeń pracy instalacji słonecznych Zamawiający uzna program dla symulacji instalacji termicznych urządzeń słonecznych kolektorów, który powinien zawierać następujące funkcje:umożliwiać symulację dla różnych typów instalacji stanowiących przedmiot zamówienia, umożliwiać symulację w różnych typach instalacji wewnętrznej, obliczać wszystkie istotne parametry ruchu stan słoneczny, napromieniowanie słoneczne, temperaturę zewnętrzną, sprawność kolektora, stopień pokrycia i straty obwodu słonecznego, wielkości przepływu, straty zasobnika i z tego wynikające strumienie energii i temperatury urządzeń,wykonywać zbiorczy wydruk raportu danych projektu z wynikami obliczeń oraz schematem instalacji i wizualizacją graficzną,zapewniać możliwość zmiany wielkości zużycia wody w poszczególnych godzinach;zawierać bazę danych kolektorów z danymi wydajności znanych producentów kolektorów, zawierać bank danych klimatycznych z różnymi miejscowościami w Polsce, posiadać różne pomocnicze okna rachunkowe, między innymi dla interpretacji i do obliczenia położenia słonecznego, chwilowej sprawności i temperatury bezruchu;umożliwiać export i import danych projektu.Wszędzie, gdzie w SIWZ jest mowa o Programie symulacyjnym do obliczeń pracy instalacji słonecznych Zamawiający uzna program o wyżej opisanych funkcjach. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków o których mowa w pkt 7 niniejszej specyfikacji polega na zasobach innych pomiotów na zasadach określonych w art.26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych , a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, poprzez złożenie razem z ofertą dokumentów wymienionych w pkt 7.2. niniejszej specyfikacji dotyczących każdego z podmiotów. Wskazane dokumenty mogą być doręczone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Wzór umowy stanowi załącznik do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w następującym zakresie i na określonych poniżej warunkach: w zakresie terminów realizacji Inwestycji w przypadku: zaistnienia zdarzeń uniemożliwiających wykonanie Inwestycji w terminie, o którym mowa w § 6 ust. 2 Umowy, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego, udokumentowanych w sposób niebudzący zastrzeżeń, w tym w Dzienniku Budowy o ile prowadzenie Dziennika Budowy będzie wymagane przez powszechnie obowiązujące przepisy, pod rygorem utraty prawa powoływania się na nie przez Wykonawcę, gdy zajdzie konieczność wykonania Robót lub zamówień dodatkowych, zmiany umowy Zamawiającego z Władzą Wdrażającą Programy Europejskie w zakresie terminów realizacji Projektu stanowiącego przedmiot niniejszej Umowy, zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi i technicznymi, przestojami lub opóźnieniami np. rezygnacja lub brak możliwości montażu zestawów słonecznych u Beneficjentów lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia Umowy, wystąpienia w trakcie realizacji niniejszej Umowy siły wyższej w szczególności w postaci: powodzi, huraganu lub podobnych zjawisk atmosferycznych, pożarów, nagłych i nieprzewidzianych strajków o masowej skali, rozruchów itp., a także innych zjawisk obiektywnie nie dających się przewidzieć w dniu zawarcia Umowy, uniemożliwiających dotrzymanie terminów, o których mowa w § 6 Umowy. w zakresie możliwości dokonywania przesunięć przez Zamawiającego liczby Instalacji pomiędzy lokalizacjami w Gminach Partnerskich, wysokości wynagrodzenia, w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) lub konieczności zastosowania innej stawki VAT z uwagi na obowiązujące przepisy prawa, w zakresie aktualizacji i zmian rozwiązań technologicznych wynikających z postępu technicznego lub zmiany przepisów techniczno-budowlanych, w zakresie zmiany części Przedmiotu Umowy, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom. w zakresie zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, przy czym jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Zmiany wyszczególnione w pkt. a, b, d, e, f nie skutkują zmianą wynagrodzenia. Zmianie może ulec system i termin płatności nie dotyczy wysokości Wynagrodzenia, jeśli taka konieczność wynikać będzie z innych zmian wprowadzonych do Umowy np. zmiana terminu realizacji Przedmiotu Umowy lub od uwarunkowań dotyczących dofinansowania ze środków SPPW. Zmianie może ulec forma Zabezpieczenia należytego wykonania Umowy. Przez zdarzenia niezależne od Wykonawcy lub Zamawiającego czy Partnerów Projektu rozumie się w szczególności: wystąpienie ponadnormatywnych złych warunków atmosferycznych np.: mróz, obfite opady deszczu, śniegu, silny wiatr. Wykonawca może dokonać zmiany osób wykonujących Przedmiot Umowy wskazanych w Ofercie, pod warunkiem spełniania przez nie wymogów dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, wskazanych w SIWZ oraz pisemnej akceptacji Zamawiającego danej osoby. Warunkiem dokonania zmian postanowień Umowy jest złożenie wniosku przez Stronę inicjującą wraz z opisem i uzasadnieniem proponowanej zmiany. Zmiana postanowień zawartej Umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.raclawice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Racławicach Racławice 15, 32-222 Racławice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.05.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Racławicach Racławice 15, 32-222 Racławice, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 Na realizację projektu Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę netto 2 882 847 zł.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.