eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jaworzno › Stała,całodobowa, bezpośrednia ochrona osób i mienia w siedzibie Sądu Rejonowego w Jaworznie oraz odbiór i transportowanie wartośći pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa i konwoju

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-01-12

Jaworzno: Stała,całodobowa, bezpośrednia ochrona osób i mienia w siedzibie Sądu Rejonowego w Jaworznie oraz odbiór i transportowanie wartośći pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa i konwoju
Numer ogłoszenia: 9616 - 2010; data zamieszczenia: 12.01.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Rejonowy w Jaworznie , ul. Grunwaldzka 28, 32-510 Jaworzno, woj. śląskie, tel. 0-32 6163335, 6163041 w. 56, faks 0-32 6163335, 6163041 w. 56.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Stała,całodobowa, bezpośrednia ochrona osób i mienia w siedzibie Sądu Rejonowego w Jaworznie oraz odbiór i transportowanie wartośći pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa i konwoju.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ 1 - OCHRONA Stała, całodobowa, bezpośrednia ochrona osób i mienia. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy pomocy zatrudnionych przez siebie pracowników ochrony sprawował całodobową, stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną mienia znajdującego się w budynku Sądu Rejonowego w Jaworznie, przy ul. Grunwaldzkiej 28, otaczającego go terenu należącego do Sądu Rejonowego w Jaworznie oraz ochronę fizyczną pracowników i interesantów przebywających w w/w obiekcie. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia są opisane w : a) Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, b) Wzorze umowy na świadczenie usług ochrony, stanowiącym załącznik nr 2A do SIWZ, CZĘŚĆ 2 - INKASO Odbiór i transportowanie wartości pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa i konwoju. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca świadczył usługi w zakresie odbioru i transportowania wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów wartościowych własnym środkiem transportu. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia są opisane we : a) Wzorze umowy na świadczenie usług inkaso, stanowiącym załącznik nr 2B do SIWZ,.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00 - Usługi ochroniarskie 60.00.00.00 - Usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów) .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: CZĘŚĆ 1 - OCHRONA O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1.Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - (art. 22 ust. 1 pkt. 1 ustawy PZP) tj.: a)Wykonawca posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia, b)Wykonawca przedstawi oświadczenia i dokumenty określone w Rozdziale VI, część 1-Ochrona, pkt.A 2.Posiadania wiedzy i doświadczenia - (art. 22 ust.1 pkt. 2 ustawy PZP) tj.: a)Wykonawca wykonał lub nadal wykonuje należycie w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 2 usług, każda trwająca przez okres minimum 12 kolejnych miesięcy, na kwotę co najmniej 100 000,-zł brutto każda i polegająca na ochronie obiektów w systemie całodobowym, 3.Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - (art. 22 ust.1 pkt. 3 ustawy PZP) tj.: a)Wykonawca dysponuje: co najmniej 10 pracownikami z co najmniej 6 miesięcznym stażem pracy na stanowisku pracownika ochrony, posiadających licencję pracowników ochrony co najmniej I stopnia w całym zakresie obowiązywania umowy, 4.Sytuacji ekonomicznej i finansowej - (art. 22 ust. 1 pkt.4 ustawy PZP) tj.: a)Wykonawca posiadają polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów i oświadczeń CZĘŚĆ 2 - INKASO O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1.Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - (art. 22 ust. 1 pkt. 1 ustawy PZP) tj.: a)Wykonawca posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia, w tym konwojowanie wartości pieniężnych, b)Wykonawca przedstawi oświadczenia i dokumenty określone w Rozdziale VI, część2-INKASO, pkt.A 2.Posiadania wiedzy i doświadczenia - (art. 22 ust.1 pkt. 2 ustawy PZP) tj.: a)Wykonawca wykonał lub nadal wykonuje należycie w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej 1 usługę, trwającą przez okres minimum 12 kolejnych miesięcy, na kwotę co najmniej 10 000,-zł brutto i polegającą na transportowaniu własnym samochodem, przystosowanym do przewozu wartości pieniężnych, w formie inkasa lub innych przedmiotów wartościowych, 3.Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - (art. 22 ust.1 pkt. 3 ustawy PZP) tj.: a)Wykonawca dysponuje: co najmniej 5 pracownikami z co najmniej 6 miesięcznym stażem pracy na stanowisku pracownika ochrony, posiadających licencję pracowników ochrony co najmniej I stopnia w całym zakresie obowiązywania umowy, 4.Sytuacji ekonomicznej i finansowej - (art. 22 ust. 1 pkt.4 ustawy PZP) tj.: a)Wykonawca posiadają polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów i oświadczeń o których mowa w Rozdziale VI, wg kryterium: spełnia/ nie spełnia..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: CZĘŚĆ 1 - OCHRONA A. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1.Aktualna koncesja wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia w zakresie wymaganym ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2005 r. nr 145, poz. 1221 z późn. zm.) na obszarze, którego dotyczy przedmiotowe zamówienie. 2.Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy PZP (treść oświadczenia zawiera załącznik nr 5 do SIWZ). 3.Wykaz wykonanych/wykonywanych należycie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch usług ochrony mienia w systemie całodobowym, każda trwająca minimum 12 kolejnych miesięcy, na kwotę co najmniej 100 000,-zł brutto każda, z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorcy oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (proponowana forma wykazu - załącznik nr 6A do SIWZ). 4.Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. co najmniej 10 pracowników z co najmniej 6 miesięcznym stażem pracy na stanowisku pracownika ochrony, posiadających licencję pracowników ochrony fizycznej co najmniej I stopnia w całym zakresie obowiązywania umowy wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonywania zamówienia (proponowana forma wykazu - załącznik nr 7). 