eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rypin › Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową i remontem dróg powiatowych.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-04-27

Rypin: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową i remontem dróg powiatowych.
Numer ogłoszenia: 96394 - 2015; data zamieszczenia: 27.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Strażacka 1, 87-500 Rypin, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 2803404 (05), faks 54 2803405.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową i remontem dróg powiatowych..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje zadania: Zadanie I Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową niżej wymienionych dróg powiatowych tj. a) Drogi powiatowej nr 2225 C St. Kobrzyniec - Czumsk D.-Szczutowo (odc. St. Kobrzyniec - Rogówko) 0+000 do km 1+500 w technologii robot: - wyrównanie nawierzchni masą mineralno-bitumiczną wg PN-EN w ilości 75 kg/m2, długość 1500 mb / pow. 7 600 m2; - wykonanie warstwy ścieralnej gr. 3 cm z masy mineralno-bitumicznej wg PN-EN , długość 1500 mb / pow. 7 600 m2; b) Drogi powiatowej nr 2221 C Puszcza - Skrwilno od km 5+522 do km 7+122 w technologii robót: - wyrównanie nawierzchni masą mineralno-bitumiczną wg PN-EN w ilości 100 kg/m2, długość 1600 mb / pow. 8 000 m2; - wykonanie pojedynczego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej modyfikowanej i grysów o frakcji 2/5 mm, długość 1600 mb / pow. 8 000 m2; - przebudowa istniejącego przepustu drogowego fi 60 cm długości 10 mb wraz ze ściankami czołowymi c) Drogi powiatowej nr 2213C Ugoszcz-Obory od km 0+000 do km 2+000 w technologii robót : - wyrównanie nawierzchni masą mineralno-bitumiczną wg PN-EN w ilości 75 kg/m2, długość 2000 mb / pow. 10 000 m2; - wykonanie pojedynczego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej modyfikowanej i grysów o frakcji 2/5 mm, długość 2000 mb / pow. 10 000 m2; d) Drogi powiatowej nr 2210C Cetki - Balin od km 0+850 do km 1+550 odc. dł. 700 mb w m. Borzymin w technologii robót : - wyrównanie nawierzchni masą mineralno-bitumiczną wg PN-EN w ilości 75 kg/m2, długość 700 mb / pow. 3600 m2; Zadanie II Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem niżej wymienionych dróg powiatowych tj. a) Drogi powiatowej nr 2204 C Wąpielsk - Kiełpiny od km 0+000 do km 4+443 w technologii robót: - wykonanie pojedynczego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej modyfikowanej i grysów o frakcji 5/8 mm, długość 4443 mb / pow. 22 300 m2; b) Drogi powiatowej nr 2209C Borzymin - Głowińsk od km 0+000 do km 2+500 w technologii robót: - wykonanie potrójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej modyfikowanej i grysów o frakcji 8/11 mm , 5/8 mm, 2/5 mm długość 2500 mb / pow. 13 750 m2;.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.08.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: Zadanie I - 10 000,00 zł /słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100/ Zadanie II - 5 000,00 zł /słownie: pięć tysięcy złotych 00/100

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące: 1) posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 3 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że: wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (2 roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, modernizacji, odbudowie lub remoncie dróg o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto każda)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. a) potencjał techniczny Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 3 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • potencjał kadrowy Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osoby, na funkcje wymienione poniżej, które spełniają następujące wymagania: . jedna osoba przewidziana na stanowisko Kierownika Budowy w specjalności drogowej która posiadać będzie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 roku nr 83, poz. 578 z późniejszymi zmianami). Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku : Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez złożenie przez wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - zał. nr 3 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Inne dokumenty: a) formularz ofertowy załączony według druku załączonego do niniejszej SIWZ (załącznik nr 1 do SIWZ) b) kosztorysy ofertowe wypełniony zgodnie z opisem wskazanym w punkcie XIV - według druku załączonego do niniejszej SIWZ - (załącznik nr 1A do SIWZ) c) pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopia poświadczona notarialnie (jeśli dotyczy); d) wykaz podwykonawców z zakresem rzeczowym i finansowym przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy);

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 98
  • 2 - Gwarancja jakości - 2

