eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wejherowo › Wykonanie robót dodatkowych niezbędnych dla realizacji zadania pod nazwą Przebudowa systemu drogowego w Rumi i Redzie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2012-03-30

Wejherowo: Wykonanie robót dodatkowych niezbędnych dla realizacji zadania pod nazwą Przebudowa systemu drogowego w Rumi i Redzie
Numer ogłoszenia: 100084 - 2012; data zamieszczenia: 30.03.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Wejherowski, ul. 3 Maja 4, 84-200 Wejherowo, woj. pomorskie, tel. 058 5729411, faks 058 5729402.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót dodatkowych niezbędnych dla realizacji zadania pod nazwą Przebudowa systemu drogowego w Rumi i Redzie.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamównienia jest wykonanie robót dodatkowych niezbędnych dla realizacji zadań po nazwą: Przebudowa systemu drogowego w Rumi i Redzie wraz z budową bezkolizyjnych przejazdów pod liniami nr 202 i 213 w celu modernizacji regionalnej infrastruktury drogowej - Etap I i Likwidacja przejazdu kolejowego w ciągu linii 213 poprzez wykonanie przejścia podziemnego dla pieszych wraz z budową wiaduktu kolejowego w ciągu drogi powiatowej w miejscowości Reda - Etap II, w zakresie wydłużenia skrzydła nr 2 oraz obniżenia górnej krawędzi skrzydła przyczółka nr 1 wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 213 Reda-Hel nad projektowaną ulicą w Redzie.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zadania będą dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.03.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SKANSKA S.A., ul. Generała Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 167444,25 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 196800,00

  • Oferta z najniższą ceną: 196800,00 / Oferta z najwyższą ceną: 196800,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przebudowa toru linii kolejowej nr 213 jest wykonywana dwuetapowo: Etap I - w ramach budowy wiaduktu kolejowego dla inwestycji Przebudowa układu drogowego w Rumi i Redzie (obecnie jest realizowany przez Powiat Wejherowski); Etap II - w ramach projektu Rewitalizacji i modernizacji tzw. Helskiego korytarza kolejowego - linii kolejowej nr 213 Reda-Hel (realizacja tego projektu rozpocznie się w terminie późniejszym i będzie realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku). Dwuetapowa realizacja przebudowy toru spowodowała konieczność zastosowania zwiększonych wymagań dotyczących bezpieczeństwa na przebudowywanej drodze, a co za tym idzie także wprowadzenia pewnej korekty rozwiązań projektowanej branży kolejowej w celu dostosowania ich do aktualnych wymagań, związanych z planowaną rewitalizacją i modernizacją linii kolejowej. Aby zapewnić zwiększony poziom bezpieczeństwa w miejscu wzajemnego przenikania się linii kolejowej i nowobudowanej drogi zaktualizowano projekt torowy, który został ostatecznie uzgodniony przez Zakład Linii Kolejowych w Gdyni w marcu 2012 r. Do postępowania przetargowego rozstrzygniętego w październiku 2010 r. dla inwestycji Przebudowa systemu drogowego w Rumi i Redzie było ujęte wykonanie nasypu dla etapu I. W międzyczasie zostały zmienione niektóre założenia do projektu Rewitalizacji i modernizacji tzw. Helskiego korytarza kolejowego, który będzie realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku. Dokonano nieznacznej korekty parametrów toru. Jednakże, poprzez zmianę tych założeń, dla zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa dla ruchu po położonej poniżej drodze, nastąpiła konieczność zmiany geometrii nasypu w realizowanym już projekcie przez Powiat Wejherowski Przebudowa układu drogowego w Rumi i Redzie. Spowodowało to konieczność wydłużenia skrzydła nr 2, przyczółka nr 2 oraz obniżenie górnej krawędzi skrzydełka przyczółka nr 1, wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 213 Reda -Hel nad projektowaną ulicą w Redzie. Zmiany te wynikają z konieczności dostosowania kształtu tzw. skrzydeł do ostatecznej geometrii nasypu i rowu kolejowego z prawej strony linii kolejowej nr 213 Reda-Hel. Roboty powyższe nie były do przewidzenia przy opracowywaniu materiałów przetargowych i przed udzieleniem zamówienia, a są niezbędne do prawidłowego wykonania obecnie realizowanej inwestycji pt. Przebudowa systemu drogowego w Rumi i Redzie wraz z budową bezkolizyjnych przejazdów pod liniami nr 202 i 213 w celu modernizacji regionalnej infrastruktury drogowej - Etap I oraz projektu p.t. Likwidacja przejazdu kolejowego w ciągu linii 213 poprzez wykonanie przejścia podziemnego dla pieszych wraz z budową wiaduktu kolejowego w ciągu drogi powiatowej w miejscowości Reda-Etap II, a których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Mając powyższe na uwadze zamawiający stwierdził, iż spełnione zostały przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych i w związku z tym można udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych po przeprowadzeniu z nim negocjacji warunków umowy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.