5.Oświadczenie stwierdzające, że osoby wskazane w wykazie jak wyżej w pkt. 4, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia tj. licencję pracownika ochrony fizycznej co najmniej I stopnia. 6.Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł. B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Zamawiający żąda: 1.Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust 1 ustawy PZP (treść oświadczenia zawiera załącznik nr 4 do SIWZ). 2.Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą należy złożyć w oryginale oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy. 3.Aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4.Aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt. 4-8 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zwraca uwagę na zmianę przepisów ustawy PZP w zakresie art. 24 ust.1 6.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt. 9 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez konsorcjum lub spółkę cywilną dokumenty wymienione w punkcie B muszą być złożony przez każdego uczestnika konsorcjum lub przedsiębiorcę oddzielnie. Konsorcjum musi ustanowić pełnomocnika do kontaktów z Zamawiającym. C. Forma potwierdzeń 1.Dokumenty winny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 2.Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 3.Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym lub poświadczonym przez Wykonawcę. CZĘŚĆ 2 - INKASO A. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1.Aktualna koncesja wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia, w tym konwojowanie wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów wartościowych na obszarze, którego dotyczy przedmiotowe zamówienie. 2.Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy PZP (treść oświadczenia zawiera załącznik nr 5 do SIWZ). 3.Wykaz wykonanych/wykonywanych należycie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, (co najmniej jedna) usług trwających przez okres minimum 12 kolejnych miesięcy, na kwotę co najmniej 10 000,-zł brutto i polegających na transportowaniu własnym samochodem, przystosowanym do przewozu wartości pieniężnych, w formie inkasa lub innych przedmiotów wartościowych, z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorcy oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (proponowana forma wykazu - załącznik nr 6B do SIWZ). 4.Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. co najmniej 5 pracowników z co najmniej 6 miesięcznym stażem pracy na stanowisku pracownika ochrony, posiadających licencję pracowników ochrony fizycznej co najmniej I stopnia w całym zakresie obowiązywania umowy wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonywania zamówienia (proponowana forma wykazu - załącznik nr 7). 5.Oświadczenie stwierdzające, że osoby wskazane w wykazie jak wyżej w pkt. 4, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia tj. licencję pracownika ochrony fizycznej co najmniej I stopnia. 6.Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000 zł. B. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Zamawiający żąda: 1.Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust 1 ustawy PZP (treść oświadczenia zawiera załącznik nr 4 do SIWZ). 2.Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą należy złożyć dodatkowo w oryginale oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy. 3.Aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4.Aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt. 4-8 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zwraca uwagę na zmianę przepisów ustawy PZP w zakresie art. 24 ust.1 6.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt. 9 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty przez konsorcjum lub spółkę cywilną dokumenty wymienione w punkcie B muszą być złożony przez każdego uczestnika konsorcjum lub przedsiębiorcę oddzielnie. Konsorcjum musi ustanowić pełnomocnika do kontaktów z Zamawiającym. C. Forma potwierdzeń 1.Dokumenty winny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 2.Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 3.Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym lub poświadczonym przez Wykonawcę..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.jaworzno.sr.gov.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sąd Rejonowy w Jaworznie, ul. Grunwaldzka 28, 43-600 Jaworzno.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.01.2010 godzina 11:00, miejsce: Sąd Rejonowy w Jaworznie, ul. Grunwaldzka 28, 43-600 Jaworzno , pokój 111 lub Biuro Podawcze pokój 02 lub przesłąć pocztą.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: OCHRONA.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Stała, całodobowa, bezpośrednia ochrona osób i mienia. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy pomocy zatrudnionych przez siebie pracowników ochrony sprawował całodobową, stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną mienia znajdującego się w budynku Sądu Rejonowego w Jaworznie, przy ul. Grunwaldzkiej 28, otaczającego go terenu należącego do Sądu Rejonowego w Jaworznie oraz ochronę fizyczną pracowników i interesantów przebywających w w/w obiekcie. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia są opisane w : a) Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, b) Wzorze umowy na świadczenie usług ochrony, stanowiącym załącznik nr 2A do SIWZ,.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.03.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: INKASO.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odbiór i transportowanie wartości pieniężnych i innych przedmiotów wartościowych w formie inkasa i konwoju. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca świadczył usługi w zakresie odbioru i transportowania wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów wartościowych własnym środkiem transportu. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia są opisane we : a) Wzorze umowy na świadczenie usług inkaso, stanowiącym załącznik nr 2B do SIWZ,.
  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.71.00.00-4, 60.00.00.00-8.
  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 01.03.2010.
  • 4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.