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność takich zmian wynika z wystąpienia następujących okoliczności: 2.1. Zmiana terminu wykonania umowy - w przypadku : . wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót lub dokonywanie odbiorów, . braku środków finansowych na realizację zamówienia, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, . opóźnienia w przekazaniu placu budowy (odnotowane w dzienniku budowy oraz udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez Kierownika Budowy i Inspektora nadzoru i zaakceptowane przez Zamawiającego) lub wstrzymania realizacji robót, przez Zamawiającego, . wystąpienia zjawisk związanych z działaniem siły wyższej (klęska żywiołowa, niepokoje społeczne, działania militarne itp.), . zmiany podyktowanej zmianą przepisów prawa. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z wymienionych wyżej okoliczności w zakresie mającym wpływ na przebieg realizacji zamówienia, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty jednak nie dłużej niż o czas równy okresowi przerwy, postoju lub opóźnienia. 2.2. Zmiana umówionego zakresu robót - w przypadku: . ograniczenia finansowego po stronie zamawiającego z przyczyn od niego niezależnych, . jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy. 2.3. Organizacyjnej polegającej na: zmianie osób, podwykonawców, grup wykonawców i innych podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny, wykonawczy i doświadczenie nie są gorsze od tych, jakie posiadają podmioty zamieniane. Zmiany te mogą nastąpić z przyczyn organizacyjnych pod warunkiem, że osoby podwykonawcy, grupy wykonawców i innych podmiotów spełniają wszystkie wymogi wynikające z SIWZ i złożonej oferty. 2.4. Wynagrodzenia: . gdy zmianie ulegnie urzędowa stawka podatku VAT.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.powiatrypinski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Rypinie ul. Strażacka 1, 87 - 500 Rypin..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.05.2015 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zarządu Dróg Powiatowych w Rypinie ul. Strażacka 1 87 - 500 Rypin..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie I Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową dróg powiatowych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie I Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową niżej wymienionych dróg powiatowych tj. a) Drogi powiatowej nr 2225 C St. Kobrzyniec - Czumsk D.-Szczutowo (odc. St. Kobrzyniec - Rogówko) 0+000 do km 1+500 w technologii robot: - wyrównanie nawierzchni masą mineralno-bitumiczną wg PN-EN w ilości 75 kg/m2, długość 1500 mb / pow. 7 600 m2; - wykonanie warstwy ścieralnej gr. 3 cm z masy mineralno-bitumicznej wg PN-EN , długość 1500 mb / pow. 7 600 m2; b) Drogi powiatowej nr 2221 C Puszcza - Skrwilno od km 5+522 do km 7+122 w technologii robót: - wyrównanie nawierzchni masą mineralno-bitumiczną wg PN-EN w ilości 100 kg/m2, długość 1600 mb / pow. 8 000 m2; - wykonanie pojedynczego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej modyfikowanej i grysów o frakcji 2/5 mm, długość 1600 mb / pow. 8 000 m2; - przebudowa istniejącego przepustu drogowego fi 60 cm długości 10 mb wraz ze ściankami czołowymi c) Drogi powiatowej nr 2213C Ugoszcz-Obory od km 0+000 do km 2+000 w technologii robót : - wyrównanie nawierzchni masą mineralno-bitumiczną wg PN-EN w ilości 75 kg/m2, długość 2000 mb / pow. 10 000 m2; - wykonanie pojedynczego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej modyfikowanej i grysów o frakcji 2/5 mm, długość 2000 mb / pow. 10 000 m2; d) Drogi powiatowej nr 2210C Cetki - Balin od km 0+850 do km 1+550 odc. dł. 700 mb w m. Borzymin w technologii robót : - wyrównanie nawierzchni masą mineralno-bitumiczną wg PN-EN w ilości 75 kg/m2, długość 700 mb / pow. 3600 m2; 45233142-6.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.08.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. gwarancja jakości - 2

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem dróg powiatowych ..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Droga powiatowa nr 2204 C Wąpielsk - Kiełpiny od km 0+000 do km 4+443 w technologii robót: - wykonanie pojedynczego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej modyfikowanej i grysów o frakcji 5/8 mm, długość 4443 mb / pow. 22 300 m2; b) Droga powiatowa nr 2209C Borzymin - Głowińsk od km 0+000 do km 2+500 w technologii robót: - wykonanie potrójnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej modyfikowanej i grysów o frakcji 8/11 mm , 5/8 mm, 2/5 mm długość 2500 mb / pow. 13 750 m2;.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.08.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 98
    • 2. gwarancja jakości - 2

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.