eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Koszalin › Zamówienie dodatkowe do zamówienie podstawowego pn. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 109 na odcinku Mrzeżyno-Trzebiatów

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-05-08

Koszalin: Zamówienie dodatkowe do zamówienie podstawowego pn. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 109 na odcinku Mrzeżyno-Trzebiatów
Numer ogłoszenia: 100877 - 2012; data zamieszczenia: 08.05.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 71331 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Zachodniopomorskie - Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich, ul. Szczecińska 31, 75-122 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3427831, faks 094 3424328.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe do zamówienie podstawowego pn. Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 109 na odcinku Mrzeżyno-Trzebiatów.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie robót dodatkowych przy realizacji projektu pn.: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 109 na odcinku Mrzeżyno - Trzebiatów polegających na: a) budowie drenażu podłużnego w m. Trzebusz w km od 6+110 do 6+210 oraz oczyszczeniu przepustu w km 6+200 zgodnie z Protokołem Konieczności Nr 13 z dnia 14.12.2011r., b) wykonaniu wzmocnienia podłoża gruntowego w m. Trzebusz- zgodnie z Protokołem Konieczności Nr 14 z dnia 27.02.2012r., c) wykonaniu przepustu pod zjazdem w km 5+166 zgodnie z Protokołem Konieczności Nr 15 z dnia 27.02.2012r...

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.22.11.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy mostów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013, poddziałanie 2.1.1 Regionalna infrastruktura drogowa..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16.04.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • BUDIMEX S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 258403,04 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 301182,39

  • Oferta z najniższą ceną: 301182,39 / Oferta z najwyższą ceną: 301182,39

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Roboty opisane w zatwierdzonym Protokole Konieczności Nr 13 z dnia 14.12.2011r. oraz Wniosku Wykonawcy Nr 92.1 polegające na budowie drenażu podłużnego w m. Trzebusz w km od 6+110 do km 6+210 oraz oczyszczeniu przepustu w km 6+200 wynikły podczas prowadzenia robót. Stwierdzono zwiększony, duży napływ wód powierzchniowych w kierunku przebudowywanej drogi w m-ści Trzebusz w km od 6+110 do 6+ 160. W celu ograniczenia napływu wód powierzchniowych konieczne jest wykonanie dodatkowych elementów odwodnienia korpusu drogowego poprzez budowę drenażu odwadniającego o średnicy 100 z odprowadzeniem wód do projektowanych wpustów deszczowych. Dodatkowo podczas wykonywania projektowanego chodnika w m-ści Trzebusz w km 6+200 wystąpiła kolizja nasypu chodnika z rowem odwadniającym. W celu odprowadzenia napływającej wody zaprojektowano drenaż odwadniający o średnicy 100 z odprowadzeniem wód do istniejącego przepustu, który należy oczyścić. Powyższe roboty nie były możliwe wcześniej do przewidzenia, gdyż zwiększony, duży napływ wód powierzchniowych ujawnił się dopiero podczas wykonywani prac w zakresie umowy podstawowej. Roboty opisane w zatwierdzonym Protokóle Konieczności Nr 14 z dnia 27.02.2012r. oraz Wniosku Wykonawcy Nr 94, 102 polegające na wykonaniu wzmocnienia podłoża w m. Trzebusz, wynikły podczas rozbiórki nawierzchni. Stwierdzono na odcinku od km 5+890 do km 6+070 w m-ści Trzebusz zaleganie gruntów spoistych. Stwierdzono, że podłoże gruntowe nie ma odpowiedniej nośności do wykonania projektowanej konstrukcji jezdni. Po wykonaniu badań gruntu, zaprojektowano wzmocnienie podłoża materacem o grub. 20 cm z geowłókniny wypełnionym piaskiem oraz warstwą kruszywa łamanego o grub. 20 cm. Powyższe roboty nie były możliwe wcześniej do przewidzenia z uwagi na nieprzewidywalność zalegania gruntów spoistych. Wymiana - wzmocnienie gruntu w m. Trzebusz jest konieczne do wykonania zamówienia podstawowego. Roboty opisane w zatwierdzonym Protokóle Konieczności Nr 15 z dnia 27.02.2012r. oraz Wniosku Wykonawcy Nr 101 polegające na wykonaniu przepustu pod zjazdem w km 5+166, wynikły podczas prowadzenia prac. Stwierdzono, że dotychczasowe odprowadzenie wód opadowych polegało na rozprowadzeniu na przylegle tereny, przenikając w głąb spękanej jezdni. Projektant zaprojektował chodnik oddzielony od jezdni pasem zieleni, który miał też za zadanie zbierać wodę z jezdni i chodnika. Z obserwacji na budowie stwierdzono, że przyjęte rozwiązanie nie zapewnia prawidłowego odprowadzenia dużej ilości wód opadowych, powodując powstawanie zastoisk wody na chodniku i jezdni. W celu rozwiązania ww. problemu Projektant zaprojektował przepust pod zjazdem oraz studnię z osadnikiem. Wykonanie powyższych robót jest konieczne ponieważ nagromadzenie wód opadowych przyczynia się do uszkodzenia konstrukcji zjazdu. Powyższe roboty nie były możliwe wcześniej do przewidzenia. Gdyż projektant nie mógł przewidzieć zachowania się wód gruntowych, które ograniczają zdolność infiltracyjną gruntu. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym a wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia. Ponadto roboty te są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a wykonanie ich stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Zamówienie dodatkowe prowadzone w trybie z wolnej ręki zostanie udzielone Wykonawcy realizującemu zamówienie podstawowe.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.